iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Ik heb gister hoop tijd besteed aan nieuwe kaarten vinden. Volgens mij gelukt, staan iig op mijn rage.

Ik heb geen idee of primo zelf een update nodig heeft, maar t werkt iig.
 
Ik mis indd heel wat Europese landen, maar deze stonden er bij aankoop wel op naar mijn weten. Heel Europa stond erop. In de back up die ik gemaakt heb staan de landen die ik mis ook niet. Ergens is er iets mis gegaan denk ik.

Wat kan ik doen? Iemand die me kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik mis indd heel wat Europese landen, maar deze stonden er bij aankoop wel op naar mijn weten. Heel Europa stond erop. In de back up die ik gemaakt heb staan de landen die ik mis ook niet. Ergens is er iets mis gegaan denk ik.

Wat kan ik doen? Iemand die me kan helpen?
Kaarten opnieuw scoren en weer er op zetten.
 
Ik snap er ff geen zak meer van. Vandaag rondje Eifel geweest met mijn oom, die over een Garmin beschikt.
Ging om de volgende ronde:
http://www.gerritspeek.nl/routes/duitsland-eifel_belgie-ardennen_309km.gdb

Route had hij me van te voren doorgestuurd, deze heb ik bekeken en aangepast in Tyre (ook zaten er een aantal foutjes in en die had ik er ook al uitgehaald):
https://we.tl/FPWTub4ycS

Nu hebben we vandaag gereden, en ik word overal naar links en rechts gestuurd, terwijl mijn oom gewoon goed wordt gestuurd (terwijl hij het bestand waarin ook de fouten nog zaten, heeft gebruikt).
Wanneer ik de route zo terug kijk in Tyre, is die gewoon goed en snap ik niet waarom ik naar links en rechts werd gestuurd, want de route geeft in Tyre gewoon aan dat ik rechtdoor zou moeten.
Iemand enig idee?
 
Ik snap er ff geen zak meer van. Vandaag rondje Eifel geweest met mijn oom, die over een Garmin beschikt.
Ging om de volgende ronde:
http://www.gerritspeek.nl/routes/duitsland-eifel_belgie-ardennen_309km.gdb

Route had hij me van te voren doorgestuurd, deze heb ik bekeken en aangepast in Tyre (ook zaten er een aantal foutjes in en die had ik er ook al uitgehaald):
https://we.tl/FPWTub4ycS

Nu hebben we vandaag gereden, en ik word overal naar links en rechts gestuurd, terwijl mijn oom gewoon goed wordt gestuurd (terwijl hij het bestand waarin ook de fouten nog zaten, heeft gebruikt).
Wanneer ik de route zo terug kijk in Tyre, is die gewoon goed en snap ik niet waarom ik naar links en rechts werd gestuurd, want de route geeft in Tyre gewoon aan dat ik rechtdoor zou moeten.
Iemand enig idee?


Je oom maakt waarschijnlijk gebruikt van GPS track dat klopt altijd eigelijk.

Waarom die bij jou niet klopt? Heel simpel eigelijk tyre gebruikt Google maps en jouw toestel draait op navtec of here kaarten. Gebruik hier voor MyRoute-app dan kun je de routes ook op de kaart zetten die in jouw toestel zit dus dat hij al beter klopt.

Het mooiste is Becker mamba op je toestel knallen zodat je net als je oom gpx track kunt laden ipv een route zoals nu. Foutje marge is dan veel kleiner tot niet!

Voor meer info over de verschillen tussen route en track bestanden YouTube het. Mrgps legt op YouTube haarfijn de verschillen uit!
 
Je oom maakt waarschijnlijk gebruikt van GPS track dat klopt altijd eigelijk.

Waarom die bij jou niet klopt? Heel simpel eigelijk tyre gebruikt Google maps en jouw toestel draait op navtec of here kaarten. Gebruik hier voor MyRoute-app dan kun je de routes ook op de kaart zetten die in jouw toestel zit dus dat hij al beter klopt.

Het mooiste is Becker mamba op je toestel knallen zodat je net als je oom gpx track kunt laden ipv een route zoals nu. Foutje marge is dan veel kleiner tot niet!

Voor meer info over de verschillen tussen route en track bestanden YouTube het. Mrgps legt op YouTube haarfijn de verschillen uit!
Hij werkte met waypoints, dus niet met een track! :) Dan blijf ik het inderdaad vreemd vinden.
Ik zal eens een keer kijken wat Becker Mamba doet, bedankt! :)

Toch zou de Motorcycle Edition dit toch ook goed moeten kunnen verwerken?!
 
Juist die waypoints zijn het probleem. Door afwijkingen in het kaartmateriaal tussen google maps and bijvoorbeeld Here kaarten, kan een waypoint dat goed op google maps (Tyre) staat verkeerd in je navigatie komen.

Je kunt dit proberen te voorkomen door waypoints niet op of kort na afslagen of kruisingen te zetten. Daarbij kan ook de routeberekening nog een rol spelen: kort, toeristisch of snel, alles heeft invloed.

Een track geeft in principe de meest zuivere routering.
:)
 
Juist die waypoints zijn het probleem. Door afwijkingen in het kaartmateriaal tussen google maps and bijvoorbeeld Here kaarten, kan een waypoint dat goed op google maps (Tyre) staat verkeerd in je navigatie komen.

Je kunt dit proberen te voorkomen door waypoints niet op of kort na afslagen of kruisingen te zetten. Daarbij kan ook de routeberekening nog een rol spelen: kort, toeristisch of snel, alles heeft invloed.

Een track geeft in principe de meest zuivere routering.
:)


Klopt... Goed advies!
 
Heeft er iemand een oplossing voor het volgende "probleem"
Mijn BT van sena maakt moeilijk verbinding met de Mekago. In het opstart scherm heb de sena gekoppeld in het BT scherm, en is ook gepaird. als ik daarna becker op start heb ik soms geen verbinding met de sena. moet ik weer alles afsluiten en opnieuw pairen.
is er een mogelijkheid om iets aan te passen in het system file?
In de Headset setting van Becker kan ik alleen de BT aan en uit zetten, de tabs BT lijsr en autconnect on/off kan ik niet bedienen.

ik heb de becker software Becker Mamba 4 ver. 9.18.17.559424 - res. 480x272 .

daarbij zoek nog een bestandje voor de nederlandse instelling/

Nog een vraagje, is het ook mogelijk om muziek te beluisteren in Becker?

Ron
 
zo dit is het einde. heb een mamba 4 opgehaald en deze geplaatst, deze heeft een virus (eikel) en de Mekago zit vast in het scherm, de nav leeg laten lopen en geprobeerd om hem via de stroom op te starten . maar gaat ook niet meer aan ook met de pc lukt het niet, dus deze is niet meer te gebruiken. Heeft er iemand nog suggesties , deze zijn nu zeer welkom.

anders moet toch maar voor iets nieuws gaan kijken

Ron
 
Als je toestel echt gercrashed is kun je hem wel voorzien van de firmware van de Gorider denk ik.

hoe zou ik dat kunnen doen? de pc herkend wel dat er iets aangesloten wordt maar herkend het niet, drivers onbekend, op internet gezocht maar niets te vinden

Ron
 
Ik heb gister de HERE 2016 Q4 kaarten geladen op de iGo motoreditie evenals een flitspalenbestand. Nu was het zo dat wanneer je links onderin je vinger op het scherm hield, dat je via de "geheime knop" de speedcamdata kon verplaatsen.

Als ik dat nu probeer en ik druk op verplaatsen dan geeft ieeen foutmelding in het chinees en crasht iGo:(

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Gents. ik heb ontzettend zitten klooien, heb de Mekago binnen en van de week gestart met de Mamba Becker eerst een backup gemaakt van de maps die er opstonden. De Mekago ging vd de week op zwart, Met de chinezen toch weer aan de praat gekregen, via een medelid het juiste Mamba mogen ontvangen, nu heb ik het probleem dat de licentie niet meet juist zijn, de kaarten zijn van Here Q4.

wil graag in het weekend een toertje rijden. dus is er iemand die mij kan helpen////////

Ron
 
Gents. ik heb ontzettend zitten klooien, heb de Mekago binnen en van de week gestart met de Mamba Becker eerst een backup gemaakt van de maps die er opstonden. De Mekago ging vd de week op zwart, Met de chinezen toch weer aan de praat gekregen, via een medelid het juiste Mamba mogen ontvangen, nu heb ik het probleem dat de licentie niet meet juist zijn, de kaarten zijn van Here Q4.

wil graag in het weekend een toertje rijden. dus is er iemand die mij kan helpen////////

Ron


Gek wordt ik ervan, verschillende kaarten opgehaald met licentie erbij maar geeft steeds aan dat licentie niet juist is en de kaarten niet geladen kan worden. gisteren de kaarten opgehaald voor de igo Tomtom 12-2016 waar ook de licentie bijzit (Mega_Free_1_Year_Update_FEU_TA_2016_Q4) maar ik krijg hier ook de melding dat de kaarten niet geladen kunnen worden,

ik vermoed dat ik een becker licentie moet hebben volgens mij?

Ron
 
Heb je wel de Navteq/HERE kaarten? Dit zijn de enige die werken op Becker. Tomtom/Teleatlas werkt niet.
 
he, ik heb het voor elkaar, vraag me niet hoe maar de mamba werkt met de kaarten, ik heb de indruk dat het kwam omdat er geen sd kaartje aanwezig was ? bij de zoveelste keer opnieuw installeren gaf ie aan dat er een kaartje aanwezig moet zijn ,dit gedaan en werkt :-)

Toch wel nog een issue , het maakt geen verbinding met mijn Dena . De BT in de windows ziet hem wel maar wil niet pairen. dit proberen om op te lossen, iemand misschien suggesties?

Ron
 
Terug
Bovenaan Onderaan