Verkeerde firmware gipro atre g2 versnellingsindicator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob1969

MF'er
27 mei 2017
58
0
Hallo
Ik wilde mijn ervaring met deze versnellings indicator van gipro ,mededelen.
Ik heb hem sinds een maand op mijn gsxr 1000 k2 geinstalleerd.
Na installatie niks anders dan problemen.
Fi meldingen en na uitlezen kwam steeds c 31 naar voren, de versnellingsbak sensor.
Loskoppelen gipro en fi melding was weg.
Zelfs bij motordealer geweest om sensor door te meten ,die is goed ,en door die fi storing slaat mijn gsxr in een soort basis mode ,je kan dan rijden ,maar alles is dan beperkt ,vermogen etc.
Zelfs mijn ecu,ook wel bij suzuki emc genaamd,kon hierdoor kapot gaan ,dus heb nog geluk gehad,want elke keer een fi melding door die gipro omdat hij me sensor van slag brengt, is niet echt goed..
Heb daarop de winkel waar ik hem gekocht heb mpartz gecontacteerd.
Het lag weer aan alles de gipro kon niet stuk zijn .
Mijn stekkers zaten niet goed vast,de accu moest ik ontkoppelen ,van alles draagde mpartz aan ,de gipro kon niet stuk zijn.
Ik dacht nou dan stuur ik healtech de maker van deze gipro atre g2 ,wel een mail en ik was verrast over hun reactie .
De gipro de nieuwere g2 is geleverd met verkeerde firmware ik had een andere firmware erin staan (14122)die niet goed was .
Hierdoor kwamen de fi meldingen, en ging mijn gsxr dus in storing .
Ook zegt healtech ,stuur maar op naar Hongarije waar daar worden die dingen gemaakt omdat het in Hongarije goedkoper produceren is ,terwijl het een Engels bedrijf is.
Ik contacteer weer mpartz ,dat ding was amper een maand oud ,en mpartz nam na mijn melding hierover contact met importeur op in Nederland.
Het antwoord van mpartz ,bevreemde mij.
Komt er op neer ,ik moet zelf opsturen voor update ,naar Hongarije,met risico van kwijtraken door post en beschadigd aan komen in Hongarije.
Mpartz en importeur doen niks en laten mij met deze gipro zitten .
Nu een hoop gemail heen en weer ,en uiteindelijk word mpartz onbeschofd ,omdat ik niet normaal vind ,als ik zo een duur ding koop alla 112,50€,en nog een gipro mount om hem netjes te bevestigen ,van 42,50€ ik wel verwacht er word service verleend.
MPartz of importeur hadden ook kunnen zeggen ik ruil hem om voor nieuwere met goede firm ware ,nee dat doen ze ook niet .
Zelfs de importeur doet er niks mee ,.
Ze geven eerlijk toe mpartz en importeur er ligt hier een lading verkeerde gipro,s dus met foute firmware .
Maar ze staan wel lekker op de website bij mpartz ,de verkeerde dus .
Komt er nu op neer, ik heb hem maar van mijn Gsxr gehaald ,en ga hem terug sturen naar mpartz met geld terug ,voor alles ,ben het wel zat .
Opsturen naar hongarije heb ik hem niet voor gekocht ,een maand terug .
En gipro,healtech hebben gewoon een lading verkeerde gipro met foute firmware gelevert aan importeurs .
Dat is mij wel duidelijk geworden ook na contact met importeur en mpartz.
Verder wie heeft er ook de nieuwste gipro atre en heeft deze firmware probs en word door importeur en winkel ,niet geholpen ?want zo voel ik dat wel.
full
 
Laatst bewerkt:
Zo veel mensen ,zoveel meningen ,ik heb me verhaal gedaan ,mpartz hier ook ,en die geven hun fouten niet echt toe.
Verder vind ik het wel prima zo ,en heb dit neergezet over de healtech gipro zodat toekomstige kopers ,kunnen weten ,ik heb problemen met gipro er kan verkeerde firmware inzitten ,
Dan nog de vraag hoe de winkel en importeur erop reageren ,mijn ervaring was daarin bedroevend slecht,
Nogmaals mpartz had me nog steeds een toezegging kunnen doen ,en dit niet zo te laten escaleren ,maar blijkbaar is dit voor hun een leer moment zoals ze zelfs in ander bericht hierboven zeggen.
Maar voor mij afgesloten en klaar ,.
Ga weer heerlijk motorrijden zonder gipro en zonder fi meldingen.
Wat mij beteft mAg hier wel een slotje op .,
 
Laatst bewerkt:
De Winkel hoort dit probleem onder garantie voor jou op te lossen.
Ze hebben jou gewoon een ondeugdelijk product geleverd, en jou ook niet verteld dat je een versie zou kopen met foutieve firmware erin.

Ik zou geld terug eisen, anders naar de consumentenbond of rechtsbijstand inschakelen !
 
Laatst bewerkt:
De Winkel hoort dit probleem onder garantie voor jou op te lossen.
Ze hebben jou gewoon een ondeugdelijk product geleverd, en jou ook niet verteld dat je een versie zou kopen met foutieve firmware erin.

Ik zou geld terug eisen, anders naar de consumentenbond of rechtsbijstand inschakelen !

Lees het topic eens. TS is in mijn ogen een schoolvoorbeeld van een drammende kleuter. Misschien valt er bij Mpartz wat op te merken aan de snelheid of de duidelijkheid waarmee eea is gegaan. Er is echter nergens gezegd of de impressie gewekt dat TS 'de boom in kan' met zijn probleem, en er is voor zover ik kan zien ook meegedacht met TS door met een out-of-the-box oplossing te komen zodat TS zo snel mogelijk weer een functionerende gearindicator heeft. In plaats daarvan wordt dat verdraaid tot een tekortkoming van Mpartz, en dat is gewoon onredelijk. Ik vindt dat je Mpartz hooguit enkele kleine tekortkomingen kunt verwijten in de service/afhandeling van het probleem, zaken waar ze ongetwijfeld in de toekomst rekening mee gaan houden. Een logisch gevolg zal ongetwijfeld zijn dat Mpartz in de toekomst gewoon volgens een vast protocol gaat werken in plaats van soms een afwijkende oplossing voor te stellen als iemand daar sneller mee geholpen is. En zodoende heb je daar het gevolg van dergelijk gedrag als klant zijnde. Ze af gaan branden is 99% afgunst/frustratie/kleutergedrag. Dit soort mensen kan je niet tevreden houden.
 
Maar dit verhaal heeft een staartje ,even gebeld naar importeur motopro.com.
Maar die hebben zoals ik begreep op geen enkele wijze contact met mpartz gehad,dus mpartz heeft in deze gelogen tegen mij over het contact met importeur motopro.
Omruilen was wel mogelijk geweest via motopro ,of hun zorgde voor juiste gipro met juiste firmware,.
die bestellen ze dan versneld bij healtech,en kon de oude omruilen en niet opsturen.
beetje triest te ervaren dat mpartz ze eigen verhaaltje erop na houd nu .
heb alles al terug gestuurd aan mpartz.
Heb de importeur de mails van mpartz gestuurd en daar wisten ze er niks van mailen ze mij terug.
Nu gaat de importeur er achter aan ,en neemt contact met mpartz op.
En hoe of wat hoor ik dan van importeur.
Duidelijker kan ik niet zijn mpartz ,wees altijd eerlijk
Heb de importeur gebeld en ik weet het weer ,als klant word je gewoon door sommige winkels genaaid.
 
Laatst bewerkt:
Topic is bij deze op slot.

Op zich vind ik het altijd al vreemd als iemand zich aanmeld om direct een topic te openen met daarin klachten over een bedrijf en ook alleen maar daarover post, maar goed...

Maar ook inhoudelijk vind ik het topic niet gepast.

Topicstarter is meer bezig met aanvallen dan objectief verslag te doen terwijl het product gewoon terug genomen word nadat er moeite is gedaan het probleem met het oorspronkelijke product op te lossen.
In de eerste reply staat al dat het product terug genomen zou worden, daar had het bij moeten blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan