JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Ita ne corpus et spiritus volente.. ;)

JAWA CZ Owners Club GB - Terry Wildego, the longest serving club member, joining just after the Club was formed in 1954, will be celebrating his 80th birthday with us all In Holland at the JAWA Rally on June 2 :}
 
Jammer, ik ben helaas kapot! (sleutelbeen gebroken 2 weken terug) Veel plezier voor alle lieden die wel gaan :Y

Dokter is bang dat de boel weer los trilt.. kan me er weinig bij voorstellen, ben allang blijf dat het herstel zo vlot gaat *O* Wel saai dat niet kunnen motorrijden.
 
Ik hoef onverwachts toch niet te werken en wil wel naar Tilburg maar welke straat zou het zijn Tilburg is best groot toch?
 
de 634 van mij links en die van jo rechts op het treffen vandaag
full
 
Er zou gisteren ook een jawa riksja 3 wieler zijn geweest , ik zou graag met die man in contact komen , iemand enig idee???
 
Er zou gisteren ook een jawa riksja 3 wieler zijn geweest , ik zou graag met die man in contact komen , iemand enig idee???
Net terug van een keigoed weekend in Tilburg. Was een van de eersten, maar Mehmed uit Ankara was mij voor. Heeft 3400 km gereden op een 638 span om mee te doen. Mijn tent en Jawa staan ernaast.

full

Samen met Rudy de ogen uitgekeken. Prachtig weer, en een geweldige sfeer met af en toe wat blauwige mist als er weer gereden ging worden ;)

full

Ja, die riksja was er en is tamelijk uniek. Uit Magdeburg. Ik heb een e-mailadres. Stuur maar een private message als je dat wil hebben

full
 
Ik ben gisteren nog special voor terug gereden naar Tilburg , maar het was al aardig uitgedund ten op zichte van zaterdag , 3 wieler helaas niet gezien.
 
Ik ben gisteren nog special voor terug gereden naar Tilburg , maar het was al aardig uitgedund ten op zichte van zaterdag , 3 wieler helaas niet gezien.
Dan heb je niet goed gekeken en niet nagevraagd. Gisteren waren er 3 verschillende ritten uitgezet voor rijden op eigen gelegenheid, en door veel van onze gasten is daar gebruik van gemaakt. Tegen het einde van de middag heb ik Bernd nog zijn e-mailadres gevraagd en 's avonds was het feest tot in de kleine uurtjes :)
 
Ja dat klopt wel , toen ik er zaterdag was heb ik gehoord dat er een rit naar DAF Eindhoven was , en in het programma van zondag zag ik idd ook ritten staan.
Ik vond het geweldig mooi.
 
vandaag met de Perak begonnen balhoofd lager vervangen
had er de hele dag voor uitgetrokken was eigenlijk binnen een uur klaar.
Ook de motor weer even gestart zat een raar rinkeltje in wist ik al nu even verder gekeken
bleek de primaire ketting te zijn ik heb er een schalmpje tussen uit gehaald het geluid is weg valt dus ook mee.
Nu de schokbrekers nog lekvrij maken en verschillende rubbers vervangen bedrading vernieuwen
banden vervangen buddyzit opnieuw bekleden etc etc.
De perak is een beetje roestig maar dat laat ik zo zet hem in de olie kijk wel wat ik daar later mee doe.
 
Volgens mij heb ik er 3.00 19 voorband opgelegd vorige week.
Vandaag voor het eerst met de perak 3 wieler op de weg geweest.
Viel helaas tegen , boven de 50 km hevig trillen ben tot 60 km/u gegaan maar moest stuur stevig vast houden.
Van de week maar eens bestuderen wat ik kan verbeteren , wielen uitlijnen? balanceren?
 
Volgens mij heb ik er 3.00 19 voorband opgelegd vorige week.
Vandaag voor het eerst met de perak 3 wieler op de weg geweest.
Viel helaas tegen , boven de 50 km hevig trillen ben tot 60 km/u gegaan maar moest stuur stevig vast houden.
Van de week maar eens bestuderen wat ik kan verbeteren , wielen uitlijnen? balanceren?
Die laatste lijken me inderdaad voor de hand liggend. Goed gespaakt, geen slinger in het wiel?
Zag deze in Tilburg. Jawa blok. Afgezaagd frame, swingarm, voorvork en wielen van de Jawa. Achterwiel verbreed. Vergrote (breder/langer) tank, en bovenkant allemaal van Zündapp. Was een stuurdemper op gezet. Kun je rechts op de foto zien zitten.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan