Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

.
full
 
Ze zeiden dat de Duc bokkig is, maar ik vond de RC8 juist bokkiger. Volgens mij was dat bij de RC8R toen al wat minder. Tevens heeft de Duc een fijnere versnellingsbak. In zijn 1 zetten geeft tenminste geen harde klak en de schakelwegen zijn korter.
En dat gerammel met die knikkerbak als je bij het verkeerslicht staat, heeft toch ook wel wat. Dat hoort gewoon bij Ducati.

Met het in Duitsland rijden wel gemerkt dat de Rc8 gewoon wat makkelijker stuurt. Je moet er bij de Duc iets meer voor doen. De beleving op de Duc is gewoon groter, vooral met de Termignoni's.

Ik hoop dat de Duc snel terug is in Nederland, zodat ik het euvel kan gaan verhelpen.
 
Om het topic even een schopje te geven :)

De Duc is klaar voor Brno, morgen vertrekken en vanaf maandag tm woensdag los. 8-) Vorig jaar op Portimao geweest en daarvoor Cartagena met m'n vorige motor, een rsv mille r. Nu dus eerste keer met deze 1098 :). Weersvoorspelling is droog, zon, en 32 graden. :') Vorige week is de Duc nog nagekeken en nieuwe voorvorkkeerringen in gekomen.

ictpab.jpg


migrkp.jpg
 
Mannen even een vraagje. Gisteren op mijn circuitdagje zag ik dat de sensor die aan de voorkant van het koppelings huis zit (volgens mij meet hij de olie druk) een beetje zweete. Is dit een bekend kwaaltje of heb ik iets anders ?

Alvast bedankt :Y
 
En heeft er iemand misschien zoon "biketower" standaard? Zoeentje waar je in 1 slinger alle 2 je wielen van de grond af hebt. Ik zoek een adapter plaat om na te maken of over te nemen voor een mooi prijsje :)
 
Thanks. Ja, ziet er wel wat leuker uit zo zonder kenteken en spiegels :)
Heren! Probleempje hier! Twee dagen en een beetje liep de 1098 als een kogel. Helaas reed ik vanmorgen het tweede rechte stuk op waarna de motor helemaal stil viel. Zoals je kunt zien brandt het benzinelampje maar dat was slechts pas twee rondjes. Ik dacht dat de tank leeg was, maar met tanken ging er 13l, en volgens mij is de inhoud in theorie 15l. Plus dat het pas twee rondjes brandde geloof ik niet dat het een lege tank was. Met volle tank gaat de startmotor prima rond maar aanslaan wilt ie niet. Belangrijk om te melden is dat wanneer ik contact aanzet de brandstofpomp niet meer hoor. Hier ga ik thuis sowieso naar kijken. Iemand tips of ervaring mee?

 
Heren! Probleempje hier! Twee dagen en een beetje liep de 1098 als een kogel. Helaas reed ik vanmorgen het tweede rechte stuk op waarna de motor helemaal stil viel. Zoals je kunt zien brandt het benzinelampje maar dat was slechts pas twee rondjes. Ik dacht dat de tank leeg was, maar met tanken ging er 13l, en volgens mij is de inhoud in theorie 15l. Plus dat het pas twee rondjes brandde geloof ik niet dat het een lege tank was. Met volle tank gaat de startmotor prima rond maar aanslaan wilt ie niet. Belangrijk om te melden is dat wanneer ik contact aanzet de brandstofpomp niet meer hoor. Hier ga ik thuis sowieso naar kijken. Iemand tips of ervaring mee?

Erg zuur.

Ik vermoed dat de stekker vd brandstofpomp los zit of ergens een draadje niet goed zit. De brandstofpomp zelf gaat vrijwel nooit stuk.
 
Laatst bewerkt:
Heren! Probleempje hier! Twee dagen en een beetje liep de 1098 als een kogel. Helaas reed ik vanmorgen het tweede rechte stuk op waarna de motor helemaal stil viel. Zoals je kunt zien brandt het benzinelampje maar dat was slechts pas twee rondjes. Ik dacht dat de tank leeg was, maar met tanken ging er 13l, en volgens mij is de inhoud in theorie 15l. Plus dat het pas twee rondjes brandde geloof ik niet dat het een lege tank was. Met volle tank gaat de startmotor prima rond maar aanslaan wilt ie niet. Belangrijk om te melden is dat wanneer ik contact aanzet de brandstofpomp niet meer hoor. Hier ga ik thuis sowieso naar kijken. Iemand tips of ervaring mee?


Ik heb één keer iets soortgelijks meegemaakt. Bij mij bleek een van de zekeringen de geest gegeven te hebben.
Nieuwe erin en starten maar was het bij mij.
(er zitten als het goed is zelfs enkele reservezekeringen in het zekeringenkastje)
 
Ik heb één keer iets soortgelijks meegemaakt. Bij mij bleek een van de zekeringen de geest gegeven te hebben.
Nieuwe erin en starten maar was het bij mij.
(er zitten als het goed is zelfs enkele reservezekeringen in het zekeringenkastje)
Thanks. Klopt, je bedoelt het zekeringenkastje schuin boven de accu? Die heb ik als een van de eerste dingen gecheckt maar was allemaal nog prima. Zal thuis ook even de tank lichten om bedrading van de brandstofpomp te checken.
 
De Duc doet het weer :). Op Brno hadden we de zekeringen nog gecheckt, helaas niet goed genoeg. Zekering van de brandstofpomp was kapot maar was toch wel vrij lastig te zien. Leermomentje weer om de volgende keer gewoon de zekeringen uit te wisselen met de reserves, puur om het 100% zeker uit te kunnen sluiten. Gelukkig geen enorme kostenpost en gebeurd op de laatste rijdag en niet de eerste. Aangezien die zekering waarschijnlijk niet zomaar kapot gaat kan de root oorzaak heel goed bij de pomp zelf nog liggen denk ik, of elektrisch.

Desalniettemin ploft ie voorlopig weer lekker. Hierbij even wat foto's. Hij ging toch wel als een kanon hoor :)

2kj1as.jpg

e0rjpy.jpg

b4jclc.jpg

34rsoc4.jpg

2mrzdht.jpg

2ex4yok.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien die zekering waarschijnlijk niet zomaar kapot gaat kan de root oorzaak heel goed bij de pomp zelf nog liggen denk ik, of elektrisch

Mijn gevalletje is alweer 25000km geleden en nooit meer een dergelijk iets meegemaakt gelukkig.
(Afkloppen......)
 
Hoe groot zijn de verschillen tussen een 848 en een 848 evo ? Ik kan met mijn spaargeld een 2009 848 kopen met 16000 km of een 2011 evo met 33500 km. Beide staan in Zaltbommel.
 
Even ter kennismaking.

Ik heb 3 weken geleden een Ducati 1098 overgekocht van een particulier. Zaten zelfs rekeningen bij ter waarde van 2100 euro, waaronder begin 2016 een nieuwe accu.
Hij startte soms al slecht. Net iemand die stottert en dan pas rond gaat en aanslaat. Ben een motorweekend weggeweest met maten van mij. Eerste keer vorige week zaterdagmiddag. ADAC constateerde een cel kapot van de accu (vorige eigenaar waarschijnlijk te weinig de Duc gebruikt).
Na op zondag beloofd te zijn, daarna op maandagmorgen en dan blijken dat de accu bij de leverancier besteld moest worden, dus was de Duc pas op dinsdagmorgen voorzien van een nieuwe accu.
Twee overnachtingen bij moeten boeken en de maten al op zondagmorgen terug naar Nederland.
Vol goede moed de terugreis begonnen en na 50 kilometer even gestopt om iets van de route na te kijken.
Toen wilde hij weer niet starten. Je hoort alleen het relais licht klikken. Kortom, de Duc staat in Duitsland bij de ADAC en ik ben in een huurauto nog 600 km naar huis gereden. Het weekend liep iets anders af als gepland.
Anders dat ik er van baal, heeft de Duc me in de dagen dat hij reed heel veel plezier gegeven in Duitsland. wat een heerlijke machine en wat knalt hij de bochten uit. Ik had hiervoor 3 jaar een KTM RC8, maar ik heb nu al mijn nieuwe vriendin gevonden.

Na 10 tot 15 dagen moet de Duc weer in Nederland terug zijn en ga ik eens kijken waar het wel aan kan liggen (spanningsregelaar of dynamo?)

Hoop wel dat de rest met de Duc iets anders gaat verlopen dan het begin.[afbeelding]






Even een update. Heb vorige week mijn Ducati uit Duitsland terug gekregen.
Ben van alles aan het testen geweest en de slotconclusie is dat ik gewoon een verrotte accu heb gekregen in Duitsland (was een nieuwe accu), waarvan ik zo te zien nog blij mag zijn dat ik het 50 km ver gered heb met die accu. Ik heb 130 euro betaald voor deze nieuwe accu en hij was van het merk LP. Heb net gewoon de originele Yuasa besteld voor de Duc en zo te zien aan de prijs wat ik daar maar voor betaal, ben ik in Duitsland nog genaaid ook. Ik ga nog wel klagen bij de Adac, maar ik denk het antwoord al te weten. Ben achteraf wel blij dat het de startmotor niet was.

groeten

Peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan