MyRouteApp, navigatie app voor motor

Wat is jullie ervaring met de MyRoute app en in hoeverre vervangt het bij jullie de andere bekende routerings programma's.

Groeten!

Heb je zelf al enige ervaring op gedaan? Mijn ervaringen zijn positief, al was het maar omdat je basecamp niet meer nodig hebt. Zeker samen met een tomtom rider werkt het prima.

Wat is precies het doel van jou gebruik van route software?
1. maken van routes alleen voor eigen gebruik?
2. maken van routes voor gebruik in groepjes (verschillende gps toestellen)?
3. Bekijken van route die je ontvangt van reisorganisaties?

Als je routes gaat maken voor een groepje vrienden dan is MRA bijna onmisbaar. Je kan eenvoudig je gemaakte route vergelijken op 3 verschillende kaarten (allen gold). Zo kan je er voor zorgen dat, mist alle toestellen goed ingesteld staan, dat iedereen min of meer dezelfde route krijgt. Instellingen van toestel moet dan wel staan op: bereken de snelste route en vermijd niets. Uiteraard het zelfde voor het toestel waar je het opzet.

Wat ik een groot nadeel vind aan MRA is dat het nogsteeds niet mogelijk is om Garmin GPX file te laden. Bij Basecamp kan 1 gpx file meerdere route, tracks en poi's bevatten. Als je dat in MRA wil laden dan moet je eerst de file laden als route, dan nog een keer laden als track. Vervolgens heb je de data, maar de namen van de tracks en routes zijn anders dan het origineel. Een route die in basecamp "Vogezen Dag2" heet kan in MRA dus Pinksterweekend_Vogezen(3) heten. Erg jammer, want veel routes komen helaas nog uit basecamp.

Wat ik verder een groot nadeel vind is dat ze de neiging hebben om het Garmin paradigma over te nemen.
 
Ik ben inmiddels nu ook gold member geworden. Ben er erg over te spreken. Gebruik MRA nu in combinatie met die tomtom go app op mijn telefoon... Fantastisch!
 
....
Wat ik een groot nadeel vind aan MRA is dat het nogsteeds niet mogelijk is om Garmin GPX file te laden. Bij Basecamp kan 1 gpx file meerdere route, tracks en poi's bevatten. Als je dat in MRA wil laden dan moet je eerst de file laden als route, dan nog een keer laden als track. Vervolgens heb je de data, maar de namen van de tracks en routes zijn anders dan het origineel. Een route die in basecamp "Vogezen Dag2" heet kan in MRA dus Pinksterweekend_Vogezen(3) heten. Erg jammer, want veel routes komen helaas nog uit basecamp.

Wat ik verder een groot nadeel vind is dat ze de neiging hebben om het Garmin paradigma over te nemen.
Klopt niet helemaal, want ook in Basecamp kun je per route een gpx file aanmaken en dan is het ok.
T'is maar net hoe begint ;)
Er staat allang een ticket open bij MRA bij dit issue. Hoe meer mensen dit willen oplossen hoe beter.
 
en in MRA kan je prima een gpx laden die uit meerder routes bestaat, wel klopt de naam dan niet meer maar het kan wel en gaat prima
 
Nog wel jammer dat de POI's van een (BaseCamp/Garmin)-GPX bestand niet ingelezen kunnen worden.
Moet eerst het bestand omgezet worden naar een OV2 bestand waarna je die via MyDrive nog kan importereren.

Was laatst wel een heel mooie ontdekking dat het mogelijk is een Garmin-BaseCamp GPX route (met al zijn vormingspunten) in te lezen als een track, waardoor de oorspronkelijke route gehandhaafd blijft. Handig als je alleen maar een Garmin route hebt.
Is een mooie manier om met MRA 1op 1 routes te kunnen namaken of optimaliseren voor de 4xx zonder dat je BaseCamp nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een wat late reactie, maar dit komt omdat de tunnel is afgesloten omdat 'ie (deels) is ingestort. Tussen 13 juli en 21 augustus zou 'ie wel open moeten zijn. De weg ten zuiden van het meer dient als tijdelijke route, maar dat kan je op Streetview niet zien omdat die beelden te oud zijn.
Definitieve opening van de tunnel is eind van het jaar.

[afbeelding]

Info tunnel du Chambon - Ville de Briançon
https://www.isere.fr/actualites/fermeture-du-tunnel-du-chambon
Fermeture du tunnel du Chambon : infos pratiques - Internet Services de l'État en Hautes-Alpes
Tunnel du Chambon — Wikipédia

Op Youtube zijn filmpjes van de omleidingsweg te vinden als je zoekt op 'route secours chambon'.


Toch bedankt voor je reactie. Uiteindelijk hebben we de route verlegt omdat hij te lang werd. We hadden nu maar twee dagen om binnendoor vanuit Traben Trabach naar Alp d'Huez te rijden. De route dan ook terug gebracht tot 1000 km. Overigens zeer mooi weer gehad en de gemaakte route met MRA was fantastisch!!! Maar een 3 tal korte verbeter punten tegen gekomen. De Michelin onderlegger en de "ingebouwde" streetview hebben hun nut bewezen.

Zie nu overigens dat wij bij de afdaling van de Alp d'Huez, die we achterlangs hebben moeten maken omdat op donderdag de hoofdroute was afgesloten i.v.m. Alp d'Huezes, we langs de in/uitgang van die tunnel zijn gereden. Niet gekeken of hij toen nog wel of niet afgesloten was. '(
 
Laatst bewerkt:
Was laatst wel een heel mooie ontdekking dat het mogelijk is een Garmin-BaseCamp GPX route (met al zijn vormingspunten) in te lezen als een track, waardoor de oorspronkelijke route gehandhaafd blijft. Handig als je alleen maar een Garmin route hebt.
Is een mooie manier om met MRA 1op 1 routes te kunnen namaken of optimaliseren voor de 4xx zonder dat je BaseCamp nodig hebt.

Ik kom er net achter dat daar nog een upload optie bij is gekomen. In deze post schrijf ik dus hoe je een GPX bestand van een BaseCamp route zowel als route en als track kunt uploaden naar MRA. De Track kun je dan als onderlegger gebruiken om de kleine afwijkingen die in de ge-uploade routes ontstaan te corrigeren. Ook kun je de Track zelf omzetten naar een route. Ook deze moet je controleren en je krijgt wel veel vormingspunten.

Je kunt namelijk een track niet meteen vanuit MRA exporteren naar je Navigatie. Je moet er eerst een Route van maken en die kun je dan weer als track naar je Navigatie exporteren. Want we zijn er inmiddels wel achter dat het gebruik van tracks de minste kans op route afwijkingen geeft.

Maar nu heb je dus drie opties om een route te uploaden. Route, Route-track en Tracklog!

Met Route importeer je alleen de routepunten waar dus een route van berekend wordt met kans op afwijkingen. Met Route-track importeer je de track als Route en Tracklog importeer je de track zoals voorheen.

Als je de optie Route-track gebruikt dan komt die ook bij de routes te staan en kun je hem zonder verdere conversie of bewerkingen meteen naar je Navigatie exporteren. Dus op deze manier is de uitwisseling tussen een in Basecamp gemaakte route naar een TTR navigatie zonder bewerkingen een peulenschil!!


full
 
Laatst bewerkt:
Hier de route met de optie Route-track geïmporteerd. Je ziet dat je nu de menu optie Exporteren hebt en dat de route bij "Mijn routes" staat. Dit is 1 op 1 de track zonder de vormingspunten die je zou krijgen als je de track omzet naar een route.

full
 
Laatst bewerkt:
En hier de route met de optie Tracklog geïmporteerd. Hier heb je dus net als voorheen niet de menu optie Exporteren. Deze Track vind je ook onder Tracklogs en niet onder Routes zoals de ge-uploade Route-track.

full
 
Laatst bewerkt:
Je kunt bij een Route een andere route of track als onderlegger weergeven. Ik heb ook een Route-track als onderlegger proberen te gebruiken. Je kunt hem wel selecteren, maar je krijgt hem niet te zien. Dat vind ik vreemd en kan een bug zijn. Zou niet weten waarom dat bewust gedaan is.
 
Laatst bewerkt:
Log Track en Route Track?? Ik vind dat je hier mag spreken van een blunder, niemand gaat dit meer snappen. Ik had veel tracks opgeladen, allemaal zwart en niet blauw en worden dus gezien als routelogs. Ik denk dat als ik een log track oplaad route track wordt ie blauw.
-> ER IS GEEN VERSCHIL! HET ZIJN GEWOON PUNTJES MET GPS COORDINATEN..... NOEM HET GEWOON EEN TRACK!
 
Mee eensch..

Ik begrijp wel waar het onderscheid vandaan komt maar dit is imho echt onnodig complicerend. Ik zal proberen dat MRA nog wat uit te leggen.

Laat onverlet dat het ondertussen, onnodig complex of niet, wel een major improvement van MRA is..
 
De discussie in het TTR draadje inmiddels ook gelezen. Snap ook niet echt de reden dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen een route-track en een tracklog.

Wat ik nu nog wel raar vind dat ik een route-track wel als onderlegger kan kiezen maar niet te zien krijg. Dat is ook bij jullie het geval?

Zodra dat opgelost is, is de tracklog optie wat mij betreft overbodig, tenzij je natuurlijk een opgenomen track niet met route-track kunt uploaden naar MRA.
 
Het zal best overdacht zijn, maar ik vind het er allemaal niet begrijpelijker op worden. Ik twijfel dan ook ernstig om de betaalde Gold versie aan te schaffen.
Het onder de knie krijgen van een programma en het maken en exporteren/uploaden van tracks/routes e.d. moet niet meer tijd kosten dan het rijden zelf.
 
De discussie in het TTR draadje inmiddels ook gelezen. Snap ook niet echt de reden dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen een route-track en een tracklog.
.

Ze gaan er vanuit dat een log vele fouten bevat zoals fout rijden en dus moet je die wel ff bewerken.
 
Hoeveel zogenaamde tracks die je van anderen krijgt zijn eveneens log's die men opgenomen heeft en zonder te bewerken doorstuurt of op internet zet. Laatst nog een prachtig voorbeeld van de organisatie van de Roparun. Je kom precies zien waar hij of zij nog effe een straatje inrijd om wat te checken, etc. Drama.
Een track = een track en je moet altijd checken.
Dus "ze" zijn toch echt van het paadje af.
 
Laatst bewerkt:
Ze gaan er vanuit dat een log vele fouten bevat zoals fout rijden en dus moet je die wel ff bewerken.

Ja, dat begreep ik ook. Maar als ik een opgenomen track als route-track importeer dan heb ik nog steeds de optie om er een bewerkbare route van te maken die ik kan controleren. Dus de toevoeging van een extra uploadoptie voor tracks ontgaat me dan een beetje. Je maakt de keuze om een track dan wel of niet zonder controleren naar je device te exporteren toch zelf.
 
Het zal best overdacht zijn, maar ik vind het er allemaal niet begrijpelijker op worden. Ik twijfel dan ook ernstig om de betaalde Gold versie aan te schaffen.
Het onder de knie krijgen van een programma en het maken en exporteren/uploaden van tracks/routes e.d. moet niet meer tijd kosten dan het rijden zelf.


Ik ben wel lifetime Goldmember, en nog geen spijt van. Ze zijn op de goede weg vind ik. Dit komt ook wel goed.
 
en balen als je een track naar route omzet kan je die niet meer controleren aan de track. Dus nu Tracks als log importeren en dan naar route.

Echt nie handig nie.

Streetview is ook een beetje raar nu. Gaat niet zo lekker met MRA.
 
Dit komt ook wel goed.
Dat vraag ik mij af.
Op het ogenblik krijg je met bijna geen mogelijkheid route over een veerpont. Hun reactie: ligt aan de Here kaarten. Ze hadden ook kunnen waarschuwen dat er "een issue is met Here en Google kaarten mbt veerponten. Nadere info volgt."
Ik vind ze nogal betweterig en kun site blinkt niet uit door intuitiviteit. En de feedback wordt mij te gemakkelijk terzijde geschoven. En we moeten maar wachten wat gaat komen. Zoals TT en Garmin en anderen dat al jaren doen.
Maar goed, voordeel van de twijfel. ;)
 
Laatst bewerkt:
Log Track en Route Track?? Ik vind dat je hier mag spreken van een blunder, niemand gaat dit meer snappen. Ik had veel tracks opgeladen, allemaal zwart en niet blauw en worden dus gezien als routelogs. Ik denk dat als ik een log track oplaad route track wordt ie blauw.
-> ER IS GEEN VERSCHIL! HET ZIJN GEWOON PUNTJES MET GPS COORDINATEN..... NOEM HET GEWOON EEN TRACK!
Je moet het wel goed opschrijven; Route-Track of Track-log.
De naam zegt toch al wat het is ? Kan haast niet duidelijker zijn:

Een Route-Track is een route die naar een track geconverteerd is, om in je Gps te laden (het is gebleken dat Route-Tracks toch betrouwbaardere routes opleveren dan het inladen van mormale Routes)

Een Track-log is een opgenomen track, van bijv de MyRoute telefoon-App. Daar zitten ook al de fouten in die je tijdens het rijden van de route gemaakt hebt (bijv twee keer rond de rotonde, evt extra tankbeurt, en zo nog wat afwijkingen). Die afwijkingen/fouten wil je niet in een te publiceren Gpx-route hebben.
Een Track-log ben je dan ook verplicht om te zetten naar een route, voordat je deze in je Gps kan/mag laden. Prachtige oplossing dus

De discussie in het TTR draadje inmiddels ook gelezen. Snap ook niet echt de reden dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen een route-track en een tracklog.

Wat ik nu nog wel raar vind dat ik een route-track wel als onderlegger kan kiezen maar niet te zien krijg. Dat is ook bij jullie het geval?

Zodra dat opgelost is, is de tracklog optie wat mij betreft overbodig, tenzij je natuurlijk een opgenomen track niet met route-track kunt uploaden naar MRA.
Als je de nieuwsbrief gelezen hebt snapte je de reden voor het onderscheid wel: Daar wordt haarfijn uitgelegd de reden en functionaliteit van deze drie verschillende GPX bestanden met daarin een Route, een Route-Track, en een Track-log.
Ze hebben alle drie hun eigen ontstaans reden, zoals ik hierboven al heb uitgelegd.
(Ik persoonlijk vind wel dat ze een normale Route en een Track niet in een GPX bestand moeten doen. Gewoon een GPX route of een GPX track zou ik zeggen. Krijg je daar ook geen verwarring door en blijft het beter gescheiden.)

Misschien dat er hier of daar nog een bug in de software zit maar je merkt bij MRA toch continu dat ze goed luisteren naar wat de markt vraagt.
Ze komen dikwijls met hele handige opties die jij en ik nog niet eens zouden verzinnen maar die keer op keer heel handig blijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom er net achter dat daar nog een upload optie bij is gekomen. In deze post schrijf ik dus hoe je een GPX bestand van een BaseCamp route zowel als route en als track kunt uploaden naar MRA. De Track kun je dan als onderlegger gebruiken om de kleine afwijkingen die in de ge-uploade routes ontstaan te corrigeren. Ook kun je de Track zelf omzetten naar een route. Ook deze moet je controleren en je krijgt wel veel vormingspunten.

Je kunt namelijk een track niet meteen vanuit MRA exporteren naar je Navigatie. Je moet er eerst een Route van maken en die kun je dan weer als track naar je Navigatie exporteren. Want we zijn er inmiddels wel achter dat het gebruik van tracks de minste kans op route afwijkingen geeft.

Maar nu heb je dus drie opties om een route te uploaden. Route, Route-track en Tracklog!
Die mogelijkheid om een BaseCamp route zowel als een route als als een track te kunnen importeren was ik dus paar weken terug achter gekomen.
Liep tegen hetzelfde aan als jij maar vond het al een hele vooruitgang van MyRoute-App. Ik nam de beperking maar voor lief.

Maar het antwoord van MRA kwam precies zoals gisteren in de nieuwsbrief aangekondigd en uitgelegd.
Wat jij dus vorige week nog miste aan functionaliteit, zit er dus vanaf heden wel in.
Perfect gevonden van die jongens.

MyRoute-App wordt op deze manier wel de perfecte tool om routes voor de TT Rider 4xx serie mee te maken.
En dat voor €75 LifeTime MRA-Gold. Ik vind dat je veel waar krijgt voor dat geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan