Aprilia Dorsoduro 1200

peter 2411

MF'er
19 apr 2017
30
0
Wierden
Goedendag

Ik rijd een Aprilia Dorsoduro 1200 uit 2011, en de motor is wat schokkerig in de een en de twee tenminste bij lage snelheden. Dus echt stapvoets rijden moet je echt met de koppeling doen.

Is hier iets aan te doen weet iemand dat ?

Groeten Peter
 
Heb er absoluut niet veel verstand van, maar ligt dat niet een beetje in de aard van het beestje?

Ik rijd zelf een Aprilia Shiver 750 (ook een V-Twin) en deze bokt ook een beetje bij lage snelheden in z'n eerste en tweede versnelling. Al moet ik zeggen dat naarmate ik er meer mee rij het minder lijkt te worden.
 
Ben ik met je eens ligt denk ik ook een beetje aan de aard van het beestje. Ik dacht zal het hier eens de vraag stellen. Heeft jou motor al veel km gelopen ? Die van mij 17000.

Tis het zelfde blok op de cc na dan
 
de vorige eigenaar van mijn RSV Mille vertelde dat hij in het lage toerengebied de motor veel soepeler vond nadat hij er een powercommander in had laten bouwen. Zelf merk ik inderdaad niks van bokkig lopen onderin, het is alleen wel zo dat de motor niet geheel 'eenparig' loopt. Heb daar verder geen last van en dat hou je met zo'n zware twin toch wel, of je moet er een vliegwiel van 20 kilo aan gaan hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan