Cbr 600 rr geeft zelf gas en ploft stationair

Reneb1591

Rookie
17 mrt 2017
15
0
Borne
Een goedemiddag, gisteren heb ik zoals velen lekker op de motor gereden. Nu sloeg me gisteren bij een stoplicht de motor af(on oplettendheid) sindsdien maakt de motor(naar mijn idee) een wat zwaarder geluid maar het ergere is dat de motor bij lage snelheden zelf iets gas lijkt te geven. Je voelt echt dat de motor iets wegschiet zonder dat je wat doet. Het is elke keer maar heel kort maar zeer storend en niet de bedoeling. Heeft iemand hier enig idee wat het kan zijn? Het gaat om een 600rr uit 2004.

Wel heb ik zelf zojuist gezien(eerder niet goed gekeken) dat de stationair stelschroef uit de houder geschoten was. Deze heb ik weer goed vast gezet maar ook dit mocht niet baten. Het gas geven is tot ongeveer 50 km per uur. Zojuist liet ik de motor nog even stationair draaien en toen plofte de uitlaat ook meerdere malen.
zoals te zien is ben ik een leek op technisch gebied van de motor
 

Bedankt voor de reactie! De stelschroef was uit de houder aan de buitenkant van de motor geschoten(de houder die vlak naast je schakelstang zit. Kan het daardoor komen dat er bovenin iets los schiet? En de stelschroef zelf die kan ik iets op en neer bewegen(uittrekken en terug duwen in het buisje) hoort dit? Ik moet zeggen dat ik ook niet veel verschil merkte wanneer ik de stelschroef probeerde aan te draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan