roestendoenzefamiliemobiel

Ja hoor, Roesten zijn huwelijks advies is goed, en legitiem. En die mannen links in de struiken is ook goed. Daarom twee keer.
_O- _O-
 
Net blauwe envelop gehad. :o

2018 is het goedkoper om vol tarief met terug betaling te doen dan om kwart tarief te doen. 8-)
Oftewel had geeneens envelop gehad om voor kwart tarief te kiezen.

En per 1 januari dus gewoon weer driewieleren. :] *D
 
hey goede tip!
ik hoef er voor 2018 nog maar 3 in het kwart tarief te betalen, maar had ze bijna in de werk klapper laten zitten...
maar snel even betaald, al heb ik er ook nog een '78-er tussen zitten... die zal dan wel pas later dat jaar belastingvrij raken: iig nog niet voor februari.
 
Naar aanleiding van bovenstaande plaatje heb ik eens wat zitten grasduinen.
Dit zijspan is dus echt een M-F allegaartje 1e-klas. 8-)

Zie-hier: (zover ik ff uit mijn hoofd kon re-pro-du-ceren) ;)

1) zijspan van Teevee via Ralfie via slijtboutje
(Teevee in "roestendoenzefamiliemobiel")

2) motor gekocht via M-F. Helaas is topic stuk, weet dus niet meer van wie
(onderwerp 32567)
(de gele (cb400f))

3) Van Natas komen achterlicht en voorvork. Ook heeft hij de ophanging verlast voor mijn nieuwe schokdemper.

4) Zadeltje van cb400man

5) Bandje van Bachus

6) Achterwiel van hawk gt
(onderdelen cb450s en cb450n)

7) Vulbusjes van ratman1

8) Tankje op het 1ste OBT van Jochem - SOHC4
(https://www.motor-forum.nl/media/20662/full)

9) Reflectors van Laffie

10) Hulpframpe koplamp en knippers gelast door Rat&Mouse

11) Zijspan wiel van Jozef

12) Vulringetjes van halflive



full
Haha, leuk om deze toevallig eens tegen te komen weer. *O*

Inmiddels voor het eerst met polyester hars en glasvezel matjes aan het prutsen.
Moet niet gekker worden. :P
Nog effe en ik ga er nog een schommel vork in bouwen en het spul strak in de lak zetten. :X

Maar nu nog ff niet. Het gaat onafgewerkt weer in elkaar om vrijdag te kunnen botten. :Y20210904_182601.jpg
Zoals eerder al gepost, spul naar buiten.

20210905_205741.jpg
alvast op 3 wielen

20210905_205753.jpg
nog te doen

20210905_205820.jpg
Wel al 9 gaatjes dicht. Waarvan hier 4 in beeld. Wel doorschijnend maar dat mag de pret niet drukken. ;)
 
Nou, alles behalve de bak zit nu afgemonteerd.
En er zit weer wat meer glasmat met polyester hars tegenaan gekliederd. :X
20210907_223840.jpg

Wat een troep zeg. Dat matje en die haren blijven werkelijk overal plakken behalve op m'n geschuurde en ontvette en met polyester hars besmeerde bak. :/
En dat hars spul is zeer vloeibaar. Tot het 10 minuten later begint te plakken en te klonteren. En met dat gepruts om zo'n matje op z'n plek te krijgen is de tijd erg kort tot het eigenlijk niet meer goed werkbaar is.

Maar ik heb er natuurlijk nul handigheid in. En ik zal ook wel niet de goeie combi van spullen hebben.
Maar dat is dus pas half klaar en nog echt niet stevig a.s. vrijdag voor bot, gok ik.
 
Laatst bewerkt:
Dan bout je toch even een plank op je frame en wat kratjes van de Albert Heijn, dan kun je genoeg zooi mee nemen.
Of een winkelwagen zonder onderstel. Die zijn toch gratis in Coronatijd......
 
Nou, alles behalve de bak zit nu afgemonteerd.
En er zit weer wat meer glasmat met polyester hars tegenaan gekliederd. :X
Bekijk bijlage 1674093

Wat een troep zeg. Dat matje en die haren blijven werkelijk overal plakken behalve op m'n geschuurde en ontvette en met polyester hars besmeerde bak. :/
En dat hars spul is zeer vloeibaar. Tot het 10 minuten later begint te plakken en te klonteren. En met dat gepruts om zo'n matje op z'n plek te krijgen is de tijd erg kort tot het eigenlijk niet meer goed werkbaar is.

Maar ik heb er natuurlijk nul handigheid in. En ik zal ook wel niet de goeie combi van spullen hebben.
Maar dat is dus pas half klaar en nog echt niet stevig a.s. vrijdag voor bot, gok ik.
geen idee wat je fout doet of anders, maar toen ik vorig jaar voor de allereerste keer met polyester begon te kliederen om dat spatbord te verbreden viel het mij juist heel erg mee; ja alles gaat plakken aan je handschoenen, dus het is de kunst om je handen zo lang mogelijk vrij te houden van het plakspul...
 
geen idee wat je fout doet of anders, maar toen ik vorig jaar voor de allereerste keer met polyester begon te kliederen om dat spatbord te verbreden viel het mij juist heel erg mee; ja alles gaat plakken aan je handschoenen, dus het is de kunst om je handen zo lang mogelijk vrij te houden van het plakspul...
Had jij ook glasvezel matjes met allemaal van die losse haren? Want dat maakt het echt extra lastig.

Nu het hard is, is het voor nu in ieder geval steviger dan het al lang geweest is. Dus op zich gaat het de goeie kant op. :Y
 
Had jij ook glasvezel matjes met allemaal van die losse haren? Want dat maakt het echt extra lastig.

Nu het hard is, is het voor nu in ieder geval steviger dan het al lang geweest is. Dus op zich gaat het de goeie kant op. :Y
ja, die had ik ook.

voor dat je begint te kliederen eerst op maat knippen en niet pas als je al sticky fingers hebt.
met de schone handschoen pak je de matjes op en met de natte kwast duw je ze dan in de natte hars. zorgen dat het goed nat is en blijft, dan kan je er aardig wat mee spelen.
zodra je met kleverige vingers aan de vezels komt wordt het echt een doffe ellende idd

(mijn opmerkingen/adviezen hebben in niks te maken met de richting die Hellracer er mee op wil)
 
ja, die had ik ook.

voor dat je begint te kliederen eerst op maat knippen en niet pas als je al sticky fingers hebt.
met de schone handschoen pak je de matjes op en met de natte kwast duw je ze dan in de natte hars. zorgen dat het goed nat is en blijft, dan kan je er aardig wat mee spelen.
zodra je met kleverige vingers aan de vezels komt wordt het echt een doffe ellende idd

(mijn opmerkingen/adviezen hebben in niks te maken met de richting die Hellracer er mee op wil)
Vooraf knippen had ik inderdaad gedaan en het lag mooi op volgorde klaar.
Maar grote rechte stukken zullen ook wel beter hanteerbaar zijn. En ik probeerde ook in een keer meerder stukjes te doen. En ook niet alles in de meest handige richting wat betreft zwaartekracht. :X
 
Grappig dit:

Zijn er drie op kenteken.
De mijne is de enige die verzekerd staat.

Eentje heb ik ooit fotos van gezien. Die had een zwarte wat jongere velorex eraan met zo'n zwart-wit geblokte band over het midden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan