Het Kawasaki Z650 Topic, '76 tot '83

Goedenavond!

Je kan het met beleid proberen met een kleine bahco, heb het vroeger ook wel eens gehad dat ie vast zat, was wel met een ander merk. Wel voorzichtig, want het is maar alu.

En nog een kleine update, vandaag na werk Dasty wezen halen, en begonnen met de demontage van de donor.
Zadel, tank en zijkapjes weg, + het kontje en achterlicht.
Daarna Dasty erop, laten inweken en toen met de hogedrukspuit er overheen.
Kreeg alleen de laag zwarte verf die de vorige eigenaar rijkelijk aangebracht had niet helemaal weg, maar komt goed!
Foto's:
full

full

full

full

Morgen nog een Dasty beurt, en dan ga ik hem helemaal demonteren en opslaan in onderdelen.

Fijne avond, :)
 
Kom van omgeving Eindhoven, ligt er aan dus... ;)

Iemand nog tips btw voor het los krijgen van de olie peilstok. Deze zit muurvast. Wd40 is al geprobeerd maar helaas. Ik kan dus op het glaasje na niet peilen en ook niet vullen...


Ik wil m wel opsturen, maar t is zo n raar ding om een beetje netjes te verpakken :? . t is wel een leuk :] ritje hierheen.

Dop gewoon met een combinatietang, ff proberen iets vaster te draaien voorzichtig,meestal geeft tie dan wel mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oliepijlstok zal je niet tegenkomen als je de vuldop los hebt.
Je zal de oliestand echt moeten bekijken door het glaasje.

Tip met het bahcootje zou van mij kunnen zijn.
 
Ik ben er inmiddels achter ja dat de kawa geen peilstok heeft. Voor nu geeft het glaasje mooi aan dat hij nog voldoende heeft. Voor de toekomst moet hij toch los bij een beurt bv.

Nog ff een picca van een leuk ritje gister...
full
 
Ik wil m wel opsturen, maar t is zo n raar ding om een beetje netjes te verpakken :? . t is wel een leuk :] ritje hierheen.

Dop gewoon met een combinatietang, ff proberen iets vaster te draaien voorzichtig,meestal geeft tie dan wel mee

Maak eens een leuk prijsje incl dan :+
 
Ik ben er inmiddels achter ja dat de kawa geen peilstok heeft. Voor nu geeft het glaasje mooi aan dat hij nog voldoende heeft. Voor de toekomst moet hij toch los bij een beurt bv.

Nog ff een picca van een leuk ritje gister...
[afbeelding]

Mooie foto, :)

Gisteravond toen ik bezig was met demonteren ook gelijk even naar mijn vuldop gekeken.
Wat blijkt, die zat ook vast, niet met de hand los te draaien. Niet vreemd aangezien die al minimaal 25 jaar of zo stil staat.
Maar voorzichtig met een klein bahcootje kreeg ik hem toch zo los. Eventjes, zoals Jan schreef wat vast, en daarna voorzichtig wat kracht gezet, en kwam ie vrij makkelijk los.
Wel belangrijk om je peil en olie goed te hebben bij deze blokken, hebben glijlagers op de kruk, en geen kogellagers.

Groet, Coert, :)
 
Maak eens een leuk prijsje incl dan :+


2 tientjes.


Mooie foto, :)

Gisteravond toen ik bezig was met demonteren ook gelijk even naar mijn vuldop gekeken.
Wat blijkt, die zat ook vast, niet met de hand los te draaien. Niet vreemd aangezien die al minimaal 25 jaar of zo stil staat.
Maar voorzichtig met een klein bahcootje kreeg ik hem toch zo los. Eventjes, zoals Jan schreef wat vast, en daarna voorzichtig wat kracht gezet, en kwam ie vrij makkelijk los.
Wel belangrijk om je peil en olie goed te hebben bij deze blokken, hebben glijlagers op de kruk, en geen kogellagers.

Groet, Coert, :)


Mensen kijken je vaak vreemd aan als je zegt ;draai maar vaster,maar 9 van de 10 x werkt t wel :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er inmiddels achter ja dat de kawa geen peilstok heeft. Voor nu geeft het glaasje mooi aan dat hij nog voldoende heeft. Voor de toekomst moet hij toch los bij een beurt bv.

Nog ff een picca van een leuk ritje gister...
[afbeelding]


Echt een heel mooie Z650, achter spatbordje ook mooi, waar is die van? staat heel goed.
USA uitvoering misschien??
 
Laatst bewerkt:
Is nòg korter dan een USA model, dus waarschijnlijk zelf gemaakt!

Ik zou het echt niet weten... 't oogt wel origineel. Voor de toekomst wil ik mijn velgen ook origineel hebben aangezien ze niet in deze kleur geleverd zijn. Volgens mij horen ze zwart met een gepolijst randje te zijn. Goud vind ik ook mooi en dit zie je ook vaak. Is dit wel origineel? Maar voorlopig :]
 
Hij ziet er al super uit marcelIk had ook geen kleurcode en ben gewoon bij de plaatselijke spuiter langs geweest en heb de kleur uitgezocht die mij het mooiste en best matching vond.
Hij heeft het gespoten en heb zelf de biezen geplakt.
Toen nog twee lagen blanke lak erover en klaar
 
:t
Dank je Ron :$

Zal eens zien of ik vandaag of morgen weer plaatjes kan plaatsen :?
Doe maar Marcel, ik heb op het moment alleen 2 stapels onderdelen, ben aan het uit sorteren, waarna ik weer ga opbouwen, na het nodige spuitwerk.
Heb het materiaal nog nodig wat boven en onder de lamporen zit, ga ik bij Willem bestellen vandaag.

Fijne Pinksterdag! :)
 
full

Ik heb 9,17,20,21 en 22 nodig. Tenminste volgens mij. Heb zelf een net setje lamporen gevonden op MP, komt goed. :Y
 
Vandaag bij Goedhart:

Heeft wel heel erg origineel type voorband.....
stonden nog wel een paar leuke motoren overigens.
 
Zeer mooie Z650, zo was mijn eerste ook toen ik hem als schadefiets.
Hij lijkt enorm op de Z650 (ZH-50-67) van Wijzurij, maar is het niet.
Racestuurtje, racebuddy, zelfde kleur.
Wel andere uitlaat en achterspatbord (en kenteken).
Jammer Wijzurij, anders zou je 'm dankzij het Z650-topic hebben teruggevonden.
Maar het topic is jong. Misschien komt het nog...
 
Laatst bewerkt:
Hi! Door Coert op dit forum geattendeerd. Ik heb zelf een Z650 SR uit 81, zie forum: carburateur lijkt over te lopen. Momenteel bezig met de carbs na te lopen. In het WPH kan ik niet vinden wat het vlotterniveau moet zijn, ze staan in ieder geval vrij verschillend, van 23mm tot en met 31mm, waarbij de carb waarin de 31mm vlotter ligt overloopt.

Naalden bewegen nog prima. Sproeiers moet ik nog bekijken en in de ultrasoon gooien.

Weet iemand wat de hoogte van de vlotters moet zijn, en ook wel belangrijk om te weten op welke manier gemeten, haha.

Daarnaast: de pakkingen van de vlotterkamer, altijd vervangen toch nadat het open is geweest? En ik heb gelezen dat je kleppen moet stellen voordat je de carbs weer aansluit, is dit een lastige klus voor een (inmiddels niet meer helemaal) leek als mij... :p

Oja, en hoe werkt het synchronizeren / afstellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan