Kawasaki Z300 of toch wat anders?

Hey, Weet iemand hoeveel watt de knipperlichten van de z300 zijn. Ik wil de knipperlichten veranderen maar weet niet of ik weerstanden van 10 watt of 21 watt moet halen. of dat ze uberhaupt nodig zijn.

Vr Gr
Chiel
 
Geen idee, maar indien ik vandaag nog langsga bij mijn Kawa dealer dan zal ik het hem eens vragen.
Denk wel dat jij voor die tijd al antwoord op je vraag zult hebben.
Maak er in elk geval een mooi weekend van.
Prachtig en uitstekend motorweer.
Ik ga er flink van genieten met miene groene parel.
Vr gr Erwin
 
Hallo allemaal.
Morgen, 21 mei dan is er in Vijfhuizen ( Haarlemmermeer ) een motorevenement.
Wellicht een leuk idee om erheen te gaan?
Toegang is gratis maar dan wel even vandaag een kaartje online bestellen zodat je gratis naar binnen kunt.
Vr Gr Erwin
 
Dankje.
Gaat helemaal lukken.
Vandaag alweer de nodige kilometers gemaakt en wat was dat lekker.
Morgen een vervolg van vandaag.
Heerlijke hobby.
Vr Gr
 
Hallo allemaal.
Het is rustig in het Z300 Topic.
Heb afgelopen Pinksterdagen genoten van en met de Z300.
Maar.........ik merk toch steeds meer en meer dat het toch echt niet DE ideale reismotor is.
Nou valt deze Z300 uiteraard ook niet in dat segment toermotorfiets, maar en kan wel degelijk een eind mee gereden worden.
Heb inmiddels al veel met de Z300 gedaan, van stadswerk en buitenwegen tot aan lange ritten naar Zeeland en Friesland.
Paar zaken die me tegenvielen:
- beperkte bagage mogelijkheid
- knettershard zadel, waarvan ik telkens na minimaal een uur rijden een beurse reet krijg.
- Met mijn 1 meter 82 aan lichaamslengte op de lange ritten last van de benen krijg door de toch iets opgevouwen zithouding.

De beperkte bagagemogelijkheid valt zekers op te lossen door er tassen en een tanktas op te doen. (tanktas deed ik al)
Maar het zal nimmer zo strak werken als koffers.
Het toch wel harde zadel zou kunnen worden opgevuld tot een beperkte mate en dan is het nog de vraag of dat zal gaan voldoen op de langere ritten.
De opgevouwen benen krijg je erbij en is deels te wijten aan mijn lichaamslengte en uiteraard het kleine formaat van deze A2 motorfiets.

Kortom, en al met al: lang genoeg genoten van deze Z300 en tijd voor het echtere werk.
Ben altijd al van nature een cardan man geweest.
Niks geen problemen met ketting aangedreven motorfietsen, maar dat gedoe met stellen en smeren ben ik echt helemaal klaar mee.
Dus tijd voor een motorfiets met cardan aandrijving.
Dan vallen er een behoorlijk aantal af en kom je al gauw in het toersegment terecht.
Heel iets anders dan een Kawasaki Z300 dus.
Na tijdje zoeken via Forums, You Tube en het internet ben ik eruit:
Het gaat een Yamaha FJR1300 worden.
Zat nog even te wikken tussen de FJR1300 en de Honda Pan European ST1300, maar vind die toch net effe iets te lomp en minder mooi van uiterlijk.
Die Kawasaki toerbuffel valt al helemaal af, want vind dat model oerlelijk.

Ik ben nu druk bezig om de FJR1300 realiteit te laten worden, dus dat gaat nog even wat zoeken worden, maar heb er alle vertrouwen in.
Wil mijn Z300 erop inruilen en wil daarbij ook nog eens een FJR1300 van minimaal bouwjaar 2013/2014.
Dit omdat vanaf bouwjaar 2013 het nieuwe types betreft.
Net effe andere cockpit en andere spiegels en knipperlichten en achterlicht-unit.
Budgettechnisch kan ik ook geen nieuwe FJR1300 aanschaffen, dus wil het in dit bouwjaar-type zoeken.
Ik wens jullie Z300 rijders daarom het allerbeste toe en wens jullie nog enorm veel rij-plezier.
Vr Gr E
 
Hallo

Dat is een flinke overstap qua motor, ben benieuwd wat je uiteindelijk in huis haalt en zou graag wat fotos willen zien. het zadel moet ik inderdaad ook aan wennen en ook het kleinere formaat motor maar met bagage heb ik nog geen probleem gehad. ook niet echt nodig gehad eerlijk gezegd. heb afgelopen week nieuwe knipperlichten en een andere kentekenplaat op mijn z300 gezet en hij is nu al een stuk sportiever dan dat hij al was! zeer tevreden

ik wens jou ook alvast veel rijplezier met je nieuwe motor

Vr Gr Chiel
 
Het is niet alleen rustig in het Z300-topic, het hele 11-35kW-subforum is bijzonder rustig. Maar dat komt gewoon door Facebook. Het is voor veel mensen teveel moeite om even te registreren bij een forum en liever pakken ze het onoverzichtelijke FB maar, waarbij dezelfde vragen, dezelfde foto's en dezelfde video's tot in den treuren langs blijven komen in de tijdlijn.

Veel plezier met je toerbuffel! Cardan is inderdaad makkelijk, veel minder onderhoud.
 
Dank Chiel en Monomuis.
Moet helaas wel bekennen dat mijn plannen voor de overstap naar een toerbuffel vertraging hebben opgelopen.
Dacht afgelopen zaterdag raak te hebben geschoten, maar het is helaas nog niet gelukt om tot de daadwerkelijke motor van mijn keuze te komen.
Probleem zit em in het te besteden budget en daardoor is de keuze erg beperkt tot datgene wat ik graag wens op FJR gebied.
Ik heb me gisteren dus maar voorgenomen om er maar rustig de tijd en geduld voor te nemen.
Als ik wel iets heb geleerd de afgelopen 28 jaar dat ik motorrijd, dan is het niet te overhaast en alleen maar op gevoel een motor te kopen.
Ben daar vroeger wel een paar keer nat mee gegaan en daarbij ook de nodige euro's verschoten.
Dus dit keer pak ik het met wat minder gevoel en meer verstand aan.

Gisteren wel weer heerlijk met de Z300 lopen knallen.
Had ook zin om wat lawaai te maken en had de DB killer er maar weer eens uitgehaald.
Het verschil tussen met en zonder DB killer is toch flink hoor.
Het maakt het verschil van nekkedraaiers ( mensen die omkijken als ik voorbij rijd ), tot aan geen nekkedraaiers als ik de DB killer er gewoon in heb.
In de avond na zevenen toch maar weer de DB killer erin gezet, omdat ik nog een stuk door de bossen ben gaan toeren. ( uiteraard op de B-wegen )
Dat gebler van die Akra zonder DB killer en dan met name door de dorpjes waar ik doorheen kachel en mensen op terrasjes zitten vind ik dan net even iets te egoistisch en asiociaal.

Ben wel blij dat ik de mogelijkheid tot keuze heb om met of zonder DB killer te kunnen rijden.
Want het geluid zonder DB killer is werkelijk fenomenaal.
Het klinkt gewoon heel erg goed door die diepe luide brom voorkomend uit die 2 pitter.
Soms heb ik net even het gevoel op een Duc te rijden. ha ha ha ha
Overigens blijf ik het frapant vinden dat veel mensen en dan met name de leken (dus niet motorrijders) denken bij het zien van mijn Z300 dat het vaak word beleeft alszijnde een 600 of 800cc motorfiets.
Op de 1 of andere manier komt de Z300 dus veel dikker over dan dat ze daadwerkelijk is.
Want feitelijk is het een veredelde brommer zoals ik het beleef.
Met alle respect uiteraard, want ze tikt op topsnelheid nog 170km per uur aan en met die snelheid onderuit gaan kan ook einde oefening zijn voor het lichaam.


Fijne zondag wens ik jullie.
Vr Gr Erwin
 
Laatst bewerkt:
Dus nog even op de Z300 door. Ook geen straf!
Met 170 afstappen... tja, het is maar net wat je aan hebt en wat je tegenkomt. Ik ken iemand die met 240 is afgestapt en er niets aan overhield. Maar dat was geloof ik wel op het circuit en daar heb je minder bomen, palen en weet ik het. Aan de andere kant; hoe vaak rij je daadwerkelijk 170 op die Z300? Op mijn ER-6N kom ik vaak niet eens boven de 150 uit en ook dat tik ik niet eens elke rit aan.
 
Iemand interesse in een Carbon voorspatbord voor een Z300 of ninja 300. ik heb er 1 over ivm dubbele bestelling. is van Tyga en zit nog nieuw in de verpakking. Vraagprijs rond de 100 euro.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag heren! Vanochtend even naar de motorzaak geweest puur om even te gaan oriënteren, eindstand dagje op een MT-07 gereden en besloten mijn Z300 in te ruilen en per direct over te gaan op een Yamaha MT-07. Graag wil ik nog wel op een Z300 meeting aansluiten maar zal je mij op een ander beestje zien!
 
Potdomme Jesse, goed bezig man.
Van harte met je MT07.
Schijnt een hele fijne motor te zijn.
Mijn idee van de FJR1300 zet ik helaas nog in de wacht.
Krijg het niet rond om de motor te vinden die budgetair bij mij past.
Heb overigens ook nog een aantal andere modellen op de korrel zoals een BMW R1200RT, BMW K1300S en een Tmax 530 laatste model.
Ik denk het maar een jaartje eroverheen te trekken en komend seizoen 2018 de motor van mijn wens te kopen.
Kan ik ook gelijk doorsparen en straks echt kopen wat ik wil.
Zelfs een splinternieuwe Tmax 530 van bouwjaar 2018 zou dan mogelijk zijn.
Voorlopig nog maar rondtuffen op de toch wel lekker rijdende Z300.
Niks mis mee, maar volgend jaar gaat ze toch echt van de hand.
Vr Gr E
 
Hoi Jesse en Z300 rijders.
Bij mij is toch de kogel door de kerk gegaan.
Vandaag flink wezen proefrijden op een BMW R1200RT.
De machine reed heerlijk en ik was gelijk verkocht.
Heb de Z300 er netjes op kunnen inruilen en mag binnenkort mijn R1200RT ophalen.
Dus net als Jesse, is de Z300 einde oefening.
Lekkere machine is de Z300 voor het stadswerk en op de 80km per uur buitenwegen, maar niet meer dan dat.
Mijn komende R1200RT is een heuse toerbuffel en daarmee zal ik de komende kilometers prettiger en luxer mee kunnen afleggen.
De verstelbare ruit, cruise controle en cardan aandrijving zijn al heerlijk.
Wens ik jullie allemaal veel goeds toe.
Vr Gr
 
Hallo heren, Beiden van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe motoren! Zijn zeker mooie motoren en niks mis mee. ik wens jullie veel veilige kilometers en veel plezier erop. ik zelf zal het nog 2 jaar met mijn z300 moeten doen tot ik zwaarder mag rijden. gelukkig is dat geen straf.

Vr Gr
Chiel
 
Hoi beste Chiel.
Dank man, en het is zekers geen straf om lekker rond te knorren op jouw Z300.
Tot die tijd kan jij mooi wat ervaring opdoen en genieten van de machine.
Als jij over een paar jaar los mag, dan kan jij kiezen wat je wilt tot aan een Hayabusah toe.ha ha ha ha
De Z300 heeft zich in mijn ogen in elk geval dik bewezen.
Ik heb er de nodige kilometers mee gestuurd het afgelopen jaar en veel schik mee beleeft.
Zelf ben ik meer een toer-rijder, dus dan is de Z300 niet helemaal in mijn straatje.
Het was dan ook meer een opvulling afgelopen 1.5 jaar met de Z300 om weer tot het punt te komen waar ik nu ben beland: het rijden met een dikke toerbuffel.
De R1200RT zal op dat gebied niets tekort komen en voortaan kan ik met het grootste gemak heen waar ik wil.
Van een rondje Ijselmeer tot aan de Noordkaap op vakantie.

Uiteraard met een Z300 ook mogelijk, maar dan is het wel letterlijk en figuurlijk afzien.
Al met al heb ik wel veel plezier gehad van de Z300 en geen spijt van gehad die machine te mogen beleven.
Jullie enorm veel rijplezier en voorzichtig aan op de weg met al die koekblikbestuurders die vaak niet kunnen rijden en al helemaal niet opletten van wat er om hun heen gebeurt.
Vr gr Erwin
 
Hallo beste Z300 rijders.
Omdat ik tegenwoordig rondrijd op mijn R1200RT die voorzien is van een middenbok, heb ik mijn paddock-stand en bobbins die ik verleden jaar juni nieuw kocht niet meer nodig.
De paddock-stand ( rode kleur ) en 2 stuks bobbins die prettig klein en zwart gekleurd zijn, passen goed in de achterbrug van de Z300.
Ze zijn zelfs zo klein en fijn van formaat dat ze kunnen blijven zitten tijdens het rijden.
Je ziet dus geen grote knollen van bobbins aan de achterbrug.
Een leek zou het niet eens opvallen.
Indien ik iemand met een Z300 blij kan maken met de paddock-stand en 2 bobbins dan mogen ze van eigenaar gewisseld worden.
Ik betaalde vorig jaar rond de 90 euro voor bovenstaande.
Het mag nu weg voor de matsprijs van 25 euro.
Enige manko: ik doe niet aan versturen, dus ophalen is een must.
Vr Gr Erwin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan