BMW S1000XR

Hallo is weer ff een tijdje terug dat ik hier geweest ben. Ik heb er nu 23000Km op staan,een heerlijke brommert.
Ik heb alleen nu het contactslot kapot(contact gaat niet meer uit).Hoe is jullie ervaring met schakelaars van BMW? Bij 0 km had ik de schakelaar van de cruise control al stuk en nu dan het contactslot.
Bij m'n s1000rr waren de schakelaars ook al niet bijster betrouwbaar tot 4X toe de startschakelaar en 1X de schakelaar van het grootlicht.
:? :? :?
Hier net de 10.000km gepasseerd, zonder problemen. Heb al wel op fb S1000XR pagina gelezen dat het contactslot vaker een probleem geeft.
 
Hoe gaan jullie om met de brandstofmeter/range weergave?
Als ik nog maar één streepje heb/range op zo'n 10km gaat er nog maar zo'n 17 liter in, terwijl we toch echt een 20 liter tank schijnen te hebben.... Of kan het laatste streepje ook nog knipperen ofzo?
 
De range die wordt aangegeven is niet heel zuiver. Ik rij 30 jaar motor en vorig jaar voor t eerst stil gestaan zonder benzine met 10 km range. Heb ook nooit meer dan 17 a 18 km getankt.
Met de schakelaars geen problemen gehad. Nu 15.000 gereden.
 
Hoe gaan jullie om met de brandstofmeter/range weergave?
Als ik nog maar één streepje heb/range op zo'n 10km gaat er nog maar zo'n 17 liter in, terwijl we toch echt een 20 liter tank schijnen te hebben.... Of kan het laatste streepje ook nog knipperen ofzo?

Rummer bij BMW wordt altijd de bruto tankinhoud aangegeven.
Hier moet dan nog de brandstofpomp van afgetrokken worden, die in de tank is aangebracht.

Ik heb mijn XR eens helemaal leeg gereden en toen echt tot aan de bovenkant vulpijp afgetankt.
Toen ging er iets van 18,20 liter benzine in.
De hoeveelheid af te tanken benzine, hangt ook af van het weer, temperatuur en luchtdruk, die er heerst.
 
Rummer bij BMW wordt altijd de bruto tankinhoud aangegeven.
Hier moet dan nog de brandstofpomp van afgetrokken worden, die in de tank is aangebracht.

Ik heb mijn XR eens helemaal leeg gereden en toen echt tot aan de bovenkant vulpijp afgetankt.
Toen ging er iets van 18,20 liter benzine in.
De hoeveelheid af te tanken benzine, hangt ook af van het weer, temperatuur en luchtdruk, die er heerst.
Ah, thnx.
Dan hebben we gister knap mazzel gehad, zelfs het laatste streepje was weg. Vervolgens 18,2 liter getankt :o
 
Er is dus een grotere topkoffer beschikbaar.

Hierbij wil ik jullie laten weten, moesten er mensen zijn dat update zouden doen. Mag je me altijd contacteren om het kleine model over te nemen.
 
Er is dus een grotere topkoffer beschikbaar.

Hierbij wil ik jullie laten weten, moesten er mensen zijn dat update zouden doen. Mag je me altijd contacteren om het kleine model over te nemen.
Gewoon de variokoffer van het laatste model R1200GS nemen, heb je zowel klein als groot.
 
Vandaag nieuwe Roadtec 01 er op gelegd.
Bij de vorige was er na 5000 km ongeveer 1/3 van het profiel afgesleten.
Op de laatste tocht van dik 3000 km ging het slijten wat harder, Vogezen en hoge temperatuur.
8600 totaal op gereden en er zat nog wel genoeg op om de 9000 vol te maken, tot de wettelijke minimum profiel diepte.
Dat vindt ik heel erg goed, voor een band die zoveel grip biedt.
In de Vogezen tekende het rubber bijna als een sportband, maar geen rulletjes.
We hadden dus banden met grip, we hadden banden die lang mee gingen en nu hebben we dus ook banden die beide kunnen.

Interessante video over luchtdruk bij moderne motoren.
Is wel in het Duits.
 
Vandaag nieuwe Roadtec 01 er op gelegd.
Bij de vorige was er na 5000 km ongeveer 1/3 van het profiel afgesleten.
Op de laatste tocht van dik 3000 km ging het slijten wat harder, Vogezen en hoge temperatuur.
8600 totaal op gereden en er zat nog wel genoeg op om de 9000 vol te maken, tot de wettelijke minimum profiel diepte.
Dat vindt ik heel erg goed, voor een band die zoveel grip biedt.
In de Vogezen tekende het rubber bijna als een sportband, maar geen rulletjes.
We hadden dus banden met grip, we hadden banden die lang mee gingen en nu hebben we dus ook banden die beide kunnen.

Interessante video over luchtdruk bij moderne motoren.
Is wel in het Duits.


Ja die Metzeler Roadtec 01 schijnt heel goed te zijn.
Ook volgens een aantal motorbandentests.
Bij mijn XR komt hij er ook onder.

Interessant filmpje was het ja.
In het kort komt het erop neer, dat als je niet op een circuit rijd, je bandenspanning voor niet lager dan 2,40 moet kiezen en achter 2,60, bij koude banden gemeten.
 
Hoe gaan jullie om met de brandstofmeter/range weergave?
Als ik nog maar één streepje heb/range op zo'n 10km gaat er nog maar zo'n 17 liter in, terwijl we toch echt een 20 liter tank schijnen te hebben.... Of kan het laatste streepje ook nog knipperen ofzo?
Hij gaat niet knipperen er komen streepjes te staan.
Bij 0km is er nog een soort reserve!?
Onlangs 20km doorgereden na de 0
Iets meer dan 19 liter kunnen tanken.
 
Sinds een paar weken heb ik een S1000XR, model 2016. Langzamerhand probeer ik hem wat meer naar mijn zin te maken, door wat kleine aanpassingen door te voeren. Voor wat meer zichtbaarheid, wil ik twee extra led lampen aan de voorzijde van de motor aansluiten? Ik vraag me af of er een extra (lege) accessoire aansluiting aanwezig die ik daarvoor kan gebruiken (er is al een navigator gemonteerd). Heeft iemand tips hoe ik dit het meest eenvoudig kan doen? Wil graag gebruik maken van een setje lampen die ik nog heb liggen en geen standaard oplossing van BMW.
 
Sinds een paar weken heb ik een S1000XR, model 2016. Langzamerhand probeer ik hem wat meer naar mijn zin te maken, door wat kleine aanpassingen door te voeren. Voor wat meer zichtbaarheid, wil ik twee extra led lampen aan de voorzijde van de motor aansluiten? Ik vraag me af of er een extra (lege) accessoire aansluiting aanwezig die ik daarvoor kan gebruiken (er is al een navigator gemonteerd). Heeft iemand tips hoe ik dit het meest eenvoudig kan doen? Wil graag gebruik maken van een setje lampen die ik nog heb liggen en geen standaard oplossing van BMW.
:W
Welkom, en lekker bezig. Kan je helaas niet verder helpen :')

Foto doet het altijd goed ;)
 
Sinds een paar weken heb ik een S1000XR, model 2016. Langzamerhand probeer ik hem wat meer naar mijn zin te maken, door wat kleine aanpassingen door te voeren. Voor wat meer zichtbaarheid, wil ik twee extra led lampen aan de voorzijde van de motor aansluiten? Ik vraag me af of er een extra (lege) accessoire aansluiting aanwezig die ik daarvoor kan gebruiken (er is al een navigator gemonteerd). Heeft iemand tips hoe ik dit het meest eenvoudig kan doen? Wil graag gebruik maken van een setje lampen die ik nog heb liggen en geen standaard oplossing van BMW.
links, waar ook de garmin stekker aangesloten zit, zit nog een stekker met blindeerdop. Daar zou ook 12v op moeten staan, geschakeld over het contact. Wat je daar aan vermogen op kwijt kan moet je even bij je lokale dealer navragen.
 
Bedankt voor de reactie, ik zal binnenkort eens kijken. Momenteel is het me met 30 graden iets te warm om te sleutelen. Foto's zijn nog niet heel bijzonder, ben low budget verdergegaan. Heb het standaard scherm zwart gespoten aan de binnenkant met plastidip en een hockeypuck onder de standaard gedaan voor wat meer draagvlak en een rechtere stand.
Zal een foto maken als ik de lichten gemonteerd heb en van de aansluiting als ik die kan vinden.
 
Hierbij toch maar een foto die ik nog tegenkwam op mijn computer. Deze is gemaakt na de mishandeling met plastidip en een hockeypuck.
full
 
detailfoto, ziet er misschien niet uit, maar omdat ik mijn plankje, slijpschijf, potdeksel, blikje etc altijd kwijt ben op het moment dat ik hem nodig heb, heb ik maar gekozen voor deze oplossing.
full
 
Vorige week vrijdagavond startklaar om naar Lelystad te gaan, voor de VRO bochten
Nou ja startklaar, niet starten.
Had een tijdje op contact gestaan om af te stellen.

Heb de accu getest, heeft nog maar ongeveer 5 KwH.

Er is nu een nieuwe op weg.
Gelijk maar de max, Ultrabatt 3 voudig
 
Vorige week vrijdagavond startklaar om naar Lelystad te gaan, voor de VRO bochten
Nou ja startklaar, niet starten.
Had een tijdje op contact gestaan om af te stellen.

Heb de accu getest, heeft nog maar ongeveer 5 KwH.

Er is nu een nieuwe op weg.
Gelijk maar de max, Ultrabatt 3 voudig

Daar er de laatste tijd veel S1000XR rijders langskomen in dit forum met accuproblemen, wordt ik er ook een beetje huiverig voor of mijn accu ook de geest gaat geven.
Waar heb je deze accu gekocht Mr. Sloo en wat kost hij?
Je moet er wel een speciale acculader bij kopen denk ik?
Groet Frank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan