Xv535 geen vonk

Doggyman36

Rookie
6 jun 2017
4
0
Hallo ik ben Hein ,zit met een probleem..xv535 slaat onder rijden af...niks meer daar wel stroom en alles doet het maar starten ho maar..ANWB gebeld geen vonk en benzinepomp doet het niet...naar huis gebracht ...alles doorgemeten hele kabel boom blootgelegd doorgemeten....nieuwe relais...nieuwe spanningsregelaar...niks....sloper erbij gehaald....benzinepomp...startrelais...cdi...enzzzz omgezet...geen vonk en benzinepomp geen stroom..zie ik wat over het hoofd?..
 
Ergens krijg je geen spanning, dus waarschijnlijk heb je nog niet alles doorgemeten. ;)

Je hebt de brandstofpomp vervangen, maar dat heeft geen zin als je geen spanning op de pomp krijgt.

Heb je er een elektrisch schema bij?

Het kan iets heel eenvoudigs zijn, schakelaar van de zijstandaard al gecontroleerd?


Dodemansknop in de goede stand?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie...jiffy ook naar gekeken...startknop omgebouwd..ik bouw alles om omdat de sloper gewoon loopt..maar ik vind het niet..zou het de dynamo kunnen zijn die in het blok zit met al die spoelen?.
 
zou het de dynamo kunnen zijn die in het blok zit met al die spoelen?.

neen.

er moet eerst aan een paar zaken voldaan worden ("veiligheden") voordat de motor mag starten (pikkel uit EN in neutraal bv is zo 1, bij Suzuki meestal ook koppeling intrekken). mogen starten = branstofvoorziening toestaan en dus spanning op pomp zetten, ontsteking toestaan, startmotor mag draaien, ...

in 1 van die "veiligheden" zit jouw probleem. de service manual vertelt je alles daarover.
 
Het lijkt er op dat je alles maar wille keurig aan het vervangen bent. Ik zou zeggen schema er bij en meten van het begin.

Toch een losse tip. Heeft deze motor een chip in de sleutel? Zo ja dan moet je denk ik na het overzetten van de CDI ook de andere sleutel gebruiken maar die past niet in het slot dus ook het slot overzetten.
 
Bedankt voor het meedenken..heb geen chip..startmotor draait...dodeknopje goed..ik zet alles om omdat die sloper gewoon loopt dus ben ik zeker van dat het werkt dacht ik..wat ik ook omwissel benzine pomp geen stroom soms 0,4v...op de bobine staat op alle 4 de draden stroom???ik kweet het ook niet meer,,heb alleen de dynamo spoel nog niet gedaad maar dan moet de deksel eraf...iemand???😈
 
De ontsteking werkt met 1 of 2 pick-ups. Deze zitten ergens bij het vliegwiel. Deze gaan wel eens stuk.
Alle zekeringen wel heel?
En dan nogmaals is de motor verder wel helemaal origineel?
 
Hallo,ik heb kabel boom...elektra..onstekings deksel...enzo enzz overgezet....en ja hoor hij doet het weer als vanouds....wat er aan de oude elektra is dat weet ik nog niet...wel heb ik ontdekt dat de elektra van de 2 motore totaal verschillen in kleur en aansluiting...daarom werkte het overzetten van onderdelen ook niet...wil wel de sloper ook aan het rijden krijgen maar dat komt nog...Bedankt voor het meedenken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan