Lengte dogbone van Yamaha R6, 2002

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
23.499
7.010
Enkhuizen
Goedenavond,

Mijn zoon heeft een R6 gekocht, deze is hoogstwaarschijnlijk verlaagd,
ik meet nl een grondspeling van 110 mm terwijl het wphb 135 mm opgeeft.
Vanmiddag heb ik de dogbone gemeten en als ik het goed zie ,onder de motorfiets, is deze 160mm lang.
Wie weet de OEM-lengte van de dogbone?( ik vermoed tenminste dat deze langer is dan standaard)

het is een R6 van 2002, typeaanduiding op het kenteken is: YARJ036

Nou heeft Roukema er een liggen, de type aanduiding die zij opgeven is : RJ032, Is deze ook geschikt voor de RJ036? (mits deze korter is uiteraard.)
 
Niemand?

Ik ben er inmiddels wel achter dat enkele mm's langer al snel vertaald wordt in cm's zakken in rijhoogte.
Nog eens de zadelhoogte gecontroleerd, deze is nu zo'n 780 mm, terwijl het handboek 820 mm opgeeft.
Dat ie dus verlaagd is is wel zeker, ook omdat er gelast blijkt te zijn aan de zijstandaard, de vraag is nu, de dogbone of de 2 driehoeken die tussen het frame/dogbone en de schokbreker zit gemonteerd.
Ook daar kan ik geen enkele maat van vinden.
 
Laatst bewerkt:
stock dogbone length 05 r6 - Yamaha R6 Forum: YZF-R6 Forums

1e link op google, als dit niet voor de r6 uit 2002 is dan is het vast wel te vinden ;)

Dogbones zijn voor zover ik weer vrij universeel. Op mijn dl1000 zitten die van de diversion 900 gemonteerd, scheelde net een paar mm en verbeterd de handling. Andere optie op mijn motor is de voorpoten doorsteken maar ik koos hiervoor.

Maar ik zie dat het op de r6 net anders werkt met 1 enkele bone.
 
Laatst bewerkt:
stock dogbone length 05 r6 - Yamaha R6 Forum: YZF-R6 Forums

1e link op google, als dit niet voor de r6 uit 2002 is dan is het vast wel te vinden ;)

Dogbones zijn voor zover ik weer vrij universeel. Op mijn dl1000 zitten die van de diversion 900 gemonteerd, scheelde net een paar mm en verbeterd de handling. Andere optie op mijn motor is de voorpoten doorsteken maar ik koos hiervoor.

Maar ik zie dat het op de r6 net anders werkt met 1 enkele bone.


Dank voor je reactie, maar ik was natuurlijk ook al een tijdje aan het zoeken geweest.
Ik ben 1 fototje tegengekomen met een rolmaat naast de dogbone, maar zo scheef dat daar geen zuivere maat uit te halen is.

Maar het is opgelost, vanochtend naar Roukema gereden met de dogbone en de triangelverbinding.
De dogbone is OEM (160mm) de Triangeldingen zijn van een verlagingsset, lijkt ook sprekend op dat spul van Hyperpro.

Dus de OEM triangels meegenomen en de R6 staat weer keurig op hoogte. *O* *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan