Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Hier wat voorbeelden van resultaat bij de NC 30 HRC.

Voor:

full

full


En na:

full

full

full

full

full


Verder polijst ik de delen licht, en daarna borstel ik ze, om de ergste glans er weer af te halen. Het moet nl. niet echt glimmen.
 
Laatst bewerkt:
Wauw. Ik kom binnenkort eens even langs bij je Roel!
Mijn rvf achter stepjes wil ik weer monteren en mijn nsr stepjes kunnen ook wel een beurt gebruiken!
 
hallo. ik heb een vraagje.

een vfr 400 uit 1988 moet een nieuwe uitlaat hebben.

moet hier het blok voor onderuit, of kan je ook hem los sleutelen in het frame....

meer tips altijd welkom.

mvg rien
 
De rode Tyga RVF 400 is weer helemaal technisch in orde, opgebouwd en afgesteld.
Gisteren vertrokken. ( Maar met een stillere (open) uitlaat :9~ )

full
full

full

full
 
Laatst bewerkt:
hallo. ik heb een vraagje.

een vfr 400 uit 1988 moet een nieuwe uitlaat hebben.

moet hier het blok voor onderuit, of kan je ook hem los sleutelen in het frame....

meer tips altijd welkom.

mvg rien

Bij een NC30 (vanaf 1989) moet het alleszins niet. Bij jouw model durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar het lijkt me sterk dat het blok er uit zou moeten
 
hallo. ik heb een vraagje.

een vfr 400 uit 1988 moet een nieuwe uitlaat hebben.

moet hier het blok voor onderuit, of kan je ook hem los sleutelen in het frame....

meer tips altijd welkom.

mvg rien

De Motad uitlaat kun je monteren door "slechts" de achterschokdemper te lossen en de swingarm omhoog te tillen. Voor de originele bochten kom je hier niet mee weg geloof ik.

Ik vind het geweldig hoe Honda het op de (1991) VFR750 heeft gedaan. Alles is zo goed uitgedacht, bochten zitten er met een paar uurtjes onder!
 
Ook bij een RC 45 gaat de spanningsregelaar wel eens stuk :(
Origineel niet meer te krijgen. Alleen immitatie. Heb ik laten komen. Was al na 15 km rijden stuk. Een nieuw exemplaar gekregen. Deze hield het twee minuten vol. :)
Had overigens na een mail binnen 5 minuten mijn geld weer op mijn paypalrekening staan.
Toen maar een grote SR bij carmo besteld. En wel een met Mosfet techniek. Worden veel minder warm. Moest alleen een male stekker ombouwen naar female.

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
EN dan gaat er meer stuk. :+ Lekke vorkpoten. ;(
Dus uitbouwen en uit elkaar, goed schoonmaken en weer netjes opbouwen en afstellen.
Overigens zijn het slechts 41 mm poten. Net als de NC30 en NC 35.
Poten van de RC30 zijn veel dikker.
Ook bleken de vorkpoten niet goed doorgedrukt tot het hoogste punt. (middels de circlip)
Nu zijn ze dat wel, en daardoor steken ze een paar mm verder door in de kroonplaat. (Het is nu dus origineel). Het stuurt nu echt veel scherper en vooral makkelijker.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Zo 2 weken geleden de eerste motorvakantie gedaan met de oude nc30..
Naar de Vogezen en het zwarte woud geweest en weer2400km erbij....
Met alleen 2 Zijtassen en een tankpas..
 
hallo. ik heb een vraagje.

een vfr 400 uit 1988 moet een nieuwe uitlaat hebben.

moet hier het blok voor onderuit, of kan je ook hem los sleutelen in het frame....

meer tips altijd welkom.

mvg rien

Ik heb een paar jaar geleden de complete uitlaat vervangen van een NC21, min of meer hetzelfde ontwerp als een NC24.
Daar was ik zo ruim een dag zoet mee. Hele blok moet los, was echt ellende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan