Zrx1100 houd in

Jvanrossen25

Rookie
12 jun 2017
5
0
Scherpenzeel
Goedenavond beste zrx rijders,
Ik ben nieuw op dit forum en sta te springen om hulp.
Vandaag bezig met het volgende probleem. Mijn zrx 1100 houd stotterend in na de 3500 toeren als je meer dan 1/3 de gaskapel open draait.
Het volgende hebben we geconstateerd/ gecontroleerd,
De 3 bougie was zwarter dan de andere 3 die er gezond uitzagen inclusief de 3 bougiedop aan de binnenkant zag wat wit uitgeslagen en de andere 3 gewoon gezonde messing kleur.
Deze 3de dop gedemonteerd en schoongemaakt en licht geschuurd en 4 nieuwe bougies erin gedraaid. Later nog een bekeken en zagen er allemaal netjes uit na een proef rondje.
Kabels gecontroleerd op scheurtjes of plekjes en zien er ook netjes uit. Bobines gewisseld met een andere kawa met het zelfde type nummer en dat bleek ook niets te verschillen dus deze zijn ook in orde. Diverse stekkers gecontroleerd en ingespoten met contact spray.
Vacuüm slangen gecontroleerd.
Benzine toevoer is ook in orde en lucht net zo. Membranen werken alle 4 naar behoren.
Stationair loopt hij uitstekend maar zodra je gaat rijden en vermogen vraagt is het raak.
We zijn 6 uur bezig geweest en het zicht even volledig kwijt.
Kennen jullie zo'n probleem? Cdi misschien? Schijnt alleen lastig aan te komen en is een behoorlijke prijs van €508 om even te checken of dat het probleem veroorzaakt en moet uit Amerika komen.
Hoop dat jullie mij het verlossende antwoord kunnen geven.
Gr meneer wanhoop 😐
 
CDI's zijn over het algemeen geen probleem zij de ZRX. Klinkt meer als een probleem met de benzine toevoer. Of valse lucht.

Je zegt dat de membranen goed zijn, maar wellicht plakken de schuiven? als 3 zwart is kan het zijn dat bijvoorbeeld de vlotternaald niet lekker afsluit, maar dat probleem zou minder moeten worden bij meer vermogen.

Wanneer is het probleem ontstaan? van de één op de andere dag? Is er iets aangepast voor het probleem ontstond?
 
Het probleem begon 2 weken terug ineens op de snelweg, ben toen naar huis gereden en 2 dagen later deed hij het weer als vanouds . Maar sins afgelopen zondag begon het probleem weer op te spelen en is niet meer weg gegaan. Wat wordt bedoelt met aqua? Water in de carburateurs?
 
Jep, even de vlotterbakken aftappen in een glazen potje, kan je mooi zien of er water in de brandstof zit. Ik heb hetzelfde wel eens gehad met de zrx, stond een aardige laag water onderin de vlotterbakken waardoor het vermogen inkakte

Vaak als zoiets op de snelweg ontstaat is het de tankontluchting die verstopt is, makkelijk te controleren door de dop open te doen wanneer het probleem ontstaat (reservesleutel erin tijdens tijden)

Vuil in de carburateurs is uiteraard ook een erg logische oorzaak. beesje is 19 jaar oud inmiddels
 
Goedenavond beste zrx rijders,
Ik ben nieuw op dit forum en sta te springen om hulp.
Vandaag bezig met het volgende probleem. Mijn zrx 1100 houd stotterend in na de 3500 toeren als je meer dan 1/3 de gaskapel open draait.
Het volgende hebben we geconstateerd/ gecontroleerd,
De 3 bougie was zwarter dan de andere 3 die er gezond uitzagen inclusief de 3 bougiedop aan de binnenkant zag wat wit uitgeslagen en de andere 3 gewoon gezonde messing kleur.
Deze 3de dop gedemonteerd en schoongemaakt en licht geschuurd en 4 nieuwe bougies erin gedraaid. Later nog een bekeken en zagen er allemaal netjes uit na een proef rondje.
Kabels gecontroleerd op scheurtjes of plekjes en zien er ook netjes uit. Bobines gewisseld met een andere kawa met het zelfde type nummer en dat bleek ook niets te verschillen dus deze zijn ook in orde. Diverse stekkers gecontroleerd en ingespoten met contact spray.
Vacuüm slangen gecontroleerd.
Benzine toevoer is ook in orde en lucht net zo. Membranen werken alle 4 naar behoren.
Stationair loopt hij uitstekend maar zodra je gaat rijden en vermogen vraagt is het raak.
We zijn 6 uur bezig geweest en het zicht even volledig kwijt.
Kennen jullie zo'n probleem? Cdi misschien? Schijnt alleen lastig aan te komen en is een behoorlijke prijs van €508 om even te checken of dat het probleem veroorzaakt en moet uit Amerika komen.
Hoop dat jullie mij het verlossende antwoord kunnen geven.
Gr meneer wanhoop 😐


Je mag hem bij mij neerzetten.
Ik heb wel een idee welke richting het is, maar via een toetsenbord blijft een diagnose stellen lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan