Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Ik heb mijn nieuw touringscherm gemonteerd , hoop maar dat ik ook geen kortsluiting heb ;-)
Met ledjes :+
Of hoefde je niet in de kabel boom te zijn :+


Nee maar het Is raar als zomaar spontaan uit het niks je zekering klapt.
9 van de 10 keer Is er iets bijgevoegd of een andere breuk in de originele kabels.
 
Vandaag de kans gezien op mijn nieuw scherm ( MRA touringscherm ) te testen , ik heb veel minder beestjes in mijn gezicht maar ook veel lawaai rond en in mijn helm , conclusie ; niet al te goed !!
 
ik begin mij hier echt ongerust te maken , ben ik de enige die hier nog een BB heeft ?
zo stil dat het hier is :-)

Ik had dus veel lawaai rond mijn hoofd met het nieuwe scherm , heb mij nu een x-screen aan geschaft
, dit WK zien of ik het kan monteren en of het daar mee beter gaat.
 
ik begin mij hier echt ongerust te maken , ben ik de enige die hier nog een BB heeft ?
zo stil dat het hier is :-)


Ik zou de overstap maken naar het vtr firestorm topic, veel meer leven in de brouwerij aldaar.
;)

Vorige week zaten we nog in Duitsland met de vtr firestorm.
Een Blackbird (carburatie model) had zichtbaar moeite om bij te blijven op de korte strakke stuurwegen.
En de bbrijder weet waar het gas zit ..

Voor de rest blijft de bb mij enorm trekken.
Tijdens het weekend Duitsland kwam ik nog een blauw "overgangsmodel" tegen.
Oud type dashboard met FI lampje en dus injectie.
Wist niet dat bestond, dus we keken vreemd op en dachten dat het een bij elkaar geraapt bb zou zijn.
Dacht dat een oud type dashboard altijd een carb model was.
Weer wat geleerd dus, tenminste als we juist zijn geïnformeerd.
 
Laatst bewerkt:
ik begin mij hier echt ongerust te maken , ben ik de enige die hier nog een BB heeft ?
zo stil dat het hier is :-)

Ik had dus veel lawaai rond mijn hoofd met het nieuwe scherm , heb mij nu een x-screen aan geschaft
, dit WK zien of ik het kan monteren en of het daar mee beter gaat.
Nee hoor, ik heb zelfs 5 Blackbirds.....
Maar de meeste gebruikers zitten op het hondablackbirdforum en de diverse Facebook-pagina's.

M.b.t. scherm: probeer de Puig Double Bubble. Naar mijn ervaring geeft die voor de meeste gebruikers het minste windgeruis.
 
Analoog dashboard wil idd niet zeggen dat dit een carburatiemodel is.
Zie daartoe: Honda CBR1100XX - Wikipedia

Hier zie je per jaar de eventuele aanpassingen.
Kort gezegd:
- in 1999 injectie met analoge tellers
- in 2001 digitaal dashboard
De 1999-2000 modellen hebben ook geen catalysator (althans de NL-versie). Daardoor lopen ze beter en zijn ze koeler dan de 2001 en latere modellen.
Ik ga in mijn 2000 BB nog een digitaal dashboard zetten. Moet wel de temperatuursensor en een kabeltje vervangen worden.
 
Die catalysator is idd geen fijne toevoeging. Naast dat het vermogen kost wordt het ook nog eens gruwelijk heet. Zou die catalysator het liefst kwijt willen. Helaas is dat redelijk kostbaar.
 
Valt reuze mee.
Zoek naar gebruikte uitlaatbochten van het 1999/2000-model, en koop voor een paar tientjes een O2 sensor-eliminatorkit.
Eventueel nieuwe RVS uitlaatbochtenset van een aftermarket-leverancier, maar die zijn ca. 350 Euro.
 
Laatst bewerkt:
Er vanuitgaande dat ik al aftermarket pijpen erop heb zitten..... Dat is niet het geval dus zit ik ook aan vervanging van de dempers vast.
 
ik begin mij hier echt ongerust te maken , ben ik de enige die hier nog een BB heeft ?
zo stil dat het hier is :-)

Ik had dus veel lawaai rond mijn hoofd met het nieuwe scherm , heb mij nu een x-screen aan geschaft
, dit WK zien of ik het kan monteren en of het daar mee beter gaat.

nee hoor ik vlieg ook nog steeds rond op de bb :] :] :] :] :]
en binnenkort gaat er nieuwe hyperpro :} vering onder *O* *O*
 
\
ik begin mij hier echt ongerust te maken , ben ik de enige die hier nog een BB heeft ?
zo stil dat het hier is :-)

De meeste rijden gewoon met de merels i.p.v op een forum rond te hangen :+ ;)

yep.

en by the way ik HAD een blackbird van 2000 met injectie en zonder cat maar wel met oude tellers, vind oude tellers eigenlijk mooier dan dat digitale.

met goede vering stuurt een blackbird ook erg strak in korte bochten hoor, je moet wel wat gewicht overgooien steeds maar dat went snel.


rijd nu een aprilia futura omdat ik eesn eens wat anders wilde dan een zware 4 cil sport toerder. maar ik mis de bb nog steeds, toch wel 1 van de beste alles kunners en qua betrouwbaarheid is er zeker geen betere.
 
nou ik rij alweer enkele dagen met een nieuw balhoofdlager en hyperpro voorveren en het is een heel andere motor qa rijden. :] :]
na de vakantie ook de achter veer en een set nieuwe banden :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan