Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik had een goedkoop setje van ali express, deze heeft het 1.5 jaar volgehouden was 25,- euro's.
Echter begon de linkerkant te knipperen dus moest even een andere halen.

Oude:
full


Dit keer echter maar in Nederland gehaald met een jaar garantie (www.xenonjan.nl) ik heb H4 dus ik heb H4 Bi-Led (Dimlicht en grootlicht) dit setje koste me 100,- euro's (stiekum 4 euro korting gehad *O* )

Nieuwe lamp:
(Met Lumileds 4x led voor dim en 4x voor groot licht aan beide kanten van de lamp dus in totaal 8 voor dimlicht en 8 voor grootlicht per lamp. 6500K en 4000Lumen per lamp.

full

full





Geen ventilator of koperen lusjes voor warmteafvoer maar deze zwarte ribben:

full


Resultaat:

full


full



Zal vanavond als ik naar huis rij in het donker nog wat fotos maken van de lampen in hun natuurlijke habitat! :t
 
Externe kettingspanners geplaatst:


rt5.thumb.jpg.87da48407da0777feb9d1809ed79db53.jpg



De "lifters" zet ik er niet op; vind de "look" met bobbins mooier

rt10.thumb.jpg.6d62075a9a433e1d39a0efa36b5d64ec.jpg







Zo dus!

rt3.thumb.jpg.cdec3c34d2b30a7fd30a3ec3e1fcdf1c.jpg
 
Mooi, ik wil er ook led in gaan doen, welke heb je er in zitten?

http://www.motor-forum.nl/global/templates/motor-forum-4/html/image.html

Ik heb deze van lid 'euroloodvrij' overgenomen omdat hij eigenlijk een setje h4 nodig had, deze waren verkeerd besteld. In plaats van terugsturen heeft hij ze hier te koop aangeboden.
Aangezien de lampjes van de blade meer op uitdovende kaarsjes leken, het grootlicht had ik al zo afgesteld dat die als dubbellicht fungeerde maar nog kon je onderweg maar weinig zien en gezien worden was al helemaal niet aan de orde.
Mijn eerste gedachte was om xenon in te bouwen maar zolang deze lampjes blijven branden laat ik het maar zo. Misschien dat ik daarna wel duurdere ga kopen zoals 'ride dirty' gedaan heeft.


Ik had een goedkoop setje van ali express, deze heeft het 1.5 jaar volgehouden was 25,- euro's.
Echter begon de linkerkant te knipperen dus moest even een andere halen.

Oude:
[afbeelding]

Dit keer echter maar in Nederland gehaald met een jaar garantie (www.xenonjan.nl) ik heb H4 dus ik heb H4 Bi-Led (Dimlicht en grootlicht) dit setje koste me 100,- euro's (stiekum 4 euro korting gehad *O* )

Nieuwe lamp:
(Met Lumileds 4x led voor dim en 4x voor groot licht aan beide kanten van de lamp dus in totaal 8 voor dimlicht en 8 voor grootlicht per lamp. 6500K en 4000Lumen per lamp.

[afbeelding]
[afbeelding]




Geen ventilator of koperen lusjes voor warmteafvoer maar deze zwarte ribben:

[afbeelding]

Resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]


Zal vanavond als ik naar huis rij in het donker nog wat fotos maken van de lampen in hun natuurlijke habitat! :t

Ben zelf ook wel benieuwd naar hoe het onderweg zal zijn.

Zou het liefst ook h4 willen hebben en dan zowel dubbel dim als grootlicht. De reflectoren zijn dan wel voor h7 lampen bedoeld maar ik zie ook dat de ringen om de kaarsjes heen afstelbaar zijn en dan zou je iets kunnen doen met de afstelling brandpunt.
 
Ik heb er een heeeeeeel klein inbusje bij gekregen en hiermee kun je net onder de rand doormiddel van een schroefje het lichtbeeld exact afstellen.

zie foto:

full


Daar dus, en niet niezen want je inbusje vind je nooit weer terug })



edit: op youtube bij H4 Lumileds ook veel te zien hierover.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er een heeeeeeel klein inbusje bij gekregen en hiermee kun je net onder de rand doormiddel van een schroefje het lichtbeeld exact afstellen.

zie foto:

[afbeelding]

Daar dus, en niet niezen want je inbusje vind je nooit weer terug })



edit: op youtube bij H4 Lumileds ook veel te zien hierover.
Door die losse ring heb ik het idee dat die ringen uitwisselbaar zijn, weet je toevallig wat de binnendiameter is van die ring?
 
Door die losse ring heb ik het idee dat die ringen uitwisselbaar zijn, weet je toevallig wat de binnendiameter is van die ring?


Ik heb de ring niet los van de lamp gehad, om de lamp te zekeren met dat ijzerdraadje welke achter elke lamp zit heb ik de koelvin eraf gehaald, ik heb op het moment geen meetspul bij de hand, morgen zal ik je even een pb sturen met de binnendiameter van de ring!

edit: heb trouwens nog wel 2 (plastic) ringen liggen van de oude H4 ledlamp, deze waren wel van de lamp te verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de ring niet los van de lamp gehad, om de lamp te zekeren met dat ijzerdraadje welke achter elke lamp zit heb ik de koelvin eraf gehaald, ik heb op het moment geen meetspul bij de hand, morgen zal ik je even een pb sturen met de binnendiameter van de ring!

edit: heb trouwens nog wel 2 (plastic) ringen liggen van de oude H4 ledlamp, deze waren wel van de lamp te verwijderen.
Als die oude ringen overeenkomen met de maat van die nieuwe hoor ik dat ook graag.
Tof dat je dat even wil doen, alvast bedankt!
 
Ik zou nog even foto's maken van de lichtopbrengst *D

Dimlicht:

full


Grootlicht:

full
 
Geen boze tegenliggers, geen seintjes, politieagent keerde ook niet om.. :t
 
Mensen zijn zo langzamerhand wel gewend aan die jaren 40/45 lampen. :P Als ik zo kijk lijkt het net of hij op 30 meter afstand nog steeds 1 meter hoog schijnt.
 
Mensen zijn zo langzamerhand wel gewend aan die jaren 40/45 lampen. :P Als ik zo kijk lijkt het net of hij op 30 meter afstand nog steeds 1 meter hoog schijnt.
1 ding nog erger dan slecht afgestelde auto lampen.
Zijn die bauwlampen die tegen woordig op een fiets zitten.
 
Ik heb vandaag met een hamer mijn olie leidingen van mijn brommer geslagen. :9
Gaf wel een bende -O-
 
Ik heb vandaag met een hamer mijn olie leidingen van mijn brommer geslagen. :9
Gaf wel een bende -O-
Sla jou leidingen toch ook niet weg met een hamer :+

Mishandeling op de'n top hoor :o


Maar je hebt van die stalen leidingen ofzo die voor gevormd zijn?
 
http://www.motor-forum.nl/global/templates/motor-forum-4/html/image.html

Ik heb deze van lid 'euroloodvrij' overgenomen omdat hij eigenlijk een setje h4 nodig had, deze waren verkeerd besteld. In plaats van terugsturen heeft hij ze hier te koop aangeboden.
Aangezien de lampjes van de blade meer op uitdovende kaarsjes leken, het grootlicht had ik al zo afgesteld dat die als dubbellicht fungeerde maar nog kon je onderweg maar weinig zien en gezien worden was al helemaal niet aan de orde.
Mijn eerste gedachte was om xenon in te bouwen maar zolang deze lampjes blijven branden laat ik het maar zo. Misschien dat ik daarna wel duurdere ga kopen zoals 'ride dirty' gedaan heeft.
Ok thanx :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan