Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Die instelling is overigens zonder service-code te bereiken. Je kan dit dus zonder enig probleem veranderen.
 
TOP!!

Dit is precies hetgeen waar ik van op zat te kijken, ik zie dat de schakels vanaf de helft van het tandwiel verder naar onder niet meer zitten waar ze horen te zitten. Dus nu weet ik het wel zeker.

Okkie,

Ik laat het doen. Zelf heb ik niet het gereedschap om die pinnentjes van de schakels eruit en erin te drukken.


Voor degene die het heeft laten doen, wat heeft dat ongeveer gekost? dan weet ik wat ik ongeveer aan kan houden.

Een standaard ketting + tandwielen kost ongeveer 170 inkoop, tel daar het werk en marge bij en je hebt je prijs.

Ik kan het laten doen voor rond de €200,-, zeer vriendelijke man hier in het zuiden!
 
Zelf doen natuurlijk, klusje van niks!!! jossmit ff tandwielen en ketting bestellen.
Vorige keer die tool gekocht bij hun om je ketting te kunnen ponsen, na 2 kettingen heb je het eruit :)

Maar misschien voor de niet zo handige harry.... beter laten doen ;)

Afgelopen zondag Lelystad geweest en warempel een andere Shiver gespot!!!!!! Zwart/Rood, geen Hyperpro veren en geen ECU update dit was al bij voorbaat geen eerlijke strijd.

Reden dit keer bij MCT. Linksom ipv rechtsom, even wennen aan de baan na 2 sessies kon het gas erop.
Zat met een superduke 1190 en R6 in de groep, heb de Shiver goed stand weten te houden..... zelf iets te... op gegeven moment keek instructeur om en liet gas zakken... andere 2 hadden we iets wat gelost.

www.leukopdefoto.nl (groep 3) zie je mij rijden op de zwart/gouden Shiver.
Zoals je kunt zien, zon shiver kan nog best wel plat :)

Ik bestel geen foto's meer na Alcarras beter als die worden het niet en vind foto's hier plaatsen altijd zon gelul, geef mij maar FB, Aprilia Shiver/dorsoduro 750 owners zie je mij rijden op Alcarras.
 
Laatst bewerkt:
Zelf doen natuurlijk, klusje van niks!!! jossmit ff tandwielen en ketting bestellen.
Vorige keer die tool gekocht bij hun om je ketting te kunnen ponsen, na 2 kettingen heb je het eruit :)

Maar misschien voor de niet zo handige harry.... beter laten doen ;)

Afgelopen zondag Lelystad geweest en warempel een andere Shiver gespot!!!!!! Zwart/Rood, geen Hyperpro veren en geen ECU update dit was al bij voorbaat geen eerlijke strijd.

Reden dit keer bij MCT. Linksom ipv rechtsom, even wennen aan de baan na 2 sessies kon het gas erop.
Zat met een superduke 1190 en R6 in de groep, heb de Shiver goed stand weten te houden..... zelf iets te... op gegeven moment keek instructeur om en liet gas zakken... andere 2 hadden we iets wat gelost.

www.leukopdefoto.nl (groep 3) zie je mij rijden op de zwart/gouden Shiver.
Zoals je kunt zien, zon shiver kan nog best wel plat :)

Ik bestel geen foto's meer na Alcarras beter als die worden het niet en vind foto's hier plaatsen altijd zon gelul, geef mij maar FB, Aprilia Shiver/dorsoduro 750 owners zie je mij rijden op Alcarras.


Sorry maar wat bedoel je met: na 2 kettingen heb je het eruit?

Ziet er goed uit op de foto's!


Ik had even nagevraagd wat het gaat kosten bij Roke (Aprilia dealer).
Ketting met tandwielen en klep spelling controleren/afstellen.
....... 750 euro nou sorry hoor maar voor dat geld krijg ik een heel nieuw motorblok ofzo?
Nog even hier in de buurt bij een andere zaak vragen wat ze ervoor vragen.
Ketting vervangen lukt wel denk ik, alleen heb geen zin om zoveel werk te verrichten voor het klepspeling controleren.
Shiver heeft nu 25.000 km gelopen en ik denk dat ik hem wat licht hoor tikken. Wel moeilijk te horen met zoveel lawaai achter je :D
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar wat bedoel je met: na 2 kettingen heb je het eruit?

Ziet er goed uit op de foto's!


Ik had even nagevraagd wat het gaat kosten bij Roke (Aprilia dealer).
Ketting met tandwielen en klep spelling controleren/afstellen.
....... 750 euro nou sorry hoor maar voor dat geld krijg ik een heel nieuw motorblok ofzo?
Nog even hier in de buurt bij een andere zaak vragen wat ze ervoor vragen.
Ketting vervangen lukt wel denk ik, alleen heb geen zin om zoveel werk te verrichten voor het klepspeling controleren.
Shiver heeft nu 25.000 km gelopen en ik denk dat ik hem wat licht hoor tikken. Wel moeilijk te horen met zoveel lawaai achter je :D

Aanschafprijs van dat ding kost net zo veel geld als 2x bij de dealer erop laten zetten.
dus:
Apparaatje kost €50
Ketting erop laten leggen bij delen €30

na 2x ketting verwisselen heb je dus €10 bespaard door het zelf te doen ;)


Roke is inderdaad niet zo goedkoop.
Moet over 3.000/4000 km grote beurt. Maar bij motorport hebben ze wel wat minder verstand van een aprilia, en bij roke natuurlijk wel. Dus ga er vanuit dat het bij Roke beter zal gebeuren.

Maarja, als dat het dubbele kost...
 
Aanschafprijs van dat ding kost net zo veel geld als 2x bij de dealer erop laten zetten.
dus:
Apparaatje kost €50
Ketting erop laten leggen bij delen €30

na 2x ketting verwisselen heb je dus €10 bespaard door het zelf te doen ;)


Roke is inderdaad niet zo goedkoop.
Moet over 3.000/4000 km grote beurt. Maar bij motorport hebben ze wel wat minder verstand van een aprilia, en bij roke natuurlijk wel. Dus ga er vanuit dat het bij Roke beter zal gebeuren.

Maarja, als dat het dubbele kost...


Als ik zo de bedragen lees ben ik in 1x al goedkoper uit...
jossmit: ketting/tandwielen + tool = €160,-

€200,- om het te laten doen.... hou ik al €40 in de pocket ;-)

Klepspeling controleren is ook niet zo spannend, had een uitgebreide do it your self van het internationale forum af gehaald van een Aussie die alles stap voor stap heeft uitgelegd met foto's.
OK, je moet wel de tijd hebben en gereedschap, voelers, vloeibare pakking een maar het is te doen.
 
Als ik zo de bedragen lees ben ik in 1x al goedkoper uit...
jossmit: ketting/tandwielen + tool = €160,-

€200,- om het te laten doen.... hou ik al €40 in de pocket ;-)

Klepspeling controleren is ook niet zo spannend, had een uitgebreide do it your self van het internationale forum af gehaald van een Aussie die alles stap voor stap heeft uitgelegd met foto's.
OK, je moet wel de tijd hebben en gereedschap, voelers, vloeibare pakking een maar het is te doen.


Ja dan ga ik het inderdaad gewoon zelf doen, alleen het kleppenstellen laat ik doen.
 
Heb je een haakse slijper om de oude ketting door te slijpen?

Ja dat heb ik wel :).

Nog een vraagje. Er staan 2 verschillende kettingen op die site, een DID en een Tsubaki.
Zit er nog veel kwaliteitsverschil in of valt dat wel mee?
En ik heb wel eens gehoord dat een gouden ketting betere kwaliteit is is dat ook echt zo?
 
Ja dat heb ik wel :).

Nog een vraagje. Er staan 2 verschillende kettingen op die site, een DID en een Tsubaki.
Zit er nog veel kwaliteitsverschil in of valt dat wel mee?
En ik heb wel eens gehoord dat een gouden ketting betere kwaliteit is is dat ook echt zo?

Nee, die DID voldoet prima! Zulke PK's heeft de Shiver niet dat je alles stuk trekt.
Goud betaal je meer voor de looks en misschien voor een 200Pk racer heeft het nut.
Vooral veel smeren, goed onderhouden dat red je zo 5000/10000km meer met een setje.
Het is dat je niet in de buurt woont anders had je het tooltje natuurlijk gewoon even kunnen lenen in deze deelmaatschappij van tegenwoordig :)
 
Nee, die DID voldoet prima! Zulke PK's heeft de Shiver niet dat je alles stuk trekt.
Goud betaal je meer voor de looks en misschien voor een 200Pk racer heeft het nut.
Vooral veel smeren, goed onderhouden dat red je zo 5000/10000km meer met een setje.
Het is dat je niet in de buurt woont anders had je het tooltje natuurlijk gewoon even kunnen lenen in deze deelmaatschappij van tegenwoordig :)

Haha in ieder geval bedankt :D.
Goed onderhouden gaag inderdaad wel gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Net nog een rondje gereden en toen viel mij op dat de voorrem remvloeistof reservoir wat zweet (2009 model).
Als ik het goed herinner is het vaak voorkomend en moet je dan die van 2010 bestellen, klopt dat?
En heeft iemand toevallig een link waar ik die kan kopen?
 
Net nog een rondje gereden en toen viel mij op dat de voorrem remvloeistof reservoir wat zweet (2009 model).
Als ik het goed herinner is het vaak voorkomend en moet je dan die van 2010 bestellen, klopt dat?
En heeft iemand toevallig een link waar ik die kan kopen?
Heb een shiver >2010 model maar ook zwetende dekseltjes. Had ze ook ver vol zitten maar is afgelopen dagen niet meer zo erg als eerst.
 
Als ik zo de bedragen lees ben ik in 1x al goedkoper uit...
jossmit: ketting/tandwielen + tool = €160,-

€200,- om het te laten doen.... hou ik al €40 in de pocket ;-)

Klepspeling controleren is ook niet zo spannend, had een uitgebreide do it your self van het internationale forum af gehaald van een Aussie die alles stap voor stap heeft uitgelegd met foto's.
OK, je moet wel de tijd hebben en gereedschap, voelers, vloeibare pakking een maar het is te doen.

Dit waren zomaar wat prijzen hoor, geen idee of dit in de buurt komt van de echte prijzen
 
Net nog een rondje gereden en toen viel mij op dat de voorrem remvloeistof reservoir wat zweet (2009 model).
Als ik het goed herinner is het vaak voorkomend en moet je dan die van 2010 bestellen, klopt dat?
En heeft iemand toevallig een link waar ik die kan kopen?

N.V.T.

Alleen de vraag over de remvloeistof reservoir kapjes geldt nog :)
 
Laatst bewerkt:
Seat cover geplaatst op de Shiver, staat erg netjes vind ik zelf:

amvjzzpj5golh.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan