Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Smous, hoe oud zijn je pubers? Leuk dat jullie met z'n vieren zo op pad konden!! Gezellig hoor.

En Dutch, welke jeans is het geworden dan?
Ik merkte gister dat ondanks de stretch in mijne ik toch een beetje last kreeg in m'n knieholtes omdat het daar toch wat knelt (waarschijnlijk door m'n kniebeschermers). Ik draag een Macna Jenny.
 
maar een half uur (en KM's later) had ik genoeg van het rijden! :X
echt, ik zat me gewoon te vervelen op die motor.. :Z
wie herkent dit? :?

aan allen die vandaag opstappen: geniet van het mooie weer! :]

Lonewulf

Ja, dit herken ik wel.. ik ken de mooie weggetjes volgens mij nog niet echt in mijn omgeving (woon hier nu 2 jaar) en heb nog niemand gehad om samen mee te rijden.. Voor mij zijn het tot nu toe voornamelijk de bestemmingsritten geweest (woon-werk, groningen-amsterdam over de snelweg)..

Sinds kort aangemeld bij meerdere facebookpagina's en zie meerdere groepsritten voorbij komen. Daarnaast meer in contact gekomen met andere rijd(st)ers in de buurt, dus denk dat de verveling verleden tijd wordt (hoop ik).
 
Ja, dit herken ik wel..

Sinds kort aangemeld bij meerdere facebookpagina's en zie meerdere groepsritten voorbij komen. Daarnaast meer in contact gekomen met andere rijd(st)ers in de buurt
dan word het denk ik tijd, dat ik ook es bij een rijders groep aansluit :)

Gr.
Lonewulf :]
 
Laatst bewerkt:
dan word het denk ik tijd, dat ik ook es bij een rijders groep aansluit :)

Gr.
Lonewulf :]

Via de facebookpagina Wie rijdt? worden (met mooi weer) bijna dagelijks oproepjes gedaan door mensen die willen rijden. Maar tegelijkertijd wordt de pagina ook volgegooid met 'grappige' plaatjes en andere meuk..

Misschien iets zoeken met motor icm met je regio, vind je vaak ook wel wat.
 
Vet goed gedaan @LimaSierra en indeed het is wat je zegt achteraf is het makkelijk uitleggen en praten maar goed we hebben wel hard voor gewerkt dacht ik zo pff hihi!

Maar ehm vandaag...Lisa voor het eerst naar Harley Dealer geweest in Amersfoort! En ik heb em gekocht OMG...

Test ritje was niet echt de planning maar het mocht en omg wat was ik zenuwachtig! Maar ja is ook echt zo'n nieuwe machine onder je ass en ik wil geen foutjes maken dat ik voor lul sta ofzo! haha! Maar wat was het leuk!!! OMG ik heb trouwens nu ik dit typ helemaal niet die oortje gemist!

Oh echt ik ben zo blij dat ik dit heb gedaan met alle stress maar het is zo de moeite waard! En die geluid....OMGGGG haha! 9 Juni ga ik em 'ophalen' ! Zo vettt !!! Check foto...ahum..hihi! :} :] :]
full
 
Een mooie fiets Lisa!
dan was jij het dus gisteren die ik zag rijden? (weet niet zeker of het wel deze motor was, maar hij zag er wel gloednieuw uit met groene kentekenplaat)
ik reed gisteren ook in die buurt rond en het kan zijn dat jij me toen passeerde, vlakbij die harley zaak. :]

veel plezier met je aankoop! :t

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Waaauuuuwwww! Lisa!! Wat een mooie bike! Gefeliciteerd!!

En voor degene die afgelopen week geslaagd zijn, begonnen zijn, nieuw zijn... Welkom, gefeliciteerd en veel fun!

Ben net lekker terug van een weekje Schotland met mijn vriend en ik moet zeggen... Het was geweldig! Ben deze keer nog wel achterop gegaan omdat ik nog niet zo heel veel weg ervaring heb, in ieder geval niet genoeg om ook nog links te moeten rijden vond ik zelf. Maar volgend jaar gaan we zeker terug en dan ga ik echt niet meer achterop! Wat een prachtig land, de mensen zijn zeer vriendelijk en de highlands... Wauw dat moet je gezien hebben. Heel veel kleien weggetjes, ( single Road tracks) mooie stuurwegen. Het is er echt geweldig!
 
Mooie motor Lisa!

En zonde om te horen dat er dan iemand een ongeluk krijgt, sterkte en beterschap!

Net weer 2 uur AVB les gehad, zo blij dat ik hem gelijk om 8:00 had! Dreef nu al uit mijn pak. Langzame oefeningen en bochtenwerk in het algemeen gaan steeds beter. Durven bewegen en dat ding om gooien gaat steeds netter. Nu wel een nieuwe instructeur. Veel kritischer dan de vorige maar je weet wel waar je aan toe bent. Lijkt alleen af en toe niet even goed te zien dat je ècht je best doet om alles uit je heupen te sturen ipv armen.

Biertje en BbQ staan al te wachten
 
Wauw Lisa daar heb je een leuke fiets aan :Y

@jane, is een jeans van macna geworden (macna stone geloof ik), uiteindelijk weer bij de mannenmaten terecht gekomen maar model is zelfde als de ladies broek. Gisteren naar werk aangehad en is maar iets dikker dan gewone spijkerbroek maar wel stuk veiliger!

Vandaag wordt het te warm om te rijden, daarnaast kijken voor een andere auto. M'n meepjeepje is helaas aan vervanging toe. En eind volgende week de Vixxie wegbrengen voor nieuwe bandjes en een klein beurtje. Het geld vliegt de deur uit zo _O-
 
Ja, dit herken ik wel.. ik ken de mooie weggetjes volgens mij nog niet echt in mijn omgeving (woon hier nu 2 jaar) en heb nog niemand gehad om samen mee te rijden.. Voor mij zijn het tot nu toe voornamelijk de bestemmingsritten geweest (woon-werk, groningen-amsterdam over de snelweg)..

Sinds kort aangemeld bij meerdere facebookpagina's en zie meerdere groepsritten voorbij komen. Daarnaast meer in contact gekomen met andere rijd(st)ers in de buurt, dus denk dat de verveling verleden tijd wordt (hoop ik).
Hoelang ,moet je nog wachten dan?

Zou langzamerhand gek worden (voor zover dat nog kan :+ ):X
 
Vet goed gedaan @LimaSierra en indeed het is wat je zegt achteraf is het makkelijk uitleggen en praten maar goed we hebben wel hard voor gewerkt dacht ik zo pff hihi!

Maar ehm vandaag...Lisa voor het eerst naar Harley Dealer geweest in Amersfoort! En ik heb em gekocht OMG...

Test ritje was niet echt de planning maar het mocht en omg wat was ik zenuwachtig! Maar ja is ook echt zo'n nieuwe machine onder je ass en ik wil geen foutjes maken dat ik voor lul sta ofzo! haha! Maar wat was het leuk!!! OMG ik heb trouwens nu ik dit typ helemaal niet die oortje gemist!

Oh echt ik ben zo blij dat ik dit heb gedaan met alle stress maar het is zo de moeite waard! En die geluid....OMGGGG haha! 9 Juni ga ik em 'ophalen' ! Zo vettt !!! Check foto...ahum..hihi! :} :] :] [afbeelding]
Mooi ding veel plezier er mee.

Wachten duurt lang zeker :P
 
Pff...zere klauw van de koppeling...

Maar verder wel lekker gereden. Nu even uitwaaien op een bankje in Muiderberg.
 
Hoi allemaal,

Ik vind voor de dames Motorbabes Nederland en The Lithas leuke fb pagina. En ik zit bij De Motorrijder. Die hebben ook nog per provincie een pagina, dus ik zit ook bij De Motorrijder - Noord-Holland. Wie Rijdt kijk ik niet zo vaak op. Niet zo mijn pagina. En ik zit in een groepsapp voor Noord-Holland.

Ik lig helaas nog steeds in het ziekenhuis, mag maandag pas naar huis.
 
Lisa! Wauwwwwwwwwww....hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben.

Jane, 15, 16 en 19 maar die wil niet mee, heeft niets met motoren( wel met tattoos!)

Cabo, balen zeg dat je nog in ziekenhuis ligt! Toch erger dan gedacht....

Wij hadden gister een bizarre rit. Ff rondje doen , langs kanalen en water. Komen we langs een boot ligt er een oudere vrouw op de grond, mensen in paniek. Ik zeg tegen mn man in oortje stoppen dit is niet goed. Zet mn motor aan de kant, doe mn jas uit, ben achter de vrouw gaan zitten jas op mn knie zodat ze kon liggen. Ambu was al gebeld. Koude doeken geregeld, parasol erbij. Heb al met al zon 3 kwartier op mn knieen gezeten die vrouw rystig houden, ze had veel pijn...open botbreuk boven haar enkel. Was nog duits ook. Zooo zielig.
Ambuhulp heeft haar pijnstiller gegeven via infuus en met 4 man op brancare gelegd. Daarna kon ik weer de benen strekken, heeft ook wel kwartier geduurd voor ik weer kon staan.
Toen we weg wilden was ik mn sleutel kwijt..was uit mn mond in gras gevallen, ook weer kwartier ah zoeken geweest...uiteinelijk waren we na 3 uur weer thuis, wat een dag! Ben niet eens verpleegster hahaha, heb de motorrijders weer goed op de kaart gezet! Vrouw en man dankbaar.
 
Netjes Lisa!!

Ikzelf heb les 3 gehad. Avb les en een half uur verkeer in voor t eerst. Ging prima. Regels van verkeer ken ik al van mijn koekblik ervaring en dat maakt al veel uit. Zo fijn om even echt gereden te hebben!
 
Cabo, wat vervelend dat je nog niet naar huis kon... maar goed, in het ziekenhuis kunnen ze natuurlijk wel je goed in de gaten houden en verzorgen. En weet je eigenlijk ook al ongeveer hoelang je herstelperiode zal zijn?

Smous, ik ken wel een goede tattoeerder in Zwolle: Tjitse de Vries.
Voor als je kind nog wat ruimte vrij heeft, zeker een aanrader ;-)
En wat een verhaal zeg!! Je hebt in elk geval wel weer een goede daad verricht! :t
Daarna snel een hele grote sleutelhanger aan je contactsleutel gedaan?? Haha
 
Allen gefeliciteerd. Snap alleen de keuze voor een sjopper of racer niet als eerste motorfiets. In Nederland drempelland wil je juist een avonturenbrommer met lange veerwegen.

Wellicht ben ik te bevooroordeeld.
Allen vele veilige pretkilometers toegewenst :]
 
Allen gefeliciteerd. Snap alleen de keuze voor een sjopper of racer niet als eerste motorfiets. In Nederland drempelland wil je juist een avonturenbrommer met lange veerwegen.

Wellicht ben ik te bevooroordeeld.
Allen vele veilige pretkilometers toegewenst :]

Ik heb mijn motor niet om in woonwijken rond te rijden.
 
Wauw Smous! Goed gedaan hoor, menig ander had waarschijnlijk doorgereden.

Cabo, pfff dat is inderdaad een behoorlijk tijdje geduld hebben. :/

Gisteren geslaagd voor een andere auto. Op naar meer luxe, comfort en degelijkheid. Tenopzichte van eerst zal de auto toch minder gebruikt worden nu ik ook de motor kan pakken. Toch een dubbel gevoel om het trouwe meepjeepje te vervangen -O- een waardige andere opvallende auto voor terug gevonden :Y

Nu moet deze week de motor nog weg voor klein beurtje en nieuwe banden en dan hebben we het gehad hopelijk met geld uitgeven, geld moet rollen toch? Nu is het wel heel letterlijk _O-
 
Ikzelf heb les 3 gehad. Avb les en een half uur verkeer in voor t eerst. Ging prima. Regels van verkeer ken ik al van mijn koekblik ervaring en dat maakt al veel uit. Zo fijn om even echt gereden te hebben!

Da's in Lelystad niet zo moeilijk :P Maarre, lekker hè die vrijheid :) Aanstaande vrijdag weer? AVB al gepland? Let op hoor, regels van het verkeer mag dan wel bekend zijn, het zit hem vooral in defensief rijden dmv kijkgedrag, spiegelen en VER vooruit kijken. Ik als ervaren koekblikbestuurder merkte tijdens lessen dat ik dat kijkgedrag en spiegelen weer 'opnieuw' aan moest leren. Niet dat ik het verleerd was, maar wel dat je dat bewust moet doen. En bochtenwerk is toch heel anders dan in de auto, maar dat leer je vanzelf.

Trouwens, was weer even fijn om in mn geboorteplaatsje te zijn. Gisteravond van een prachtige zonsondergang genoten op de Ketelmeerdijk :)

upload_-1
 
Laatst bewerkt:
Ta68, ben juist gaan lessen om chopper te kunnen rijder en drmepels..ach valt best mee als je maar niet te hard rijdt! En ik rij niet in woonwijken maar voor de fun lekker buitenaf

Jane, ze heeft er 1 in Amdam laten zetten...vind voor nu ff 1 genoeg en als ze uit huis is moet ze zelf maar weten.

Mooie foto hart42!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan