remklauw achter zx9 r

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
Hoi MF , ik wil de remblokken vernieuwen van een zx9 r, maar dat pennetje zit muurvast krijg hem tot nu toe niet los, kruipoilie, nachtje in cola, op tikken , warm maken, maar geen resultaat, iemand enig idee,
 
Remklauw eraf halen deze splitsen dus uit elkaar halen als het echt niet lukt.
Dan heb je die pin zo eruit minder wrijving etc.
Wel moet je instaat zijn om het remsysteem weer te vullen en te ontluchten.
 
Remklauw eraf halen deze splitsen dus uit elkaar halen als het echt niet lukt.
Dan heb je die pin zo eruit minder wrijving etc.
Wel moet je instaat zijn om het remsysteem weer te vullen en te ontluchten.

de remklauw is eraf, maar leg mij eens goed uit hoe je hem kan splitsen, want dat begrijp ik niet, als ik die pen er niet uit krijg kan ik de remblokjes er ook niet uit halen.
het betreft een remklauw van een zx9r aan de achterzijde.
 
de remklauw is eraf, maar leg mij eens goed uit hoe je hem kan splitsen, want dat begrijp ik niet, als ik die pen er niet uit krijg kan ik de remblokjes er ook niet uit halen.
het betreft een remklauw van een zx9r aan de achterzijde.


Ging en ga er vanuit dat je de remklauw van een zx9r aan de achterzijde kunt splitsen ?

Als het niet kan en jij het ook weet niet wat ik precies ermee bedoel hoe moet ik het dan uitleggen ?

Post om te beginnen eerst maar eens wat foto's of vraag het na in het zx9r kawa topic.
 
Als je deze remklauwen hebt, die kan je idd niet splitsen.

Jij moet kruipolie zien te krijgen achterin in de remklauw.

fprlizvxn4fsu.jpg
 
hahahha het is er inderdaad zo 1 als hier boven afgebeeld, er is al een halve bus kruipolie op los gespoten, de klauw heeft ook al een nachtje in de cola gelegen , maar pennetje zit nog steeds vast,
ja dat haarspeldveertje is het probleem niet
 
Laatst bewerkt:
hahahha het is er inderdaad zo 1 als hier boven afgebeeld, er is al een halve bus kruipolie op los gespoten, de klauw heeft ook al een nachtje in de cola gelegen , maar pennetje zit nog steeds vast,
cola moet je drinken :P
ja dat haarspeldveertje is het probleem niet


Probeer het eens met een krachtige accu schroefmachine ? Wel links-om zetten *D

Of boormachine op klopstandje ,bitje erin en hoppa :t .

Verneuk niet de kop constructiebankwerker *D :+ .
 
Laatst bewerkt:
misschien beter mijn vorige berichten lezen,
maar bedankt voor de tip.
dat heb ik ook geprobeerd maar pennetje zit muurvast, als je kijkt op site van csm dan lijkt hij 6 kant te zijn, maar bij mij niet

Ik heb al je berichten goed gelezen ,je pin zit vast.

Jij wilt een oplossing aangereikt hebben omdat je zelf niet instaat bent er eentje te bedenken ;)

Toen ik later bemerkte dat het hier een glij pin betrof en jij krijgt hem echt met geen enkele mogelijkheid los en eruit?

Wat ik zou doen in dat geval;

1) Nieuwe glij-pin bestellen. :t

2) Remklauw in de bankschroef.
2a) Met beitel proberen op de kop te slaan links-rechtsom er beweging in te krijgen.
2b) Met een dremel er eerst een gleuf in in de kop te slijpen dan beweging erin te krijgen.

3) Griptang tussen de 2 remblokken en draaien en met een hamer tikken tegen de tang richting de pin-uitgang.
Lukt dat alles ook allemaal niet.
4) Glij-pin doorzagen/vijlen.
5) Remblokken verwijderen.
6) Alsnog proberen om de 2 glij-pin delen verwijden.
7) Remklauw heel goed schoonmaken en ook de remcub eruit halen.
8) Gebruikte remklauw kopen :+
 
Laatst bewerkt:
bedankt willem,
hij is eruit, met een dremmel door geslepen, paar keer tikken, zodat er ruimte was om de blokjes eruit te krijgen, daarna met griptangen en andere atributen,
een vriend heeft het gedaan want mijn opties waren op.

bedankt allemaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan