Moto Guzzi V7 II ABS 2015

Man, man, wat was dat zwaar. Met Endurofun in de Vogezen geweest. Op van die bosbouwweggetjes waar net een stel bomen is gekapt.
full

full


De reis erheen was al vermoeiend genoeg. Met een Tripy de reis gemaakt. Het was regenachtig en bewolkt, dus geen idee waar je bent en wat Noord of Zuid is.

Daar ter plekke in de Vogezen vanuit een prima Auberge twee dagen rijden door het bosbouw gebied onder begeleiding van lokale guides, die je nodig hebt om op dit soort wegen te mogen rijden. Heb het anderhalve dag uitgehouden. Na de uitstekende lunch de laatste sessie afgezegd. Ik was te moe om mee te rijden en de motor rechtop te houden op de rotsige ondergrond. Achteraf ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. In de laatste sessie waren er een aantal hard gevallen, met de nodige schade aan de motoren.

Het was een mooie rit in een prachtige omgeving, maar ik weet niet of ik het nog een keer doem met deze banden onder de motor.
full


De set welke Guzzi aanbiedt van Golden Tyre bestaat uit een supermotard regenband voor http://www.goldentyreworld.com/supermoto/ en een trialband achter https://issuu.com/goldentyre5/docs/goldentyre_05_issuu op sectie 07.

full


Je hebt toch grover profiel nodig, vooral in de modderige delen.
Daarnaast is meer veerweg voor de grote kuilen ook wel fijn.

We gaan weer nadenken over de volgende banden en andere modificaties.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren op de 18e juni meegeweest met Team Allroad Brabant. Mooie rit. Wel stoffig. Maar dat is beter als de zeikregen. Bijna alles kunnen rijden. Het cross baantje geprobeerd, maar dat was toch echt te mul voor het voorbandje.
full

Ook in de modder stukken flinke slingers gemaakt. Toch maar op zoek naar een ander voorbandje voor 17 september , voor de TWEEDE MF ALLROAD RIT - 17-09-2017
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Kom het één en ander gerust laten zien op 14 Oktober op de Moto Guzzi najaarsmeeting. Zie "Waar is wat te doen".
 
Onlangs bij 17.500 km een verse set Conti Road Attack 3 incl. montage + grote beurt laten doen bij Reivilo Motoren (ofwel Guzzi dealer De Motorzaak) in Amsterdam dus ze rijdt weer als nieuw! De vorige set banden (Conti Road Attack 2) beviel prima gedurende ca 11.000 km.
Nog meer V7 en V9 rijders die reeds ervaring hebben met 1e, 2e of 3e set bandjes? (1e montage: Pirelli of anders?)
 
@gertepiet,27.10.17 70.000km Service gedaan,plus een set nieuwe banden van het merk Avon AM26.
Voorband 29460km! Achterband 15660km. prima banden.
Motor is een V7 classic 2011.
 
Nieuwe banden laten zetten door TLM op de Moto Guzzi Special V7-II na 16500 km. De oude waren nog niet op, maar voor het terrein was het profiel voor te weinig geworden.
full

Het zijn de 4.00-18 K60 M+S SCOUT voor en de 130/80/17 K60 M+S SCOUT achter. Het voorspatbord moest omhoog worden gezet en worden ingekort.

Afgelopen zaterdag 10 maart 2018 een ritje gemaakt in Brabant. Mulle zandwegen en de nodige modder plassen. Banden houden zich prima. Druk gezet op 1,5 bar.

Afgelopen zaterdag 24 maart met www.Endurofun.be een tocht gereden. De banden deden het uitstekend op een druk van 1,5 bar. Alleen in de natte klei lopen ze dicht en verliezen ze grip. Op de rest van de ondergrond in België voldoen ze prima.

Gisteren 21 mei gereden in Brabant. Mulle zandwegen gaan prima. Vette klei blijft een probleem. Gereden met 1.4 bar.

Met Endurofun gereden in de Vogezen. Iets hogere druk vanwege de keien; 1.6 bar voor en achter. Op asfalt uiteraard 2.2 voor en achter.

Deel van de TET gereden op 2 maart 2019. Ging prima.
 
Laatst bewerkt:
Probleempje met de Guzzi V7 II Scrambler;
1380117

As van achterbrug hoort 5 cm naar voren te zitten. Waarschijnlijk is de kruiskoppeling kapot gegaan en heeft het carter kapot gedrukt. Is een bekend item uit de historie van de moto guzzi nato modellen. Maar kwam de laatste jaren niet meer voor, volgens de heren van TLM

Update: Door een kapotte afdichting is er zand en water bij de kruiskoppeling gekomen. Dit heeft voor versnelde slijtage gezorgd van de kruiskoppeling. Door de 50/50 profielbanden heb ik waarschijnlijk de trillingen van de kruiskoppeling niet gevoeld. Hieronder de beschadigde cardan aandrijving.
IMG_5177.JPG


Hieronder de kruiskoppeling
IMG_5173.JPG


Het is allemaal prima geregld door TLM. Hoewel de motor uit zijn garantie was toch de kruiskoppeling terug gekregen van Moto Guzzi. Bedankt heren.
 
Laatst bewerkt:
Sodeju , dat is een flinke klap geweest , balen zeg, dat is wordt een ander carterdeel of een andere bak [ of de v85 TT }

daarom heb ik in mijn project geen kruiskoppeling meer , maar een homokineet , was veel werk ,maar de v75 heeft wel ruim 20 cm veerweg en is monoshock !
 

Bijlagen

  • 20190326_114528.jpg
    20190326_114528.jpg
    246,7 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Saco
Ik zit er over te denken om een aftapplug te maken in mijn achterbrug aan de kruiskoppeling zijde. Hoe denken jullie daar over?
 
Ik zie het nut daar niet van , de kruiskoppeling zal echt niet in het water draaien nadat je door een slootje ofzo bent gereden.

Je hebt dus je v7 nog niet ingeruild op een v85 tt.... dat had ik wel verwacht.
 
Ik had de fotos op post 112 nog niet gezien.... wow de hoes was kapot en daardoor zat de kruiskoppeling in de rommel , wat een bende .
Wel een nette oplossing van tlm .
 
Gaat het? Als 62 jarige muis-schuiver naar de Alpen over de Dirty Roads met een als Scrambler omgebouwde V7ii?

Knipsel.JPG


Wat ging er goed?
De motor is heel gebleven. De bak is heel gebleven. De cardan is heel gebleven. De Heidenau banden zijn heel gebleven en relatief weinig gesleten.
De kaart lezen op een smartphone Samsung Xcover 3 met power pack en Mapfactor Navigator in een houder ging prima. Traction Control, ABS en de kilometerteller kun je uitzetten door de op 1 na meest achterste zekering eruit te trekken. Het is toch wel makkelijk om je achterwiel te kunnen blokkeren in de bergen en op het zand. Voor de heenweg had ik 4 dagen uitgetrokken. Dat ging redelijk.

Wat ging er niet goed?
8 keer vooraf oefenen op zandwegen in Brabant en Overijsel is te weinig om voldoende conditie op te bouwen voor zo'n lange trip. Vanwege de corona hoefde ik niet naar mijn werk op de motor. Maar dan oefen je ook niet.
De wegen in de Alpen zijn ruig. Grote geulen voor de water afvoer zorgen ervoor dat je carter bescherming regelmatig contact heeft met de bodem. Je voorvering met een slag van 130 mm slaat regelmatig volledig dood. Dat voel je ook in je polsen.
Verkeerd rijden helpt ook niet. Vertrouw niet blind op de gpx kaart. Dan kom je op steile wandelpaden waar je niet eenvoudig kunt draaien.

Conclusie: Als je tussen de 25 en de 48 bent dan gaat het wel. Boven de leeftijd van 50 jaar met weinig kilometers in het lijf, dat moet je niet willen. Ga dan voor een F800GS of een Tiger 800 XC of een Africa Twin. Of een Enfield Hiamlayan met zijn 21" voorwiel en 200 mm veeruitslag aan de voorzijde. Maar oefen veel.

Neem zeker geen 1250 GS mee. Die zijn te breed. Daarmee raak je mogelijk de rotswand.
 
Laatst bewerkt:
In het voorjaar een set Pirelli Scorpion Trial II onder mijn Racer (30500 km) laten zetten. Reden? De achterband van de Conti Road Attack 3 was op. Verder is er bij de Conti Trial Attack 3, geen juiste bandenmaat voor het 18 inch voorwiel. Beide “trailbanden” kwamen zeer goed uit diverse tests dus, vandaar! Bevallen prima en ze staat nu op 35000 km.
 
Hee die heb ik zien staan bij TLM toen ik mijn achter bagagerek kwam omwisselen en het linker zijrek kocht. Ziet er goed uit. Denk dat ik je wel een keer zal volgen met de aanpassing van de achterveren. Uiteraard zal ik dan ook de rode versie gaan (staat nog mooier bij de Stornello :P)
Hoe is het met je Snarfman, de Stornello en overige (nieuwe) attributen? Hoor graag!
 
Inmiddels 39.000 km afgelegd en de Pirelli’s kunnen nog wel mee tot de zomer en dan ga ik eens Bridgestone’s proberen! Iemand ervaring met dit merk onder een V7? Deze week alle vloeistoffen en oliefilter vervangen. Is dat ook maar weer gebeurd…. Nu maar hopen dat we in September naar Mandello kunnen voor Guzzi 100 jaar +1, kijk er naar uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan