Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister tijdens een ritje vanaf Amsterdam terug naar huis in Donkerbroek (FRL) de seatcover van mn matzwarte Monster 900 verloren. :( -O-

Ik ga er niet van uit dat iemand hem hier heeft gevonden maar als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag. Kleur maakt niet uit, en het mag ook carbon zijn. :Y

Let me know!
 
Ik heb 'm niet gevonden, helaas. Op Ebay.it vind je ze wel, maar meestal in carbon.

Aan de bovenkant van mijn matzwarte seatcover zit een schaafplek. Iemand een idee waarmee ik die plek kan wegpoetsen?
 
Ik heb sinds kort een monster 620, er ontbreekt alleen nog een (schijfrem)slot. Iemand ervaringen met de combinatie "sloten en waar laat je die dingen"? :?
 
Ik heb sinds kort een monster 620, er ontbreekt alleen nog een (schijfrem)slot. Iemand ervaringen met de combinatie "sloten en waar laat je die dingen"? :?

Schijfremslot kan je nog net in de zak van je jack kwijt. Heb daarnaast nog een groter slot, een Kryptonite Slotkabel Kryptoflex 710 met een vet hangslot en die doe ik in m'n rugzak. Bij langere trips voorzie ik het Monster van Givi softbags en daarin is voldoende ruimte voor sloten.
 
Ik had 2 jaar terug op de motorbeurs een slot van ABUS gekocht, waar nog een ketting bij zit van anderhalve meter. Het "hangslot" zelf kan je ook om de schijf doen, wellicht een idee?
Slot past inderdaad in een zak eventueel. Ketting zal je toch echt een rugzak voor moeten meenemen of natuurlijk iets op je fiets fabriceren, wat eventueel ook makkelijk afneembaar is voor de keren dat je het niet nodig hebt.

Daarnaast heb ik zelf ook nog een vraag...
Van de week een origineel topkuipje gekocht met de gedachte dat het zo erop geschroefd kan worden.. blijkt dat ik dus niet de juiste ophanging voor de koplamp heb. Weet iemand nog een andere manier om dit te fixen? Anders ga ik denk zelf ophangbeugeltjes tekenen in CAD en deze laten maken.
 
Stuurkuipje zit op vier punten vast:
- geschoven over een rubber aan de binnenkant van de lamp-oren. Dit rubber zit origineel vast met de bevestigingsbout van de knippers (L en R)
- Aan beugels vastgeschroefd. Tot ~2001 zaten deze beugels aan de bovenste kroonplaat, daarna aan het kleine subframepje waar ook de lamp-oren aan vast zitten (L en R)
 
Hai, nieuw op het forum en trotse bezitter van een monster 620 van 2003.
Zijn er hier op dit toppic mss actieve Ducatisten die in de omgeving Hilversum wonen?
 
Bedankt! Bij mij ontbreken de beugeltjes, dus wordt dat toch even wat fabriceren.

Star Twin: the online shop for Ducati OEM spare parts and accessories.

9867


Star Twin: the online shop for Ducati OEM spare parts and accessories.

9884
 
Hai, nieuw op het forum en trotse bezitter van een monster 620 van 2003.
Zijn er hier op dit toppic mss actieve Ducatisten die in de omgeving Hilversum wonen?

Welkom op het forum! Leuk, leuke fiets! Nee ik woon 100km van H'sum, binnendoor is het veel minder. Op een Monster is dat natuurlijk geen afstand ;)
 
Hai, nieuw op het forum en trotse bezitter van een monster 620 van 2003.
Zijn er hier op dit toppic mss actieve Ducatisten die in de omgeving Hilversum wonen?

Actief en dit forum lijkt sowieso een Contradictio in terminis :)

Zit wel in de omgeving, maar van rijden komt helaas te weinig terecht -O-
 
Aan de bovenkant van mijn matzwarte seatcover zit een schaafplek. Iemand een idee waarmee ik die plek kan wegpoetsen?

Mat kan je eigenlijk niet echt aan poetsen, krijg je glimmende plekken van.

----

heb ik ook meteen een vraag:

Ik rijd op mijn 620 met highmount Termi's :) alleen klagen mn tourbuddy's dat ze niks meer horen behalve mijn motor :+

dus wil ik even kijken voor 2 dB Killers, deze zitten er standaard namelijk niet in.
iemand een idee of dit iets fatsoenlijks is? (is vooral voor de langere ritten, krijg dan zelf ook enigszins lamme oren :') )
http://www.ricambiweiss.com/DB-KILL...db-eater---chappement-53mm-kawasaki-1478.html
 
Als je Carbon termis hebt zou ik er nog maar eens goed over nadenken. Die dingen doen meer kwaad dan goed. Ze killen het geluid, maar ook je termis ;(

Ik heb Titanium dempers, maar waardoor gaan je dempers er aan door deze? lengte van het stuk in de demper?

als dat het geval is korten we dat gewoon een stukje in he :9
 
Meer door de hitte die er door gecreëerd word. Het demping wol van de termignoni dempers is niet van de beste kwaliteit. Die combi zorgt er voor dat de dempers niet best gaan.

Ik heb mijn dempers dan ook snel gevuld met ander demping wol.

Je kan ook eens kijken bij Luckyducy voor DB killers.

http://www.luckyducyperformance.nl/
 
Dat probleem van de hitte heb je dan dus met alle dB killers begrijp ik.
hierdoor word de wol dan te warm waardoor deze sneller vergaat?

als dat het probleem is probeer ik het even een tijdje met deze dB killers, die kosten nou ook niet de wereld. kan de wol altijd nog vervangen mocht deze slecht worden. (als ik daar bij kan tenminste, morgen even kijken)

iig bedankt voor de tip! meer tips zijn altijd welkom :)
 
Nee , Marco moto verkocht ze vroeger , dat ronde eind zat er niet aan maar een beugeltje waardoor er geen afsluiting was van de demper
 
Van de week maar weer een keer wat aan de Ducati Monster 620 gedaan, na ongeveer 3 keer per jaar een defect achterlicht maar de Smoke led unit gekocht. (kleine 40 euries)

Het installeren was in 5 minuten gedaan, letterlijk plug & Play.

Ik had het drie jaar eerder moeten doen, wat een bundel met licht komt daar van af. zelfs in het volle zonlicht zie je de lamp nog goed.

#tipvandedag :+

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan