ZRX trefpunt, ouderwets goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is een ramp die Belgische wegen , waar het beton overgaat naar asfalt krijg je een flinke oplawaai. We zijn bij de duurste van Europa kwa belastingen , ook van wegenbelastingen en wat krijg je terug putten en oplappingen grrrrrrrrrrrrrr , :( heb 2 motos een zrx1100 en z1300 als het me effe teveel wordt met die wegen werk ik aan mn z1300 restauratieproject inmiddels draait ie had niet verwacht na jaren stilstand dat ie zo vlug tot leven zou komen ....

Gr Belg

......is toch logisch,t is een Kawa *O*
 
net terug uit de belgische ardennen. lekker tripje, wel een beetje nat af en toe. Volgende keer toch liever luxemburg of de eiffel, die belgen kunnen echt geen wegen onderhouden :]


Ben vorige week voor mijn werk naar Antwerpen gemoeten zag toch tot mijn grote verbazing :? dat ze de autoweg toch regoreus op de schop hadden ( en voor een heel groot traject ) dus vooruitgang zit er toch in :t , maar ja of de wegen in de Ardennen ook deze behandeling krijgen ?

GREETZ
 
Mja, wallonië is niet echt een omgeving met veel vooruitgang volgens mij. Ik heb trouwens wel één groene ZRX1100 gezien die in een grote groep meereed, alleen niet kunnen zien uit welk land ze kwamen!

Bandjes zijn zo goed als af nu... en nu zijn er natuurlijk geen goede bandendeals te vinden :(
 
Mja, wallonië is niet echt een omgeving met veel vooruitgang volgens mij. Ik heb trouwens wel één groene ZRX1100 gezien die in een grote groep meereed, alleen niet kunnen zien uit welk land ze kwamen!

Bandjes zijn zo goed als af nu... en nu zijn er natuurlijk geen goede bandendeals te vinden :(


Kijk is bij Pneus. Erik ,goede service en snel in huis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mja, wallonië is niet echt een omgeving met veel vooruitgang volgens mij. Ik heb trouwens wel één groene ZRX1100 gezien die in een grote groep meereed, alleen niet kunnen zien uit welk land ze kwamen!

Bandjes zijn zo goed als af nu... en nu zijn er natuurlijk geen goede bandendeals te vinden :(

Kijk eens bij motorbandenmarkt->set aanbiedingen is er iets bij?

Ga naar jou bandenboer en vraag of ze de set daar kunnen bestellen, ( vaak bestellen ze daar al ) bandenboer krijgt daar korting , dus jij betaald de set prijs van bandenmarkt ( of misschien iets minder) aan de bandenboer.
Dus jij hebt een mooi setje voor een redelijke prijs de bandenboer steekt de korting in zijn zak en monteerd de banden voor een mooi prijsje = bandenboer tevreden +jij tevreden en mooi niet te duur setje banden op de ZRX , :Y
En iedereen is tevreden. :t

GREETZ
 
Ik heb een adresje waar ik banden laat monteren, dus die tip kan ik niet gebruiken. Ik heb het wel eens met mijn locale garage besproken, en hij gaf aan dat de banden inderdaad een stuk goedkoper waren, maar dat hij toch liever bij zijn leverancier kocht. Op zich prima, vragen kan altijd :)

Normaal hebben ze veel aanbod op motorbandenmarkt, maar nu niet meer te zien. Maar ga je naar autobandenmarkt (volgens mij zelfde bedrijf) dan kan je alle setaanbiedingen wel zien! scheelt een hoop geld!

bedankt voor de tips mannen :) Denk dat ik weer voor de roadattacks ga, deze hebben ruim 12k gemaakt en zijn erg goed in droog en nat, 211 voor een setje vind ik een mooie prijs!
 
Ik zag een paar posts terug iets over voorvork klusjes. Heb ik ook even op youtube gekeken en zag dat het binnenwerk soms in een cartridge zit en in één geheel eruit komt. Is dat bij een ZRX1100 ook het geval?
 
ligt eraan wat je een cartridge noemt, er zit een demperbuis in, volgens mij is het niet een echte cartridge vork. Maar wat wil je precies doen? Het is echt geen complex apparaat, even het diagram erbij en het kan niet misgaan.
 
Kijk eens bij motorbandenmarkt->set aanbiedingen is er iets bij?

Ga naar jou bandenboer en vraag of ze de set daar kunnen bestellen, ( vaak bestellen ze daar al ) bandenboer krijgt daar korting , dus jij betaald de set prijs van bandenmarkt ( of misschien iets minder) aan de bandenboer.
Dus jij hebt een mooi setje voor een redelijke prijs de bandenboer steekt de korting in zijn zak en monteerd de banden voor een mooi prijsje = bandenboer tevreden +jij tevreden en mooi niet te duur setje banden op de ZRX , :Y
En iedereen is tevreden. :t

GREETZ


Werkt niet zo.
De internet bedrijven werken met de zelfde prijzen voor particulieren als handelaren.
Enkele klanten vroegen ook aan mij waarom ik geen banden betrek via internet.
Ten eerste moet ik garantie geven over de door mij geleverde producten.
De internet banden gaan buiten de reguliere importeurs om, betreft restpartijen en de opslag is niet bekend.
Op internet banden geef ik geen garantie omdat de kwaliteit nogal wisselt.
Alle importeurs krijgen de eerste keus banden en die wil ik graag hebben.
Nu gaan we allemaal roepen dat niemand een mindere band heeft gekregen, helaas deel ik deze ervaring niet, zie genoeg voorbijkomen waar wat mee is.
En de marge is nul.
Zo eenvoudig is het helemaal niet, deze markt is behoorlijk verziekt.
Een internetbedrijf koopt hun banden in voor rond de 20 euro per stuk en ze verdienen er goed geld aan.
Deze gasten wil ik ook niet verder spekken.
 
Ik snap de garagehouders in deze zeker wel, maar voor het geld wat ik bespaar op een setje banden vind ik het 'risico' acceptabel. Ik heb zelf nog geen slechte set banden gehad, hoewel de leeftijd soms wel wat hoger is! (nooit meer dan een jaar oud, soms slechts 2 weken oud)

Maar ik zie natuurlijk maar een fractie van wat jij voorbij ziet komen :)
 
Oponeo.nl

Check daar de prijzen en als het totaal bedrag van banden bij dealer/monteerder kopen bijn gelijk is gun je het je bekende adres.
Als het meer dan €75,- scheelt dan is in mij geval de keuze makkelijk.
Heb nu Dunlops eronder en moet zeggen dat ik ze heerlijk vind :]
Volop grip en balans. In de regen zouden ze stabiel moeten zijn maar nog niet getest :+
 
Pluk de bandjes altijd van het internet,geen probleem mee :N t verschil is te groot.
 
Zit nu in Arcen, Limburg. Dagje met de familie op een park en morgen met een maatje richting Oostenrijk/Italië in 4/5 dagen *O*

Vanaf daar weer in 4 dagen terug naar Düsseldorf voor een fotoshoot en dan weer naar huis. Heerlijk hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Werkt niet zo.
De internet bedrijven werken met de zelfde prijzen voor particulieren als handelaren.
Enkele klanten vroegen ook aan mij waarom ik geen banden betrek via internet.
Ten eerste moet ik garantie geven over de door mij geleverde producten.
De internet banden gaan buiten de reguliere importeurs om, betreft restpartijen en de opslag is niet bekend.
Op internet banden geef ik geen garantie omdat de kwaliteit nogal wisselt.
Alle importeurs krijgen de eerste keus banden en die wil ik graag hebben.
Nu gaan we allemaal roepen dat niemand een mindere band heeft gekregen, helaas deel ik deze ervaring niet, zie genoeg voorbijkomen waar wat mee is.
En de marge is nul.
Zo eenvoudig is het helemaal niet, deze markt is behoorlijk verziekt.
Een internetbedrijf koopt hun banden in voor rond de 20 euro per stuk en ze verdienen er goed geld aan.
Deze gasten wil ik ook niet verder spekken.


Dus als ik dit zo lees dan gooien deze bedrijven zich zelf de ruiten in :N :N
Als ze geen goed product leveren waarom kopen en monteren er bandenbedrijven deze dan wel '(
Ik denk dat dit verhaal niet helemaal rieel is ,als importeur zou ik ook zo'n verhaal ophangen :$
 
_O-
full
 
Dus als ik dit zo lees dan gooien deze bedrijven zich zelf de ruiten in :N :N
Als ze geen goed product leveren waarom kopen en monteren er bandenbedrijven deze dan wel '(
Ik denk dat dit verhaal niet helemaal rieel is ,als importeur zou ik ook zo'n verhaal ophangen :$


Ik ben geen importeur.
Maar met de opslag van banden zitten ook haken en ogen aan.
Banden via de officiele weg weet je dat de opslag oa goed is, niet in een rek in het zonlicht, niet opgestapeld zodat de onderste banden plat gedrukt worden en dus lastig te monteren kunnen zijn.
Altijd a keuze banden en nooit banden met een `foutje `.
Dat er bedrijven zijn die deze banden kopen is hun keuze, zolang het goed gaat is het prima.
Ik kies voor inkoop van banden via de officiele weg, maar het verschil tussen internetbanden en mijn banden is niet zo groot.
Komt zelfs regelmatig voor dat ik ze goedkoper kan leveren incl. montage dan dat ze met zelf meegenomen banden komen voor montage onder de motor.
En andersom ook natuurlijk.
Ik kies voor het zekere.
 
Ik ben geen importeur.
Maar met de opslag van banden zitten ook haken en ogen aan.
Banden via de officiele weg weet je dat de opslag oa goed is, niet in een rek in het zonlicht, niet opgestapeld zodat de onderste banden plat gedrukt worden en dus lastig te monteren kunnen zijn.
Altijd a keuze banden en nooit banden met een `foutje `.
Dat er bedrijven zijn die deze banden kopen is hun keuze, zolang het goed gaat is het prima.
Ik kies voor inkoop van banden via de officiele weg, maar het verschil tussen internetbanden en mijn banden is niet zo groot.
Komt zelfs regelmatig voor dat ik ze goedkoper kan leveren incl. montage dan dat ze met zelf meegenomen banden komen voor montage onder de motor.
En andersom ook natuurlijk.
Ik kies voor het zekere.

hoi Ruud
Duidelijk verhaal, begin langzaam anders te denken over internet banden, in jou verhaal zie ik ook wel wat zitten :Y
 
Laatst bewerkt:
hoi Ruud
Duidelijk verhaal, begin langzaam anders te denken over internet banden, in jou verhaal zie ik ook wel wat zitten :Y

Dat zonlicht verhaal is ook te ontkrachten. Meeste motoren staan gewoon buiten, daar hebben ze ook last van weersomstandigheden en nog eens gewicht erop rustend.
Kortom.
Oude banden is een nogo.
 
Ben vandaag met een westers forum lid van alhier naar het ongeveer meest zuidelijkste plaatsje geweest van Nederland, Eijsden, eerst even bij mij eten en even rust, en toen samen een leuke rit door Limburg gemaakt, ik via een omweg binnendoor terug naar Nederweert en die andere , door naar de Ardennen, Foto's volgen ongetwijfeld .

PS : *JAN* effe niet op reageren !

GREETZ
 
Laatst bewerkt:
Geloof het of niet. Vandaag weer eens een lekker ritje gemaakt vanuit Sweet Lake over de rivieren in Gelderland. Was er wel een met een doel. De buur heeft een cb550 op t oog voor een project. Al eerder wezen kijken, dealtje gemaakt, vandaag ophalen. Maat van hem ook mee zodat de cb teruggereden kon worden. Dus, ik dacht hem voor de terugweg wat gezelschap te geven, met 1 auto en 1 fiets erheen. Daar konden we even binnen wachten, monumentaal pandje, terwijl de cb van eigenaar ging wisselen bij de lokale Formido (!).
Daarna ff napraten, ff naar het centrum gewandeld om wat te eten. Terug gewandeld om het fietsje op te halen en in de tussentijd was de oude eigenaar alweer vetrokken. Ding niet aan te trappen!! Totaal verzopen en uiteindelijk meer peut eronder dan erin.
Dus,.. zonder cb huiswaarts, oude eigenaar gebeld en die zou dan voor volgende dag voor transport zorgen, morgen dus.

Onderweg viel het meal op dat er wel wat auto's met panne stonden, wrs vanwege de hitte. Komt de buur ff voorbij in zijn automobiel, ploft er plots een wolk grijze rook vanonder dat ding vandaan. Ik gebaar hem dat er wat aan de hand is en uiteindelijk op de vluchtstrook gestopt. Dat hele ding stinken naar verbrand rubber, en sommige zaken op zijn dashboard net achter de voorruit totaal vloeibaar geworden. Anwb gebeld, ... lid worden (!) en in de hitte wachten. Duurde ff, en mijn zrx stond maar op de vluchtstrook, ff verderop. Dus, na wat gepraat ben ik opgestapt en konden de anderen een sleepie afwachten. Bij aankomst bij de oprit Sweet lake, weer stevige file, blijken er 3 auto's flinks ge jeu de boule'd te hebben, 3 ambulances en politie erbij. Kon ik eindelijk eens een voordeel halen uit het feit dat ik niet in een auto zat te stikken.
Thuis, wordt ik gebeld dat ze zijn opgehaald en thuis aangekomen blijkt de maat zijn complete hebben en houwen voor dat monument te hebben laten liggen. Dus, zij weer terug!! Stapt in de tuut van zijn vrouw, geeft het dashboard een error dat ze maar vooral zo snel mogelijk naar de kant moesten.
Toen uiteindelijk in auto 3, van zijn liefste dochter, richting de rivieren. Aldaar zagen ze de cb weer en dachten het toch weer ff te proberen. Bleken ze bij de thuisrit de sleutel in de brievenbus te hebben gedropt. Ze zagen het nog wel liggen maar ja,.. konden er nie bij nie.. Gelukkig had iemand de jas met alles er nog in over de cb gehangen. Toch nog nette mensen, mensen!

Enfin, zomaar een dagje rijden dus...
 
Geloof het of niet. Vandaag weer eens een lekker ritje gemaakt vanuit Sweet Lake over de rivieren in Gelderland. Was er wel een met een doel. De buur heeft een cb550 op t oog voor een project. Al eerder wezen kijken, dealtje gemaakt, vandaag ophalen. Maat van hem ook mee zodat de cb teruggereden kon worden. Dus, ik dacht hem voor de terugweg wat gezelschap te geven, met 1 auto en 1 fiets erheen. Daar konden we even binnen wachten, monumentaal pandje, terwijl de cb van eigenaar ging wisselen bij de lokale Formido (!).
Daarna ff napraten, ff naar het centrum gewandeld om wat te eten. Terug gewandeld om het fietsje op te halen en in de tussentijd was de oude eigenaar alweer vetrokken. Ding niet aan te trappen!! Totaal verzopen en uiteindelijk meer peut eronder dan erin.
Dus,.. zonder cb huiswaarts, oude eigenaar gebeld en die zou dan voor volgende dag voor transport zorgen, morgen dus.

Onderweg viel het meal op dat er wel wat auto's met panne stonden, wrs vanwege de hitte. Komt de buur ff voorbij in zijn automobiel, ploft er plots een wolk grijze rook vanonder dat ding vandaan. Ik gebaar hem dat er wat aan de hand is en uiteindelijk op de vluchtstrook gestopt. Dat hele ding stinken naar verbrand rubber, en sommige zaken op zijn dashboard net achter de voorruit totaal vloeibaar geworden. Anwb gebeld, ... lid worden (!) en in de hitte wachten. Duurde ff, en mijn zrx stond maar op de vluchtstrook, ff verderop. Dus, na wat gepraat ben ik opgestapt en konden de anderen een sleepie afwachten. Bij aankomst bij de oprit Sweet lake, weer stevige file, blijken er 3 auto's flinks ge jeu de boule'd te hebben, 3 ambulances en politie erbij. Kon ik eindelijk eens een voordeel halen uit het feit dat ik niet in een auto zat te stikken.
Thuis, wordt ik gebeld dat ze zijn opgehaald en thuis aangekomen blijkt de maat zijn complete hebben en houwen voor dat monument te hebben laten liggen. Dus, zij weer terug!! Stapt in de tuut van zijn vrouw, geeft het dashboard een error dat ze maar vooral zo snel mogelijk naar de kant moesten.
Toen uiteindelijk in auto 3, van zijn liefste dochter, richting de rivieren. Aldaar zagen ze de cb weer en dachten het toch weer ff te proberen. Bleken ze bij de thuisrit de sleutel in de brievenbus te hebben gedropt. Ze zagen het nog wel liggen maar ja,.. konden er nie bij nie.. Gelukkig had iemand de jas met alles er nog in over de cb gehangen. Toch nog nette mensen, mensen!

Enfin, zomaar een dagje rijden dus...

Ging het gisteren hier in Limburg toch iets relaxter :] :t

GREETZ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan