Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Gefeliciteerd met deze zeer complete fiets. :)
Heb er aardig wat in geinvesteerd, maar hij 'moest' weg toen ik een h2 wilde kopen...
 
Bedankt! ik had zo mn twijfels bij de uitlaat maar door deze icm de pc5 valt er geen dipje te ontdekken en vermogen in overvloed (dacht dat mn speed triple 1050 veel koppel had😮) maar hij is goed ingereden zag ik😉
We gaan ervan genieten!
 
Mooi apparaat trouwens die h2 ik hoop dat hij je bevalt!

Zekers })

Je moet bij je SX ff opletten dat er een 1 tandje groter voortandwiel op zit. Ik vond dat ie een beetje veel toeren maakte op de snelweg. Nu klopt de snelheidsmeter zo'n beetje precies. Dus hij geeft nauwelijks teveel aan. Iets om rekening mee te houden :P
 
Ok bedankt voor de info ik merkte al dat voor het eerst de snelheid aardig overeen komt met de navigatie en snelheidspaaltjes langs de weg. Heb je ooit wel eens het vermogen laten meten ?(beetje nieuwsgierig 😆)
 
Alstu:

20131005_Powercommander.jpg



Misschien moet ik het niet doen en krijg je spijt van je aankoop, maar hier vind je het hele verhaal van de SX: http://www.zx11.nl/z1000sx/diary.htm

Je bent gewaarschuwd :+
Aan de andere kant had ik nog de hoop om 'm terug te kopen. Zo goed is ie :)
 
Bedankt voor de link mooi gedaan zeg dat dagboek.
Leuk om zo'n beetje de hele geschiedenis van de motor terug te zien ondanks dat je sommige dingen liever niet weet😅
Misschien wel een idee om zelf een dagboek bij te gaan houden. Mag ik vragen hoe en/of waar je zoiets kan doen?
 
Ff een vraagje, ik heb sinds vorige week wat gekke dingen meegemaakt met mn z1000sx (2011). Ten eerste resette de electra zich een paar keer. Ik heb het 1x gezien tijdens het rijden, toen gebeurde er niet veel behalve dat het display heel even leeg was, en toen ging de rpm van 0 naar 12k en daarna was alles terug.

Ook een keer toen ik net stopte voor een stoplicht, gebeurde hetzelfde, maar toen sloeg ook de motor af.

Hierna was de dagrit + tijdsklok gereset. Is zo'n 4/5x voorkomen, nu de laatste 150km niet meer (ik rijd meestal ritten van 30km enkele trip woon-werk).

Nu vandaag weer wat anders. Hij reset zich dus niet meer, maar mijn kmstand is van 28000 naar 18000 aangepast. Dat is dan wel weer grappig :P.

Daarnaast moest ik flink doortrappen om de toegestane snelheid te rijden: als ik 3,5 toeren in 6 reed, dan rijd ik normaal 83km/h. Maar nu reed ik dan zo'n 50 op de teller. Het is me 1x gelukt om de 100 aan te tikken, maar ik denk dat ik toen zo'n 150/160 reed.

Dit moet iets electronisch zijn, maar meer verstand heb ik er ook niet van. Over een maand gaat hij sowieso weg voor een beurt (intussen rijd ik nog zo'n 500km denk ik).

Hebben jullie enig idee bij het horen van deze symptomen? Wellicht kan ik dan alvast tegen de motorboer zeggen dat ie wat extra spullen in huis moet halen...

Nog extra ter info: kan het zijn dat er water op de verkeerde plekken is gekomen? Ik spuit de motor namelijk regelmatig af met een hogedrukspuit... ik heb geen tuin en ik wil hem wel schoonhouden dus spuit ik hem dan bij een wasserette af (met draaiende motor).. Ik weet ook niet of dat kwaad kan, dus ik meld het maar...

Grt
 
Hallo
Zou graag andere einddempers(slip-ons)monteren op een zsx 2017.
Is er een verschil met een zsx 2016 of heeft het alleen te maken met euro4.
Op eBay gaan de meeste en natuurlijk die ik het mooiste vind maar tot model 2016
Grt
 
die snelheid die niet meer klopt -> hij zal wel op mph staan :P. WEllicht gedaan toen ik de tijdsklok weer goed zette.

MAar dat ie een paar x uit is gevallen is nog steeds een mysterie...

Ff een vraagje, ik heb sinds vorige week wat gekke dingen meegemaakt met mn z1000sx (2011). Ten eerste resette de electra zich een paar keer. Ik heb het 1x gezien tijdens het rijden, toen gebeurde er niet veel behalve dat het display heel even leeg was, en toen ging de rpm van 0 naar 12k en daarna was alles terug.

Ook een keer toen ik net stopte voor een stoplicht, gebeurde hetzelfde, maar toen sloeg ook de motor af.

Hierna was de dagrit + tijdsklok gereset. Is zo'n 4/5x voorkomen, nu de laatste 150km niet meer (ik rijd meestal ritten van 30km enkele trip woon-werk).

Nu vandaag weer wat anders. Hij reset zich dus niet meer, maar mijn kmstand is van 28000 naar 18000 aangepast. Dat is dan wel weer grappig :P.

Daarnaast moest ik flink doortrappen om de toegestane snelheid te rijden: als ik 3,5 toeren in 6 reed, dan rijd ik normaal 83km/h. Maar nu reed ik dan zo'n 50 op de teller. Het is me 1x gelukt om de 100 aan te tikken, maar ik denk dat ik toen zo'n 150/160 reed.

Dit moet iets electronisch zijn, maar meer verstand heb ik er ook niet van. Over een maand gaat hij sowieso weg voor een beurt (intussen rijd ik nog zo'n 500km denk ik).

Hebben jullie enig idee bij het horen van deze symptomen? Wellicht kan ik dan alvast tegen de motorboer zeggen dat ie wat extra spullen in huis moet halen...

Nog extra ter info: kan het zijn dat er water op de verkeerde plekken is gekomen? Ik spuit de motor namelijk regelmatig af met een hogedrukspuit... ik heb geen tuin en ik wil hem wel schoonhouden dus spuit ik hem dan bij een wasserette af (met draaiende motor).. Ik weet ook niet of dat kwaad kan, dus ik meld het maar...

Grt
 
Ik zag een tijdje geleden ergens dat er een plug of kastje te krijgen is, die zorgt dat de motor minder stoot wanneer je het gas open trekt na het inremmen, of vanaf gas los. Weet iemand hoe zoiets heet?
Ik merk dat mijn z1000sx (zelfde blok als z1000) nogal stoot. Ik las dat er een soort van vertraging in zit dat het brandstof ingespoten wordt.
 
Hallo
Zou graag andere einddempers(slip-ons)monteren op een zsx 2017.
Is er een verschil met een zsx 2016 of heeft het alleen te maken met euro4.
Op eBay gaan de meeste en natuurlijk die ik het mooiste vind maar tot model 2016
Grt

Hoi,

Ik heb een nieuwe set Carbon slip ons van IXIL voor je fiets...

Mvg Mo
 
Ik zag een tijdje geleden ergens dat er een plug of kastje te krijgen is, die zorgt dat de motor minder stoot wanneer je het gas open trekt na het inremmen, of vanaf gas los. Weet iemand hoe zoiets heet?
Ik merk dat mijn z1000sx (zelfde blok als z1000) nogal stoot. Ik las dat er een soort van vertraging in zit dat het brandstof ingespoten wordt.

Fuel cut eliminator ?
 
die snelheid die niet meer klopt -> hij zal wel op mph staan :P. WEllicht gedaan toen ik de tijdsklok weer goed zette.

MAar dat ie een paar x uit is gevallen is nog steeds een mysterie...

Zitten de de aansluitingen op de accupolen wel goed vast ?
 
Allen,

Ik zal me maar eens ff voorstellen. Oscar is de naam, en rijd nu 4 jaar naar volle tevredenheid op een Aprilia Shiver. Maar op een gegeven moment wil je wat anders, en vanochtend mezelf maar eens verwend met een nieuwe 2016 Z1000SX. Over twee weekjes ophalen, dus nu alvast me lekker aan het orienteren..

Ik zal jullie vast veel spreken hier de komende jaren.
 
Nog een weekje Oscar...
Veel geluk met de SX!
 
Omdat iemand hier mijn oude SX gekocht heeft en ik 'm dus niet meer terug kon kopen heb ik een andere gekocht. Want ik kon niet meer zonder :P
Vandaag bij Premium Motors hun demo modelletje opgepikt met 600 hele kilometers op de teller :)

full


Ding reed heerlijk op weg naar huis. :]
Gauw inrijden :Y
 
Omdat iemand hier mijn oude SX gekocht heeft en ik 'm dus niet meer terug kon kopen heb ik een andere gekocht. Want ik kon niet meer zonder :P
Vandaag bij Premium Motors hun demo modelletje opgepikt met 600 hele kilometers op de teller :)

[afbeelding]

Ding reed heerlijk op weg naar huis. :]
Gauw inrijden :Y

Gefeliciteerd! Die H2 blijft ook? Heb je daar al filmpjes mee gemaakt? Denk dat een 'ik-heb-de-topsnelheid-geprobeerd-te-halen-op-de-autobahn' er wel wat heftiger uit gaat zien :9
 
Thx.
Yup de H2 is er nog. Zinloos ding, maar o zo leuk :)
Toevallig afgelopen zondag de topsnelheid nog eens geprobeert. Tegen de 320kmh (echt, gps) begint de luchtweerstand het van het vermogen te winnen :P
Zie mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC6qZzvMhzdavOgWAdzCjV5Q

Ontopic: De SX is een hele ander fiets. Praktisch, en toch een hoop fun.
 
hallo volg dit topic al even gisteren een Z 1000 SX bj 2014 opgehaald wou speciaal de traction control uitvoering heb mijn ZRX 1200 lime green verkocht
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan