De 500 Euro Challenge 2017: David vs Goliath

Welke route heeft je voorkeur?

  • Oostroute

    Stemmen: 5 35,7%
  • Zuidroute

    Stemmen: 9 64,3%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Daar hoor je nix meer van.

Het schijnt dat Tjeenk Willink óók hier invloed heeft.
Voorlopig mag er van uit de Challenge niet naar buiten toe gecommuniceerd worden.
Daar zijn bindende afspraken over gemaakt.

:+

Gelukkig heeft Boris een leuk filmpje op Motormeuk gezet. ;)
Motormeuk Filmpje: Stukje Moezel
Oók leuk!
 
Hmmmm... er 'valt wat' te beleven bij de 500EC
Een pannenkoek met motor.... Ik ben benieuwd naar het verslag. Ongewone taferelen doemen op voor mijn geestesoog.

Harmony,
Hans
( die zelf ook ietwat ongewoon is )
 
Ik krijg net eindscore met punten door. Heb niet gewonnen.

Wel is er een lijstje met schijnbaar willekeurige zaken;

Homo
Sokken + sandalen
Moele
Gat = gat
Zak chips
Lipjes
Jaaaah
Roof boxer
Gele helm
GS
Lolololo ha ha ha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet Goliath geworden. Via FB te weten gekomen dat de dame die op een Kawa de meeste punten heeft verzameld.

Verdere info heb ik niet op FB kunnen vinden.
 
Zo weer thuis! Even de GP kijken.

Ik ben idd de winnaar geworden, maar met 6 punten verschil op bas die met zijn stickerbomb het nodige bekijks heeft weten te trekken. :+

Maar het belangrijkste is dat ik er 11 nieuwe vrienden bij heb en nu al weer uitkijk naar de 2019 editie *O*

Het waren 2 fantastische weken :Y
 
met roem beladen keerden zij weer
trotseerden de wegen, de bergen, het weer
in regen en wat, licht en wat donderd
de helden van de EC 500

straks komt tot ons 't heroisch verhaal
van mens en machine, van asfalt en staal
van 't sleutelen aan een motor, soms twee
het verhaal van deze 500 EC


Harmony,
Hans.
( heeft het gevoel dat 'ie wat gemist heeft )
 
Wim weet zeker dat hij wat gemist heeft....

Kijkt vanaf het begin al uit naar 2019 (en kijkt met heel veel positieve gevoelens terug op de 2015 editie).

Zie de verhalen wel verschijnen...
 
Zo weer thuis! Even de GP kijken.

Ik ben idd de winnaar geworden, maar met 6 punten verschil op bas die met zijn stickerbomb het nodige bekijks heeft weten te trekken. :+

Maar het belangrijkste is dat ik er 11 nieuwe vrienden bij heb en nu al weer uitkijk naar de 2019 editie *O*

Het waren 2 fantastische weken :Y
Van harte Elles.
Ik vond de puntentelling toch nog spannender dan we vooraf dachten... :)

Oh ja, Mir en ik hebben beide een prachtige tijd met de hele groep gehad :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even wat korte dingen vanuit mezelf, hoewel ik vind dat er over de anderen veel meer leuks te vertellen is O-)

We hadden een pre meet. Korte impressie van de deelnemers, voor zover kan in een korte tijd met veel geplande dingen. En niet iedereen kon er bij zijn, maar toch. Goed gevoel.

Birisz en mitkah had ik ooit op een test weekend gezien. Elles en theredone in mijn motorzaak. Dat scheelt.

Met Miriam naar testweekend 2017 gegaan, oa om meer kennis te maken voor Miriam. Goed gevoel.

We kiezen er voor om de dag vooraf naar startpunt nabij Maastricht te gaan. Er staan twee snelwegdagen voor de boeg, en konttechnisch leek ons dat een goed idee.

Erg leuke vooravond gehad, sfeer vanaf minuut 1 goed, vrolijk, jolig, vrijlatend, samenwerkend. Zo kon de eerste avond al een motor van een deelnemer gezamenlijk opgeraapt worden :t stapvoets, nat gras, kuil. Ik zal niet zeggen dat t prutswerk is, want ik heb nog een beurse schouder....

Werner was er als eerste, en heeft plek geregeld. Achteraan, achteraf. Snap ik wel. "Hoi, ik kom voor 1 nacht. En er komen er nog 9...."

De eerste pizza van de 500EC is deze avond een feit.

De toeter op big bertha is hard, direct op accu aangesloten, knopje is goed te vinden. Voor het einde van deze wist elke deelnemer dus al hoe dat werkt :')

Verzenden ivm smartphone

Er zijn op ochtend van vertrek uitzwaaiers. Weet niet meer helemaal precies wie en waarom, maar Elles had volgens mij t grootste commitee.


Koffie met vlaai was van borisz, inlossing strafpunten. Het weer is prachtig, de knop staat op vakantie, mijn kont maakt zich zorgen, ondanks de pas aangeschafte Ludde.

Snelwegdagen weet ik weinig meer van. We hebben vrij snel gekozen om twee groepen te rijden 5 en 6 rijders. Maakt niet uit wie in welke groep, gaat om handelbaarheid, overzicht en niemand kwijtraken.
Wat ik nog weet, is dat bij Maastricht meer nieuwe tunnels zijn, dan ik normaliter tegenkom richting Luik.

Net in Lux sluit Theredone51 (Ram) aan. De groepen komen elkaar gepland en ongepland onderweg tegen, gedurende gehele reis. Gaat dus lekker.

Verzenden

Vercors. Einde snelweg. Le camping moto in Crest, met n extra dag (toch?)
Mooi rijden, gewoon echt bergen. Misschien later meer. Volgende stap is richting kust.

Het einde van deze rit is voor de ene groep in Nice (not nice), voor de andere groep na Nice (nice). Subtiel verschil, want na een dag rijden in de hitte met bepakte motor door spits rijden in een stad is køt. In Monaco mogen we dat allemaal meemaken, joepie. :/
1,5 uur voor de laatste 39 km.

We zitten in een plaatsje net naast Monaco, maar t zit allemaal aan elkaar vast gebouwd.

De lokatie vd camping had nog een uitdaging; de krapste, steilste en smalste hairpins van de hele reis.

Camping zelf was ruk, maar goed weer en goed gezelschap doet dat gauw vergeten.

Oh ja, de eerste brikbrokken is al op dag 1. Maar gelukkig kon de uitlaat van de snelweg opgeraapt worden, en onder spanbandje mee.

De vrije dag wordt er single gereden (circuit Monaco bouten jatten, want in opruiming na F1 gp), of als groepje geslenterd langs strand, of wat dan ook.

Send

Miriam en ik doen een beetje om en om met zelf wat koken en uit eten. Koken meteen voor n groepje, koffie en thee wordt s ochtends vrolijk gedeeld, net als s avond de warme blikjes bier.

Prima dus.

Drie dagen rdga. Toppie. Miriam is op een gegeven moment de vele bochtjes een beetje beu, wat ik natuurlijk aangrijp om ook een alternatieve route mee te pakken O-)
Samen pakken we in de middag een heerlijke pasta in Italië en daarna de duurste tunnel van mijn leven terug naar Frankrijk.

Na de rdga het meer van Annecy. Volgens mitkah de hemel op aarde. Kennelijk is het in de hemel niet altijd mooi weer....
We hebben hier de eerste dag met regen, rukwinden, klap onweer en weer droog. Maar het meerendeel vd tijd is prachtig. In diverse samenstellingen rijden we wat cols rond het meer.

Welke dag was ook alweer hoogste pas van Europa? Schitterend :t

full



Wisten jullie al dat ik twee keer (bijna drie) keer zonder peut stond?
full




Send en later meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot zover lijkt het een normale €500,- editie,ik dacht dat er heibel was uitgebroken en een ieder zijns weegs ging.
Althans dat dacht ik op te maken uit eerdere berichtgeving vanuit de karavaan.
 
Fijn dat iedereen weer veilig thuis gekomen is.
En Elles, als de winnaar van deze Challenge, gefeliciteerd natuurlijk. :}
Benieuwd naar de plaatjes, filmpjes en de belevenissen.
 
Nu ik dit zo lees heb ik eigenlijk wel heel erg veel zin om mee te doen volgend jaar of het jaar erop.

Hoop dat ik dat lichamelijk vol kan houden, nu is een half uur rijden al een hele onderneming.
 
Verzenden ivm smartphonelap

Verzenden

Send


Welke dag was ook alweer hoogste pas van Europa? Schitterend :t

Send en later meer

laptop ? :P

de 1e dag RDGA eindigde op de Col de la Bonnet.
De chime de la bonnet was afgesloten, de weg was niet zichtbaar meer door de sneeuw.
en dan gaat het ook nog regenen op 2800 meter hoogte, best fris.
De dag eindigd met het disco toilet, pics or it didn't happen :)
 
laptop ? :P

de 1e dag RDGA eindigde op de Col de la Bonnet.
De chime de la bonnet was afgesloten, de weg was niet zichtbaar meer door de sneeuw.
en dan gaat het ook nog regenen op 2800 meter hoogte, best fris.
De dag eindigd met het disco toilet, pics or it didn't happen :)
Omhoog knallen was voor onze groep echt top, letterlijk. Mooi wegdek en droog met zon.

Idd jammer dat bovenop de regen begon.

Bij de andere groep was het net andersom.

Apart hoe 20~30 minuten verschil kan maken.
 
Zo, eindelijk weer thuis na de eerste werkdag. Tijd voor de uitslag van de Challenge!

  1. 156 punten - Elles.
  2. 148 punten - Dindo.
  3. 140 punten - Borisz.
  4. 137 punten - Theredone51.
  5. 136 punten - Martell.
  6. 127 punten - LePensZeur.
  7. 119 punten - Jottum.

Elles is hierbij dus duidelijk de winnaar van dit circus. Eeuwige roem valt haar ten deel!!

Wel mooi om te zien dat iedereen toch nog behoorlijk wat punten heeft gehaald.
Voor de volledige puntentelling:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan