KTM 690 loopt niet meer lekker help!!

Motorgek042

Rookie
26 mrt 2017
7
0
Hee allemaal,

Motor seizoen is bijna weer begonnen :] :] en ik loop tegen een probleem aan.

Weten jullie wat dit geluid is en wat er aan de hand is?
Want ik kom er niet |( |(


bovenstaande link hoor je het geluid.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties
 
geen zorgen , dit is hoofd waarschijnlijk je hydraulische nokkenas ketting spanner. dit gebeurt wel vaker. er kan wat vuil in het uiterst kleine kanaaltje gekomen zijn. er zijn mensen die hem vervangen voor een mechanische. Die kilometer stand is zeer laag voor een 690 !
 
Vandaag de ktm langsgebracht. De monteur zegt dat het aan de hydrolische kettingspanner ligt. Onderdeel is besteld en wordt deze week gemonteerd. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Vandaag de ktm langsgebracht. De monteur zegt dat het aan de hydrolische kettingspanner ligt. Onderdeel is besteld en wordt deze week gemonteerd. Ik hou jullie op de hoogte.
geen zorgen , dit is hoofd waarschijnlijk je hydraulische nokkenas ketting spanner. dit gebeurt wel vaker. er kan wat vuil in het uiterst kleine kanaaltje gekomen zijn. er zijn mensen die hem vervangen voor een mechanische. Die kilometer stand is zeer laag voor een 690 !
Uuhhh,ok
 
Laatst bewerkt:
Als ik wat zeg dan hou ik me daar ook aan. Dus bij deze een statusupdate.
Hydrolische spanner is vervangen, kleppen zijn gesteld en de olie is ververst. Maar nu maken de lagers van de balansas geluid. Conclusie blok moet uit elkaar. Heeft iemand hiervoor een adresje voor mij.

Voor de handelaren. Motor mag ook weg tegen een zacht prijsje.
Bieden vanaf 4000 euro. S.v.p. bij interesse pm sturen.
 
Als ik wat zeg dan hou ik me daar ook aan. Dus bij deze een statusupdate.
Hydrolische spanner is vervangen, kleppen zijn gesteld en de olie is ververst. Maar nu maken de lagers van de balansas geluid. Conclusie blok moet uit elkaar. Heeft iemand hiervoor een adresje voor mij.

Voor de handelaren. Motor mag ook weg tegen een zacht prijsje.
Bieden vanaf 4000 euro. S.v.p. bij interesse pm sturen.
4K voor een rammelende ktm! _O-
 
Voor mij was allang duidelijk dat dit niet aan de spanner o.i.d lag. Is ook al door meerdere mensen in dit topic aangegeven. Ik denk dat de monteur met die balansas lagers ook weer mis zit. Klinkt echt als de krukas. Ik hoor naast een lager betonmodel geluid ook nog een bigend rammelen.
 
Goed nieuws !!! Mijn ktm is gemaakt en doet het weer super. Probleem waren de lagers van de balans as. Heel blok moest uitgebouwd worden om daarbij te komen. Maar probleem is opgelost. Blokje loopt weer zuiver. Heb meteen ook een grote beurt laten doen. Totale kosten voor de reparatie inc beurt en materiaal bedragen 750 euro.

Allen bedankt voor jullie reacties. Op sommige lolbroeken na.
 
Terug
Bovenaan Onderaan