Tweede MF Allroad Rit - 17-09-2017

Zolang het geen snerpende crossmotorachtig 2takt die je van kms ver afstand hoort, is het gedoogbeleid redelijk breed van toepassing. Denk dat de insteek echt allroad moet zijn, dus geen crossmotors die de fabriek verlaten met een lichtspoel en een achterlichtje en kaarsje als koplamp en dan het predikaat Enduro krijgen. Punt is dat het een rit wordt die voor iedereen toegankelijk is en we gaan rijden in gebieden waar ik persoonlijk ook nog vaker wil komen. Dus zandspugende crossfietsen die paarden op hol doen jagen en de paden echt omploegen tot crossbaan is gewoon niet gepast.

Punt is wel dat ik mijn Transalp brommer min of meer heb omgebouwd tot crosser :X

Maar goed, even goede vrienden met iedereen, ik hou van motorcross en hou ook echt van blubberen, alleen deze rit zal daar zeker niet voor bedoeld zijn
 
Laatst bewerkt:
De XL600 zou niet anders gerekend moeten worden als een KLX650 die nog meer richting Crosser gaat lijkt mij :?

Edit:Is al goedgekeurd zie ik :P
Het gedoogbeleid wordt bepaald door de organisatie en is niet discutabel. Wat het alleen lastig maakt is dat er officieel geen organisatie is......... :?
Nou ja, voor de echte blubberbrommers bestaat er al zoiets als OTR ritten en dat is het slag ritten waarbij ik de hele dag mijn motor sta uit te graven. :+
 
;) helemaal met je eens en even nogmaals voor de duidelijkheid; er is geen officiële organisatie.

Ik baalde ervan dat ik afwezig moest zijn bij deel 1 omdat mijn motor nog niet helemaal klaar was, dus besloot ik om deel 2 op poten te zetten met de hulp van DetoX. Maar zijn wij (DetoX en Ik) een organisatie??? Nee, wij doen maar wat! ;) Dus kunnen wij eisen stellen? Nope, kunnen wij niet... wat wij wel kunnen, net als een ieder op dit forum, is onze voorkeur uitspreken. En daaronder vallen geen crossmotors bij DEZE rit. Misschien wel een ideetje om ooit eens "Eerste MF off-road rit" in het leven te roepen hiervoor???

Ik heb eigenlijk slechts 5 wensen voor iedereen die deel gaat nemen aan het rondje om de kerk:
1. Gezelligheid
2. Saamhorigheid
3. Gezelligheid
4. Toegankelijk voor iedereen met een "zware niet puur voor off-road gebruik" motor
5. Plezier

Had ik gezelligheid al genoemd?!?
 
Gezellig!

Net even de Xl op een aantal zaken gechecked:
-verlichting V
-28 liter tank V
-elektrische start V
-allroadbanden V
-beschaafd geluid V
-topkoffer V (maar die gaat niet mee)

Jep, het is geen crossmotor *O*
Zou ook eeuwig zonde zijn na zoveel werk er in gestopt te hebben.

Als er niks tussen komt ga ik ook mee.

GlqgZJdl.jpg
 
Mooi die XL altijd leuk om te zien hoeveel moeite mensen in een motor steken om hem op te lappen!
 
Koel ding kornfed. Als er een categorie klassiekers was, dan stond je vast met 8-0 voor. :t




...... als het een wedstrijd was...... als iemand er aan mee zou doen........


Echt wat gaat er door mijn hoofd......... Schouders knie en teen, knie en teen.....
|(
 
Echt wat gaat er door mijn hoofd......... Schouders knie en teen, knie en teen.....~[/size] |(

Dat is natuurlijk een allroad oefening eerst hoofd goede kijktechniek, schouders en knie ontspannen en op de punten van je teen staan omdat het kan :+
 
@TS:
- Is de rit geschikt voor een versys op BT023 straatbanden (sport/toer)?
- Is er een ultra beginnersgroep,lees nog nooit offroad gereden :), met wat uitleg en tips&tricks van de voorrijder?

Indien beide ja dan schrijf ik me graag in. Lijkt me een geweldige ervaring, en ook nog eens in de buurt.

Gr Falierke
 
@Falierke

Het zal geen off-road rit zijn hoor ;) het wordt een toegankelijke rit met redelijk wat asfalt, grind paadjes en een paar zandpaden. Die zandpaden zullen niet de paden zijn die ik normaal gesproken rij, deze zijn waarschijnlijk te mul voor sommige van de deelnemers. :Y Dus allroad!

Dus in principe ga ik er van uit dat je gewoon mee kunt rijden op jouw motor met die bandjes. MAAR!!! Stel dat het een dag voor de rit flink geregend heeft dan bestaat de kans dat sommige paden in modderpoelen zijn veranderd en dan zijn jouw banden niet echt geschikt.

Wel vind ik dat iedereen mee moet kunnen rijden, dus wellicht is het een idee om een groepje te vormen voor mensen met weinig ervaring op zand/grind paden.

Mocht je jezelf scharen onder deze groep mensen die wellicht een klein duwtje in de rug/ondersteuning/geruststelling moeten hebben, stuur mij dan even een PB. Mochten er voldoende mensen zijn (vanaf 8 personen) dan wil ik deze groep mensen wel onder mijn vleugels nemen als 1 aparte groep met voorrijder. :]
 
...... Mochten er voldoende mensen zijn (vanaf 8 personen) dan wil ik deze groep mensen wel onder mijn vleugels nemen als 1 aparte groep met voorrijder. :]
Ik denk dat 8 personen de max is en als er meer beginners zijn dat er een tweede voorrijder voor deze groepen moet komen.
Als je überhaupt beginnend motorrijder bent en geen enkele zandervaring hebt, dat het dan een beetje teveel van het goede wordt, maar ieder op zijn eigen verantwoording.
 
Pm verstuurd, als er een beginnersgroepje is doe ik graag mee *O* :]

De route zal niet al te moeilijk worden, maar ik heb mezelf al opgeworpen als 'drill instructor' :P

Grapje natuurlijk he! ;)

Als er nog meer mensen zich melden voor het beginnersgroepje dan zal ik deze begeleiden, geen enkel probleem.
;)
 
Ik wil wel voorrijder zijn voor een groepje die een enkele keer in zand of gravel is geweest, een beginnersgroep dus.

Mocht mijn groepje te groot worden (wat ik eerlijk gezegd niet verwacht) dan aan jouw de eer voor een tweede groep! :Y
 
Ik ga zelf niet mee (wegens GS op pure straatbanden), maar dat belet niet dat ik hier toch een beetje mijn bek roer:

een ABSOLUTE beginner (zonder hier iemand met de vinger te wijzen) ZOU ook wel eens hinderlijk/gevaarlijk kunnen zijn voor de anderen, zelfs in een beginnersgroepje...

Ik ben zelf nog niet ZO lang met een noppenfiets in de weer, maar ik was in den beginne erg blij dat ik -herhaaldelijk- op mijn snufferd kon gaan zonder angst voor het omploegen van een ander/omgeploegd worden door een ander....

Als je écht een beginner bent, is een dergelijke tocht misschien toch niet zo geschikt.... enige zelfkennis is dus wel aangewezen, mensen.... :Y
 
De rit is onder andere voor beginnende allroadrijders, maar minder geschikt voor mensen die net beginnen met motorrijden. Je moet wel een beetje handig zijn met een motor om niet al te onzeker te starten.
Afstand houden en zo de rest niet omver kegelen, dat is bij alle groepen een must. Inhalen is alleen toegestaan als daar een noodzaak toe bestaat en alleen daar waar het geen gevaar voor de rest oplevert.

Het zou zo best goed moeten gaan Slijk. Althans, de vorige keer is het ook gelukt. :P
 
@slijkmoto ik ben het totaal niet met je eens met wat je gezegd heb. zelfs ervaren off roaders kunnen je mee tegen de aardbol leggen. heb het al paar keren mee gemaakt in motorcross wedstrijden. en deze tochten zijn perfect te rijden voor beginners. ok vorig jaar was er een klein stukje super mul zand wat voor beginners mss iets lastiger was maar je kan altijd op een hard stuk aan de rand van de weg rijden (gras kant)dus no problemo.

@gsxrEd als je nog een voorrijder zoekt wil ik me ook wel kandidaat stellen. sta al wel op de lijst maar nog niet als voorrijder. was vorig jaar ook voorrijder.
 
Laatst bewerkt:
@slijkmoto ik ben het totaal niet met je eens met wat je gezegd heb. zelfs ervaren off roaders kunnen je mee tegen de aardbol leggen. heb het al paar keren mee gemaakt in motorcross wedstrijden. en deze tochten zijn perfect te rijden voor beginners. ok vorig jaar was er een klein stukje super mul zand wat voor beginners mss iets lastiger was maar je kan altijd op een hard stuk aan de rand van de weg rijden (gras kant)dus no problemo.

@gsxrEd als je nog een voorrijder zoekt wil ik me ook wel kandidaat stellen. sta al wel op de lijst maar nog niet als voorrijder. was vorig jaar ook voorrijder.

Helemaal met je eens, naast de zandpaden (en in sommige gevallen in het midden van het pad) is er over het algemeen wel een strookje met gras te vinden. Ennuh... Toen ik vroeger aan motorcross deed, vielen wij met bosjes in de eerste bocht _O-

En wat DetoX al schreef, de bedoeling is een rit die voor iedereen toegankelijk is... Als je net een week je motorrijbewijs hebt dan natuurlijk niet, maar met een beetje ervaring kom je heel ver hoor.

Eventjes heel simpel, stukje off-road = op de stepjes gaan staan, knieën een beetje gebogen, jouw edelen delen richting tankdop en hobbelen maar. Verder in een bochtje voornamelijk de achterrem gebruiken, de fiets de bocht in laten glijden/vallen en gas derop! MAAR dat laatste (dus gas derop) mag je houden voor op de crossbaan, dus tijdens deze rit met gepaste snelheid (dus beschaafd geluid) jouw weg vervolgen in het mooie Brabantse land *O*

@Wouwer, ik zal je als voorrijder noteren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan