Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

S20 zijn ook goed. Had ik onder ktm duke3 690. Nat geen ervaring maar droog konden ze alles aan.
 
S20 Evo kunnen geen poep zijn, dat zijn gewoon topbanden voor sportief gebruik. Alleen de vraag is hoeveel kilometers ze het volhouden en of het altijd lukt om ze een beetje warm te rijden met de CB-1, bijvoorbeeld in de winter (als je dan rijdt). Op het circuit gaat dat wel lukken dus dat wordt lekker sturen!
 
Sorry voor off-topic...
Heeft iemand toevallig nog een cb1 standaard liggen? Op mijn cb1 zit een te kort standaardje van een andere motor.
Meende mij te herinneren dat je een TRX had, dus ik check net je motorstek... Ow, dat is al een paar motoren terug! :o Je motorstek-motor-historie leest wel lekker weg, hilarisch! _O- Ik hoop dat je met de CB-1 meer geluk hebt. :t
 
Sorry voor off-topic...Meende mij te herinneren dat je een TRX had, dus ik check net je motorstek... Ow, dat is al een paar motoren terug! :o Je motorstek-motor-historie leest wel lekker weg, hilarisch! _O- Ik hoop dat je met de CB-1 meer geluk hebt. :t

Oh hey Tarwe, jij ook hier? :+

Ik hoop het ook.

Helaas slaat ie af en toe uit op stationair. :o Denk dat er een sproeiertje een beetje viezig is of zo. Flesje forte er doorheen mikken denk'
 
goedendag, ik zal mij even voorstellen op dit topic,
ik ben tommy 22 jaar oud uit biddinghuizen.
van de week mijn eerste motor/projectje gekocht, en dat was dan natuurlijk ook een cb1.
aangezien allebei mijn ouders een cb1 gehad hebben was de keuze voor mij niet zo moeilijk.
van af kleins af aan zat ik al achterop en hielp ik mijn vader zijn cb1 te bouwen, nu is het mijn tijd om te gaan bouwen.
vorige week een cb1 gekocht met een vervuilde brandstof tank/systeem, van de week beginnen met alles uit elkaar halen en proberen het blokje weer even aan de praat te krijgen voor dat de hele cb uit elkaar gaat.
natuurlijk zal ik zoveel mogelijk hier posten voor jullie, maar zal ook alle kennis van jullie kunnen gebruiken.
hieronder een foto van de cb en de foto's van de cb1's van mijn ouder beter bekent op motor forum als: Druifje.nl & cbnaantje
 
20170525_140703_resized.jpg
 
Gave machientjes. :)

Mijne is net terug van afstellen. Met 104 / 106 sproeiers zit ie nu op 58 pk en 40 nm.

Maar wat veel belangrijker is, hij heeft nu een mooie kromme en en knappe A/F.

ba0354a24f92544692a4295036b0a150


Stuurt en loopt nu echt super lekker :]
 
@ gekkepinda:

Ik zie drie hele bekende CB1's voorbij komen. Die twee van je ouders ken ik nog uit de tijd dat ze actief waren op het (inmiddels niet meer bestaande) CB1 forum. Doe ze de groeten van mij. Ik zag ze irl regelmatig op meetings.

En jouw blauwe CB1 was van een stadsgenoot van ons Wie Wat Waterland MF groepje.

Veel plezier ermee. Maak je er ook wat moois van net als je ouders?

Als,je deze CB smurfstreetfighter laat zien aan je ouders, zullen ze 'm wel herkennen. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
@horend

Hey ed,

Niet alleen me ouders kennen die motor nog, ik herken hem ook nog wel van de meetings waar ik mee naartoe ben geweest. Wat een kwijlmachine. En over de mijne gesproken, ik denk dat die toendertijd nog netjes was. Alles wat je maar zo n beetje kan bedenken is stuk of werkt niet, gisteren alle electra nagelopen aangezien niks het deed (aangetaste polen op stroomverdeler). En ongeveer al zo n 3 kilo roest uit de tank gehaald.

Hoedanook ik zal ze de groetjes doen als ik ze zie 🖒
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer circuit met de cb-1? Hoeveel dagen? Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat vooral veel voetsteunschrapen gaat worden. Ik zou bij voorbaat de hero blobs eraf schroeven een reservesetje stepjes meenemen, vooral als je langer dan 1 dag gaat.
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer circuit met de cb-1? Hoeveel dagen? Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat vooral veel voetsteunschrapen gaat worden. Ik zou bij voorbaat de hero blobs eraf schroeven een reservesetje stepjes meenemen, vooral als je langer dan 1 dag gaat.

3 dagen circuitrijden. En ja, voor het eerst op de CB-1. ;)

Ik denk dat voetsteuntjes schrapen wel zal meevallen. Mijn CB staat hoger op zn poten dan normaal door de mysterieuze niet-standaard achterveer. Ik heb zelfs de standaard moeten verlengen :o

We gaan het meemaken. De rem is mijn grootste punt van zorg. Fading bedoel ik dus. Gewoon lekker rondcrossen en niet te gek doen is mijn plan. :]


Ik ga eens lezen. thx voor de link.
 
3 dagen circuitrijden. En ja, voor het eerst op de CB-1. ;)

Ik denk dat voetsteuntjes schrapen wel zal meevallen. Mijn CB staat hoger op zn poten dan normaal door de mysterieuze niet-standaard achterveer. Ik heb zelfs de standaard moeten verlengen :o

We gaan het meemaken. De rem is mijn grootste punt van zorg. Fading bedoel ik dus. Gewoon lekker rondcrossen en niet te gek doen is mijn plan. :]Ik ga eens lezen. thx voor de link.

Faden had ik ook: rechte stuk Zandvoort, maar ook al ernstige fadibg op Lelystad met dagverse remvloeistof en CL gesinterde remblokken, maar ik weeg zelf 90+. Het faden was eigenlijk de hoofdreden dat ik niet meer het circuit op ga met de cb-1, want het is absoluut geen fijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Als je remvloeistof gebruikt met een hoger kookpunt heb je geen last meer van fadende remmen hoor.
Binnen de motogymkhana, waar de achterrem toch fors belast wordt, rijd bijna iedereen met RBF660 vloeistof.
 
Faden had ik ook: rechte stuk Zandvoort, maar ook al ernstige fadibg op Lelystad met dagverse remvloeistof en CL gesinterde remblokken, maar ik weeg zelf 90+. Het faden was eigenlijk de hoofdreden dat ik niet meer het circuit op ga met de cb-1, want het is absoluut geen fijn ervaring.

Ik neem aan dat jij ook staal omvlochten leidingen had?

Zelf weeg ik 70 kg, maar of die 20 kg het verschil maakt tussen wel en niet faden durf ik te betwijfelen.

mss is remvloeistof met een hoger kookpunt idd een goed idee.
 
Been there done that, dit was met verse DOT 5.1. die 20 kilo's verschil gaan wel verschil maken, want die kilo's lichaamsgewicht verhogen ook het zwaartepunt aanzienlijk.
 
Ik heb een vrij nijpend issue met de CB-1. Ik vertrek zondag naar Brno om op het circuit te gaan spelen. Maar de achtershock die er nu in zit is lek geraakt. Hij verliest nu enkele druppels emulsie olie per dag. Ik weet niet precies wat voor achtershock het is maar hij is langer dan de standaard CB-1 shock. Het lijkt een standaard Honda shock maar geen flauw idee van welk model. Zou best een Blackbird shock kunnen zijn.

Nu heb ik gelezen dat de shock van een Blackbird 1 op 1 op de CB-1 past. Tevens heb ik de mogelijkheid om aan een shock van een Blackbird uit '99 te komen. Dat is een achtershock zonder gaffel en zonder extra cilindertje.

Kan iemand hier bevestigen dat de standaard shock van een Blackbird uit '99 in de CB-1 past zonder aanpassingen? Dan kan ik zaterdag voor het inladen deze er nog onder sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan