Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Ik heb gewoon een knaken bak gekocht(TE450)deze omgezet naar Supermoto , setje andere wielen erin , 320 schijf erop en veering aangepast :) voor mijn rijstyle prima zo 8-) blok klinkt mij goed maar je weet het nooit en als die dit jaar overleeft vind ik het prima :]
Volgens mij heeft iedereen pech met een 510, het lijkt erop dat iedereen er maar gewoon mee rijdt alsof het een 4-cilinder is het echt nooit omkijkt naar een beetje onderhoud. Eeuwig zonde want hierdoor is het vrij lastig een beetje goedkoop de instap te kunnen maken naar supermoto
 
Weet iemand toevallig wat voor een koppeling in een 510te zit van bouwjaar 2007. Geen slipper denk ik?
 
Passen deze ook op andere merken

:N is een vrij smalle naaf, het achterwiel is ook 4,25 inch en bij veel andere merken 5. Voordeel is dat een paar pasbussen zo gemaakt zijn op de draaibank en je voor een 4,25 ich bij de meeste merken wel ruimte hebt. Daar wil ik je eventueel nog wel mee helpen.
 
:N is een vrij smalle naaf, het achterwiel is ook 4,25 inch en bij veel andere merken 5. Voordeel is dat een paar pasbussen zo gemaakt zijn op de draaibank en je voor een 4,25 ich bij de meeste merken wel ruimte hebt. Daar wil ik je eventueel nog wel mee helpen.

4.25" is daarvoor inderdaad wel ideaal.
er zijn motoren(zoals kawa's) met smallere achterbrug, dan kun je vaak 5"of 5.5" niet eens kwijt zonder dat je slijptol in je brug hoeft
 
Eindelijk me motor weer in elkaar. Nu heb ik een arrow uitlaat onder me 510 smr (2009 injectie) met alle begrenzingen er van af + O2 plug maar loopt helaas heel onregelmatig.

Zijn er omgeving Zuid-Holland bedrijven/personen die hem kunnen afstellen en/of is hier een power commander voor nodig? :}

[afbeelding]

Kleine tip: zet je Sm niet met zo'n schijfremslot vast! zo ben ik die van mij al eens kwijt geraakt.
Skatebord er onder en zo een busje in (totaal 30 seconden voor nodig).
Zet ze vast aan een obstakel (liefst agressieve hond of politiebureau o.i.d.) dat schrikt nog een klein beetje af.

mbt afstelling kan ik je niet adviseren. PS mooie kleuren zo met dat geel in de wielen.
 
Volgens mij heeft iedereen pech met een 510, het lijkt erop dat iedereen er maar gewoon mee rijdt alsof het een 4-cilinder is het echt nooit omkijkt naar een beetje onderhoud. Eeuwig zonde want hierdoor is het vrij lastig een beetje goedkoop de instap te kunnen maken naar supermoto

18.000km, still going strong. Zuiger, distributieketting, schakelvorken en tandwiel 6e versnelling vervangen so far.
 
Eindelijk me motor weer in elkaar. Nu heb ik een arrow uitlaat onder me 510 smr (2009 injectie) met alle begrenzingen er van af + O2 plug maar loopt helaas heel onregelmatig.

Zijn er omgeving Zuid-Holland bedrijven/personen die hem kunnen afstellen en/of is hier een power commander voor nodig? :}

[afbeelding]

1) Het is geen 2009, maar een 2008 model.
2) Het vervangen van de uitlaat zou er niet voor moeten zorgen dat hij onregelmatig loopt. Eerst dit probleem oplossen, dan pas afstellen.
 
1) Het is geen 2009, maar een 2008 model.
2) Het vervangen van de uitlaat zou er niet voor moeten zorgen dat hij onregelmatig loopt. Eerst dit probleem oplossen, dan pas afstellen.

klopt helemaal.
ik heb een 2010 systeem op mn 2008, ding loopt er top mee.
wil m nog wel een keer laten afstellen :)
 
Lijkt eerder uitzondering dan de regel, maar wel lekker als het zo gaat *O*

Fatsoenlijk onderhoud is key. Het probleem is dat je als 6e eigenaar geen idee hebt van wat voor noobs er allemaal mee hebben rond gereden.
Er zijn te veel mensen die het niet nodig vinden om iedere 1250km olie te wisselen, regelmatig kleppen te stellen en preventief de boel uit elkaar te halen om te inspecteren. "Want dat hoeft bij mijn Honda CBR en VW Golf ook niet."
 
Laatst bewerkt:
Op mijn '09 SMR:
Olie wissel elke 625km
Metaalfilter reiniging elke 625km
Ketting invetten elke 625km
Filterwissel elke 1250km
Ketting reiniging elke 1250km
Kleppen stellen elke 1875km
Koppelingspaat dikte controle elke 2500km

Dat zijn mijn reguliere kleine onderhoudsintervallen bij sportief weggebruik.

Op/aanmerkingen uiteraard altijd welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan