Off the road ritten in de nabije toekomst?

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Beste mede moterfanaten,

Zijn er in de nabije toekomst nog mooie off the road ritten, waar ik met mijn net aangeschafte KTM 450EXC aan kan deelnemen om wat gebieden te leren kennen? Ik ben een amateur op het gebied van off the road rijden, maar ik wil het wel graag leren. Ik zoek mooie plekken waar ik een beetje legaal kan rijden.

Ik woon zelf in Arnhem en ik heb hier in de buurt al door een bos gereden, maar ik heb niet het idee dat dat legaal was :/
 
Laatst bewerkt:
OTR ritten vinden vooral in het najaar en vroege voorjaar plaats. Dan is er veel akkerland beschikbaar, terwijl de grond niet bevroren is. Je kunt deze kalender in de gaten houden: http://www.enduro.nl/kalender.htm (enduro.nl enduro, offroad en rally kalender)

De "offroad KNMV/MON" ritten zijn het meest toegankelijk (eerste is op 3 sept), maar verwacht op een goede dag wel 1000+ deelnemers die dezelfde ronde van 40 km meerdere keren afleggen. Je hebt dus al gauw een paar snellere motoren in je nek hijgen.

De steilste leercurve heb je waarschijnlijk als je een cursus gaat doen (staan er ook een paar op de kalender). Dan kun je de rijtechniek goed oefenen. Ook kun je kijken bij de buren van www.allroadmaniacs.nl of er mensen zijn bij wie je kunt aanhaken. Of dit topic nieuw leven inblazen: off road liefhebbers omgeving Arnhem Oosterbeek
 
Hey Grandia!

Wow erg bedankt voor deze info! Kan niet wachten om een keer een dag mee te doen. 1000+ deelnemers, jemig, laat ik me dan eerst maar even aanmelden voor een training van een dag. De hele dag voorbij geraasd te worden door toprijders is ook niet leuk.

Hoe zit het trouwens met enduro rijden in belgie of duitsland? Ik hoorde van de man waar ik de motor van kocht dat hij vaak naar belgie ging, omdat het daar veel beter rijden is, ervaring mee?
 
ik wil niet de partypooper zijn voor je hoor.