Het Vulcan S topic

Staat bij deze bij zuslief ook op de verlanglijst;
EP Kawasaki Vulcan S Radiator Guard 2015 - 2017

3de23cfcd2_honda-cb650f-radiator-guard-evotech_performance_2_fbe5f9a3-de8a-4e76-aaf1-b80de35a2a61_1024x1024.jpg
 
Oke gaaf! Ziet er goed uit allemaal!
Vanwaar de andere radiator-guard ?

Overigens dacht ik ergens gezien te hebben dat je een accessoire had waarmee je een remschijfslot kon monteren aan de kawa zodat je deze overal mee kon nemen zonder een tas of iets te hoeven meebrengen.
Is dit bij jullie bekend? en zo ja, waar kan ik die bestellen?
 
Oke gaaf! Ziet er goed uit allemaal!
Vanwaar de andere radiator-guard ?

Overigens dacht ik ergens gezien te hebben dat je een accessoire had waarmee je een remschijfslot kon monteren aan de kawa zodat je deze overal mee kon nemen zonder een tas of iets te hoeven meebrengen.
Is dit bij jullie bekend? en zo ja, waar kan ik die bestellen?
Omdat er nu geen guard op zit ;)
 
Goeie vraag :)

Overigens dacht ik ergens gezien te hebben dat je een accessoire had waarmee je een remschijfslot kon monteren aan de kawa zodat je deze overal mee kon nemen zonder een tas of iets te hoeven meebrengen.
Is dit bij jullie bekend? en zo ja, waar kan ik die bestellen?


Ik heb net deze erop gezet trouwens, om mn surfboard op te bevestigen :)
Kawasaki_Vulcan_S_respaldo_bajo_con_parrilla-668x501.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou. Het heeft even geduurd; de eerste zending van Amazon die is zoek. Staat nog steeds op verzonden met een tracking nummer wat het niet doet. Geen idee. Kon vorige week op een knop drukken "opnieuw leveren" omdat ik dus al een poosje zat te wachten. En ja hoor; vandaag kwam de DHL met de zending. En die zending was overigens ook vertraagd omdat ie bij het verkeerde sorteercentrum terecht was gekomen.. Dus ik wee nie; maar remblokjes van amazon moet je dus geduld mee hebben. 3,5 week heeft het geduurd..

Afijn.

Ze zitten erop. En wat een fijne blokjes zeg hee. Zuslief ging even rondje doen nadat ik ze erop had gezet en was echt zeer tevreden. Je voelde het ook meteen, gewoon even lopen met de motor en je knijpt zachtjes in de hendel en boem. Hij hapt gelijk en het wiel staat stil. Terwijl met de oude Nissin blokken je er doorheen drukte en harder moest knijpen. En dan moeten deze nieuwe blokjes nog inslijten ook. dus word alleen maar beter :]

Dus voor de liefhebbers;
TRW Lucas Sinter blokken; voor type MCB704SV en achter type MCB634SH.


full
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, deze blokken zitten alleen onder Honda.
Blijkbaar niet; uit de configurator van Lucas kwam dit type naar voren?
Wellicht ander type remklauw waarbij de pasvorm van de blokken wel gelijk zijn..
Klauw van een CBR600F4i ziet er idd anders uit.. maar de blokken zijn 1 op 1 gelijk kwa pasvorm met wat eruit kwam.. :)

Enige wat iets minder paste waren de plaatjes die achterop de nissin blokken zaten; deze klemden met de "haakjes" wat minder lekker op de Lucas blokken.. ik heb ze wel over gezet en bij gebogen inclusief het plaatje welke warmtegeleiding moet tegen houden .. vreemd trouwens dat op de achterblokken op beide blokken een plaatje zat en op de voorkant alleen aan de zuigerkant.. :?

Ze worden ook niet genoemd als een los onderdeel; horen bij de blokjen dus ik twijfel nog of ik ze wel/niet eraf zal halen..
full
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat zit erop, anderhalf uur werk :) Klinkt geweldig!
Zal snel even foto's maken en een filmpje voor het geluid :)
Fijn weekend allemaal!
 
Wat is het nut van die nieuwe remblokken? Zijn de originele niet goed? Ik merk niets aan mijn remmen in de zin van dat het allemaal niet goed genoeg werkt. Rem je jezelf niet onderuit als ze zo gevoelig zijn dat een klein knijpje je motor al stil zet? Is dit allemaal niet gewoon afstelling van je remmen?

Met die originele banden die blijkbaar ook al niet goed zijn, moet je dan ook niet betere banden hebben? Heb je wel eens noodstops geoefend met je Vulcan? Volgens mij rem je je over de kop met de originele blokken voordat het voordeel wat je hebt van die nieuwe effect hebben. Of ben ik naïef of zo?
 
Wat is het nut van die nieuwe remblokken? Zijn de originele niet goed? Ik merk niets aan mijn remmen in de zin van dat het allemaal niet goed genoeg werkt. Rem je jezelf niet onderuit als ze zo gevoelig zijn dat een klein knijpje je motor al stil zet? Is dit allemaal niet gewoon afstelling van je remmen?

Met die originele banden die blijkbaar ook al niet goed zijn, moet je dan ook niet betere banden hebben? Heb je wel eens noodstops geoefend met je Vulcan? Volgens mij rem je je over de kop met de originele blokken voordat het voordeel wat je hebt van die nieuwe effect hebben. Of ben ik naïef of zo?
Ja.

Volgens mij heb ik op de vorige pagina prima beschreven waarom ik het e.a. veranderd heb..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem gevonden!
Het betreft de Abus slothouder SH 68 / SH 69.
Er staan meerdere uitvoeringen, ik heb onderstaande gekocht.
Qua prijs heb ik er 25 euro voor neergelegd, moeite en geld meer dan waard.
Zal morgen een foto van de motor met de houder erop gemonteerd uploaden.
9662ff464424ad3dff0db973c4ed6307_1_.jpg


Uitlaat zit erop, anderhalf uur werk :) Klinkt geweldig!
Zal snel even foto's maken en een filmpje voor het geluid :)
Fijn weekend allemaal!

Ik ben echt enorm benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Ja.

Volgens mij heb ik op de vorige pagina prima beschreven waarom ik het e.a. veranderd heb..

Wel, je moest hard knijpen. En dat is nogal lastig blijkbaar. Ik denk niet dat er een probleem is met de motor. Ik denk dat je te hard rijdt. Geen wonder dat als je hard rijdt en een bocht induikt je hard moet bij remmen en de schijven warm worden. Niet echt een cruiser stijl rijgedrag.

Maar goed, leg vooral niets uit want het is natuurlijk geen forum hier. Waarom je mijn laatste zin vet maakt snap ik dan dus niet. Wat heeft naïef te maken met je motivatie om sinter blokken te installeren? Of bedoel je dat als je niet kunt kunt remmen op een motor dat gevaar oplevert en ik in die zin dan naïef ben? Wel, ik rijdt al minstens 25 jaar motor en heb me nog nooit onderuit geremd of een ongeluk gehad. Ik kan me niet voorstellen dat dit lag aan matige kwaliteit fabriek-af van onderdelen. Hen er nooit iets speciaals opgezet. Bovendien is ie door de keuring gekomen voordat ze de weg op mogen.
 
Laatst bewerkt:
Nou. Jij stelt allerlei vragen en eindigt daarmee met "of ben ik naïef" en dan is het voor mij erg gemakkelijk om daar gewoon ja op te antwoorden. Maar ik denk niet dat jouw naïviteit iets te maken heeft met het monteren van sinter blokken op de vulcan van mijn zus. Maar mijn advies in deze is om die discussie maar te laten varen.

Maar Volgens mij héb ik uitgelegd waarom er voor andere blokken gekozen is alleen heb jij gewoon een andere mening danwel uitgangspunt. En nee, hard knijpen is niet moeilijk. En nee te hard reed ik ook niet. Maar blijkbaar snap jij het niet. Nu ben ik niet de lulligste zo op deze mooie maandag middag dus ik zal t nogmaals proberen; nee er is niets mis met het remsysteem op zichzelf. Het voldoet. Niet meer niet minder. Er is geen sprake van een mechanisch defect of iets. Zuslief had na de eerste paar 100km aangegeven dat het ding niet zo lekker vertraagde wat ze zou willen. Ze reed een keer in de stad en een auto voor haar besloot ineens naar links of rechts te moeten. Nog zeeën van ruimte maar ze moest behoorlijk hard knijpen om stevig af te remmen. En dat harde knijpen heeft 2 oorzaken. Het eerste is het gewicht. Het is alles bij elkaar met haar erop zo'n 300 kilo. En 300 kilo tot stilstand brengen is dan best wel veel voor een enkele remschijf met slechts 2 zuigers. En ja; de achterrem pakte ze er ook bij. En dan het tweede punt is de frictie coëfficiënt van de remblokken. De standaard organische remblokken vertragen gewoon minder snel bij dezelfde uitgeoefende kracht in vergelijking met sinter metalen blokken. En jij vraagt of je er wat van kan afstellen; nee; aan de remmen kun je niets afstellen. Hoogstends de positie van de remhendel maar daarmeee verander je niets aan de reminrichting.

Toen later heb ik 4x tijdens een proefrondje afgeremd van zo'n 110-115km/u naar 0 in een afstand van tja wat zal het zijn? Ik gok tussen de 70-80 meter. En er zat geen verschi in afstand tussen de eerste en de vierde keer afgezien van het feit dat de boel bij de 4e keer door de warmte een beetje aan het stinken was. En ja; dan word de boel heet. En dat is gewoon. Bij sinterblokken zal het niet anders wezen.

Simpel gezegd; als je gewoon in een korte afstand goed/flink/snel/stevig wilt vertragen voldoet de standaard setup niet. Nu met de sinterblokken eronder is het een wereld van verschil. Zelfs zo'n verschil dat zuslief later zegt erg blij te zijn en naar haar gevoel de achterrem niet meer nodig heeft.

Duidelijk zo?
 
Laatst bewerkt:
Het maakt forum-lezen niet makkelijker als je bij wijze van schot voor open doel dingen vet maakt...

Als ik je goed begrijp is de vraag eigenlijk: voldoen goedgekeurde standaard remblokken i.c.m. enkele remschijf en twee zuigers voor normaal rijgedrag op een Vulcan S? Jouw antwoord is het voldoet. (Later zeg je het voldoet niet.) Maar je bent er niet gerust op. Wat ik me afvraag, als dat klopt, hoe komt zo'n motor door de keuring? Dan moeten de keuringseisen wat betreft de remmen omhoog? Er is dan blijkbaar een gat tussen wat acceptabel remt en wat beter en veiliger remt.

Ik weet niet hoe het technisch in elkaar steekt maar wat is de relatie tussen knijpen en de maximale druk die de zuigers kunnen geven? Als de maximale druk 10 is bij een maximale knijpkracht van 12 (anders scheur je je pezen), dan is die twee extra zinloos. Wil je makkelijk remmen en tenminste die 10 halen, dan knijp je voor 8 en die sinter blokken remmen meer, goed voor 2 punten, zit je weer op 10. Je hoeft minder hard te knijpen en dat voelt dan wat beter. Maar voor de cijfers maakt het niet uit.

Andersom, als je maximaal kunt knijpen voor 8 en de zuigers kunnen 10 geven, dan is de rem capaciteit 2 minder. In dat geval zet je er betere blokken in om dat te compenseren. Dus de vraag blijft, worden de zuigers maximaal benut van de fabriek af?

Het lijkt me dat er een soort gouden ratio is tussen wat je voelt als je remt en de druk die je uitoefent en de rem capaciteit. Ik zou het onprettig vinden als ik met een druk zo licht als een veertje al een noodstop veroorzaak.

Je moet altijd met achter bijremmen. Gevoel is niet relevant. je stabiliseert de motor met de achterrem. En het is rem capaciteit. Ik heb geleerd dat de verhouding 70-30 is.

Maar goed, als ze aan vervanging toe zijn zet ik er van die sinter blokken op en kijk ik wat het verschil is. Maar ik heb meer gevoel bij het remmen als ik meer druk moot uitoefenen dan te weinig. Kwestie van DPI, zoals bij je muis. Zet je DPI op 25000 en ik garandeer je dat je geen icoon meer kunt raken. Tijdens een noodstop moet je remmen, niet nadenken over hoe gevoelig het is afgesteld.

Als de zuigers 10 geven en jij kunt met je speciale blokken 12 remmen dan heb je geen 2 extra, het voelt alleen scherper maar je staat geen meter eerder stil.

Ik neem aan dat ze bij testritten bij de fabriek dit soort dingen testen. En dan kiezen ze de voor hen economisch meest rendabele oplossing die nog wel door de keuring komt. Ik kan me niet voorstellen dat ze bezuinigen op de remblokken om dan overcapaciteit te hebben in het remsysteem, want als dat zo is, kun je ook bezuinigen op de capaciteit van de zuigers. Dan produceer je te duur.

En ik denk ook niet dat ze onder capaciteit produceren in verhouding tot de remblokken, want dat heb je te dure remblokken er op gezet. Dus ik vermoed dat er een perfecte ratio is tussen de capaciteit van het hele remsysteem en wat er aan blokken nodig is, die overigens integraal er een deel van uitmaken en dat allemaal binnen het kader van de keuringseisen. En dan hebben we het nog niet gehad over de inferieure D220 bandjes. Dat is dan nog een parameter.
 
Pffffffff...

Ok Verger, ik ga hier mijn tijd niet meer aan verdoen.
Jij hebt echt een hele andere kijk op het remblokken verhaal dan ik en ik ga er geen energie insteken om mijn beweegredenen toe te lichten. Zelfde over de banden. Die D220's vind ik niks en jij merkt er niets aan. Prima. Houden zo.


Ik ben uitgesproken :W
 
Laatst bewerkt:
Yess, als het weer mooi weer is zal ik weer even gaan rijden en een filmpje maken :)
Wilde het gisteren doen, maar verloor mn kentekenplaat dus was daar een beetje druk mee erna..
 
:/

Op de Vulcan van mn zus heb ik de plaathouder eraf gehaald (vind die dingen altijd lelijk) en de plaat met 2 RVS imbus boutjes vast gezet (gaatjes door de plaat geboord)

Kun je hem niet meer verliezen en eraf jatten is zo ook wat moeilijker ;)
 
Ja ik wilde hem volgende week vast zetten na het monteren van een custom achterkant en kentekenplaathouder.... Dan ga ik hem vast popnagelen, maja was er iets te laat mee dus...
(En heb ook een houder besteld idd die heel klein is en zonder tekst eronder.. )
 
Terug
Bovenaan Onderaan