Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kort rondje in kelder heeft volgende opgeleverd:
Schijf aanwezig? check
Dikte nog genoeg? check
Robuste versie met ronde gaten? check

Ik mail je wel even qua schijf en Transalp.
 
Update van mijn NX project die inmiddels al zon jaar stil ligt..
Zo staat hij er nu bij
IMAG1753.jpg


Heb nog een mooie tank nodig die past (geen idee hoe ik die vind, wat past?)
Bedrading moet nog ingekort/onnodige dingen ertussenuit/nieuwe bevestigingspunten/etc.(geen idee hoe)
Luchtfilter en accu plaatsing moet nog geregeld worden
nieuwe verlichting, spatborden
Zadel op maat
En last but not least, een mooi formaat radiateur die ik ook nog ergens sutbtiel moet plaatsen waar hij niet uitsteekt of in de weg zit.

Ik ben een beetje vastgelopen dus hulp is welkom ;)
 
Qua tank past een van een KTM LC4 best aardig, op pagina 98 heb ik daar foto's van gepost. Past ook bij je looks denk ik.

Als radiator iets van een of andere racer die hem onder de koplamp in de kuip heeft? BMW 1100/1150 GS hebben daar de oliekoeler zitten. Die kosten geen drol op de sloop of ebay. Ik weet alleen niet of je dat schoon krijgt om er veilig koelvloeistof doorheen te laten stromen?

Zadel; of Rays (geen idee hoe ze verder heten) of Tiger leathers (Den Haag of Rotterdam?), dat zijn de betere waarbij Tiger zover ik weet een stukje goedkoper is.
 
KTM tank gaat hem niet worden, zoek meer iets in de CB-style of XT500 1976-78
Zou een oliekoeler genoeg koelen denk je? ik zat daar ook aan te denken maar vertrouwde het niet helemaal, heb wel gezien dat de radiateur van een honda vt125/250 een goed formaat heeft

Zadel en een lederen omhulsel voor de accu kan ik misschien bij een kennis laten doen, in ruil voor een zelfgemaakte klok :P
 
Radiator van een scooter?
Heb er nog een liggen van een Dylan, is niet zo groot, zit ook een fan op.
Afmetingen zal ik ff moeten meten.
 
Pfff, het lukt me niet om aan de NX te beginnen dus hij gaat de verkoop in :-( Ik hou het voorlopig bij de Transalp, waar ik intussen een mooie haat/liefde verhouding mee heb, maar die wél klaarstaat om te rijden :-)

De NX is lang geleden door Timy verbouwd en heeft in de tussentijd bij een paar eigenaren de nodige rondjes om de kerk gemaakt :-)
Er zit veel werk aan, dat is een ding dat zeker is. Ik heb hem een paar keer aan het lopen gekregen met even doorstarten op de oude benzine dus dat is gunstig. Het startrelais was kapot en heb ik vervangen. De accu is een goede, dat is een pluspunt. Ik heb in onze tuin wat rondjes gereden en het voelde allemaal wel goed eigenlijk.
Hij heeft banden, kettingset, grote beurt etc nodig, een bak aandacht en liefde dus.
In de bovenste kroonplaat zijn 2 bouten gebroken. Je krijgt er een andere goede kroonplaat bij. Of eventueel tegen redelijke bijbetaling de USD KTM voorbouw (vork, wiel, complete rem) die ook op de foto's staat. En ik heb verder nog genoeg andere onderdelen mocht dat nodig zijn. Behalve blok en kenteken eigenlijk wel een complete NX en nog genoeg dingen dubbel. 17" wielset, vanalles dus. Ook dat gaat de deur uit, al dan niet met de motor zelf mee.

Hier is dan de NX Ralley, in alle vergane glorie :-)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Okee, negeer die schokdemper van een KTM 600GS want die gaat nooit passen. De vork past wel na eventueel aanpassen van de lengte. Plus ik heb er rem en wiel en zo ook bij.

Hij staat trouwens in Schimmert, dat ligt bij Valkenburg.

Groeten, Clement
app op 0622079887 of mail naar clementdessart (at) me.com
 
Laatst bewerkt:
Bijna alweer spijt dat ik toch niet door pak clement.. ;-) Die nostalgische YT borrelen direct.

Ondanks dat het alweer even geleden is. Ik krijg nog steeds mailtjes van over de hele wereld over die NX. Dus weet waaraan je begint als hij weer opgeknapt is :-D
Pas nog uit Hongarije.

Hoop dat de volgende klussen hier de voortgang neerzet!
 
Het ging vlot; hij is verkocht en gaat de komende weken ergens nverhuizen. De koper zal zich hier vast wel melden want het is een oude bekende :-)
 
Ik ben zwak geweest.. Wordt een helse klus maar ik ga een poging doen om hem weer up and running te krijgen.
Over het eindresultaat ben ik niet uit. Kan dus iets heel anders gaan worden, maar wees geduldig aub :-)
 
Zwak? Als je het leeuwenhart hebt om hieraan te beginnen ben je niet zwak. Over al dan niet verstandig durf ik dan weer niets te zeggen :-)
 
Goedemorgen!
Ik ben bezig met een volledige revisie van mijn NX250 uit 1989 (md21). Zal binnenkort eens wat fotootjes plaatsen
Grt Johnny
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heeft Clement half NL doorgereden met de NX (in de kofferbak), maar de NX250 is in zijn nieuwe honk! Bedankt voor de moeite Clement :Y

Ben een uurtje eerder naar huis gegaan om de NX te bewonderen.. Iets kopen zonder ubehaupt gezien te hebben is niet mijn ding. Wat issie afgeleefd zeg.. Zelfs de schakelpook is vastgelast. Daar ga ik nog een uitdaging mee krijgen!
Gelijk actief aan de slag gegaan. Hij is een stuk lichter geworden nu O-)

De komende 2 jaar heb ik er voor uitgetrokken. Dus stukje bij beetje ga ik hem oplappen.
Ik twijfel tussen oude staat (Rally) of een Scrambler. Waarbij de Scrambler op dit moment favoriet begint te worden.

Ik heb nog een foto bijgevoegd van de huidige stand van zaken. :)
full
 
Iemand interesse voor een Laser Duo-Tech uitlaat voor de NX250? Is dmv lassen op de originele aansluiting te monteren. Richtingaanwijzer is niet gesmolten maar door ouderdom gaan hangen :P

Prijs: vrpr 60euro Stuur maar een PM bij interesse
full
 
Laatst bewerkt:
De auto was aardig gevuld want ik had ook een partij plaatwerk verkocht en die moest afgeleverd dus waarom niet combineren als het toch redelijk bij elkaar in de buurt is en nog past ook. :-)
Timy heeft nu al meer eraan gewerkt dan ik in een half jaar. Goed bezig! Ik heb hem alleen schoongespoten, startrelais vervangen en 300m in de achtertuin gereden.

full

full
 
Geweldig dat het überhaupt past :}

Jij hebt er op gereden.. Ben benieuwd wanneer ik kan. :]
Kwam ook weer wat mafs tegen bij de nokkenaskettingspanner.. Maak er nog wel een foto van. Zit een enorm bout in gedraaid. Hopelijk betekend dat niet een boel ellende. O-)
 
Geweldig dat het überhaupt past :}

Jij hebt er op gereden.. Ben benieuwd wanneer ik kan. :]
Kwam ook weer wat mafs tegen bij de nokkenaskettingspanner.. Maak er nog wel een foto van. Zit een enorm bout in gedraaid. Hopelijk betekend dat niet een boel ellende. O-)

Naks omgebouwd naar een handmatige denk ik? Niks mis mee mits ie niet te strak zit. De originele houdt er een keer mee op en heel betrouwbaar zijn ze al niet.
 
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is in hoeverre hij nog is zoals jij hem gebouwd hebt?
Buiten het feit dat hij bij verkoop echt nog heel netjes was? :P

- Ik had er een Xl500r achterwiel in, is gewisseld voor de gouden velg. Snap niet waarom want de Xl500r velg was goed en, net als de voorvelg, zilverkleurig.
- De koplampcover is veranderd, die van mij zat netter.\
- stuurverhogers zijn op enig moment verdwenen.
Verder wel hetzelfde gebleven denk ik zo..
 
Die stuurverhogers en velg is mijn werk. Die velg van de xl500r was compleet weggerot dus daarom zit er een nieuwe in. Mijn zwager was niet zo groot dus die stuurverhogers had ik op mijn eigen nx gedaan en ook het lassen van de schakelpook heb ik gedaan... mijn zwager was te zuinig om een nieuwe schakelpook te kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan