Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Er komt eerst geen motor weer dan inderdaad. Het zwart maken koste mij 25,- euro, omdat ik de mistlampen ook kocht bij de garage die ze heeft gemonteerd. Een mooie all-in prijs dus..
 
De lol van motorrijden is er tegenwoordig wel een beetje af.
Weer mooi geflitst aan de megasnelheid van 61 km/uur.
Balen.
Was serieus aan het overwegen de nieuwe Street SR all black er bij te nemen maar dat zal ik maar laten. Tegen die snelheid valt ie gewoon om. :-)
't zal dan eerder een Bobber worden om al slapend te cruisen maar die is nogal duur aan de prijs. Voor de meerprijs tov de Street kan je al veel boetes bijeen scharrelen.
 
Hoi,

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben André en sinds twee weken een tevreden bezitter van een nieuwe Triumph Tiger 800, mijn vorige motor was ook een Tiger 800. ;)
 
Na een paar weken rijden was het weer tijd voor een grote poetsbeurt.
Ze zeggen over auto's dat je de juiste hebt gekocht als je omkijkt wanneer je er vandaan loopt, ook na lange tijd bezit. Ik kijk ook altijd graag om naar m'n Tiger 8-)
e9dniw.jpg
 
Lekker rustig hier, iedereen aan het rijden zeker?

Ik meld me ook maar even, afgelopen vrijdag heb ik deze beauty op mogen halen:
Tiger800inZeeland.jpg


Matte aluminium silver, voorzien van mistlampen, crashguards en handvatverwarming. Pro-oiler, tyre pressure management system en snavel zijn nog onderweg en een topkoffer moet er ook nog op. En die sinaasappelschijven gaan er vandaag nog van af :W

En nu nog inrijden. Zal blij zijn als dat achter de rug is.

Wordt je erg smerig als je in de regen rijdt? Dat achterwiel is wel erg open, dus als het nodig is gaat daar nog een hugger op. Ik bepaal namelijk wanneer er gereden wordt en niet het weer :P
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is de handvatverwarming (origineel Triumph) er weer mee opgehouden. Na een vakantie vorig jaar in de Eifel, na één ritje in de regen (stortbui, dat dan wel), deed de handvatverwarming het niet meer. Zekering was doorgebrand, dus ergens was er kortsluiting.
Even bij Blom in Leusen langsgeweest, was waarschijnlijk de knop werd gezegd, ze hadden net een 1200 staan met hetzelde probleem. Daar komt wel eens water in. Klinkt mij erg vreemd in de oren; een knop die bedoelt is voor op de motor, in de buitenlucht, voor een luxe optie die gebruikt wordt bij koud/slecht/nat weer, is niet waterdicht. Dat klinkt in mijn oren gewoon als een slecht ontwerp.
Maar goed, ik wilde het wel proberen. Even laten zitten, want had het toch niet nodig. Vorige maand nu een nieuwe knop bestelt en gemonteerd, en zowaar, de handvatverwarming deed het weer (na plaatsen reservezekering)!

Nu net een weekend in Sauerland geweest. Nadat mijn Tiger 5 minuten (!) in de (lichte) regen heeft gestaan, dacht ik, ik probeer eens of het nog werkt. En ja hoor, weer kapot. Zekering weer doorgebrand.
Ik zal eens informeren bij Blom of ze nog andere ideeën hebben. Ik ben niet van plan om elke keer als de Tiger in de regen heeft gestaan een nieuwe knop te kopen :?

Heeft niemand anders hier dit probleem gehad?


Lekker rustig hier, iedereen aan het rijden zeker?
Ik heb een lekker lang weekend gereden in Sauerland, was mee met het MF weekend dit jaar. Dat ging weer mooi in Duitsland!
Ik meld me ook maar even, afgelopen vrijdag heb ik deze beauty op mogen halen:
[afbeelding]

Matte aluminium silver, voorzien van mistlampen, crashguards en handvatverwarming. Pro-oiler, tyre pressure management system en snavel zijn nog onderweg en een topkoffer moet er ook nog op. En die sinaasappelschijven gaan er vandaag nog van af :W

En nu nog inrijden. Zal blij zijn als dat achter de rug is.

Wordt je erg smerig als je in de regen rijdt? Dat achterwiel is wel erg open, dus als het nodig is gaat daar nog een hugger op. Ik bepaal namelijk wanneer er gereden wordt en niet het weer :P
Welkom, veel plezier met je Tiger :)

Ik word zelf niet smerig in de regen, maar er zit bij mij ook een hugger op. Zat er al op toen ik hem kocht, geen idee hoe het zonder is. Er komen wel wat druppen op m'n rug, het passagierszitje en de topkofferplaat, maar echt smerig wil ik het niet noemen. M'n jas ziet er na een regenbui niet viezer uit dan normaal :+
 
Laatst bewerkt:
...Ik heb een lekker lang weekend gereden in Sauerland, was mee met het MF weekend dit jaar. Dat ging weer mooi in Duitsland!Welkom, veel plezier met je Tiger :)

Ik word zelf niet smerig in de regen, maar er zit bij mij ook een hugger op. Zat er al op toen ik hem kocht, geen idee hoe het zonder is. Er komen wel wat druppen op m'n rug, het passagierszitje en de topkofferplaat, maar echt smerig wil ik het niet noemen. M'n jas ziet er na een regenbui niet viezer uit dan normaal :+

Ja die Roland organiseert leuke tripjes. Afgelopen zomer met een deel van die club de Route des Grandes Alpes gereden. Als je je nog eens verveelt is dat een aanradertje *D
 
Vandaag een proefrit op een Tiger 800 gemaakt. Zag er super uit, lage km stand en onderhoudshistorie bij. Bij het rijden viel me op dat na flinkgasgeven en dan gas weer los, er een rammel in de standaard uitlaat (demper gedeelte aan het eind) te horen is. Net of er een onderdeel los hangt. Ook bij stilstand flink toeren maken en dan gas los is het hoorbaar. Volgens de monteur heel normaal bij de standaard uitlaat. Op youtube filmpjes is dit echter niet te horen.
Een andere Tiger waar ik op gereden heb, had dit niet maar die had ook een aftermarket uitlaat.
Iemand een wijs woord hierover?
 
Wat extra info hierover: quote van tiger800.co.uk forum:
"the popping is caused by a small amount of unburnt very lean mixture, which in the (different) hot conditions in the exhaust itself can spontaneously ignite, causing the popping. It's a strange effect as you could think it was a symptom of an overly rich mixture!"

dit is trouwens ook een grappig draadje erover, als reactie op de vele vragen over dit onderwerp omdat de "search"-functie niet gebruikt wordt :)

Pop Ping Pop
 
@ nelizzz: Klopt. Bij mijn 2015 geen geplop .Hooguit een beetje gerommel. Ook niet nu met Superpole icm boosterplug.
 
_O-
Haha dat dacht ik ook!
:)
Even gegoogled. Superpole is een aftermarket uitlaat. Boosterplug is een tuning/chip setje voor 159 US dollar.
Bevalt dat laatste een beetje, maar vooral: is het 't geld waard? Vind m'n 800 eigenlijk prima rijden, maar sta altijd open voor zaken die de rijervaring verbeteren :]
 
Ik heb 1 van de eerste 2015 tigers. Bij deze 1e serie wilde nog wel eens de motor uitvallen bij wegrijden of herpakken bij bijna stilstand. Heb toen een Boosterplug er in gezet. Probleem was toen gelijk weg en hij trok ook een stuk beter. Later heb ik een andere uitlaat gemonteerd (superpole) waarna het probleem weer terug kwam. Dit voorgelegd aan mijn dealer en die heeft Triumph gecontacteerd. Het bleek na veel geheen en weer een fout in de ecu te zijn. Bij gas dicht bleef de injectie in 1 cilinder nog brandstof toevoegen waardoor de boel stil viel. Uit eindelijk is er onder garantie een nieuw gasklephuis geplaatst en de ecu geupdate. Motor loopt nu weer goed.
Heb de Boosterplug laten zitten maar vind het verschil niet zo groot meer. Functioneert je motor (2015>) goed dan zou ik het zo laten.
Het zou wel een alternatief kunnen zijn voor de arrowmapping omdat dit van je motor geen zuiplap maakt. Zolang ik onder de 6000 toeren blijf rij ik nog steeds met gemak 1 op 24.
Let wel : 2015 model! Deze zijn sowieso zuiniger als de 1e generatie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan