Voorrem loopt fors aan bij heet weer

Hier nog een tip;

Is de remtangen inwendig geanodiseerd? In de groeven kan rommel en corrosie zitten.
Sommige remtangen hebben dit niet, door wegenzout begint het te oxideren en klemt de zuiger.

Gebruik je ook ook remvet bij montage.
De zuigers lopen veel soepeler als je de rubber ringen hiermee insmeert.

Sommige remmen zijn echt heel lastig te ontluchten als ze helemaal leeg zijn geweest. Door warmte zet de lucht uit en kan de rem ook gaan klemmen.i kreeg het pas voor elkaar door de remtangen te ontluchten als ze gedemonteerd waren en de luchtbel kon terug drukken naar de pomp. Wel 5 maal moeten doen. Overigens rij ik met brembo 4 zuiger tangen en een rcs pomp.

let goed op dat de luchtbel ook echt weg kan en niet ergens in een dode hoek blijft hangen.

Veel succes.

Dank voor je reactie, ja ik heb Até remcup-vet gebruikt. Lucht lijkt me sterk, want de rem was keihard. Ik heb een vacuum-apparaat om te ontluchten en dat is mij tot nog toe altijd goed gelukt.
 
Ik laat mijn remklauwen reviseren waarbij ook de cups worden vervangen. Ik zal hier laten weten of het werkt...
 
Heb dit probleem ook gehad, schijven waren o.a. te warm geworden. Bleken allebei krom te zijn. Laat ze even controleren om dat uit te sluiten
 
Nou inmiddels de klauwen uit elkaar gehaald.
Rechter klauw was degene die vast zat, want de plaat van de remblokken was duidelijk verkleurd t.o.v. de linker kant. De zuigers wilden er goed uit, echter de staat van de afdichtingen (3 circuitdagen oud!) is om te huilen:
20170531_172030.jpg


Ook de afdichtingen aan de andere kant zagen er zo uit, terwijl deze niet vastgezeten hebben.

Of dit door de hitte komt, of door verkeerde remvloeistof, of door verkeerde montage, of doordat het gewoon rotzooi is (mijn idee) weet ik niet.

In ieder geval zit er nu nieuw spul in van de Honda Dealer.
Daarnaast een groter remvloeistof reservoir, gevuld net boven minimum
Tevens heb ik alle stalen plaatjes achter en boven de blokken verwijderd.

De hoofdremcilinder (Braking) heb ik ook open gemaakt, hier was niets raars in te zien.
Het enige dat mij opviel, is dat het stofdopje wat de zuiger van de rempomp afdicht extreem krap over de remzuiger zelf pastte, dit liep erg stroef. Ik heb het gat van dit stofkapje iets ruimer gemaakt en de uitgaande stang van de zuiger gesmeerd en ook dit voelt nu veel beter aan.

Ik ga het beleven de eerst volgende ciruitdag, ik heb er alle vertrouwen in.
 
Laatst bewerkt:
Nou inmiddels de klauwen uit elkaar gehaald.
Rechter klauw was degene die vast zat, want de plaat van de remblokken was duidelijk verkleurd t.o.v. de linker kant. De zuigers wilden er goed uit, echter de staat van de afdichtingen (3 circuitdagen oud!) is om te huilen:
[afbeelding]

Ook de afdichtingen aan de andere kant zagen er zo uit, terwijl deze niet vastgezeten hebben.

Ziet er vies/smerig uit het lijkt wel een rubberdamp afzetting door hitte .

Of dit door de hitte komt, of door verkeerde remvloeistof, of door verkeerde montage, of doordat het gewoon rotzooi is (mijn idee) weet ik niet.

In ieder geval zit er nu nieuw spul in van de Honda Dealer.
Daarnaast een groter remvloeistof reservoir, gevuld net boven minimum
Tevens heb ik alle stalen plaatjes achter en boven de blokken verwijderd.

De hoofdremcilinder (Braking) heb ik ook open gemaakt, hier was niets raars in te zien.
Het enige dat mij opviel, is dat het stofdopje wat de zuiger van de rempomp afdicht extreem krap over de remzuiger zelf pastte, dit liep erg stroef. Ik heb het gat van dit stofkapje iets ruimer gemaakt en de uitgaande stang van de zuiger gesmeerd en ook dit voelt nu veel beter aan.

Ik ga het beleven de eerst volgende ciruitdag, ik heb er alle vertrouwen in.


Denk een goede keuze de OEM seals en de tijd zal het ook gaan uitwijzen.Die stalen plaatjes weghalen is ook een goeie :t Je moet iets doen het uitproberen en hopen dat dit het geweest is ?

Hou ons maar op de hoogte dit is een goede case :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 1 dag gereden sinds de revisie van de klauwen. Ik had geen last meer van het aanlopen maar het was ook niet zo'n warme dag.

Bij de revisie niets raars aangetroffen trouwens.
 
Ziet er vies/smerig uit het lijkt wel een rubberdamp afzetting door hitte .Denk een goede keuze de OEM seals en de tijd zal het ook gaan uitwijzen.Die stalen plaatjes weghalen is ook een goeie :t Je moet iets doen het uitproberen en hopen dat dit het geweest is ?

Hou ons maar op de hoogte dit is een goede case :Y

Verzin je dit zelf of heb je het ergens gelezen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan