Het grote BMW K1600 topic deel 2

Met de stand comfort merk ik dat kleine oneffenheden in de weg mooi worden opgevangen. Ik hoor 'm dan de klappen opvangen. Bij grotere hobbels op de snelweg merk je wel dat je flink aan het veren bent, maar dat vind ik niet storend.
 
Voor het wat sportievere bochtenwerk prefereer ik sport wel boven de andere standen te, met of zonder duo.
 
Ik rij eigenlijk altijd in de 2 helmpjes stand met Comfort, in Road-modus. Naar mijn idee staat ie dan solo ook wat sportiever ingesteld. Maar ik kan het mis hebben?
 
Het lukt me niet (meer) om de rijmodus te veranderen. De motor staat nu in de ROAD- stand, maar ik kan niet meer kiezen voor Dynamic of Rain. De motor draait, staat in neutraal maar bij het indrukken van de toets verandert er niets. Ik volg de aanwijzingen in het instructieboekje om een andere modus in te stellen, maar zoals gezegd lukt het niet. Hebben jullie nog advies voor mij?
 
Ik denk dat het knopje kapot is. In dit topic heb ik eerder gelezen dat er fabricagefouten voorkomen in de bedieningsunits aan het stuur en dat ze slecht tegen hitte kunnen.
 
Ik denk dat het knopje kapot is. In dit topic heb ik eerder gelezen dat er fabricagefouten voorkomen in de bedieningsunits aan het stuur en dat ze slecht tegen hitte kunnen.


Een goeie opmerking! Links is de unit 2 weken geleden vervangen. Gelukkig nog binnen de garantie. Kost me wel weer een ritje naar Goes. De derde keer dan inmiddels. Aan de andere kant ben ik (nog) tevreden over de dealer.
 
Een goeie opmerking! Links is de unit 2 weken geleden vervangen. Gelukkig nog binnen de garantie. Kost me wel weer een ritje naar Goes. De derde keer dan inmiddels. Aan de andere kant ben ik (nog) tevreden over de dealer.

Heb jij die met die akropovic uitlaten en mistlampen gekocht met 60.000 op de teller?
 
Leuk dat we allebei tegelijk voor de K1600 gingen. En Harley achtergrond hebben HarryK1600 😊

full

full


Wat vinden jullie van M3 striping op de K. Zoiets of in het kader van HP6. Dus personalizen van je fiets!
 
Wie had er ook alweer Dunlops?
Ik heb nu Michelins en moet op z'n minst op kort termijn een nieuwe achterband hebben.
Ik ben benieuwd hoe de Dunlops tot nu toe bevallen en of ze sneller slijten dan andere banden.
 
Wie had er ook alweer Dunlops?
Ik heb nu Michelins en moet op z'n minst op kort termijn een nieuwe achterband hebben.
Ik ben benieuwd hoe de Dunlops tot nu toe bevallen en of ze sneller slijten dan andere banden.

Michelin road pilots zijn wel het beste qua veiligheid door wegligging. Zeker met nat wegdek!!
 
Heb er ook dunlop op liggen, bevallen erg goed! Grip tot aan de rand. Voor mij geen Michelin meer, vervelend 'knik' moment bij insturen.
 
Dus ook voldoende grip met nat wegdek? Ik ben namelijk geen mooiweerrijder. :)
Als de Michelins toch meer grip hebben op een nat wegdek, dan kies ik toch liever daar voor.
 
Laatst bewerkt:
Wie had er ook alweer Dunlops?

Ik heb nu Michelins en moet op z'n minst op kort termijn een nieuwe achterband hebben.
Ik ben benieuwd hoe de Dunlops tot nu toe bevallen en of ze sneller slijten dan andere banden.
...heb dan wel geen K, maar wel die Dunloppen.

Na 51.000 kilometers met deze brommeRT op diverse setjes Michelin Pilot Road 3 en 4, was ik dat cuppen van die dingen echt helemaal spek, en spekzat.

En de fiets niet strak door de bocht kunnen loodsen stoorde mij bijna nog veel meer..., want altijd maar stuurcorrecties, en een hoge handdruk bij lage snelheden in bochten.

Lang getwijfeld..., Dunlop RoadSmart 3 er nu onder..., ondanks dat de Michelin nog niet versleten waren..., maar ik was die dingen zat.

Nu 4000 uitermate vermakelijke kilometers met die dingen gereden, en DAT HAD IK VEEL EERDER MOETEN DOEN..., extreem lage handdruk in de langzame bochten, zeer spoorstabiel wanneer je op hoge snelheid de bochten neemt, extreem korte opwarmtijd (voor zover dat echt belangrijk is), een beter comfort, nix-nada kantelmoment, bijzonder licht sturen, en bijzonder 'grippig' in de regen.

Terwijl ik met de Michelin's op natte wegen toch ook al wel een zijstapje heb moeten ervaren.



Mijn conclusie : never geen Michelin's weer. Onder de auto prima, maar op de motor liever niet weer.
 
Dus ook voldoende grip met nat wegdek? Ik ben namelijk geen mooiweerrijder. :)
Als de Michelins toch meer grip hebben op een nat wegdek, dan kies ik toch liever daar voor.

Nog geen echte regenervaring gehad maar ik laat het je weten al zullen die dunlops de regen psychisch waarschijnlijk beter aankunnen dan ik :+


@Ron - die opwarm tijd is inderdaad bijzonder kort. Althans - dat vermoed ik omdat de bandenspanning binnen no-time .1 bar ophoog schiet en daar dan steady op blijft steken. Met de michelins (die ik op mijn gs had) gebeurde dat pas veel later en ook nog eens bij heel warm weer en zodra je wat rustiger reeds koelde die ook weer heel snel af - met de dunlops heb ik daar helemaal geen last van)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed Ron! Ik heb besloten deze banden ook te gaan proberen.

Welke moet ik precies hebben? Of weet MotoPort dat ook wel? Ik neem aan dat het slim is om even na te vragen of ze op voorraad zijn?
 
Klinkt goed Ron! Ik heb besloten deze banden ook te gaan proberen.

Welke moet ik precies hebben? Of weet MotoPort dat ook wel? Ik neem aan dat het slim is om even na te vragen of ze op voorraad zijn?

Iedergeval de variant voor zware fietsen

Ik moet ook zeggen dat ik de slijtage, voor wat ik op dit moment op heb gereden, niet vind tegen vallen. Ik heb verhalen gehoord dat ze bij 8000 op zouden zijn. Ik zou nu dan halverwege zijn maar ze zien er echt nog heel goed uit. Een collega die hoofdzakelijk woon-werk rijdt heeft net een nieuw setje dunlops laten monteren - zijn vorige setje heeft 19000 aan asfalt gezien (maar hij zei er wel bij dat ze 3000km geleden al vervangen hadden mogen worden).

Maar slijtage heeft ook alles te maken met gas-gedrag en deels soort wegdek
 
Laatst bewerkt:
Iedergeval de variant voor zware fietsen

Ik moet ook zeggen dat ik de slijtage, voor wat ik op dit moment op heb gereden, niet vind tegen vallen. Ik heb verhalen gehoord dat ze bij 8000 op zouden zijn. Ik zou nu dan halverwege zijn maar ze zien er echt nog heel goed uit. Een collega die hoofdzakelijk woon-werk rijdt heeft net een nieuw setje dunlops laten monteren - zijn vorige setje heeft 19000 aan asfalt gezien (maar hij zei er wel bij dat ze 3000km geleden al vervangen hadden mogen worden).

Maar slijtage heeft ook alles te maken met gas-gedrag en deels soort wegdek

Heeft jouw collega ook een K1600 dan? Want dat gewicht en vermogen maakt natuurlijk wel heel veel uit.
Ik heb nu een goede 10.000 km op die achterband staan en hij moet echt vervangen worden.
 
RichardF schreef...:

Welke moet ik precies hebben?
Of weet MotoPort dat ook wel?

Ik neem aan dat het slim is om even na te vragen of ze op voorraad zijn?
Dat laatste sowieso, ivm de 190 breedtemaat.

MotoPrut zal uiteraard weten wat ze met liefde onder jouw motor moeten lepelen.
Er zijn twee versies, de 'gewone', en de SP versie.

En die laatst moet je NIET hebben..., dat is de 'Single-Ply' uitvoering, en is geschikt voor de lichtere motoren.




Ik was na montage in ieder geval machtig verbaasd over de nieuwe lichtvoetigheid van de boxeRT..., en wellicht zal dat minder naar voren komen met de zwaardere K..., maar toch.

Tot nu toe alleen maar positief.
En meerdere met mij.
 
Iedergeval de variant voor zware fietsen

Ik moet ook zeggen dat ik de slijtage, voor wat ik op dit moment op heb gereden, niet vind tegen vallen. Ik heb verhalen gehoord dat ze bij 8000 op zouden zijn. Ik zou nu dan halverwege zijn maar ze zien er echt nog heel goed uit. Een collega die hoofdzakelijk woon-werk rijdt heeft net een nieuw setje dunlops laten monteren - zijn vorige setje heeft 19000 aan asfalt gezien (maar hij zei er wel bij dat ze 3000km geleden al vervangen hadden mogen worden).

Maar slijtage heeft ook alles te maken met gas-gedrag en deels soort wegdek

Maar die collega zal geen K1600 hebben neem ik aan. Op mijn 1200RT reed ik ook met gemak 15000 met Michelin banden. Echter op de K ga je dat nooit redden. 10000 zou mooi zijn!

RichardF; je kan het allicht proberen de Dunlops, gezien je over 10000 km gegarandeerd weer aan de beurt bent 😊

Wat is jullie gemiddelde met banden onder de K??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan