Suzuki gsxr1000 k2 van 2002 rookt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerjanh

Rookie
7 apr 2007
2
0
Apeldoorn
Hallo ik heb storing met een suzuki gsxr 2002 k2 :(

Als de machine neutraal staat en ik geef een keer gas rookt hij in 1 keer

Vandaag de machine uit laten lezen want hij had storing

rode lamp ging branden en gaf in display KNIPPEREND weer f1

net beurt gehad
hij verbruikt geen olie
Net 10.000km gelopen

Hij zuipt wel enorm veel benzine :N

Mijn vermoeden is puur brandstof door de uitlaat
Want de rook ruikt ook naar brandstof niet naar olie
Het is scherp van geur

iemand eerder zoiets gehad

en zou die mij een tip kunnen geven
Bedankt :} :}

mvrgr

Gerjan h
 
hoi dat dacht ik eerst ook maar je merkt er helemaal niets aan

loopt perfect

en tot na de olie wissel heeft
de storng lamp ook nog niet weer gebrand
maar in 1 keer rookt de motor weer snap er niets van

en als de storing weg is rookt ie nog

zal meschien de klep in het uitlaat spruitstuk blijven open staan ofzo

Greatz gj
 
Laatst bewerkt:
Heel laat ik reageer erop.maar je had hem uit laten lezen en vraagt erna om tips of wat het is.
Dan heb jij hem niet laten uitlezen hoor dan wist je meteen wat je fi storings code ,een c code was.fijne dag .
 
laat je uitlaatgas eens controleren heel eenvoudig doe je bij je auto garage even een co meter in je uitlaat.
Je kan gelijk zien of je motor veel te rijk loopt.
 
Laatst bewerkt:
Gaat erom topic starter gerjanh beweert de motor te hebben laten uitlezen ,omdat hij een fi storings melding in zijn display zag.
Zijn verdere vraagstelling gaat dan verder over zijn probleem.
Als je een motor ,bij de dealer laat uitlezen aan de hand van een fi = fault indication bij een gsxr ,weet je meteen aan de hand, van de c1 code wat het probleem is of was.
Verder is het zo bij dit type gsxr k2 komt de fi storing erin ,moet je de diagnose stekker doorlussen of meteen naar een dealer rijden.
Als je de motor uitzet ,is meteen het geheugen van de emc,ook wel de ecu,computer gewist en kan de dealer niks uitlezen.
De computer heeft bij dit type geen geheugen module voor fi meldingen ingebouwd mee gekregen .
Latere types gsxr met 6 draden aan diagnose stekker wel.
Dit staat zo in werkhandboek,manual van deze gsxr ,en heb zelf erover suzuki nimag gebeld ,de technische afdeling .
Dus volgens mij ouwehoert topic starter een eind ,met zijn uitlees verhaal ,hij komt met geen enkele c code die suzuki opgeeft, als er een fi knippert op je dashboard.
Ook die fi code werkt zo :
Fi knipperend ,en dan weer watertempratuur ,de gsxr word in een basis modus gezet en je kan gewoon rijden,wel word gas en ontsteking in een basis stand gezet dus vermogen word vermindert en de motor kan minder goed lopen ,maar gaat niet stuk,,, ,wel moet je laten uitlezen.
Dus motor niet uitzetten ,en met een reserve sleutel, je afdekkapje buddy of duo zit oplichten en diagnose stekker doorlussen ,dan verschijnt in display de c code.
Een andere Fi storing ,geeft helemaal niks meer weer ,je motor start niet eens meer ,en gaat niet meer aan,dus zolang je nog kan uitlezen is de storing tijdelijk van aard ,.maar kan in toekomst erger worden .
Dus uitlezen of doorlussen diagnose stekker altijd een pré,,want het kan gaan om een halve seconde een verkeerd signaaltje en fi komt erin.
Maar altijd leuk een topic start vraagt iets hier en geeft erna nooit meer antwoord terug wat nou het probleem was ,en hoe opgelost,
Valt me vaker op hier op dit forum ,mensen stellen een vraag ,andere leden geven antwoord en vraagsteller laat nooit meer iets van zich horen ,
En nogmaals de fi betekent bij elke motor kawasaki ,suzuki of honda. Fault indication ,en niet fuel injectie ofzo en zelfs nog lachwekkender,ik lees ik hier zelfs dat mensen veweren ik heb last van een f1 melding ,.
Maar topic starter Gerjanh ,als je nog actief bent ,wat was nou het werkelijke probleem met die gsxr ?
 
Laatst bewerkt:
Ja en? mijn info over fi meldingen is zo uitgebreid en duidelijk dat andere gsxr rijders er iets mee kunnen.
Ook al is topic 10 jaar oud dan nog .
Meeste beschikken niet over een werkplaats handboek of uitgebreide manual ,
 
Gaat erom topic starter gerjanh beweert de motor te hebben laten uitlezen ,omdat hij een fi storings melding in zijn display zag.
Zijn verdere vraagstelling gaat dan verder over zijn probleem.

Het gaat erom dat dit topic al 10 jaar oud is en de topicstarter voor het laatst op donderdag 15 mei 2008 ingelogd is geweest.

Dan heeft het weinig nut om iemand tot 3 x over voor leugenaar uit te maken en bijdehand te gaan doen tegen iemand waarvan je weet dat hij er nooit meer op zal antwoorden.

Iemand helpen doe je door mee te denken over een oplossing voor het probleem, niet door de wijsneus uit te hangen en hem te koeieneren.

Slot op dit topic !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan