het grote cb topic the seventies

Lekker dagje om herrie te schoppen.

1k0.jpg
 
Heb overigens het vlotterniveau verlaagd omdat over de hele linie het mengsel wat rijk leek.
Ik heb nu betrouwbaar stationair en eigenlijk loopt ze mooi over het hele bereik.
Alleen bij hele hete motor (tig stoplichten door Nijmegen) is de pick-up van stationair nog niet goed. Moet met gas spelen om de zaak draaiende te houden en weg te komen.

Beetje spelen met de mengselschroeven en hopelijk doet dat de truc.
 
Hallo allen,

Ik kon het niet laten en heb er nog een Honda CB400F bijgekocht......
Deze is 3 jaar geleden overgespoten in de kleur ruby red en 1500km (2 jaar) terug is het blok uit elkaar geweest en daarbij zijn de zuigerveren vervangen, nokkenasketting plus geleiders vervangen, veer van de kickstarter vervangen plus nog diverse keerringen.
Met name het chroom gedeelte verdient bij deze de aandacht maar dat gaat allemaal op zijn tijd wel veranderen.
Als er iemand is die zo'n rubberen spatlap heeft dan houd ik me aanbevolen.
full
 
En nog een foto van de achterkant, ik bedoel dus zo'n spatlap.
Het grappige van deze Honda's is dat ze een dag na elkaar op kenteken zijn gezet, 13-5-'77 en 14-5-'77. :)
full
 
Hallo allen,

Ik kon het niet laten en heb er nog een Honda CB400F bijgekocht......
Deze is 3 jaar geleden overgespoten in de kleur ruby red en 1500km (2 jaar) terug is het blok uit elkaar geweest en daarbij zijn de zuigerveren vervangen, nokkenasketting plus geleiders vervangen, veer van de kickstarter vervangen plus nog diverse keerringen.
Met name het chroom gedeelte verdient bij deze de aandacht maar dat gaat allemaal op zijn tijd wel veranderen.
Als er iemand is die zo'n rubberen spatlap heeft dan houd ik me aanbevolen.[afbeelding]

Nijs wan!

Ben er een in exact die kleur aan't opbouwen, ook nieuw gespoten.

Spatlap moet ik volgens mij nog wel hebben liggen ergens, kan morgenavond denk ik ff zoeken.

Mocht er iemand trouwens nog een net zadel hebben (een originele, maar een Guiliari is ook goed 8-)) dan hou ik me daarvoor dan weer aanbevolen.

EDIT: Ik neem aan dat die Ruby Red aanwinst origineel ook Candy Altares Red hoort te zijn (een F2 dus)?
 
Laatst bewerkt:
Thanks 8-)

Pas trouwens wel op dat als je tank word gespoten dat ze niet tot helemaal tot bovenaan je tankdop spuiten. Ik zag bij deze vandaag dat er benzine onder de lak is gegaan waardoor de lak (nu nog gelukkig nog onder de tankdop) aan het opbollen is. Ik ga er van de week mee naar een spuiter om te kijken of hij iets kan doen om te voorkomen dat dat verder gaat doorlopen.
Als je een spatlap hebt dan houd ik me aanbevolen. Een zadel heb ik helaas niet voor je.

Hij zei dat de originele kleur inderdaad Candy antares red was maar hij de wat oudere kleurstelling mooier vond. Het is dus een F2 met een F1 kleur en stickerset.

Nijs wan!

Ben er een in exact die kleur aan't opbouwen, ook nieuw gespoten.

Spatlap moet ik volgens mij nog wel hebben liggen ergens, kan morgenavond denk ik ff zoeken.

Mocht er iemand trouwens nog een net zadel hebben (een originele, maar een Guiliari is ook goed 8-)) dan hou ik me daarvoor dan weer aanbevolen.

EDIT: Ik neem aan dat die Ruby Red aanwinst origineel ook Candy Altares Red hoort te zijn (een F2 dus)?
 
Ik had een lakset via Ebay gekocht uit Duitsland, was helaas onderweg een benzineongelukje gebeurd -O-

Dit heb ik laten herstellen door FZRene hier van het forum, die heeft gelijk ook het benzinedopgebeuren wat aangepast, dat was inderdaad ook niet netjes (te hoog doorgespoten en afbladderend). Volgens mij de basecoatgrens iets teruggelegd en als laatste een iets overlap gegeven met de blanke lak.

Ziet er weer keurig uit in ieder geval, kijk maar *D
(detail van de dop zit er niet bij, als ik eraan denk maak ik morgen ook daarvan even een foto).

De mijne is straks ook een F2 met F1 lakset, in dit geval omdat ik deze set toevallig voor een mooie prijs kon krijgen.
 
Volgens mij is de eerste serie (met de stepjes aan de achterbrug) F0. Of eigenlijk F zonder cijfer. En die was er in donker blauw en knalrood.

Maar is ruim tien jaar geleden dat ik dat opeen rijtje had. Misschien haal ik eea door mekaar. O-)
 
Bedankt voor de tip, ik zal eens contact met hem opnemen (al heb ik al gezien dat hij niet echt bij mij in de buurt woont). Mag ik vragen hoeveel je daarvoor kwijt was? (mag ook via pb) Ik heb het stukje gelezen en de foto's gezien en het ziet er keurig uit.

Ik had een lakset via Ebay gekocht uit Duitsland, was helaas onderweg een benzineongelukje gebeurd -O-

Dit heb ik laten herstellen door FZRene hier van het forum, die heeft gelijk ook het benzinedopgebeuren wat aangepast, dat was inderdaad ook niet netjes (te hoog doorgespoten en afbladderend). Volgens mij de basecoatgrens iets teruggelegd en als laatste een iets overlap gegeven met de blanke lak.

Ziet er weer keurig uit in ieder geval, kijk maar *D
(detail van de dop zit er niet bij, als ik eraan denk maak ik morgen ook daarvan even een foto).

De mijne is straks ook een F2 met F1 lakset, in dit geval omdat ik deze set toevallig voor een mooie prijs kon krijgen.
 
Dat zou ook weleens kunnen, ik heb eigenlijk geen idee of de eerste een F0 of F1 was. Wel weet ik zeker dat de types met de tankstriping F2 modellen zijn.

Volgens mij is de eerste serie (met de stepjes aan de achterbrug) F0. Of eigenlijk F zonder cijfer. En die was er in donker blauw en knalrood.

Maar is ruim tien jaar geleden dat ik dat opeen rijtje had. Misschien haal ik eea door mekaar. O-)
 
Bedankt voor de tip, ik zal eens contact met hem opnemen (al heb ik al gezien dat hij niet echt bij mij in de buurt woont). Mag ik vragen hoeveel je daarvoor kwijt was? (mag ook via pb) Ik heb het stukje gelezen en de foto's gezien en het ziet er keurig uit.

't Is denk ik netter om FZRene zelf ff een berichtje te sturen :Y Kan er trouwens ook niet veel van zeggen, ik had gelijk de CB400F zijkapjes laten stickeren en laten lakken met blanke lak en hetzelfde voor een complete CB550F lakset. Ik mag hopen dat jij dan wat goedkoper uit gaat zijn _O-

Misschien niet in de buurt, maar er zitten vast meer kunstenaars op dit gebied in het Grote spuiten en laten spuiten topic. Drop anders gewoon ff een berichtje daar.

Wat betreft het F1/F2 verhaal; volgens mij (maar ook geen echte expert) is er officieel (in Europa/NL?) nooit een F1 geweest; eerst een F, daarna een F2 waarbij de F dan voor het gemak een F1 wordt genoemd. En dan is de versie met de stepjes aan de achterbrug weer de eerste lichting van de F-serie. Denk ik.... O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen week een setje nieuwe (aftermarket) bobines geinstalleerd nadat ik een kabelbreuk had opgelopen, net nadat ik mijn reserveset had verkocht. Ach ja...

De afstelling van mijn 400-tje is nu biiiiijjjjnnnaaa perfect.
Ik heb vrijwel geen hikken tijdens het rijden en loopt bij constant gas mooi, bij volgas loopt ze goed door.
Alleen stationair wil nog steeds net niet, bij warme / hete motor.
Hij blijft stationair lopen, maar na enkele seconden valt ze terug naar onder de 1000 toeren en uiteindelijk slaat ze af, tenzij ik gas geef.

Om eindeloos gepruts aan de carbs te voorkomen, kan een dergelijk symptoom nog iets met de contactpunten / ontstekingstiming / condensatoren te maken hebben?
 
Om eindeloos gepruts aan de carbs te voorkomen, kan een dergelijk symptoom nog iets met de contactpunten / ontstekingstiming / condensatoren te maken hebben?

Lijkt me niet voor de hand liggen als het voor de rest wel goed is. Tenzij de vervroeger vast zit en hij juist continu vervroegd ontsteekt. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen. :?

Misschien dat ie stationair veel te rijk staat en dan gauw genoeg verzuipt?
 
Hoi Boskawouter,
Dank voor je reactie. Bij mij gaat het enkel om het gedeelte om de tankdop en voor de rest heb ik (gelukkig) geen andere klussen op lakgebied. Ik zal binnenkort FZRene een berichtje sturen en dan (hoop ik) op een positieve reactie van zijn kant. Groeten, Gerard

't Is denk ik netter om FZRene zelf ff een berichtje te sturen :Y Kan er trouwens ook niet veel van zeggen, ik had gelijk de CB400F zijkapjes laten stickeren en laten lakken met blanke lak en hetzelfde voor een complete CB550F lakset. Ik mag hopen dat jij dan wat goedkoper uit gaat zijn _O-

Misschien niet in de buurt, maar er zitten vast meer kunstenaars op dit gebied in het Grote spuiten en laten spuiten topic. Drop anders gewoon ff een berichtje daar.

Wat betreft het F1/F2 verhaal; volgens mij (maar ook geen echte expert) is er officieel (in Europa/NL?) nooit een F1 geweest; eerst een F, daarna een F2 waarbij de F dan voor het gemak een F1 wordt genoemd. En dan is de versie met de stepjes aan de achterbrug weer de eerste lichting van de F-serie. Denk ik.... O-)
 
Ook ik ben begonnen aan een CB500.
De vorige eigenaar is goed begonnen, maar het project lag al een aantal jaar stil.

Het frame is poedercoated, er zit een goede voorvork in, en met name aan de wielen is een hoop werk besteed.
Verder zit er een gave tank bij en 2 blokken.

Het compleet krijgen wordt een uitdaging, er zijn namelijk veel kleine delen zoek geraakt in de loop der jaren...
Eerst maar eens inventariseren en onderdelen zoeken.
full
 
Een dikke Aprilia en een seventies Honda. Goeie combi ;-)

Succes met je project! Kek kleurtje op het frame. Niet mijn keus, maar ben benieuwd wat je ervan maakt.
 
Ik ben zelf begonnen aan het ombouwen van een cb400f. Nu wil ik een minimale kabelboom maken en de motor kick only maken. Klopt het dat ik hiervoor wél een accu nodig heb? Zal een 4ah accu voldoen? Elektrische start wordt volledig weggelaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan