BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

en vervolgens een "drie-dagen-lek" in de achterband : hoogstens een beetje vervelend, had al elf van de verwachte veertienduizend volgemaakt.
Ondertussen is de eencilinder ook weer gebruiksklaar , met dit weer ook heel prettig.
 
Laatst bewerkt:


Voor de liefhebber die een leuke en mooie R1200R zoekt.

Mijn R1200R 2015 LC staat te koop, zie www.lelimotive.nl.
De motor is nog steeds in mijn bezit maar wordt verkocht via Ferdy van Leliveld.

Ik rij nu weer op een K1300GT.

Informatie:
Prachtige BMW R1200R LC, volledig door BMW onderhouden.
Smaakvol Thundergrey metallic in combinatie met het aluminium middenpaneel van de tank.
Daarnaast werkelijk overcompleet met de driedelige kofferset met 1-sleutelsysteem en binnentassen, BMW Navigator 4 navigatiesysteem.

FABRIEKSOPTIES EN ACCESSOIRES
-Stijlvariant 2
-Thundergrey metallic
-Tankcover pure
-Comfortpakkket
-Verchroomde uitlaatdemper (los)
-Handvatverwarming
-RDC bandenspanningscontrole
-Touringpakket
-Dynamic ESA
-Boordcomputer Pro
-Navigatievoorbereiding
-Cruisecontrol
-Middenbok
-Bagagerek
-Kofferdragers
-Dynamic pakket
-Dagrijlicht LED
-Koplamp Pro
-Rijmodi Pro
-Windscherm sport (los)
-LED knipperlichten
-Alarmsysteem
-Schakelassistent Pro
-Zijkofferset
-Topkoffer
-Ruggensteun topkoffer
-Binnentassen zijkoffers
-Hoog getint windscerm Puig
-Tourscherm BMW (los)
-Stuurverhogers met custom navigatiehouder
-BMW Navigator 4 navigatiesysteem
-Titanium custom Akrapovic uitlaatdemper (RnineT)
-Custom zadel by Tijger Leathers (origineel kan ook)
Aanwezig zijn
-Handleiding met stempels
-Overdraagbare servicekaart, >2020
-Boekje servicekaart
-Beide originele sleutels
-SCM certificaat klasse M2
-Alle facturen van aanschaf nieuw tot de laatste servicebeurt
-Handleiding Puig windscherm
-Handleiding stuurverhogers
-Divers bevestigingsmateriaal
 
Laatst bewerkt:
Het wachten op de nieuwe helm duurde me toch te lang dus ik heb vandaag maar eens de lader afgekoppeld en mijn oude iets te kleine BMW helm uit de hoes gehaald en een rondje Achterhoek gedaan :]

Het ging prima, geen last van angst o.i.d. maar het gas geven belast mijn rechter hand wel wat resulteerde in tintelingen dus ik was heel blij met de throttle lock zodat ik regelmatig handgymnastiek kon doen om de bloedsomloop weer op gang te krijgen.

Wat een heerlijke fiets is het toch, het was weer enorm genieten :} .

Dat is goed om te lezen, dat je een mooie rit hebt gehad.Het is alleen vervelend van je hand, dat die nog niet helemaal genezen is. Het is te hopen dat,dat van korte duur is zodat je weer volop kan genieten van het motorrijden. :Y

Groeten eip.
 
Inmiddels heb ik maar een betaalbare integraal helm (van HJC) als tussenoplossing gekocht zodat ik weer langer dan een uurtje kan rijden.Ik kreeg hem met korting van MP omdat ze het ook heel vervelend vinden dat het zo lang duurt voordat de grote maten van de C4 beschikbaar komen.

Daarmee heb ik inmiddels weer een langere rit (halve dag) gereden en dat beviel zo goed dat ik me nu afvraag of ik de C4 nog wel moet kopen of gewoon bluetooth op de HJC moet zetten en me moet aanleren om oordoppen te gebruiken.

Eerst maar eens kijken of de C4 gaat passen, de HJC is de grootste maat helm die ze leveren en volgens HJC maat 67-68 dus ik hoop dat die 64-65 van Schubert een beetje ruim valt.

Eind van de maand heb ik een toertje naar Heimbach (30 juni t/m 2 juli 2017 Weekend toerrit Heimbach (Eifel)) dus dan wordt het vier dagen op de motor, ik hoop dat dat een succes wordt maar mijn verwachting is positief.
 
Laatst bewerkt:
Hallo zal me ook maar weer eens op het forum melden.
Na jaren van omzwervingen met vreemde types (andere merken dan BMW), me naar lang aarzelen, toch maar weer een BMW aangeschaft. Een R1200R LC.
Inmiddels 2000km op de teller gezet en ik ben niet teleurgesteld fijne motor om te rijden doet alles wat je van 'm vraagt, geeft veel vertrouwen, fijne stuurfiets, voldoende koppel en vermogen. je kunt er lekker rustig mee toeren maar ook heerlijk op Beesten.

Echter,
- de eerste 1000 km vooral in rivierenland gereden om de motor in te rijden.
Bij normaal gebruik rem ik alleem met de voorrem achter gebruik ik zelden er is me toen niets vreemds opgevallen.
Ik ben nu de motor meegenomen naar Fr. (Dordogne)en heb me in hoofdzaak op de D en C wegen bewogen waar ik erg goed bekend ben. Het frequente gebruik vd achterrem is hier voor het krappe bochtenwerk noodzaak. Na zo'n 300 km begin ik een geluid te horen wat me nog niet eerder opgevallen is, het lijkt op een zagend geluid uit het cardan als of die droog loopt. Later constateer ik dat de schijfrem achter te heet is om vast te pakken. Boel laten afkoelen 20 km gereden zonder de achterrem te gebruiken en jawel gloeiend heet.Oke raadsel opgelost denk ik boel moet beetje inlopen. Echter nu zo'n 700 km verder blijft het zich voordoen en voelt het niet lekker. Reinigen met hoge luchtdruk en remreiniger hebben geen resultaat.

vraag,
herkennen jullie dit?
heeft het meer/veel tijd nodig om in te lopen?

vraag,
Als ik de achterrem gebruik komt het met regelmaat voor dat (lastig te verwoorden) de rem klapt soort pulserend effect geeft wat gepaard gaat met tikkend geluid ABS aan/uit maakt niets uit.
Herkennen jullie dit?
Heeft het iets te maken met ingrijpen van ??..
anders toch de motor maar ff meenemen naar de dealer als ik weer naar nl. kom.

vraag,
Ik heb verleden week de eerste regenrit met mijn vrouw achterop gehad.
Wat schets onze verbazing haar hele rug in no-time drijfnat alsof we weer met een sportmotor op weg zijn
Komt dit jullie bekend voor ?
Ik heb er wel (toevoeging)een hugger van Ilmberger op zitten.

Graag jullie reactie.
Mgr.
 
Laatst bewerkt:
Hallo zal me ook maar weer eens op het forum melden.
Na jaren van omzwervingen met vreemde types (andere merken dan BMW), me naar lang aarzelen, toch maar weer een BMW aangeschaft. Een R1200R LC.
Inmiddels 2000km op de teller gezet en ik ben niet teleurgesteld fijne motor om te rijden doet alles wat je van 'm vraagt, geeft veel vertrouwen, fijne stuurfiets, voldoende koppel en vermogen. je kunt er lekker rustig mee toeren maar ook heerlijk op Beesten.

vraag,
herkennen jullie dit?
heeft het meer/veel tijd nodig om in te lopen?

Antwoord: zeg 500 km met rustig remmmen. Als je in het begin te fors remt krijg je verglazing van de remblokken met als gevolg niet goed doseerbaar en remvermogen neemt af.

Antwoord: als je de voorrem gebruikt; doet de achterrem mee. Dus ook zonder gebruik van de achterrem remt de achterrem mee en raakt dus "ingelopen"
Ik beperk het gebruik van de achterrem zoveel mogelijk en gebruik in Nederland is zelden nodig....en gebruik dus bijna altijd alleen de voorrem

vraag,
Als ik de achterrem gebruik komt het met regelmaat voor dat (lastig te verwoorden) de rem klapt soort pulserend effect geeft wat gepaard gaat met tikkend geluid ABS aan/uit maakt niets uit.
Herkennen jullie dit?
Heeft het iets te maken met ingrijpen van ??..
anders toch de motor maar ff meenemen naar de dealer als ik weer naar nl. kom.

Antwoord: Ik herken het niet. Als de ABS ingrijpt en dat doet ie vrij snel bij gebruik van (alleen) de achterrem, dan voel je dat in de remhandel. Als je de ABS uit hebt, dan zou ik dat niet verwachten (geen ervaring)

vraag,
Ik heb verleden week de eerste regenrit met mijn vrouw achterop gehad.
Wat schets onze verbazing haar hele rug in no-time drijfnat alsof we weer met een sportmotor op weg zijn
Komt dit jullie bekend voor ?
Ik heb er wel (toevoeging)een hugger van Ilmberger op zitten.

Antwoord: ik heb nog een splash guard van Touratech gemonteerd; geen klachten meer van de duo. Bestelnummer 01-041-5000-0

Graag jullie reactie.
Mgr.

Mijn reactie in de tekst boven.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Mijn reactie in de tekst boven.

Roelof.~[/quote]

Bedankt voor je reactie,
als ik het samenvat,
=> blijvend of langdurig slepen van de achterremschijf in de eerste periode herken je niet
=> pulseren / doorschieten / (klak)geluid vh achterempedaal herken je niet
=> in verleden werd de rug vd duo ook nat maar dat heb je verholpen door de hugger die je noemt te plaatsen.

remprestatie van mijn R is goed gebleven er is geen sprake geweest van te hard remmen tijdens inrijden, ik ken dit fenomeen.

Nogmaals bedankt, mogelijk dat er nog iemand reageerd. :t

Mgr. Peter
 
Laatst bewerkt:
Bij het vervangen van de dynamo riem 160K en andere onderhouds werkzaamheden
brak ik een boutje M5 van de zwarte kunststof afdekkap
compleet verroest, vlak met het blok en muurvast......geen beweging in te krijgen
laat maar zitten..was mijn reactie
Boren dan maar.......hoe dan...en alleen het boutje eruit aub
iets van staal.... weg boren in aluminium gaat meestal mis
dacht als ik een boormal maak 20mm dik voor de geleiding voor het boortje
en 2 boutjes voor juiste de positie dan moet het lukken zonder helicoil of insert
met de haakse boormachine kon ik er net bij...kern 4,2mm weggeboord en opgetapt met M5
wat een gedoe voor een boutje..maar de kap zit weer strak tegen het blok aan.
nieuwe riem erop...rijden maar weer !!!
full

full

full
 
Proper! Geeft toch een goed gevoel elke keer je naar die kap kijkt!

Bij mij zijn ook al die bouten aan het roesten, net als die van de schijven vooraan, remklauwen, ...
Ik heb zo eens een set inox bouten voor een gs gezien, bestaat dat ook voor een r? Zijn dat dezelfde?
Iemand ervaring mee?
 
Proper! Geeft toch een goed gevoel elke keer je naar die kap kijkt!

Bij mij zijn ook al die bouten aan het roesten, net als die van de schijven vooraan, remklauwen, ...
Ik heb zo eens een set inox bouten voor een gs gezien, bestaat dat ook voor een r? Zijn dat dezelfde?
Iemand ervaring mee?

Zelf heb ik bij de vervanging van de remschijven ook
nieuwe stalen M8x25.. 12.9 bouten gemonteerd. ik zou hier geen RVS in zetten
heb voor de remklauwen ook nieuwe gemonteerd M8x32..12.9
Ze zijn verzinkt of gegalvaniseerd en blijven best redelijk lang netjes
er zal toch een reden zijn om dit soort stalen bouten te gebruiken.
RVS is een vrij zacht materiaal bv 304 of 316 heeft allemaal te maken
met trekstrekte en rek.
Ik wil voor de blokboutjes aan de voorzijde tzt wat afdekdopjes maken
weet alleen nog niet wat en hoe. die zijn behoorlijk verroest...maar ja na
10 weer en wind in de rijrichting.
 
[~[url="http://i406.photobucket.com/albums/pp141/PeterLeiden/IMG_6135.jpg"]afbeelding~][/URL]

Voor de liefhebber die een leuke en mooie R1200R zoekt.

Mijn R1200R 2015 LC staat te koop, zie www.lelimotive.nl.
De motor is nog steeds in mijn bezit maar wordt verkocht via Ferdy van Leliveld.

Ik rij nu weer op een K1300GT.

Informatie:
Prachtige BMW R1200R LC, volledig door BMW onderhouden.
Smaakvol Thundergrey metallic in combinatie met het aluminium middenpaneel van de tank.
Daarnaast werkelijk overcompleet met de driedelige kofferset met 1-sleutelsysteem en binnentassen, BMW Navigator 4 navigatiesysteem.

FABRIEKSOPTIES EN ACCESSOIRES
-Stijlvariant 2
-Thundergrey metallic
-Tankcover pure
-Comfortpakkket
-Verchroomde uitlaatdemper (los)
-Handvatverwarming
-RDC bandenspanningscontrole
-Touringpakket
-Dynamic ESA
-Boordcomputer Pro
-Navigatievoorbereiding
-Cruisecontrol
-Middenbok
-Bagagerek
-Kofferdragers
-Dynamic pakket
-Dagrijlicht LED
-Koplamp Pro
-Rijmodi Pro
-Windscherm sport (los)
-LED knipperlichten
-Alarmsysteem
-Schakelassistent Pro
-Zijkofferset
-Topkoffer
-Ruggensteun topkoffer
-Binnentassen zijkoffers
-Hoog getint windscerm Puig
-Tourscherm BMW (los)
-Stuurverhogers met custom navigatiehouder
-BMW Navigator 4 navigatiesysteem
-Titanium custom Akrapovic uitlaatdemper (RnineT)
-Custom zadel by Tijger Leathers (origineel kan ook)
Aanwezig zijn
-Handleiding met stempels
-Overdraagbare servicekaart, >2020
-Boekje servicekaart
-Beide originele sleutels
-SCM certificaat klasse M2
-Alle facturen van aanschaf nieuw tot de laatste servicebeurt
-Handleiding Puig windscherm
-Handleiding stuurverhogers
-Divers bevestigingsmateriaal

Mooie fiets, wat is de reden dat je hem te koop hebt gezet? Behalve de 1300 dan...
 
Mooie fiets, wat is de reden dat je hem te koop hebt gezet? Behalve de 1300 dan...

Eigenlijk is er geen goede reden om de R te verkopen, de R staat nu te koop maar als deze niet verkocht wordt komt deze weer bij mij in de garage te staan en ga er weer lekker zelf op rijden. Volgend jaar maak ik dan de definitieve keuze tussen de K en de R. Of ik hou ze gewoon allebei. :)
 
Allebei houden is zo gek nog niet! Maar deze is zo compleet dat ik toch contact met lelimotive heb gezocht. Kijk wel wat er van komt....
 
Komt er dus niet van, hij geeft inruil een belachelijk bedrag!!! Ik ga verder kijken!!!

Succes verder of je kan ook eerst jouw motofiets verkopen en als je dan nog interesse hebt kijken of je er dan wel uit kan komen.
Het is wel een super complete motorfiets.
 
ben eens benieuwd naar de ervaringen van sportievere motorrijders wat het vorige model van de R1200R (2014) betreft.

Is er al iemand mee op circuit gaan rijden? Maak ik me teveel zorgen als ik denk dat de cylinders snel de grond zullen raken?
 
Laatst bewerkt:
Ik durf er wel een fles wijn op in te zetten dat je dat niet gaat lukken tenzij je een echte stuntrijder bent of crasht. Het is een misverstand dat die als eerste aan de grond zouden komen en dat de grondspeling daardoor klein zou zijn.

Helaas moet ik melden dat ik mijn R1200R te koop heb staan/verkocht heb.

Reden: echtscheiding en omdat mijn twee (bijna) volwassen dochters bij mij blijven wonen.

Aangezien zij hier in de Achterhoek echt wel een auto nodig hebben en we dus niet met 1 auto uitkunnen (plus nog een heleboel andere redenen) heb ik mijn motor vandaag ingeruild voor een Aygo uit 2013.

De motor staat nog op motorshopper (de deal is nog niet definitief) voor een hele redelijke prijs: Motorshopper: Zeer complete R1200R

Mocht iemand interesse hebben voor die prijs (ik krijg vast nog wel iets korting zonder inruil) dan graag een PB voor vrijdag en langskomen op vrijdag, anders gaat hij naar de Toyota dealer.

In dat laatste geval heb ik nog wel een paar dingen om los te verkopen:

Sensor fop weerstand (een originele Doughie-fob, ook geschikt voor de F800 serie) 20 euro inclusief verzendkosten
Originele R1200R 2010 spiegels, nieuwstaat 25 euro inclusief verzendkosten
Originele veren R1200R 2010, 10 euro plus verzendkosten.

@Ted: mocht jij interesse hebben voor 1 of meerdere items uit dit korte lijstje dan kost je dat 0 euro plus een rit naar Zelhem om ze op te halen en me de hand te schudden en heb je voorrang boven alle andere bieders.
 
Laatst bewerkt:
Ik durf er wel een fles wijn op in te zetten dat je dat niet gaat lukken tenzij je een echte stuntrijder bent of crasht. Het is een misverstand dat die als eerste aan de grond zouden komen en dat de grondspeling daardoor klein zou zijn.


Raak je wel eens met de steuntjes de grond? Heb eens ergens gelezen dat het verschil tussen het raken van de voetsteuntjes en de cylinders niet eens zo'n grote stap is, vandaar mijn bezorgdheid.
 
Vanmiddag de deal beklonken.. we gaan zien wat het doet met die grondspeling in de bochten.

M'n vrouw haar F700GS wordt vervangen door een R1200R Dark White van 2015.
 
Is er al iemand mee op circuit gaan rijden?
Maak ik me teveel zorgen als ik denk dat de cylinders snel de grond zullen raken?
Mwha..., valt wel mee hoor.

Google voor de aardigheid eens op Nate Kern.
Een Amerikaan die nogal een historie op racegebied heeft met o.a. BMW, en boxers in het bijzonder.

En broeder Nate gaat redelijk van het schuine, en dan houdt hij de cilinders nog steeds keurig boven het onverbiddelijke asfalt.

Kort filmpje van 9 seconden ; Nate Kern op een Nine T : klik
 
En een plaatje uit een filmpje. Nate jengelt een Nine T stevig door een bocht.
Door de snelheid, neemt de grondspeling in ieder geval niet toe... ;)

Kijk voor de aardigheid eens hoeveel ruimte er nog tussen kleppendeksel, en asfalt zit.


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan