Yamaha MT-10

Vandaag op de testbank geweest bij Hilltech .
Was er geen mapping voor de MT10 te verkrijgen :(

Dus werd er nog gebeld naar yamaha , ook nul op het rekest .

Dus van de grond af helemaal zelf afstellen , daar had hij niet veel zin in .
Heeft dus wat aan het vogelen geweest om het een beetje in de richting te krijgen .
Daar ben ik niet kapot van dus |(

Een goede monteur van mijn dealer was er bij , en die had ook zoiets van :r

Nu overeen gekomen met de dealer , zodra zij de testbank gebouwd hebben zal hij in orde gemaakt worden.

Nu is het zo dat er toch wel een rijdbare afstelling in zit .

Hier nog een linkje van een aantal runs .
Let op zijn schakelkunsten :N

https://www.youtube.com/watch?v=PWGeQOj4kXQ&t=11s

https://www.youtube.com/watch?v=Vr5rSoXD6ss

Op een amerikaans forum heeft iemand zn MT10 goed af laten stellen, ze waren er wel even mee bezig.
Resultaat was erg goed, als in alle pk's waren daarna wel ter beschikking, standaard schijnt t blok aardig geknepen te worden in de hogere toerentallen en verrassing....het benzineverbruik ging omhoog _O-
 
Misschien ben ik er te oud voor (57) maar ik begrijp niet wat ze hier allemaal aan het doen zijn , mapping , afstellen, runs op de testbank enz enz , 160PK ik rijdt vaker op mijn achterwiel dan op voor en achter de MT10 komt best van zijn plek, prima gedaan door Yamaha wat willen we nog meer? ja een comfortzadel dat dan weer wel ,dat dark side of japan eikenhouten zitgedeelte is natuurlijk helemaal waardeloos , voor de rest wat leuke optische opsmuk er op en ik ben helemaal gelukkig met mijn MT10.
 
Misschien ben ik er te oud voor (57) maar ik begrijp niet wat ze hier allemaal aan het doen zijn , mapping , afstellen, runs op de testbank enz enz , 160PK ik rijdt vaker op mijn achterwiel dan op voor en achter de MT10 komt best van zijn plek, prima gedaan door Yamaha wat willen we nog meer? ja een comfortzadel dat dan weer wel ,dat dark side of japan eikenhouten zitgedeelte is natuurlijk helemaal waardeloos , voor de rest wat leuke optische opsmuk er op en ik ben helemaal gelukkig met mijn MT10.

Er valt niet zoveel te begrijpen , alleen als je een open systeem creëert.
Door die smerige katalysator te vervangen met een linkpijp . Zal hij toch afgesteld moeten worden.
Daarbij vond ik hem origineel ook snukkerig op het gas .
En zeker is die 160 pk genoeg , Ook voor mij .
Zijn maar weinig mensen die die 160PK op straat kunnen benutten. Ja recht vooruit :+ :Y .
 
Er valt niet zoveel te begrijpen , alleen als je een open systeem creëert.
Door die smerige katalysator te vervangen met een linkpijp . Zal hij toch afgesteld moeten worden.
Daarbij vond ik hem origineel ook snukkerig op het gas .
En zeker is die 160 pk genoeg , Ook voor mij .
Zijn maar weinig mensen die die 160PK op straat kunnen benutten. Ja recht vooruit :+ :Y .

Recht vooruit ook niet hoor, met mijn Honda Magna pas bijvoorbeeld nog naast een Hayabusa met verlengde achterbrug zelfs, gelijk op opgetrokken tot 120km/u. Wat een :+ ben je dan.
 
Recht vooruit ook niet hoor, met mijn Honda Magna pas bijvoorbeeld nog naast een Hayabusa met verlengde achterbrug zelfs, gelijk op opgetrokken tot 120km/u. Wat een :+ ben je dan.

Een gast op een motor met verlengde achterbrug kan je per definitie niet serieus nemen🤔😏
 
Laatst bewerkt:
Hayabusa en verlengde achterbruggen :N

Spectaculair, ja..... mooi, neeeeeeeee!

Maar vanmorgen gaat bij mij toch ook echt de linkpijp eronder hoor *O*
Dus straks een goede bijna niet gebruikte katalysator te koop! (advertentie staat ook al in het clubblad van het maandorgaan van GroenLinks) :X


Vanmiddag maar eens bij Hans van Wijk op de testbank zetten dan, is weer de nacht van Zoetermeer, dan zullen er ook wel een paar verlengde achterbruggen langskomen _O-
 
Vrijdag motor opgehaald , na een paar weken *O*
Zat even met een met de naweeen van een ureterorenoscopie te kijken ( zoek dat maar is op ja :+ )
Gisteren een 250 km gereden , met de volgende bevindingen van de opties .

zoals ik had vermeld de remmerij vervangen door brembo , en absoluut geen spijt van .
de remkracht is zeker een goede verbetering te noemen , maar het gevoel is
zeker met 100% toegenomen en daar ben ik zeer blij mee .
Ook het koppelingshendel geeft een beter gevoel .

Helaas moest mijn originele kuipruitje eraf omdat de radiale remhendel er tegenkwam , dit in combinatie met het nieuwe stuur . (anders moest er gezaagd worden :N )
Wat ook voor een andere zit positie heeft gezorgd . ( iets sportiever )
Maar daar is ook een originele oplossing voor gevonden en staat niet slecht . heb zelfs het gevoel
iets minder tegenwind te hebben .

Is dit het geld waard zou je zeggen , nou voor mij wel in dit geval .
Maar dat is persoonlijk te noemen .

Met de afstelling was ik nog niet tevreden , maar dat had ik al gezegd .
Wordt aan gewerkt .

Ja en dan het geluid van een open systeem _O- _O- _O- .
Nonde knetter het lijkt wel of je op een tweede wereld oorlog bommenwerper zit Hahahaa .
Wat een decibellen , niet normaal . (echt niet _O- ) .

Hier tien minuten mee rond gereden , en tot de conclusie gekomen dat het voor mij teveel was .
( voor de buurt ook trouwens :+ )
Dus thuis gekomen , en gelijk maar de DB killer erin gezet .
Dat scheelde een poepie , maar toch nog een mooie donkere roffel erin .
En zeker ook een beter rijdbaar geluid .
Voor mensen die het zelfde willen installeren , zou ik toch adviseren even bij iemand er naar te luisteren .

Ben ik tevreden met het open systeem en powercommander , Ja En Nee .
Ja , want het oogt een klinkt fantastisch .
Nee , Ik heb nog geen goede afstelling gekregen . ( maar dat komt goed .

Verder ook de led+ knipperlichten erop , ook zeer mooi en funtioneel .
Ook nog mooie crash protectors erop voor het blok en voor/achteras .
:W
full
 
Mooie goodies :9~ , Stuur staat hem ook goed zal ook een verbetering zijn in zithouding die waarschijnlijk een stuk actiever wordt.

Waar heb je die doppen vandaan voor de voor en achteras. Ben nog op zoek naar zoiets.

Jazeker :Y bedankt.
De doppen zijn van gilles tooling.
 
Bedankt voor de update en uitgebreide toelichting van jouw bevindingen Cupra. Ik ga ook is kijken naar een lager stuur want ik vind de windbescherming om van te huilen(op hoge snelheden) Deze optie zelf niet als oplossing bedacht. Mooi ook, die rode accenten er bij met je stuur en etc.
 
Bedankt voor de update en uitgebreide toelichting van jouw bevindingen Cupra. Ik ga ook is kijken naar een lager stuur want ik vind de windbescherming om van te huilen(op hoge snelheden) Deze optie zelf niet als oplossing bedacht. Mooi ook, die rode accenten er bij met je stuur en etc.

Nou dat stuur is er gekomen omdat ik het mooi vond .
Dat ik iets minder wind vang is toeval . :Y
 
Ziet er goed uit Cupra!

Ik ben zelf nog druk met de remmerij op de MT10. Inmiddels alle leidingen vervangen en de pomp zit er ook op. Moet alleen nog een spiegelhouder hebben met het juiste draad voor de spiegel.


Een ander dingetje: wat vinden jullie van het zitcomfort op de lange duur van het standaardzadel?
 
~
Ziet er goed uit Cupra!

Ik ben zelf nog druk met de remmerij op de MT10. Inmiddels alle leidingen vervangen .

Ja bedankt :]

Maar is er nog een extra merkbaar verschil met de stalen remleidingen .
Of heb je alles in een keer geïnstalleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan