koppelings- vloeistof vervangen - helpen tegen zware hendel?

gs5001991

Die hard MF'er
19 jan 2014
287
0
Amsterdam
Beste,

Na 4 weken met plezier te rijden op mijn gs1150 merk ik dat ik mijn koppeling zwaar vindt. vooral het terugduwen is zwaar, en met zwaar bedoel ik kramp vooral bij stadsverkeer.
schakelen en koppelen gaat overgens strak en probleemloos!

iemand raadde mij nieuwe vloeistof aan, zou dit kunnen lijden tot een minder zware slag?

Puur nieuwsgierig !

Groet,
 
Is hydraulisch bij een 1150 gs
Was het antwoord hier niet afdoende?

koppelingshendel of kabel


Anyhow als je van een kle500 weg komt,zal het een tamelijk verschil zijn.. De koppeling van een 1150 GS is niet bizar licht.. Als je de drukplaat ziet van een 1150 gs snap je het ook wel.. de hele koppelingsgroep doet niet onder van een gemiddelde auto
 
Laatst bewerkt:
tool-hand-training-22543951.jpg
 
Is hydraulisch bij een 1150 gs
Was het antwoord hier niet afdoende?

koppelingshendel of kabel


Anyhow als je van een kle500 weg komt,zal het een tamelijk verschil zijn.. De koppeling van een 1150 GS is niet bizar licht.. Als je de drukplaat ziet van een 1150 gs snap je het ook wel.. de hele koppelingsgroep doet niet onder van een gemiddelde auto



Ja het is even wennen wellicht maar wilde tóch duidelijk weten of de vloeistof wissel iets verschil kan maken alvorens ik ga beunen, dank voor je bevestiging
 
het kan wat uitmaken maar ook de slang vervangen wil nog wel eens iets helpen na zoveel jaar. als het nooit vervangen is komt erg gewoon zwarte drap uit en dat maakt bedienen niet makkelijker. er zit dot4 in en die moet eigenlijk net zo vaak vervangen worden als bij de remmen maar wordt nog wel eens vergeten en dat komt de bedieningskracht niet ten goede. ook wil een nieuwe koppeling wel eens behoorlijk helpen omdat de veren dan steiler staan door meer frictie materiaal. maar dat is natuurlijk geen goedkope oplossing.
 
het kan wat uitmaken maar ook de slang vervangen wil nog wel eens iets helpen na zoveel jaar. als het nooit vervangen is komt erg gewoon zwarte drap uit en dat maakt bedienen niet makkelijker. er zit dot4 in en die moet eigenlijk net zo vaak vervangen worden als bij de remmen maar wordt nog wel eens vergeten en dat komt de bedieningskracht niet ten goede. ook wil een nieuwe koppeling wel eens behoorlijk helpen omdat de veren dan steiler staan door meer frictie materiaal. maar dat is natuurlijk geen goedkope oplossing.
Ik zou zelfs zeggen dat de koppelingsvloeistof sneller smerig wordt dan die bij de rem.

Maar of dat meteen impact heeft op zwaarte vd de hevel inknijpen :? Dat denk ik niet.
 
het kan wat uitmaken maar ook de slang vervangen wil nog wel eens iets helpen na zoveel jaar. als het nooit vervangen is komt erg gewoon zwarte drap uit en dat maakt bedienen niet makkelijker. er zit dot4 in en die moet eigenlijk net zo vaak vervangen worden als bij de remmen maar wordt nog wel eens vergeten en dat komt de bedieningskracht niet ten goede. ook wil een nieuwe koppeling wel eens behoorlijk helpen omdat de veren dan steiler staan door meer frictie materiaal. maar dat is natuurlijk geen goedkope oplossing.

Een koppeling vervang je bij een boxer echt pas als ie op is, het is geen dwarsgeplaatst blok. Er zit 1 grote diafragmaveer in.

Koppelingsleiding is staalflex af fabriek.
 
Langere hevel en zo plaatsen dat je op het buitenste de hevel bediend is voornamelijk hetgeen wat helpt. Indien niet verstelbaar een verstelbare plaatsen en daar mee spelen; Het kan net het verschil maken als hij iets dichter bij het stuur staat. Wel opletten dat hij goed blijft ontkoppelen.

Ik heb wel eena gelezen dat men een kleine spacer plaatst op dr bedieningspen tegen de koppelingscilinder aan, dat vervroegd het aangrijpmoment zodat je de hevel vrij kort op het stuur kan plaatsen. Maar in de praktijk zal je op moeten passen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan