Ducati Hyperstrada

Heb een proefrit op een HS 939 gemaakt. Weet niet of er een groot verschil (motorisch) is met de 821 maar het beviel erg goed. Stuurt precies zoals ik wil, lekker punchy blok en best goede windbescherming. Het bulderde af en toe alleen wel rond mijn hoofd, flink veel herrie maar gek genoeg geen last van turbulentie.
Touring stand vond ik wat te vriendelijk dus hoofdzakelijk in Sport modus gereden.

Verhoging in zadel is erg prettig bij stevig optrekken. Vroeg me alleen af of je op lange stukken niet gaat doorzitten. Koffers lijken me ook groot genoeg.

Komende tijd goed in de gaten houden of ik budgettechnisch een interessante kan vinden. Wordt wellicht vervolgd ;)
 
Volgende week paar Hyperstradas bekijken, wie weet..
Valt me wel op dat de koffers allemaal zo verkleurd zijn. Zeker die van de eerste generatie.
 
Dan rijd je misschien te weinig kilometers of nooit in de zon ;)
Of ze hebben na de eerste twee jaar ander materiaal gebruikt dat niet meer zo snel verkeurt?

Als ik de dealers zo hoor worden de HSen vooral ingeruild op een Multi 950. Op zich logisch als je vooral wilt toeren maar het is natuurlijk veel minder een gooi en smijtfiets dan een Hyper.
 
In principe is dat mooi nieuws... *O*

Overigens, ik rij zo min mogelijk met die koffers. Dus ze staan vaker binnen, dan ze buiten zijn... ;)
 
Ze gaan hem nog even nalopen, alle recalls uitvoeren, nieuwe banden op zetten en poetsen. Ze proberen hem zaterdag gereed te hebben.
Was ook erg blij dat deze koffers minder verkleurd waren dan de andere fietsen die ik heb gezien. Vermoed dat de vorige eigenaar hem net als jij alleen gebruikten als ze echt nodig waren. Scheelt flink veel UV straling. Bovendien is ie zonder koffers nog mooier ;)
 
Wat een lekkere fiets zeg :P
Het lijkt voor mij inderdaad de juiste combi n.l. lichtvoetig, flink vermogen, beetje windbescherming en koffers indien nodig. Moet nog wel één recall uitgevoerd worden.
Als ie koud is ligt het aangrijppunt koppeling wat anders, als je niet oplet gaat voorwiel zo de lucht in :Y
Bandjes voelen ook goed aan, Pirelli Angel GT. Snel warm, goeie grip.

En over aandacht heb je ook weinig te klagen merk ik 8-)
 
Hahaha... ja, aandacht zat! Mooi design, prettig geluid, je ziet de koppies draaien. En, ding rijdt gewoon geweldig! Afgelopen weekend 1400 km gestuurd, in éën woord geweldig! Er zijn zoveel rijstijlen mogelijk op deze bike, van lomp gooien tot hyper sportief hangen en sturen.

Ik rij nu zelf met Conti SportAttack banden. Wendbaar, stabiel en heerlijke grip. Heb echt kunnen vlammen..

Gefeliciteerd met je aankoop, nu snel piccies posten ;)
 
1400 km gereden, heerlijk! Waar ben je geweest?

Piccies posten, ja dat moet ik eens doen, maar weet niet zo goed hoe. Op Scrambler forum kreeg ik al een tip dus zal eens kijken of me dat lukt.

Hoop morgen weer wat te kunnen rijden. Ik heb in ieder geval geen belemmering meer om met vrienden een leuke meerdaagse trip te plannen! Jij toevallig nog wat tips voor België?
Ik zeg maar jij want het lijkt een beetje ons persoonlijk forum :')
 
Hahaha, je mag jij zeggen hoor :P

Tips? Nou eeh, gas geven! Route technische tips niet echt. Lang geleden dat ik me in België vermaakt heb... was nu in het Sauerland. Lekker gestuurd daar, doorgaans goed asfalt, genoeg bochten.. :]
 
Eerste langere toer gedaan met HS in Ardennen en Luxemburg. Ardennen super mooi maar de meest dramatisch slechte wegen die er zijn, Luxemburg extreem rustig, nauwelijks verkeer, mooie wegen en zeer veel afwisseling qua bochten, ook heerlijke haarspeld. Ideale territorium voor de HS. Ondanks niet altijd goede weer genoten met deze fiets :] Lange zit kan ie prima aan en koffers top!

Wel viel me op dat ie met name in zijn 2 in de bergen heel erg rukkerig kan rijden. Kon er prima mee overweg maar dat komt zeker door Euro 4 geneuzel? Mijn dealer zei dat dit met Rexxer mapping opgelost kan worden.
@Clown had jij dat ook niet al gedaan?

@Michiel
ze werden vanaf begin 2013 geleverd. Wat hoor je graag?
 
1400 km gereden, heerlijk! Waar ben je geweest?

Piccies posten, ja dat moet ik eens doen, maar weet niet zo goed hoe. Op Scrambler forum kreeg ik al een tip dus zal eens kijken of me dat lukt.

Hoop morgen weer wat te kunnen rijden. Ik heb in ieder geval geen belemmering meer om met vrienden een leuke meerdaagse trip te plannen! Jij toevallig nog wat tips voor België?
Ik zeg maar jij want het lijkt een beetje ons persoonlijk forum :')

Je hebt nog steeds geen plaatjes gepost B|

:+

Had ik nou goed gelezen/ begrepen dat jij ook woon-werkt met de motor, dus de Duc? En hoe bevalt het?
Ik vind het een leuk ding om te zien, lekker hoog en rechtop is wel mijn ding :Y En ondertussen komen ze ook een beetje in de prijsklasse dat deze arme sloeber er een kan betalen 8-)
Maar ik ben dus wel benieuwd hoe een Duc zich houdt als ie wat minder vertroeteld wordt. Niet in de zin van slecht onderhoud oid, maar wel door weer en wind :P


Zie net trouwens dat je vlakbij woont, maar ben je nog niet tegengekomen :N
 
Laatst bewerkt:
@ Salami
Zoals je gemerkt heb is foto's plaatsen niet mijn sterkste punt inderdaad ;)

Nou toen ie nog niet zo lang uit was wilde ik dat doen maar als ik hem nieuw zou kopen met het aantal km's wat ik toen reed (25k) zou hij mij te hard afschrijven. Toen een tijd Versys en GS gereden.
Ik werk tegenwoordig veel dichter bij huis. Wel rijd ik nog regelmatig Amsterdam op en neer of verder en dat gaat verbazingwekkend prima in weer en wind. Ik heb nauwelijks last van hinderlijke turbulentie bijvoorbeeld wat ik wel op de Versys of GS had. Bij regen of als de wegen baggerig zijn kun je op je rug wel nat/vies worden maar dat was op mijn Scrambler nog veel erger! En op de GS was mijn hele linkerkant dan onder de bagger maar goed dat is wel op te lossen bij de HS.
Op snelwegen rijdt ie nog veel beter dan ik had verwacht. Tot hoge snelheden prima stabiel en heel eenvoudig de files door ook met koffers.
Laat maar weten als je specifieke vragen hebt. Of je kunt even langskomen of ergens afspreken als je toch zo dichtbij woont.

Reed jij ook niet een Versys trouwens? Zou wel grappig zijn want zowel Clown, ik als jij hebben dat dan gedaan. HS is ook net een Versys maar dan veel sneller, veel pittiger, veel unieker, veel cooler en veel roder })
 
@ Salami
Zoals je gemerkt heb is foto's plaatsen niet mijn sterkste punt inderdaad ;)

Nou toen ie nog niet zo lang uit was wilde ik dat doen maar als ik hem nieuw zou kopen met het aantal km's wat ik toen reed (25k) zou hij mij te hard afschrijven. Toen een tijd Versys en GS gereden.
Ik werk tegenwoordig veel dichter bij huis. Wel rijd ik nog regelmatig Amsterdam op en neer of verder en dat gaat verbazingwekkend prima in weer en wind. Ik heb nauwelijks last van hinderlijke turbulentie bijvoorbeeld wat ik wel op de Versys of GS had. Bij regen of als de wegen baggerig zijn kun je op je rug wel nat/vies worden maar dat was op mijn Scrambler nog veel erger! En op de GS was mijn hele linkerkant dan onder de bagger maar goed dat is wel op te lossen bij de HS.
Op snelwegen rijdt ie nog veel beter dan ik had verwacht. Tot hoge snelheden prima stabiel en heel eenvoudig de files door ook met koffers.
Laat maar weten als je specifieke vragen hebt. Of je kunt even langskomen of ergens afspreken als je toch zo dichtbij woont.

Reed jij ook niet een Versys trouwens? Zou wel grappig zijn want zowel Clown, ik als jij hebben dat dan gedaan. HS is ook net een Versys maar dan veel sneller, veel pittiger, veel unieker, veel cooler en veel roder })

Hee, leven in de brouwerij *O*
Ik ben er eigenlijk vooral in geïnteresseerd hoe ie het doet als ie echt gebruikt wordt in weer en wind. De doorsnee koper van dergelijke motoren zijn toch recreatieve rijders en liefhebbers :Y
Je leest nogal eens wat over slechte gasreactie ed, en Duc heeft een prijzige reputatie als het over onderhoud gaat... :')
Verder heb ik momenteel idd weer een Versys, de 2e. Een 2015 model, bevalt prima. Hij is wat volwassener geworden tov. de 2010 versie die ik eerder had. Maar
 
Hee, leven in de brouwerij *O*
Ik ben er eigenlijk vooral in geïnteresseerd hoe ie het doet als ie echt gebruikt wordt in weer en wind. De doorsnee koper van dergelijke motoren zijn toch recreatieve rijders en liefhebbers :Y
Je leest nogal eens wat over slechte gasreactie ed, en Duc heeft een prijzige reputatie als het over onderhoud gaat... :')
Verder heb ik momenteel idd weer een Versys, de 2e. Een 2015 model, bevalt prima. Hij is wat volwassener geworden tov. de 2010 versie die ik eerder had. Maar

Ok, verhaal was nog niet af, vautje :+
Maar goed, Versys bevalt goed, de grootste klachten die ik over de vorige had zijn verholpen, trilt nauwelijks en veel betere windbescherming.
Alleen is de Hyper veel meer het type wat ik leuk vind, hoge zit, stuur dichtbij...helemaal goed :9~
Hoe zit het trouwens met afmetingen, ik ben vrij lang, bijna 1.90m, is dat nog te doen? Zo groot is de Hyper niet :N
 
Weer en wind kan ie zeker net zo goed aan als de Versys. Tja hij is prijziger in onderhoud dan de Versys. Echter dat komt waarschijnlijk mede omdat je in een klap meer moet betalen. Die Versys moest elke 6k en deze elke 15k voor een beurt. En je zit nou eenmaal met kleppen bij Ducs. Je kunt ze beide niet echt vergelijken. HS is echt stapje hoger. Ook qua gevoel en rijbeleving. Heb zelf al een aantal HS-en gezien met ruim over de 30k aan kilometers.
Ik noem het geen slechte gasreactie, hij rijdt rukkeriger en nukkiger. Maar dat is op te lossen met andere mapping. Hij heeft net als alle luchtgekoelde GS-en ook het KFR syndroom. Maar ook dat is minder met een Rexxer mapping heb ik van meerderen begrepen. Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik het wel fijn vind dat het zo geen allemans motor is. En dat hoort een Duc ook niet te zijn in mijn beleving ;)

HS heeft een vrij hoog zadel, wel minder hoog dan de HM maar hoger dan mijn Versys destijds. Een vriend van mij is 1.97m meen ik en dat is wel wat groot voor een dergelijke fiets. Maar je moet gewoon even gaan rijden en laat een foto van je maken als je op de fiets zit. Kun je altijd zo zelf terugzien of je eruit ziet als een beer op een circusfiets of dat het prima gaat :+
 
Weer en wind kan ie zeker net zo goed aan als de Versys. Tja hij is prijziger in onderhoud dan de Versys. Echter dat komt waarschijnlijk mede omdat je in een klap meer moet betalen. Die Versys moest elke 6k en deze elke 15k voor een beurt. En je zit nou eenmaal met kleppen bij Ducs. Je kunt ze beide niet echt vergelijken. HS is echt stapje hoger. Ook qua gevoel en rijbeleving. Heb zelf al een aantal HS-en gezien met ruim over de 30k aan kilometers.
Ik noem het geen slechte gasreactie, hij rijdt rukkeriger en nukkiger. Maar dat is op te lossen met andere mapping. Hij heeft net als alle luchtgekoelde GS-en ook het KFR syndroom. Maar ook dat is minder met een Rexxer mapping heb ik van meerderen begrepen. Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik het wel fijn vind dat het zo geen allemans motor is. En dat hoort een Duc ook niet te zijn in mijn beleving ;)

HS heeft een vrij hoog zadel, wel minder hoog dan de HM maar hoger dan mijn Versys destijds. Een vriend van mij is 1.97m meen ik en dat is wel wat groot voor een dergelijke fiets. Maar je moet gewoon even gaan rijden en laat een foto van je maken als je op de fiets zit. Kun je altijd zo zelf terugzien of je eruit ziet als een beer op een circusfiets of dat het prima gaat :+


Gewoon eens proberen zal idd de beste optie zijn. Geen haast gelukkig, dus kan ik eens rustig gaan kijken. Ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de 821 en de 939 modellen.
Nog een leuk stukje promotie :P

Die is er wel heel blij mee :9

Waar heb je jouwe eigenlijk gekocht en in onderhoud? Weinig Ducati dealers in de buurt, alleen motoport Hippo :')
 
Laatst bewerkt:
Het enige verschil wat ik heb gemerkt tussen beide modellen (heb zowel 821 als 939 gereden) is dat de 939 een soepeler (ook door meer longinhoud waarschijnlijk) maar in mijn ogen ook een wat tammer en stiller blok heeft. Dat geluid ligt ongetwijfeld ook aan de meer gedempte standaard uitlaat die ik sowieso bij de 939 echt minder mooi vind. Ik vond de 939 minder spektakel bieden dan de 821.
Voor de rest is er nauwelijks verschil.

Heb de mijne bij Startwin gekocht (fijne goeie zaak en veel snoepjes staan daar :P ) en in onderhoud bij MP Hippo inderdaad. Ik had mijn Duc Scrambler daar ook al in onderhoud. Ook een prima zaak zijn mijn ervaringen. Een vd weinige echt goeie MP's in mijn ogen :')

Zal filmpje straks eens bekijken :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan