Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
lekker zeg. Ik ga over een maand die richting op. :t

Ik moet ook nog een nieuw setje banden voor italie, met deze red ik het niet meer, maar ik zit te twijfelen tussen de rosso 3 of de nieuwe michelin power rs. Als ik de tests mag geloven, liggen deze banden zo dicht bij elkaar dat het eigenlijk niet uitmaakt.
Waarom heb jij voor de rosso 3 gekozen?
Rosso 3 gekozen om de recensies. Rij al jaren op powers van de eerste tot aan de 3. De power 3 gaf me niet helemaal meer het vertrouwen van de 2ct. Lijkt meer te vallen in de bocht. En dat vindt ik persoonlijk minder fijn. De Rosso heeft dit minder en is meer portief gericht. Vandaar maar eens een set proberen.

Ik heb mijn XJR sinds kort op een set Pirelli angel st gezet en deze bevallen me uitstekend. Dus wordt nu toch een beetje Pirelli fan. Maaaaar eerst maar een weekje rijden met de Rosso 3 en kijken hoe de slijtage is.
 
[afbeelding]

Vraagje over deze foto! Kunnen hier de originele Triumph Bar Ends op? Had Barracuda's besteld maar deze kon ik niet vastzetten op de stuureinden..

Volgens Blom, hun ook deze foto laten zien, zij zeggen dat het wel kan?
Vind het toch raar, metaal op metaal en aandraaien met inbus?

Is dit origineel dan bij mij voor een 2009 Speed? Deze stuureinden?
Wat ik wel weet is dat ik onderdelen van de originele stuurgewichten heb gebruikt om mijn Chinese bar end mirrors vast te zetten. Ik heb het dus gecombineerd.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel weet is dat ik onderdelen van de originele stuurgewichten heb gebruikt om mijn Chinese bar end mirrors vast te zetten. Ik heb het dus gecombineerd.

Ok! Blom zei dat deze stuureinden die erop zitten origineel zijn voor dit type Speed. Dan moet het goed komen! Ik kan ze altijd bij hun kosteloos erop laten zetten, maar dat is mij een rit van totaal 3 uur rijden..Als ik het zelf kan, plug and play, beter!!
 
[afbeelding]

Vraagje over deze foto! Kunnen hier de originele Triumph Bar Ends op? Had Barracuda's besteld maar deze kon ik niet vastzetten op de stuureinden..

Volgens Blom, hun ook deze foto laten zien, zij zeggen dat het wel kan?
Vind het toch raar, metaal op metaal en aandraaien met inbus?

Is dit origineel dan bij mij voor een 2009 Speed? Deze stuureinden?

Zon setje kun je gewoon bij truimph bestellen. Weet je opk zeker dat het past...
 
Ok! Blom zei dat deze stuureinden die erop zitten origineel zijn voor dit type Speed. Dan moet het goed komen! Ik kan ze altijd bij hun kosteloos erop laten zetten, maar dat is mij een rit van totaal 3 uur rijden..Als ik het zelf kan, plug and play, beter!!
Als je de gewichten uit je stuur wil halen, dan moet je de bout er een klein stukje uitdraaien en vervolgens een tikje op de bout geven.
 
Rosso 3 gekozen om de recensies. Rij al jaren op powers van de eerste tot aan de 3. De power 3 gaf me niet helemaal meer het vertrouwen van de 2ct. Lijkt meer te vallen in de bocht. En dat vindt ik persoonlijk minder fijn. De Rosso heeft dit minder en is meer portief gericht. Vandaar maar eens een set proberen.

Ik heb mijn XJR sinds kort op een set Pirelli angel st gezet en deze bevallen me uitstekend. Dus wordt nu toch een beetje Pirelli fan. Maaaaar eerst maar een weekje rijden met de Rosso 3 en kijken hoe de slijtage is.

Ik ben ook groot fan van pirelli, maar dan de circuitbanden.
Michelin heeft nu een actie dat je 30,- retour krijgt, scheelt wel weer wat. Alleen wat doet deze band in de regen op hellingshoek :?
In de Dolomieten kan het erg wisselvallig zijn, dus natweer prestaties zijn voor die week ook best belangrijk (al hopen we op een week zon :X )

keuzes keuzes keuzes
 
Ik ben ook groot fan van pirelli, maar dan de circuitbanden.
Michelin heeft nu een actie dat je 30,- retour krijgt, scheelt wel weer wat. Alleen wat doet deze band in de regen op hellingshoek :?
In de Dolomieten kan het erg wisselvallig zijn, dus natweer prestaties zijn voor die week ook best belangrijk (al hopen we op een week zon :X )

keuzes keuzes keuzes
Michelin heeft me bij nat weer nog nooit teleurgesteld.
 
Michelin heeft me bij nat weer nog nooit teleurgesteld.
Nee idd, wel bij droog weer (onverwachts een serieuze stap opzij zetten, zonder waarschuwing)

Mijn vorige set was van Michelin, dus echt huiverig ben ik er niet voor......maar op de limiet vertrouw ik ze minder.
Dan heb ik liever Pirelli/Metzler.....die limiet ligt iets minder ver, maar ze "waarschuwen" wel eerst.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Michelin PP3. Als je 'm goed warm rijdt is ie super naar mijn mening. Maar bij wat koudere temperaturen of niet goed op temperatuur gereden, durft ie inderdaad wel eens een stap opzij zetten als je wat bruut op de gas gaat.
 
Ik ben voortaan bridgestone fan, vaak de Michelin pp2ct gehad maar nu de bridgestone s21R.
Super band, snel op temperatuur vol op het gas spinnen zonder grip te verliezen, een redelijke levensduur en ook bij nat weer goede grip :]


Zijn die pirelli rosso's ook 2ct?
Want ken iemand die ook Rosso fan is maar met nattigheid is het weer niks.
De angel gt heb ik laatst mee gereden op een oudere gsx600 en een z750 maar vind het maar een harde band.
(Die z750 is toch niet mee te rijden, zit je iedere bocht meteen met de voetsteunen aan de grond :N )

En de Metzeler lijkt me ook wel wat. Maar blijf voorlopig denk ik bij de bridgestones :t
 
Nee idd, wel bij droog weer (onverwachts een serieuze stap opzij zetten, zonder waarschuwing)

Mijn vorige set was van Michelin, dus echt huiverig ben ik er niet voor......maar op de limiet vertrouw ik ze minder.
Dan heb ik liever Pirelli/Metzler.....die limiet ligt iets minder ver, maar ze "waarschuwen" wel eerst.
Op mijn Daytona 675 had ik destijds die Michelin PP 2CT eronder, die vond ik alleen glijerig worden wanneer het erg warm was en je echt flink gas ging geven. Maar dan merkte ik wel op een waarschuwende manier dat daar de grens zat, had niet het idee dat ze zomaar ineens de grip zouden verliezen.
Ik heb echter nooit met PP 3 of 4 gereden.
 
Nee idd, wel bij droog weer (onverwachts een serieuze stap opzij zetten, zonder waarschuwing)

Mijn vorige set was van Michelin, dus echt huiverig ben ik er niet voor......maar op de limiet vertrouw ik ze minder.
Dan heb ik liever Pirelli/Metzler.....die limiet ligt iets minder ver, maar ze "waarschuwen" wel eerst.
Ik heb er duidelijk een andere ervaring mee. Ook tegen de limiet vind ik ze voorspelbaar. Tenminste, krijg regelmatig te horen dat ik er lekker mee aan het smeren ben.
Op mijn Daytona 675 had ik destijds die Michelin PP 2CT eronder, die vond ik alleen glijerig worden wanneer het erg warm was en je echt flink gas ging geven. Maar dan merkte ik wel op een waarschuwende manier dat daar de grens zat, had niet het idee dat ze zomaar ineens de grip zouden verliezen.
Ik heb echter nooit met PP 3 of 4 gereden.
Maar bij voorkeur niet de 2ct, die waarschuwen minder dan de gewone versie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Michelin PP3. Als je 'm goed warm rijdt is ie super naar mijn mening. Maar bij wat koudere temperaturen of niet goed op temperatuur gereden, durft ie inderdaad wel eens een stap opzij zetten als je wat bruut op de gas gaat.
Inderdaad ook mijn ervaring. Dit had ik met de 2ct niet. Kan ook aan mijn verandering in rijstijl zitten. Maar mijn MV had zelfs een stuk meer vermogen als de Triump en geen last met 2ct. Afijn tijd om eens wat anders te proberen.
 
Ik ben voortaan bridgestone fan, vaak de Michelin pp2ct gehad maar nu de bridgestone s21R.
Super band, snel op temperatuur vol op het gas spinnen zonder grip te verliezen, een redelijke levensduur en ook bij nat weer goede grip :]


Zijn die pirelli rosso's ook 2ct?
Want ken iemand die ook Rosso fan is maar met nattigheid is het weer niks.
De angel gt heb ik laatst mee gereden op een oudere gsx600 en een z750 maar vind het maar een harde band.
(Die z750 is toch niet mee te rijden, zit je iedere bocht meteen met de voetsteunen aan de grond :N )

En de Metzeler lijkt me ook wel wat. Maar blijf voorlopig denk ik bij de bridgestones :t
Angel gt op zo een lichte fiets zal ik niet doen. Maar zo een tank als de XJR krijgt ze wel warm hoor ;) gebruik deze XJR ook alleen met duo, dus dan heeft de Rosso of een pp gewoon te slap karkas.

De Rosso 3 is dual compound :Y
 
Ik heb ook de Michelin pp3 gehad onder mijn zx-10r. Ik was daar best tevreden mee, zeker in de regen en het enige uitstapje wat ik ermee heb gemaakt was in de eifel rond het vriespunt. Stapje opzij met accelereren zo de berm in _O- .

Maar de power rs zou in alle opzichten beter moeten zijn dan de pp3, behalve de slijtage. Ik denk dat ik maar een rondje power rs ga doen. kijken hoe het bevalt.
 
Hallo, ik heb nog een setje Triumph Speed triple decals liggen. Origineel van de dealer.
Mijn tank was destijds beschadigd en ik had het plan alles over te spuiten. Is er echter niet van gekomen want ik heb de motor ingeruild.

Dus nu nog een nieuwe set (2008) decals over. Kosten toen geloof ik iets van 120 euro.
Even snel gegoogled en dan zie ik prijzen van 80 euro voorbij gaan.

Voor 50 euro mag deze set weg. verzending kost een paar euro per post.
full
 
Ik heb er duidelijk een andere ervaring mee. Ook tegen de limiet vind ik ze voorspelbaar. Tenminste, krijg regelmatig te horen dat ik er lekker mee aan het smeren ben.Maar bij voorkeur niet de 2ct, die waarschuwen minder dan de gewone versie.
Wat versta je onder "de gewone versie"?

De PP3 en PP4 zijn dacht ik net als de 2 CT ook Dual Compound banden. Van de 2 bestond nog een niet Dual Compound versie, daarna niet meer dacht ik. Je kunt van zo'n beetje elk merk haast geen band meer krijgen zonder.
 
Wat versta je onder "de gewone versie"?

De PP3 en PP4 zijn dacht ik net als de 2 CT ook Dual Compound banden. Van de 2 bestond nog een niet Dual Compound versie, daarna niet meer dacht ik. Je kunt van zo'n beetje elk merk haast geen band meer krijgen zonder.
De eerste serie. Die 2ct versie waarschuwt niet, die is ineens weg.
De huidige mpp (idd 2ct) heeft de nadelen van de eerste 2ct (niet waarschuwen) niet meer.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Vraagje over deze foto! Kunnen hier de originele Triumph Bar Ends op? Had Barracuda's besteld maar deze kon ik niet vastzetten op de stuureinden..

Volgens Blom, hun ook deze foto laten zien, zij zeggen dat het wel kan?
Vind het toch raar, metaal op metaal en aandraaien met inbus?

Is dit origineel dan bij mij voor een 2009 Speed? Deze stuureinden?

Erm, Hamer en Beitel gebruikt ipv inbus sleutel? _O-
 
:W ola gastuh,
Poosje niet op MF geweest dus heb veeeeel te lezen/kijken. Ook ff kijken of de bekende hier nog komen..
:]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan