MyRouteApp, navigatie app voor motor

en balen als je een track naar route omzet kan je die niet meer controleren aan de track. Dus nu Tracks als log importeren en dan naar route.

Echt nie handig nie.

Streetview is ook een beetje raar nu. Gaat niet zo lekker met MRA.
Dat kun je wel. Je kunt dezelfde track gewoon twee keer importeren. Je hebt dus altijd dezelfde track achter de hand om als onderlegger te kunnen gebruiken.
Kijk goed naar de MRA instructie filmpjes, desnoods drie keer achter elkaar. Die zijn best verhelderend en geeft je toch snel een indruk van wat een nieuwe software optie oplevert.

Voor diegene die MRA overwegen maar twijfelen:
Kijk of je je kunt abonneren op de nieuwsbrief. Blijf je automatisch op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, inclusief embedded instructie video's of links naar bijbehorende instructie filmpjes op het Youtube MRA kanaal.
 
Dat vraag ik mij af.
Op het ogenblik krijg je met bijna geen mogelijkheid route over een veerpont. Hun reactie: ligt aan de Here kaarten. Ze hadden ook kunnen waarschuwen dat er "een issue is met Here en Google kaarten mbt veerponten. Nadere info volgt."
Ik vind ze nogal betweterig en kun site blinkt niet uit door intuitiviteit. En de feedback wordt mij te gemakkelijk terzijde geschoven. En we moeten maar wachten wat gaat komen. Zoals TT en Garmin en anderen dat al jaren doen.
Maar goed, voordeel van de twijfel. ;)
Ik vind dat je te negatief oordeelt;
Vind MyRoute-App niets tekort komen aan intuïtieviteit.
Het is ook niet gemakkelijk, zoveel functionaliteit in een web-tool te combineren.
Ok, ze moeten wel zorgen dat de logica niet verloren gaat en dat ook een "minder-computer- wonder" zijn weg kan vinden.
Soms zet ik ook mijn vraagtekens maar merk dikwijls dat het toch de evolutie van het programma is als ze het daarna wat anders (logischer) aanpakken.

Over betweterigheid bij MRA kan ik niet oordelen.
Niet luisteren naar klachten vind ik ongegrond want ze komen dikwijls toch met nieuwe door de mensen gewenste opties (zelfs zonder dat mensen er al het nut van inzien).
Wat dat betreft toch echt niet met Garmin te vergelijken.
 
Die betweterigheid heb ik de laatste tijd niet zo veel last meer van. Vooral in het begin toen de gebruikersgroep nog vrij klein was, liep ik er wel tegen aan. Heb al eens meegemaakt dat een idee niet op de lijst kwam te staan om ze het zelf toch niet gingen gebruiken.
 
Het zal best overdacht zijn, maar ik vind het er allemaal niet begrijpelijker op worden. Ik twijfel dan ook ernstig om de betaalde Gold versie aan te schaffen.
Het onder de knie krijgen van een programma en het maken en exporteren/uploaden van tracks/routes e.d. moet niet meer tijd kosten dan het rijden zelf.
Zoals ik een andere post al schreef; MyRoute-App Gold Lifetime is IMHO zijn geld dik waard.
En tijd erin steken...
Wij zijn met hemelvaart 4 dagen met elf motoren in het Sauerland geweest, ik als voorrijder. Daar moet je toch echt wel routes voor voorbereiden want in tegenstelling tot in de Eiffel kom je in het Sauerland niet op ieder kruispunt een lekker terras tegen om even te kunnen pauzeren met de groep.
Had van internet gehaalde routes aangepast met Garmin BaseCamp. Deze aangepaste route ook in MyRoute-App Gold geladen om de route op compabiliteit /vormvastheid te kunnen testen voor zowel Garmin Zumo als TT Rider 4xx rijders. Ook MRA geraadpleegd om stopplaatsen te vinden in hun uitgebreide POI voorraad. En ideeën opgedaan en controles uitgevoerd met de Michelin (groene wegen) kaart als overlay.
Op Google zocht ik dan nog naar recente info over die beoogde pauze-plaatsen.
Uiteindelijk vanuit BaseCamp de route geëxporteerd voor mijn Zumo 660, alsmede een BaseCamp track/spoor (En op de Garmin kaart gerouteerd, maar wel op de TomTom kaart gecontroleerd) geëxporteerd voor mijn Rider 400.

Ik had bewust mijn headset aan de Zumo gekoppeld en volgde de aanwijzingen van de Zumo. Maar als ik sommige reacties bij afwijking van de route van de 400 zag, kreeg ik al bijna de neiging om de headset met de 400 te koppelen.

De 400 had geen enkele moeite met die Garmin BaseCamp route-track. Op enkele onderscheidende aanwijzingen t.o.v. de Zumo na volgde hij precies dezelfde route. Bij herberekenen bij afwijking van route (omdat ik de Garmin Zumo route aanwijzingen bleef volgen) kwam hij snel met route aanwijzingen als oplossing om terug op de route uit te komen.
Ook is de verkeers informatie van TT goed en geven de aanduidingen van tankstations in de routebalk ook een rustig gevoel. Wetende dat de volgende pomp al langs je route ligt.
(Nu nog hopen dat TomTom het POI beheer nog uitbreidt op Mydrive en op de toestellen incl het tonen op de kaart van POI's met eigen afbeeldingen, net zoals bij de oude Riders. Maar ze zijn er intussen een beetje mee bezig)

Jammer dat ik nu nog zowel BaseCamp, als MyRoute-App Gold, als Google nodig had om perfecte routes te maken met telkens na een dik uur rijden een pauze-plaats. Heerlijk om te weten dat je je geen zorgen hoeft te maken of je nog ergens een terrasje tegenkomt waar je met de groep kunt pauzeren.
En zeker fijn en voldoening gevend zijn die tevreden gezichten na het rijden van die bijna perfecte routes. (Ja, ook ik zou dit vorig jaar zo niet verwacht hebben, was nu een stuk relaxter. Vorig jaar was slechter voorbereid maar echt, ik ben nu ook maar een paar avondjes bezig geweest met voorbereiden.

Als ze bij MRA die functionaliteit van BaseCamp (vooral uitgebreider route beheer) en Google (search/images/reviews) kunnen combineren binnen MyRoute-App Gold zou dat helemaal geweldig zijn.
Overigens heel erg jammer dat StreetView in Duitsland nog bijna nergens beschikbaar is. Je ziet her-en-der wel 3D foto's op de Google StreetView overlay binnen MRA maar daar zitten ook filmpjes van winkels tussen. Dat is toch nog een stuk lastiger oriënteren in Duitsland want met een wel beschikbare StreetView binnen MRA gaat dat natuurlijk geweldig.

On topic @hd2w4w:
Voor een snelle spontane route neem je gewoon de kronkel route optie of de spannende route optie op het toestel zelf. Je bent binnen vijf minuten op weg met je motor.
Wil je routes doordacht zelf maken, evt van internet afhalen en aanpassen, of routes voorbereiden voor je vakantie..., dan is MyRoute-App toch echt een heel fijne web tool.
En dat het aanleren je veel tijd kost..?
Tja.., weet niet hoe handig je met computers bent maar als je de Basis functionaliteit beheerst en de website opbouw begrijpt ga je het vanzelf leuk vinden nieuwe dingen te ontdekken. Het meeste van MRA, zoals reisverhalen maken of foto's koppelen aan je gereden tracklog gebruik ik ook niet. (Maar het kan allemaal wel als je dat leuk vindt)
Een route van een dag (effectief maar 3,5 a 4 uur rijden als je ruime pauzes neemt) maak je in een paar uurtjes. Dikwijls worden routes van internet geplukt en evt aangepast om niet van scratch af te hoeven beginnen en je er op vertrouwt dat die route door een mooie omgeving gaat.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand me trouwens uitleggen wat de bedoeling is en voordelen zijn van die tijdlijn in MRA ?

Kijk.., je kunt hem wel helemaal aflopen maar wat heb ik eraan om op zo'n manier mijn track-logs terug te vinden ? Voor mijn gevoel zit die tijdlijn me meer in de weg dan dat hij nut heeft. Hij is er dus je wilt er eigenlijk wel wat mee doen maar ziet het nut er niet echt van in.
Nee.., ik mis effectiever route en track beheer.
 
Laatst bewerkt:
Dat kun je wel. Je kunt dezelfde track gewoon twee keer importeren. Je hebt dus altijd dezelfde track achter de hand om als onderlegger te kunnen gebruiken.
.


Wat zou vlg jou het voordeel zijn van deze werkwijze? overigens heb ik het nu wel gedaan zo maar voortaan pak ik de tracklog import wel. Ik ben niet zo van dubbelwerk
 
MRA probeer een Social Routetool te zijn. Dus meer dan alleen het maken en simpel delen van routes.
Vandaar de tijdlijn
 
Zo en nu is de koppeling naar Mydrive is ook ruk. gisteren 2 routes in gezet maar die zijn in de cloud verdwenen denk ik. Overigens de TT geeft ook geen mydrive verbinding dus het zal niet aan MRA liggen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik ze verstuur via MyDrive van MRA ( een dag of 4 geleden), kwamen ze wel in de Rider maar in MyDrive zelf zag ik ze niet
 
MRA probeer een Social Routetool te zijn. Dus meer dan alleen het maken en simpel delen van routes.
Vandaar de tijdlijn
Als ze maar geen Facebook van de route software willen worden.. :?
Ik ben niet voor niks geen Facebook gebruiker.
Ok.., je kunt zo volgen waar een ander al de dagen van het jaar gereden heeft.., zie daar het grote nut niet van. (Behalve bij wereldreizen dan)

Zo'n overzicht kan men ook gewoon in een tijds opsomming zetten. Dan krijg je alleen maar opsomming van routes op dagen te zien dat er werkelijk routes gereden (tracklogs gemaakt) zijn. (Zoals met een Blog gebruikelijk is zoals bij Worldpress)
Nu heb je een tijdlijn van jaren die je zelf moet aan aflopen met de muis en bladeren, om te zien op welke dagen er gereden is. Werkt bepaald niet snel , efficiënt en overzichtelijk.
Nee.., ik vind dit niet zo'n doordachte implementatie bij MRA en het idee erachter lijkt me een beetje afgekeken van Facebook (?).

Gelukkig kun je het als MRA gebruiker gewoon negeren.
Het zijn wel dingen/functies waar een nieuwe MRA gebruiker zich in moet verdiepen om te zien wat hij ermee kan (het verhoogt de leercurve van MRA).
Daarnaast zullen sommigen dingen herkennen of functies wel welkom vinden.

MRA zal misschien nooit een allemans-vriendje worden, net zoals BaseCamp dat niet is (maar ik vind dat ze wel op de goede weg zijn).
Misschien dat ze de overzichtelijkheid en toegankelijkheid voor (potentiele) nieuwkomer MRA gebruikers moeten proberen te verhogen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik ze verstuur via MyDrive van MRA ( een dag of 4 geleden), kwamen ze wel in de Rider maar in MyDrive zelf zag ik ze niet


Ok, update. ik zie ze idd niet meer in mydrive (voorheen wel) maar ineens staat alles wel weer in de 400. beetje buggy is het wel
 
Wat zou vlg jou het voordeel zijn van deze werkwijze? overigens heb ik het nu wel gedaan zo maar voortaan pak ik de tracklog import wel. Ik ben niet zo van dubbelwerk
Misschien zou het handiger kunnen en doe je nu dubbel werk.
Het zijn op die manier wel bewuste handelingen die je moet cq kan doen.
Ik gebruik MRA te weinig om te kunnen zeggen hoe ze dit misschien beter kunnen doen. Overigens worden onhandige werkwijzen binnen MRA dikwijls toch in de loop van de tijd aangepast als dat beter blijkt te werken (en er eerder over geklaagd is ?)

Waarom zou je de tracklog gebruiken ?
Voor sommige gevallen misschien wel maar de tracklog kan ook een hoop afwijkingen/vervuiling van de route bevatten. Voor andere gevallen dus minder gewenst maar het is allemaal wel handig dat het kan.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik de tracklog import om een normale track te importeren. alleen dan kan je de uiteindelijke route vergelijken met de track. daarom dus
 
ik gebruik de tracklog import om een normale track te importeren. alleen dan kan je de uiteindelijke route vergelijken met de track. daarom dus
Wat zou vlg jou het voordeel zijn van deze werkwijze? overigens heb ik het nu wel gedaan zo maar voortaan pak ik de tracklog import wel. Ik ben niet zo van dubbelwerk
Of je nu de tracklog extra importeert of een gewone track..., dat maakt toch niets uit ?
Je zegt dat je niet van dubbelwerk houdt maar in beide gevallen zijn het upload handelingen van pakweg 10 seconden.
 
Als je de track importeerd kan je daarna niet meer vergelijken met de route. Als je de tracklog importerrd kan dat wel, en dus doe ik de tracklog
 
Een track kun je ook als onderlegger ter vergelijk met de route importeren.
Maar ok, het is dan wel een extra handeling.

(Maar misschien mis ik iets, heb MRA nog niet gebruikt na de laatste update)
 
Laatst bewerkt:
dag oma...

gisteren de (gratis) app gedownload (en geregistreerd, zucht, weer n pwd te onthouden)

Wat vragen aan de ervaringsdeskundigen hier:

- Iemand al eens geprobeerd twee weken te loggen? hoe overleeft een track-log meerdere dagen ?
ik zag iets van max 30.000 punten in de help/faq, maar niet erg duidelijk ?
Meeste andere apps crashen na enkele dgn (endomondo, ramblr... allemaal boem na 1 of meer dgn)

- Weet iemand of deze app veel battery consumeert ?
e.g. meer dan de gemiddelde tracker?) Is er wellicht iets te doen aan de polling frequentie ?

- iemand ervaring met exporteren van eigen tracks/routes?
Als je er een "route" van maakt kun je je eigen track->route-> export in allerlei formaten. Dat lijkt me erg handig voor bewaren...

- Iemand ervaring met "rit-patsen"?
hoe goed zijn deze tracks deelbaar op social media (FB, Twitter, linkjes alhier) ?
is het toevoegen van fotos makkelijk (bij my-adv gaat dat volautomatisch via flckr.com, zeer handig voor luie mensen)
Voorbeeld van een pats-link: http://myadventure.bike/Trips/390
(o.a. mijn kids volgen me hiermee.. dan weten ze 'savonds dat ik nog leef)

Bummer:
Eerste testdag, 20km ge-tracked met een ASUS tablet. battery-usage viel 100% mee. Maar wel bij de omslachtige poging tot "stoppen" ben ik de track kwijtgeraakt.. wistikveel dat het vlaggetje (waypoint? poi? specialpoint?) eigenlijk de "stop" button is...

Voorlopig houd ik voor lange duur de my-adventure nog aan, maar ik ben op zoek naar een goede 2e, c.q. een alternatief. de meeste van deze apps hebben niet het eeuwige leven, en ik wil graag zelf mn eigen data kunnen opslaan en bewaren...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gpx file gedownload van internet en ge-upload in myroute-app,ik heb nu 2 bestanden in myroute-app te staan.
Het ene bestand is 159 km en de andere is 205 km. :?
Hoe kan ik zien welk bestand de track is en welk de route is ?
En welke moet ik nou gebruiken?
 
Beide zitten verstopt in de GPX. In Basecamp zien ze er beide hetzelfde uit als in Myroute. Je moet de route van 205 km hebben.
De 159 km versie heeft minder trackpunten en daardoor zie rechte lijnen tussen de punten en is dan ook niet echt bruikbaar
 
Beide zitten verstopt in de GPX. In Basecamp zien ze er beide hetzelfde uit als in Myroute. Je moet de route van 205 km hebben.
De 159 km versie heeft minder trackpunten en daardoor zie rechte lijnen tussen de punten en is dan ook niet echt bruikbaar

De route met de rechte lijnen tussen de punten is dus altijd een gpx route ?

Ik heb de route van 205 km(de zwarte lijn) geopend en daar overheen de route van 159 km gelegd(de rode lijn,deze wel eerst geopend en opgeslagen in MRA anders gaat dat niet)maar deze loopt dus wel iets anders.
De route van 159 km is nu ook opeens 211 km :?
Ik neem dan aan dat de route met de zwarte lijn de gpx track is en de route met de rode lijn(de rechte lijnen dus) de gpx route is.( wel verwarrend hoor 2x de naam "route" terwijl het eigenlijk niet dezelfde betekenis heeft).

De route met de rechte lijnen heb ik dus weer opgeslagen in MRA is het dan ook automatisch een track geworden ?

6steer.jpg
 
Nee zo simpel is het niet, En de ellende is in 1 GPX kunnen tal van routes en tracks zitten. Net hoe de maker het gedaan heeft en zonder info van de maker is het een beetje gokken

OHja in MRA komen geen rechte lijnen voor (tenzij je ofroad ingaatstellen)
 
Even een simpele vraag; ik zelf ben igo gebruiker en gebruik dus Kml files. Heb zelf route gemaakt met mra en wil deze delen met mede motorrijders, ik kan deze via mra in. Verschillende formaten aanbieden maar wat is nu het verschil tussen gpx 1.0 en gpx 1.1?
 
Nee zo simpel is het niet, En de ellende is in 1 GPX kunnen tal van routes en tracks zitten. Net hoe de maker het gedaan heeft en zonder info van de maker is het een beetje gokken

OHja in MRA komen geen rechte lijnen voor (tenzij je ofroad ingaatstellen)

Als ik de route open zie ik toch echt alleen maar rechte lijnen totdat ik rechts boven op
"bewerk route-track" klik dan heb ik pas een route die ik kan gaan rijden....toch.

vr6hdw.jpg


Na bewerken

348659s.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan