Stroomaansluiting BMW R1200GS Adventure (2008)

guzzisto

MF'er
21 aug 2008
38
1
Bij de oosterburen
Op mijn vorige GSA, een R1150, zat een mooie stroomaansluiting aan de zijkant van de motor: een contactdoosje waar een "klein formaat" sigarenaansteker in paste (de auto heeft de grote, de motor had de kleine).

Op mijn "nieuwe" R1200GS Adventure, bj. 2008, zit zo'n ding niet, helaas. Heeft iemand ervaring waar deze het beste in/aan te bouwen zijn?
 
die moet er zitten onder je zadel aan de linker kant is standaard.
als extra is er een plek voorbereid link en rechts in de snavel in de hap in de winddeflector. kijk je daar aan de onderkant dan zie je het rondje zitten dat je uit kan boren. ook is de spanning voor de spanning in de snavel al voorbereid (wordt vaak gebruikt voor de voeding van de navi) maar er zijn ook spitter kabels te koop om meerdere dingen aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
die moet er zitten onder je zadel aan de linker kant is standaard.
als extra is er een plek voorbereid link en rechts in de snavel in de hap in de winddeflector. kijk je daar aan de onderkant dan zie je het rondje zitten dat je uit kan boren. ook is de spanning voor de spanning in de snavel al voorbereid (wordt vaak gebruikt voor de voeding van de navi) maar er zijn ook spitter kabels te koop om meerdere dingen aan te sluiten.
Wil 'm eigenlijk gebruiken voor de intercom, nog geen idee waar ik dat ding (Baehr Verso II) kan inbouwen, zo heel veel ruimte is er niet meer in de nieuwe modellen (bij de 1150 ging het nog gemakkelijk onder de tank). De aansluitingen voorop maken de helmverbinding wel erg gemakkelijk, ik ga zoeken!
 
helmaansluiting in de snavel wordt lastig of je moet een haakse stekker gebruiken. veel ruimte boven de aansluiting heb je niet omdat het stuur er over heen draait. helmaansluiting zou ik gewoon een snoertje klemmen tussen tank en zadel dan heb je van het snoer en de stekker geen last tijdens het rijden. intercom kan je inbouwen onder het zadel al moet je dan waarschijnlijk het gereedschapsetje verplaatsen naar je bagage.
 
helmaansluiting in de snavel wordt lastig of je moet een haakse stekker gebruiken. veel ruimte boven de aansluiting heb je niet omdat het stuur er over heen draait. helmaansluiting zou ik gewoon een snoertje klemmen tussen tank en zadel dan heb je van het snoer en de stekker geen last tijdens het rijden. intercom kan je inbouwen onder het zadel al moet je dan waarschijnlijk het gereedschapsetje verplaatsen naar je bagage.
Hihi, ik heb in de laatste 1 mln motor-km nog nooit de on-board gereedschapsset gebruikt (alleen eens op mijn eerste motor), neem altijd wat praktischers mee in de bagage. De kabels van de on-board intercom laat ik tussen berijder en passagier links eruit komen en kan daar de helmen aansluiten (krulsnoer). Snavel wordt erg krap had ik idd ook al gezien en gevreesd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan