BMW K1300GT

Vandaag naar Oscar in Nunspeet om de zumo 660 om te zetten naar de 590....

Wat blijkt.....cardanlager naar de .......
Dus dat werd iets meer sleutelwerk......
 
Probleem doet zich nog steeds voor. Zijn er inmiddels meer 1300gt-eigenaren die dit herkennen? Mijn GT heeft inmiddels een ton gedraaid en alle beurten gehad. Ik durf echter de motor zo niet tegen een reëel bedrag in de verkoop te gooien. Kamp hier nu al ruim 3 jaar mee.

Beste Menseh,
Ik heb zowaar een euvel te melden mbt mijn nog immer trouwe GT.
Vorig jaar mei, tijdens een tour door de ardennen (met warm weer) sloeg de motor bij stationair lopen of vaart minderen (met ingeknepen koppeling) voortdurend af.
Heb het gemeld bij de dealer en ben maanden later langs geweest voor een "reset" van het hoger motor-management. (het probleem deed zich vervolgens vrij willekeurig en sporadisch voor dus ik had niet direct haast om het te laten verhelpen). Het heeft echter niet geresulteerd in het verhelpen van het afslaan. Het lijkt er derhalve op dat wanneer de motor warm/heet is, het vaker gebeurt. En bij hoger frequent gebruik verergeren de klachten exponentieel.

De motor heeft alle terugroepacties ondergaan incluis het aanpassen/vernieuwen van de kabelboom e.d.

De accu lijkt in orde maar is nog de originele van 2009.
Wie kan hier een zinnig woord over zeggen? Iemand ervaringen als zulks omschreven?
 
Laatst bewerkt:
Is er eigenlijk een overzicht van die terug roep acties? Want ik heb nog geen nieuwe kabelboom om maar iets te zeggen.. :) Misschien dat ik hier niet voldoende ondersteuning van de dealer in België krijg? Ik heb mijn GT trouwens nog steeds, rijdt er nog steeds veel te weinig mee, maar ben er nog wel altijd heel tevreden van. Is een blijvertje...
 
Te koop het orginele zadel van de bestuurderben hetvzadel van de passagier.
Beiden de verwarmde variant.

Bij aankoop van de 1300gt zijn de zadels direct vervangen door corbin zadels.
De zadels zijn dus hagelnieuw

Bij interesse svp een pb of mail naar motormaniac58@hotmail.com
 
Vandaag mijn k1300gt binnen gedaan bij de bmw dealer voor grote 30.000km beurt....

Iemand een idee welke kostprijs ik mag verwachten ?
incl voor en achterbandje....
 
Dat is incl. controle klepspeling. Dan moet de radiator eraf ....


.... is een wat duurder beurtje. Ik was in 2008 voor de 1200 al ruim 400 euri lichter. Als jij ook bandjes bij de dealer laat wisselen, dan vrees ik dat je wel richting de € 800 zult gaan.
 
net terug van 30k beurt...

alles wat je hier ziet is incl. btw:

WERKUREN:
*bmw diagnosesysteem 13.31€
*proefrit uitvoeren 13.31€ (een ritje met mijn egen :] :X )
*bmw service 33.28€
....en zo gaat dat vlug he.....
*olie verversen 26.62€
*klepspeling controle 113.14€ (85min. werk)
*vervangen bougies 6.66€
*olie verversen haakse tandwiel 26.62€
*remvloeistof verversen 46.59€
*radiator in en uitbouwen 26.62€
*vervangen voor en achterwiel 79.86€

WISSELSTUKKEN
*oliefilter 21.27€
*syn olie 5w40 advantec 76.99€
* 4 bougies 91.09€
*gear 75w90 2.84€
*remvloeistof 4.02€
*roosterelement 13.42€
*buiten pakking 50.34€
*binnen pakking 21.54€
*koelvloeistof 14.88€
*vervangmotor 1dag 15€
*voorwiel 120/70-17 z8 metzler 185.13€ (-20% zomaar korting) = 148.10€
*achterwiel 120/55-17 z8 235.95€ (-20% zomaar korting) = 188.76€
*recytre (recyclage oude banden?) 2x 2.96€ = 5.92€
* allerlei o-ringen, recyclage en milieubijdrage 7.90€

maw...
werkuren: 385.99€
wisselstukken (incl 2 banden) :647.08€
vervangmoto: 15€

totaal factuur : 1048.07 euro :X

weten jullie nog wat jullie 30k beurt koste?
Ik vind het wel wat prijzig, vooral die dingen zoals proefrit uitvoeren, bmw service....

Ook zomaar 20% korting krijgen op de banden....dan komen ze nog veel te duur uit als je ze vergelijkt op het net....
 
Laatst bewerkt:
Als ik de prijzen zo zie lijkt het mij best redelijk op een aantal opvallende zaken na:

  • er wordt voor het vervangen voor- achterwiel €79,86 gerekend
  • daaronder bij voor- en achterwiel nog eens € 148,10 en €188,76


Ik weet niet wat er zo speciaal aan die wielen is maar 2 banden kosten pakweg €220,- + € 30,- per band is hooguit € 280,- om twee nieuwe banden er op te zetten....... vraag me dus af wat ze met jouw wielen hebben gedaan.

Volgens mij hebben ze een aantal zaken dubbel in rekening gebracht...
 
Laatst bewerkt:
€ 142,65 te veel betaald ;-)

Verder € 385,- aan werkuren voor een BMW dealer a €75,- is 5 uurtjes werk en dat zal die ook wel bezig geweest zijn. Je zou daar dan nog op kunnen besparen door naar een goede allround monteur te gaan die misschien €50,- / uur rekent en dan was je nog eens €125,- goedkoper uit geweest.
 
79.86€ per uur om precies te zijn.

Zijn er hier mensen die hun banden ook bij een niet BMW dealer laten leggen?
Ik denk ook dat ik toch wel serieus teveel betaald heb voor een setje banden...met dan nog zogezegd 20% korting :(

€ 142,65 te veel betaald ;-)

Verder € 385,- aan werkuren voor een BMW dealer a €75,- is 5 uurtjes werk en dat zal die ook wel bezig geweest zijn. Je zou daar dan nog op kunnen besparen door naar een goede allround monteur te gaan die misschien €50,- / uur rekent en dan was je nog eens €125,- goedkoper uit geweest.
 
Ik was voor een voor- en achterband wisselen € 55,- kwijt (met cardan) bij een niet BMW dealer. Als je een ketting achter hebt zal het iets duurder zijn.
 
Ja dat scheelt geld, maar buiten de hoge prijs van de banden had je de rest vooraf kunnen weten natuurlijk..... uurtarief bij een dealer is (bijna)altijd hoger dan een onafhankelijke motorzaak.

Overigens zou ik over die banden toch nog eens contact opnemen of het klopt.....

ff de eerste de beste link die ik vond: Metzeler Roadtec Z8 Interact Banden | Motorband - BandenLeader.nl
ben je ruim onder de 200 klaar voor 2 banden.
 
Laatst bewerkt:
Net even gekeken naar mijn vorige facturen.

Ooit op 10k bij een Gentse dealer een nieuwe voorband laten leggen en het was ook een 120/70 z8, dezelfde dus.
Daar koste die band (toen in jan 2011) :
band: 166 euro
werk voor de band te vervangen: 25,71

Op 12k een dezelfde achterband laten leggen in 2012, dus ook een 120/55 z8 bij de huidige dealer

band: 228 euro
werk voor band te vervangen : 32,67 euro

maw , in 2011 was die exacte voorband nog een stukje duurder bij de andere dealer maar de plaatsing een stuk goedkoper.
Het achterwiel was in 2015 ook een stukje duurder bij de huidige dealer.

Conclusie, het blijken dure, maar UITSTEKENDE banden te zijn, ik maalde (65% autostrade) 18.000km met die achterband en 21500km met een voorband....!Maar ze waren wel aan vervanging toe :]
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden ben ik er al achter gekomen dat een bandenwissel V + A bij de dealer minimaal € 150 te veel kost, heb ik een voorwielstandaard en wat goed gereedschap gekocht. Voor een bandenwissel gaan de wielen eronder vandaan en ga ik met losse wielen naar MotorMike in Bleiswijk.
 


Dick Trom schreef op 15 april 2014 @ 22:47:
Beste Menseh,
Ik heb zowaar een euvel te melden mbt mijn nog immer trouwe GT.
Vorig jaar mei, tijdens een tour door de ardennen (met warm weer) sloeg de motor bij stationair lopen of vaart minderen (met ingeknepen koppeling) voortdurend af.
Heb het gemeld bij de dealer en ben maanden later langs geweest voor een "reset" van het hoger motor management. (het probleem deed zich vervolgens vrij willekeurig en sporadisch voor dus ik had niet direct haast om het te laten verhelpen). Het heeft echter niet geresulteerd in het verhelpen van het afslaan. Het lijkt er derhalve op dat wanneer de motor warm/heet is, het vaker gebeurt. Met als bijkomend probleem dat ie vervolgens niet direct wil starten (startmotor komt amper rond). En daar sta je dan voor een groen stoplicht...met een sliert auto's achter je waar je je net tussendoor gewurmd hebt...

De motor heeft alle terugroepacties ondergaan incluis het aanpassen/vernieuwen van de kabelboom e.d.

De accu lijkt in orde maar is nog de originele van 2009.
Wie kan hier een zinnig woord over zeggen? Iemand ervaringen als zulks omschreven?


Hallo,

Mijn BMW K1200GT van 2007 heeft hetzelfde probleem. Het afslaan treedt volstrekt willekeurig op. De ene keer pas na 100 km en de andere keer al na 20 km. Ook bij afremmen voor een afslag of voor een rotonde. Ik heb het een keer gehad dat hij vlak voor een rotonde af sloeg en dan is starten op de compressie "best wel listig". Onlangs na ca 2 jaar niet gereden te hebben heeft de dealer alle sappen vervangen en hem waarschijnlijk aan de "kast" gehangen. Tevens is er toen een nieuwe BMW accu ingekomen, dus daar kan het ook niet aan liggen. Sindsdien heb ik dit probleem. Bij twee verschillende dealers geweest maar niemand heeft enig idee.
Omdat ik erg last had van de milieu-dip heb ik een aantal jaren geleden in Goes een Rapid Bike laten monteren. Op dit moment heb ik erg veel last van back-fire. Bijna altijd als ik het gas dichtdraai en dan maakt het niet uit of dat in een ruk gebeurt of heel rustig. Nu blijkt het CO2 gehalte veel te hoog te zijn, dus dat laat ik eerst maar eens opnieuw afstellen. Volgens een van de BMW monteurs zou dit misschien het afslaan ook oplossen. Maar als ik het verhaal van Dick Trom lees dan vrees ik het ergste ;(.

Hebben nog meer mensen dezelfde ervaringen?

Mvrgr Ed


Beste Heren,
Sorry voor de late reactie. Bij mijn 1200GT had ik hetzelfde. Het probleem bleek idd (Rwin) vrij simpel te verhelpen. Als de motor goed warm wordt neemt de weerstand van een kabel net teveel toe waardoor hij uitvalt op stationair toerental. Een extra kabeltje naast de oude trekken verhelpt het euvel. Dealer Mofra Rijen kende het probleem al een jaar of 6-7 terug. Na leggen nieuw kabeltje geen enkel probleem meer.
Succes!
Jos
 
Hallo ben ook gt rijder sinds kort krijgt voortdurend de melding oliepeil controleren doch wanneer ik controleer met de peilstok is alle Ok maar komt het symbool uitroepteken op display terug de oliepeilsensor werd reeds vervangen. iemand enig ideewat de oorzaak kan zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan