Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rijd met de Dunlop sportsmart2, die bevallen me totaal niet, heel gevoelig voor lengterichels en diverse keren al gevoeld dat ze iets gleden.


Ik rij met een sportsmart II voor en roadsmart II achter, en ben er juist uitermate tevreden over _O-
Zoveel mensen, zoveel meningen.

Afgelopen donderdag nog een dagje Mettet mee gereden en ze gaven geen krimp (zal mss ook aan mijn snelheid liggen :') )

Volgens "een kenner" is de roadsmart II een goede band tot een rondetijd van 1.15 op Mettet, daarna heb je banden nodig die meer circuit gericht zijn...
 
Avond :W

Vandaag lekker op pad geweest met de sp, ff een paar 100 km erbij gezet. Weer was perfect en er was een mooie route uitgezet door eentje uit het Fireblade topic :]



Bleek dat er maar een kant van mijn achterlicht brandde, zowel gewoon licht als remlicht :/ Knipperlichten deden het wel gewoon. Heb er na een dag rijden nog niet naar gekeken, maar zou het evt een los contactje kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Avond :W

Vandaag lekker op pad geweest met de sp, ff een paar 100 km erbij gezet. Weer was perfect en er was een mooie route uitgezet door eentje uit het Fireblade topic :]



Bleek dat er maar een kant van mijn achterlicht brandde, zowel gewoon licht als remlicht :/ Knipperlichten deden het wel gewoon. Heb er na een dag rijden nog niet naar gekeken, maar zou het evt een los contactje kunnen zijn?


Dat zou goed kunnen, er gaan 2 stekkers naar het achterlicht en de knippers zijn ook aparte stekkers.
 
Heb de originele stekkers over laten zetten naar deze lamp, daar kon ik zo gauw niets aan zien. Van de week maar ff alles losmaken en kijken in de behuizing of er niet een draadje los is gegaan, zal het ff solderen worden...
 
De linkerkant brandt wel gewoon en heeft dezelfde bedrading. Denk dat het dus in de lamp zelf zit, ff kijken of daar wat te meten valt. En als ik het niet opgelost krijg, fix ik wel een nieuwe voor 2 tientjes. :)
 
Laatst bewerkt:
Even een rubberpeiling

Wat voor zwarte ringen hebben jullie eigenlijk onder de SP en hoe bevallen ze?
Ik ben binnenkort namelijk toe aan wat nieuw rubber en twijfel wat tussen de S21 evo van Bridgestone en de Metzeler M7RR, maar misschien hebben jullie wel een veel betere optie? :?

Beetje late reactie... hoop dat ik op tijd ben om je te waarschuwen voor de M7RR. Ik had ze er van de winter op. Daarvoor S21 en nu weer S21. Mijn bescheiden mening is dat de Metzelers KUTbanden zijn voor de SP.
Ze hebben een veel te slap karkas waardoor je continu de indruk hebt dat er iets helemaal niet in orde is met je rijwielgedeelte, alsof je achterbrug loszit ofzo. Daarnaast hebben ze de Dunlop kwaal dat ze al vanaf nieuw gevoelig zijn voor lengterichels. Enige voordeel t.o.v. de S21 is dat ze wat vlotter insturen.Ze zijn ook veel hoger dan de S21 in dezelfde maat. Scheelt echt veel. Met een krap bemeten huggertje heb je een probleem.

De S21 vind ik, op het wat zware insturen na, een perfecte band voor raggen op straat waarbij hij ook nog eens erg lang meegaat. Circuit-ervaring met de S21 is beperkt tot dagje Lelystad, dus moeilijk te beoordelen nog.
 
Laatst bewerkt:
Beetje late reactie... hoop dat ik op tijd ben om je te waarschuwen voor de M7RR. Ik had ze er van de winter op. Daarvoor S21 en nu weer S21. Mijn bescheiden mening is dat de Metzelers KUTbanden zijn voor de SP.
Ze hebben een veel te slap karkas waardoor je continu de indruk hebt dat er iets helemaal niet in orde is met je rijwielgedeelte, alsof je achterbrug loszit ofzo. Daarnaast hebben ze de Dunlop kwaal dat ze al vanaf nieuw gevoelig zijn voor lengterichels. Enige voordeel t.o.v. de S21 is dat ze wat vlotter insturen.Ze zijn ook veel hoger dan de S21 in dezelfde maat. Scheelt echt veel. Met een krap bemeten huggertje heb je een probleem.

De S21 vind ik, op het wat zware insturen na, een perfecte band voor raggen op straat waarbij hij ook nog eens erg lang meegaat. Circuit-ervaring met de S21 is beperkt tot dagje Lelystad, dus moeilijk te beoordelen nog.


Dat klopt helemaal met mijn beleving van de Dunlops, bij lengterichels en rabbelig asfalt krijg je het gevoel dat de voorkant links en de achterkant rechts van de richel aan het uitmaken is wie er het juiste spoor volgt.
 
Zojuist de uitvaart plechtigheid van Nicky Hayden gekeken.
Hoewel je zo'n jongen niet persoonlijk hebt gekend maakt het toch indruk......
 
Ja is de standaard kelk, voorste is de korte,heb ik zo uit het luchtfilterhuis overgezet.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de uitvaart plechtigheid van Nicky Hayden gekeken.
Hoewel je zo'n jongen niet persoonlijk hebt gekend maakt het toch indruk......
Heb dat ook een stukje gekeken, maakt zeker best indruk. Ook continu die fb-berichten die achter elkaar binnen kwamen rollen, best bizar hoor...
 
Beetje late reactie... hoop dat ik op tijd ben om je te waarschuwen voor de M7RR. Ik had ze er van de winter op. Daarvoor S21 en nu weer S21. Mijn bescheiden mening is dat de Metzelers KUTbanden zijn voor de SP.
Ze hebben een veel te slap karkas waardoor je continu de indruk hebt dat er iets helemaal niet in orde is met je rijwielgedeelte, alsof je achterbrug loszit ofzo. Daarnaast hebben ze de Dunlop kwaal dat ze al vanaf nieuw gevoelig zijn voor lengterichels. Enige voordeel t.o.v. de S21 is dat ze wat vlotter insturen.Ze zijn ook veel hoger dan de S21 in dezelfde maat. Scheelt echt veel. Met een krap bemeten huggertje heb je een probleem.

De S21 vind ik, op het wat zware insturen na, een perfecte band voor raggen op straat waarbij hij ook nog eens erg lang meegaat. Circuit-ervaring met de S21 is beperkt tot dagje Lelystad, dus moeilijk te beoordelen nog.

Ah bedankt voor je reactie!! dan streep ik de M7RR door. nog even twijfelen over de Rosso corsa en de S21 :P Zouden die Rosso's echt veel beter plakken dan de bridgesteen? :?
 
Ah bedankt voor je reactie!! dan streep ik de M7RR door. nog even twijfelen over de Rosso corsa en de S21 :P Zouden die Rosso's echt veel beter plakken dan de bridgesteen? :?

In de Eiffel heb in 2 Noren gesproken die erg overtuigt waren van de S21, was wel een beetje te zien ook. :+

Ik heb gister een set S20 evo besteld, zal mij benieuwen.
 
Wat verwacht je van de band? Ga je 1 minuut 50 rijden op Assen, of alleen maar openbare weg? :)

Dat is inderdaad de juiste vraag. Ik rij dagelijks woonwerk met de SP, het hele jaar door, weer of geen weer, ca. 20.000 per jaar. Maar als het lekker en droog is zoek ik direct de randjes van de bandjes op, ook woonwerk. Ik kies daarom voor de S21 omdat die ook in de nattigheid en kou nog redelijk presteert, en mijn ervaring (van lang geleden, dus misschien niet meer geldig) met Pirelli's in de nattigheid is... ehhh... 'niet zo goed'...
Als ik voornamelijk circuit en funritjes in het weekend zou doen zou ik waarschijnlijk voor ook wel voor een plakkerige Pirelli kiezen. Dat gezegd hebbende, denk ik dat de meesten van ons (mezelf meegerekend) ruim voldoende heeft aan de grip van de S21. Is helemaal niks mis mee namelijk. Ze geven heel veel vertrouwen en hebben me nog nooit onaangenaam verrast.
 
Ik gebruik de SP eigenlijk alleen voor sportieve ritjes en in de toekomst misschien circuitdagen. Dus een plakband is dan erg leuk. Vind het belangrijk dat de band veel feedback en vertrouwen geeft.
 
Beide banden zijn dan mogelijk. Persoonlijk zou ik voor de S21 gaan. Die gaan net wat langer mee en bieden voldoende grip, ook als je in de toekomst circuitdagen gaat doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan