MyRouteApp, navigatie app voor motor

Overigens klopt dat laatste niet helemaal.
De Garmin vormingspunten worden als trackpunten gezien en wanneer je de track omzet naar een route worden er een aantal op te geven routepunten gecreëerd.

Ik ging wat korter door de bocht en sloeg in het relaas inderdaad 1 stap over... En uiteindelijk klopt het wel want de vormingspunten zijn via~via viapunten geworden.
 
Ik kom net een nieuwe functie in MRA tegen. Ik weet niet hoe lang deze al aanwezig is.
De Rondrit.
Hiermee is het mogelijk op basis van een aantal parameters (Lengte, richting, startpunt, etc) een rondrit maken
 
Ik heb een vraag m.b.t. MRA.

Ik gebruik de TomTom go app i.c.m. een android telefoon. Is het mogelijk om specifieke motor POI-verzamelingen via MRA permanent te uploaden naar TomTom go? Bijvoorbeeld accomodaties, motordealers, enz.?
 
Ik heb een vraag m.b.t. MRA.

Ik gebruik de TomTom go app i.c.m. een android telefoon. Is het mogelijk om specifieke motor POI-verzamelingen via MRA permanent te uploaden naar TomTom go? Bijvoorbeeld accomodaties, motordealers, enz.?
Als je al een OV2 bestand hebt, kan dat toch rechtstreeks via MyDrive?
TomTom Support
 
Laatst bewerkt:
Here kaarten en pontjes zijn geen vrienden:

Niet in MyDrive, maar in MyRoutApp merk ik dat de weerstand bij pontjes met de Here/Garmin kaart erg groot is, zelfs zo groot dat de route over sommige pontjes gewoon niet te maken is. Ook niet als je een routepunt midden in de rivier plaatst. Met de TomTom en Google kaarten geen probleem al lijkt de weerstand van Google iets groter.

Hieronder een paar voorbeelden. Route over het pontje bij Genemuiden is met de Here/Garmin kaart niet te maken, wel met de TomTom of Google kaart. Pontje bij Olst lukt uiteindelijk wel als je aan weerskanten van de rivier een routepunt zet. Ook de pont bij Drongelen in Brabant kom je met de Here/Garmin kaart niet over. Meer heb ik er niet getest. In BaseCamp met de Garmin kaarten is het ook geen probleem.

TomTom pontje Genemuiden.


[afbeelding]

Hmm.. Da's wel opmerkelijk. Zowel de TT kaart als de Here kaart hebben binnen MRA de mogelijkheid veerponten te vermijden. Bij de TT kaart lijkt dat goed te werken, bij Here niet. Denk dat dat een foutje is. Zal de makkers even een seintje geven.


Vriend had een ticket hiervoor geopend. Geen oplossing. ligt aan de Here kaarten volgens MRA support:

"Sowieso lijkt hij een sterke voorkeur te hebben voor over de weg i.p.v. veerboten. Alleen als er geen andere route is (bijv. van het vasteland naar een van de Waddeneilanden) of heel erg omrijden (bijv. Rotterdam, NL - Harwich, UK) zal hij voor de veerboot kiezen.

Aangezien dit te maken heeft met de routecalculatie van de HERE kaart, hebben wij hier geen invloed op. Waarom het plaatsen van een punt in het water op de route niet werkt weet ik niet met zekerheid, maar waarschijnlijk zal HERE intern voor de berekening proberen het punt op een weg in de buurt te plaatsen, en dan komt hij in dit geval dus op een van de kades uit. Dan heb je weer de situatie van het eerste plaatje en is omrijden volgens HERE sneller. Wederom iets waar we geen invloed op hebben."

Een kaart die zelf berekent? Ik denk dat het gaat om categorieen en veerpont is een categorie, die bij Here te boek staan als te vermijden als je auto of motor bent.

Ik hoor hierover geen klachten van Zumo gebruikers. Blijkbaar overruled Garmin het Here advies pontjes te vermijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom net een nieuwe functie in MRA tegen. Ik weet niet hoe lang deze al aanwezig is.
De Rondrit.
Hiermee is het mogelijk op basis van een aantal parameters (Lengte, richting, startpunt, etc) een rondrit maken
Die functie bestaat sinds kort. Kreeg via de nieuwsbrief de aankondiging.
Het Youtube filmpje is 23 mei geüpload.
Rondrit plannen met MRA:

Het lijkt me een heel handige functie. Je hebt in 5 minuten een rondrit gepland.
Vooral het kunnen opgeven van de lengte en de richting voor de rondrit is handig.
Ook het kunnen opgeven van een willekeurige startplaats en het feit dat je deze rondrit kunt opslaan, delen en exporteren en het kunnen meekijken met Streetview maken deze optie een goed doordachte en praktische functie.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik nog basecamp, maar de gratis versie van MRA om routes te vergaren.
Ooit stap ik nog eens af van basecamp en die kl#te Garmin Zumo 550.
Wat een h#@renapparaat :r
Een route maken in MRA schiet niet echt op, moet het toch weer overhevelen naar basecamp alvorens de route te optimaliseren om het compatible met de garmin kaart te kunnen maken.
Komt er ooit nog de mogelijkheid om te direct te navigeren middels MRA?
 
Laatst bewerkt:
@Bosman
Ik heb laatst ook een paar GPX bestanden van MRA naar mijn buurman gestuurd. Hij gaf aan alleen maar rechte lijnen te zien tussen de punten op zijn Zumo 660. Ik heb geen Zumo meer dus kan zelf niets proberen maar blijkbaar gaat er met de koppeling Zumo en MRA toch nog een aantal dingen niet goed.

Het is blijkbaar nog nodig dat een aantal actieve Zumo gebruikers, MRA van info gaan voorzien wat er nog niet goed gaat in hun GPX Export
 
als er een route geïmporteerd wordt dan heb je dat, ff berekenen en klaar.

laat de beste man een track gebruiken en er is geen probleem. kan de 660 geen track aan dan ff de track in bc omzetten naar route en ff vergelijken
 
Heeft niks te maken met MRA. Zumo gpx laten importeren en berekenen.
Beste is ook in ditgeval: GPX track vanuit MRA naar je buurman sturen. Deze in de 660 en de track gebruiken om er een route van te maken. Kan de 660 prima.
 
Komt er ooit nog de mogelijkheid om te direct te navigeren middels MRA?
Ja, het is de bedoeling met een direct navigerende App te komen.
Dacht dat ze nog tegen wat probleempjes aanlopen. Het is blijkbaar wel een veelgevraagde wens.
 
Laatst bewerkt:
Ervaring Garmin Zumo versus Rider 400.
Voorbereiding van de routes:

Had enkele (GPX) routes van internet afgehaald en deze in BaseCamp geïmporteerd.
Uit BaseCamp uiteindelijk ook de route/track exports gebruikt.
Maar heb met MRA de controleslag voor de route compabiliteit tussen Garmin en TomTom uitgevoerd. En tevens gebruik van de POI informatie.

Vind voor mij het gebruik van de combinatie BaseCamp en MRA niet ideaal.
Die combinatie route/track GPX export bestanden van MRA vind ik ook niet ideaal.
Wil zelf besluiten route OF track, en zo noem ik mijn export bestand ook (met of zonder T_ ervoor)
Wat wel handig is van MRA is de aanwezige POI voorraad van hotels, restaurants en andere eetgelegenheden. Kun je je stoppunten bepalen. De BaseCamp POI aanduidingen zijn niet compleet, willekeurig en gedateerd.
Ook de mogelijkheid van MRA om de route direct met Streetview te bekijken is heel handig.
(Jammer dat bijna niets van Duitsland is opgenomen in Streetview)
De actueelste informatie haal ik tenslotte uit Google.
Ook Google heeft sommige POI's in zijn (Maps-) kaart zitten en bij het aanklikken daarvan krijg je meteen een aantal Google resultaten te zien, inclusief in Google aanwezige of gelinkte foto's.

Ik mis dus in MRA de mogelijkheid om bij aanklikken van een POI ook meteen de Google resultaten, inclusief de foto's, te kunnen zien.
(Het is nogal omslachtig om die POI's in Google weer te gaan opzoeken. ( of ik zou de route/track misschien ook in Google Maps moeten importeren, als dat al kan ??)
Ook zijn lang niet alle POI's in Google Maps opgenomen (misschien alleen diegene die ervoor betaald hebben ?)

Het liefst zou ik alles in MRA doen maar momenteel vind ik ook het route beheer niet voldoende. Dat kun je in BaseCamp veel uitgebreider categoriseren. (Al moet je wel goed weten en opletten waar je mee bezig bent)
De mogelijkheid om met MRA altijd over je routes te kunnen beschikken met alleen een smartphone of een kleine tablet lijkt we wel ideaal.

Ps: Bij nader inzien misschien niet zo'n heel on-topic verhaal. Maar mísschien dat sommigen dit toch wel interessant vinden.
 
Laatst bewerkt:
@ Hervelt,
Zou de foto s en klacht toch indienen. Als er vocht in een apparaat kan komen, kan dit op langer termijn toch schade aanrichten. Je hoeft niet altijd direct een defect apparaat te krijgen.
Als je garantie hebt moet hier wel naar gekeken worden.
 
Ik kom net een nieuwe functie in MRA tegen. Ik weet niet hoe lang deze al aanwezig is.
De Rondrit.
Hiermee is het mogelijk op basis van een aantal parameters (Lengte, richting, startpunt, etc) een rondrit maken

Net de rondrit functie geprobeerd. Maar bij mij werkt het nog niet helemaal zoals gehoopt.
Als ik vanaf mij thuisadres (Wateringseveld Den Haag) een rondrit plan krijg ik de foutmelding "Er ging iets mis bij het maken van de rondrit"

Bij een rondrit vanaf mijn werk krijg ik wel een route. Hierna heb ik verschillende startpunten getest met wisselend effect van wel een route of de "Er ging iets mis bij het maken van de rondrit" melding.
Een aantal rondritten die wel goed gingen hadden vreemde uitstapjes spraken mij niet echt aan. Een van de routes ging b.v. even Almere in om via dezelfde route weer terug te gaan naar het mooie deel van de rondrit.

Ook heb ik nog niet gevonden hoe ik een alternative rondrit vanaf hetzelfde startpunt kan maken. meerdere malen berekenen met dezelfde instellingen geeft dezelfde route. Andere instellingen of tijd geven soms minder verschil als gehoopt.

Maar zeker een welkome aanvulling op MRA. :]
 
Laatst bewerkt:
Als je een andere rit wil heeft herhaaldelijk klikken idd geen zin. FF de parameters veranderen en het lukt wel.

Verder gebruik ik de voorgestelde rit als basis en kijk er nog ff kritisch naar want er zitten soms vage stukken in.
 
....
Vlak voor Alp d'Huez gaat de route langs Lac du Chambon door een tunnel. Dit krijg ik dan weer met de Garmin niet voor elkaar maar alleen met de TomTom rekenkaart en dan ook alleen als ik veel routepunten zet.
....
Misschien een wat late reactie, maar dit komt omdat de tunnel is afgesloten omdat 'ie (deels) is ingestort. Tussen 13 juli en 21 augustus zou 'ie wel open moeten zijn. De weg ten zuiden van het meer dient als tijdelijke route, maar dat kan je op Streetview niet zien omdat die beelden te oud zijn.
Definitieve opening van de tunnel is eind van het jaar.

Chambon_RS1091-3d9c6.jpg


Info tunnel du Chambon - Ville de Briançon
https://www.isere.fr/actualites/fermeture-du-tunnel-du-chambon
Fermeture du tunnel du Chambon : infos pratiques - Internet Services de l'État en Hautes-Alpes
Tunnel du Chambon — Wikipédia

Op Youtube zijn filmpjes van de omleidingsweg te vinden als je zoekt op 'route secours chambon'.
 
Laatst bewerkt:
TomTom leidt je standaard over die tijdelijke weg, net als Google Maps. Daarom had Nosmo ook zoveel routepunten nodig...om 'm te dwingen door die tunnel te gaan (dat lukt meestal ook zo met seizoensafsluitingen bij TomTom).
De Here kaart struikelt er over.
 
Laatst bewerkt:
Here kaarten en pontjes zijn geen vrienden:Vriend had een ticket hiervoor geopend. Geen oplossing. ligt aan de Here kaarten volgens MRA support:Een kaart die zelf berekent? Ik denk dat het gaat om categorieen en veerpont is een categorie, die bij Here te boek staan als te vermijden als je auto of motor bent.

Ik hoor hierover geen klachten van Zumo gebruikers. Blijkbaar overruled Garmin het Here advies pontjes te vermijden.

Ehh... dit geldt dus ook voor Google Maps kaarten in MRA: willen ook niet met de pont mee.
 
Ik wordt hier toch wel moe van. Leg ik volgens mij netjes uit dat het probleem met de veren ook bij Google Maps is. Nee hoor, gewoon overheen lezen en het ticket is weg.


Dit is hun antwoord op mijn melding omtrent Google kaart en dat ik dat gechecked heb via Tyre en dat daar (in Tyre met Google kaart) de veerpontjes wel gepakt worden:

Ticket: Ondersteuning : HELPDESK

Ik heb niet direct een verklaring over waarom het het wel doet op Tyre, aangezien dit MyRoute-app is.
We hebben contact gezocht met de HERE kaart ontwikkelaars voor verdere uitleg.

Dit is momenteel alles wat ik weet.

Met vriendelijke groeten,

Mijn antwoord maar weer.

Beste,

Hebben jullie deze discussie verwijderd? Link werkt niet en met zoeken vind ik hem niet meer.

-> Wat ik hieronder bedoel is dat de Google kaart in MRA hetzelfde gedrag vertoont als de HERE kaart als het gaat om pontveer.

Ik ga er verder geen energie insteken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan