Lekke voorvork duc monster

wmathon

Rookie
9 jun 2017
5
0
Hoooi allemaal!

Klein vraagje aan jullie waarvan ik hoop dat jullie een antwoord hebben.
Een half jaar geleden heb ik de voorvorkkeerringen laten vervangen van mijn Ducati monster 600 uit '95. Deze waren namelijk lek en heb zowel de ringen als de olie laten vervangen.
Nu een half jaar tot een jaar later zijn deze weer lek.
Hebben andere monster rijders of eventueel mensen met een andere motor hier ook last van of weten jullie waar aan het kan liggen?!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, hoor het graag!

Vriendelijke groet,
Wouter
 
Pitten, krassen, slechte keerringen, vuil, keerringen nooit vervangen en uitgedroogd, maar ook kromme of ovale poten kunnen zit veroorzaken.

Is niet zo zeer monster specifiek, iedereen krijgt er een keer mee te maken en valt onder standaard onderhoud. Maar niet eens in het half jaar tenzij je meer dan een ton gereden hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je snelle reactie!
Heb met die nieuwe keerring max 5k gereden.
Vroeg me af of het probleem misschien dieper ligt aangezien het zo snel weer terug komt
 
moet je even met een watje lang je voorvorkpoten gaan. Controleren op bramen. Schiet nu net bij me te binnen hoor, ik heb het nog nooit gedaan en ik weet niet hoe de lieden het doen die er verstand van hebben.
 
Gewoon je vingers gebruiken ala je geen boerenhanden hebt voel je het wel. Pitjes of bramen, schuurpapier 1500 en 2000 pakken en polijsten. Is de boel echt vernaggeld dan ontkom je niet aan vervangen of laten verchromen helaas. Ik zit met hetzelfde probleem. Alleen raken dr keerringen niet lek bij mij.

Hou rekening met 600 euro nieuwe binnenpoten 300 euro aftermarket of 250 euro voor laten verchromen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan