Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarschijnlijk hebben ze gewoon de koppeling van een oude Ducati gemonteerd....
... onder het mom van... maakt het uit... deze is toch voor een Belg. :X :+
 
Als je een nieuwe motor koopt krijg je garantie Verhulst.


dat bied helaas niet altijd garantie -O-

je heb er toch ongemak van je eigen motor ben je tijdelijk kwijt , heb het zelf ook gehad, lekker waterpomp en nog iets, was mijn motor 3 dagen kwijt , kreeg geen leen motor , maar kreeg wel korting als ik er eentje huurde |( |(
 
Jep, en bovendien neemt het geluid enkel een beetje af wanneer ik optrek... maar keert het in alle hevigheid terug bij rijden aan een constante snelheid en zeker bij het vertragen ...

Bij jou ook en wat zegt jouw dealer ervan ?

De mijne erkent dat mijn GS (heel wat) luider klinkt dan andere boxers ... en toen was-ie, net ná de vervanging der cilinderkoppen, nog een stuk stiller dan nu, een week later...

Het is op basis van woorden slecht te vergelijken, maar het klinkt het meest als een rammelende bak met knikkers. Ik hoor het vooral bij optrekken, maar dat komt omdat ik met oordoppen rijd. Zonder oordoppen hoor je het continu. Zeker ook bij stationair draaien en gas geven. De dealer geeft aan dat het geluid normaal is. Na de eerste beurt is het luider geworden. Op advrider is hier ook informatie over te vinden. Ik zal straks wat linkjes erbij zoeken.

Topic: Adventure Rider

Filmpje van geluid onder acceleratie:

En hier ook in een topic: Adventure Rider

Als ik me niet vergis ben ik het ook op het Duitse en Engelse forum tegengekomen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is het onmiskenbaar erg hoorbaar bij constante snelheid, vertragen en stationair toerental . Tijdens het optrekken ebt het gerammel iets weg om op volle kracht terug gekomen bij het opnieuw aan constante snelheid rijden....

Het is echt een killjoy voor mij...

Zelfs technische neofieten trekken hun wenkbrauwen op bij dat geluid...
 
Monteer gewoon de anakee 3 banden. Op de snelweg hoor je dan toch alleen het kabaal van de banden en niet van de motor.
De mijne klinkt niet luider dan de voorgangers.
 
Zaterdag reed ik door het noord-hollandse, en het viel mij ineens op dat bij een overgang naar een ander stuk asfalt ineens een bijgeluid weg was.

Naast de boxerbrom hoor ik ook een soort constante kapotlager geluid, onafhankelijk van het toerental gelukkig. Ik neem aan dat bij een brandspanking nieuwe fiets niet een lager stuk is.

ander asfalt, kapotlager geluid weg.

Dus zou het niet domweg kunnen dat afrolgeluiden door het 'gat' bij de vork naar boven versterkt worden?
Ga ik eens testen door dat gat enigzins dicht te stoppen met 'spul' en luisteren of dat bijgeluid weg is.

Verder heb ik geen toerenafhankelijk geratel in mn fiets.
Banden zijn MPR4-trail
 

Dat geluid heb ik al 40Dkm,als hij koud is hoor je het niet,dan is hij stil misschien komt het omdat de olie dan nog dikker is.
Maar hoe warmer de motor word hoe harder hij begint te tikken bij het rijden
 
Eddy: Was je per ongeluk de grens over gesukkeld en op ons uitstekende wegdek terecht gekomen?

Ik heb da met zowel de auto als de motor nog gehad, in die mate dat ik zelf gestopt ben om te kijken of ik een platte band had. Op bepaalde frequenties van wegoneffenheden reageren auto's en motoren (zeker qua geluid) iets extremer. Niets om je zorgen over te maken. Telkens als ik zo'n geluidje hoor is het: er zit olie in, dus don't worry: warranty.
 
je hoort wel een soort mechanische tjilp ....

het veranderd niet echt door een veranderend toerental, zou wel eens willen weten als ie dit doet als je direct gas dicht en koppeling in , is het dan subiet weg ?

het lijkt erop dat het iets mee vibreert, een luchtfilter huis, of plaatwerk . dat twee stukken met te veel voorspanning gemonteerd zijn.
 
Hallo,

Momenteel ben ik een Africa Twin (1995 model) rijder.
Ik ben niet helemaal tevreden over deze fiets. Ik ben 110kg en 2.03m en merk steeds meer dat deze motor eigenlijk NET te klein voor mij is. Daardoor is die wel makkelijk te hanteren.

Nu heeft mijn oom een 1150GS (volgens mij bouwjaar 1999) in de schuur staan en die staat er al 2 jaar. Hij zegt te weinig tijd te hebben om te rijden en denkt eraan hem te verkopen. Heeft iets onder de 100k gelopen.

Nu heb ik er uiteraard oren naar om deze over te kopen. Waar moet ik op letten (buiten de standaard zaken)? Ik zie veel over een spline/as die beschadigd raakt maar dat is meestal rond 50.000km. En veel over slechte dynamo riemen. Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten of naar moet vragen?

Ik heb al gezocht op het forum maar vind vooral vragen over ervaring/rijgenot en brandstof verbruik.
 
De meesten van ons zijn niet zo heel technisch, maar hier zijn ze dat wel.
Ikzelf ben met het BMW tijdperk begonnen met een 1200 dus de 1150 heb ik overgeslagen.
 
Woensdag het span maar weer eens uit de garage gerold en met de jongens in de bak gereden. Die jongens vinden het machtig! In totaal 3x blije gezichten :)
De oudste zou al wel achterop willen maar dat doen we nog maar niet, hij wordt over een weekje 7.
Hoe hebben degenen met kinderen het (in het verleden) gedaan, kinderen achterop?
Dwz zonder zitjes ed.
Totdat ze goed met de voeten op de stepjes kunnen ok, maar qua kracht om zichzelf vast te houden? En wat betreft slaperigheid achterop? We hebben nl heen topkoffer...
Buiten kijf staat natuurlijk de aanschaf van een motorpak ;)
 
Mijn dochter was 10 toen ze voor het eerst achterop ging. Mijn eisen waren:
- goede zit, met voeten stevig op de steps en
- goed motorpak, laarzen, handschoenen en helm
- sterk genoeg (om zichzelf vast te kunnen houden, maar ook nek -> helm)
- kind moet zelf willen (was totaal geen probleem :) )

Ik reed geen lange stukken, maar een dagtochtje was altijd met voldoende stops en bij elk stoplicht even checken of dochterlief niet moe begon te worden. Ook had ik altijd de complete kofferset (zijkoffers + topkoffer).

Als er geen goede handvatten op de motor zijn, dan zijn er ook riemen/heupbanden voor de berijder met handvatten voor het kind te koop, o.a. bij Motoport
8102-103.jpg
 
Even een kleine mededeling, ik heb de F 800 GS de deur uit gedaan..

Na een hoop wikken en wegen en ergernis, de GS is best een leuke motor maar het dealer onderhoud was duurder dan de afschrijving...... en terwijl ik kostbare zaken als banden en ketting en alles wat je met basis gereedschap kan doen zelf al deed.

ik rij veel minder de laatste jaren, en dan vind ik het zonde om zo'n leuke motor te laten stoffen.

heb nog niet concreet wat ik nu ga kopen & rijden, denk dat het iets word waar ik weer alles zelf aan kan doen, ( alleen revisie werk niet ) en wat door de tuinpoort past.

Kon wel zijn als ik tegen een leuke K75 aan loop of zo dat het dit word.
 
ktm valt gelijk af, niet goedkoop ( aanschaf ) niet echt hobby motoren zelf onderhoud.
wil een hele gebruiks vriendelijke/sleutel motor ,, vind de KTM's die ik ooit gereden hebben tamelijk hardcore , erg leuk om je uit te leven maar minder geschikt om op naar je werk te rijden, plus dat bepaalde modellen best wat benzine weg klokken ....

dus je hoeft niet te vrezen dat ik een KTM ga kopen :+
 
ktm valt gelijk af, niet goedkoop ( aanschaf ) niet echt hobby motoren zelf onderhoud.
wil een hele gebruiks vriendelijke/sleutel motor ,, vind de KTM's die ik ooit gereden hebben tamelijk hardcore , erg leuk om je uit te leven maar minder geschikt om op naar je werk te rijden, plus dat bepaalde modellen best wat benzine weg klokken ....

dus je hoeft niet te vrezen dat ik een KTM ga kopen :+


Ging meer in combinatie baan het bericht dat je je gs had verkocht en dat plaatje eronder waaruit lijkt dat ie z'n jaren uit het hoofd trekt 😉
 
Ach Duiveltje... ik weet niet met wie ik nu het meest medelijden moet hebben : brommerloze Verhulst , of Motorduivel met zijn gestoofde kont... waarbij ik met alle macht het beeld van jouw billen in een emmer vol ijsblokjes probeer te verdringen...

:Y

Hehe, het is een teken aan de wand dat jij klaarblijkelijk het KTM topic in de gaten houdt, dat tezamen met de herrie van je GS, marktonderzoek? ;)

De KTM rijdt overigens geweldig, Waarschijnlijk volgende week de 1000 km beurt en dan mag ik boven de 6500 rpm. Ik vind de Tourance nexts wel heel gevoelig voor langsrichels, dat heb ik bij de trail attacks nog nooit meegemaakt. Daar deed dat fenomeen zich pas voor als ze bijna op waren.

Als alternatief voor de ijsblokjes is inmiddels een accessoire besteld dat naar verluidt een goede oplossing is. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan