MT03 tank gewisseld, start niet meer

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Beste MF-ers,

Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb net mijn tank verwisseld, alleen start de motor niet meer. Bij heel vaak starten pak hij hem 1 seconden op en valt dan uit. Ik heb er 3 liter benzine in gegooid, maar het benzine lampje gaat na 10 seconden constant knipperen. Normaal blijft hij branden.

- Heb ik de stekkers verkeerd om?
- Heb ik de (noem het maar 2 nipples) de verkeerde slangen op aangesloten?
- Kan er wat verkeerd zijn met de hoofdleiding?
- Moet de leiding ontlucht worden zoja, hoe?

Hoe is dit te testen?

Ik wil graag rijden en niet stil staan :] :]
 
Hoe bedoel je kabel loshalen en proberen te starten?

Je moet de hoeveelheid meten zoals in het handboek beschreven staat. Voor mijn motor is dat bijv. 1200ml per 30 seconden. Dat betekend brandstofslang los, schone maatbeker of bak, pomp 30 seconden lang op de accu zetten.

Of als de pomp 10 seconden draait bij contact aan (zonder starten) dan 3x contact aanzetten.

Wil je weten hoeveel druk er op staat heb je een manoneter nodig (ik heb er 1 voor een cv ketel gehaald) en die moet je met een T splitsing tussen de leidingen zetten. Daarna contact aan en kijken hoeveel druk er op staat.
 
Hoe bedoel je kabel loshalen en proberen te starten?

Je moet de hoeveelheid meten zoals in het handboek beschreven staat. Voor mijn motor is dat bijv. 1200ml per 30 seconden. Dat betekend brandstofslang los, schone maatbeker of bak, pomp 30 seconden lang op de accu zetten.

Of als de pomp 10 seconden draait bij contact aan (zonder starten) dan 3x contact aanzetten.

Wil je weten hoeveel druk er op staat heb je een manoneter nodig (ik heb er 1 voor een cv ketel gehaald) en die moet je met een T splitsing tussen de leidingen zetten. Daarna contact aan en kijken hoeveel druk er op staat.

Ga ik vanavond direct doen. Bedankt.
 
Hoeveel druk stond er wel op?
Hoe heb je het geconstateerd?
Wat zijn de opgegeven waarden uit de handleiding?

Beide pompen die te weinig druk geven is onwaarschijnlijk. Het is tijd om er naar te laten kijken ben ik bang.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel druk stond er wel op?
Hoe heb je het geconstateerd?
Wat zijn de opgegeven waarden uit de handleiding?

Beide pompen die te weinig druk geven is onwaarschijnlijk. Het is tijd om er naar te laten kijken ben ik bang.

Ik heb de motor gisteren weggebracht en kreeg net telefoon van de motorzaak. Deze heeft de druk gemeten en die was te laag.
 
Ze hebben nogmaals de pomp doorgemeten en deze blijkt lek te zijn. Dus zowel mijn pomp als de 'nieuwe' werkt niet naar behoren. Ze gaan een tank van een andere Yamaha gepakt en aangesloten deze werkte zonder problemen.

Morgen komt er weer een andere pomp in.
 
Is er duidelijk waar deze lek is? Vraag sowieso beide oude onderdelen mee terug. Daar heb je gewoon voor betaald.
Hoor ik morgen waar die lek is. Ik stuur die andere sowieso terug, heb nog een 14-dagen terug geld terug garantie. Ik hoop morgen weer te kunnen rijden.

Nogmaals allemaal erg bedankt voor het meedenken. Ik ga er maar vanuit dat het hele hele domme pech is geweest.
 
Laatst bewerkt:
Mijn originele pomp lekte wat. De vraag is dus hoelang deze nog naar behoren werkte en misschien had ik gewoon gelukt dat hij het nog deed. De druk van de andere was 1/3 te laag.

Wel hulde voor de motorzaak. Voor precies dezelfde prijs waarvoor ik de mijne gekocht had hebben ze aan mij verkocht.

Resultaat was dus 2 pompen kapot en nu zit er een R1 pomp in +10PK

Nogmaals dank allen en ik kan weer lekker motorrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan